
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Favorit 136 GLX Black Line Celkem vyrobeno 4 756 kusů
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 VW Teardrops 6J 4x100, ET38, po renovaci a strojovém leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
* 03/2025 výměna oleje, úprava čalounění palubky a volantu, dopasování přední masky, příprava na vyjetí
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 VW Teardrops 6J 4x100, ET38, po renovaci a strojovém leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
* 03/2025 výměna oleje, úprava čalounění palubky a volantu, dopasování přední masky, příprava na vyjetí
Peca/Akční edice - komentáře:
-> Chali:
Kolejnice sedaček, řekl bych...

-> suri: Je to výztuha ručky, a hlavně bezpečnostních pásů.
-> Peca: neviem prečo tak komplikovane , inak toto mám tiež v zlom stave a cítiť to na páke ručnej , hold už sa nemôžem hrať na toretta
-> suri: Shora maji imbus a vypadá to, že šrouby skrz kastli mají i přes ten přídavný plechový plát zpevňovat pákový mechanismus ruční brzdy, aby se při zatažení auta třeba nevytrhla z kastle
-> Peca: načo sú tie matky ? to treba z jedného kusu a preplátovať
No co s tím... navíc ten plastizol na to nacakali až ty plechy měli na sobě, je pěkne vidět ten rafek okolo, když jsem plech sundal (viz obtisky koleček). Tak proč tam aspoň nenechali cely plech, ale vykrouzili do nej ty díry? Aby tam lépe zatekalo?
-> Borderer: Napadlo mě tunel pořádně ošetřit epoxidovou barvou a na to elastickým alkytonem. Na to ten spodní plát s matkama pozinkovat. Přiložím, místy provrtnu skrz vrtákem a díru zaboduju.
Ono sice sváry zinek propálí, ale ty body zavřu zvěnčí nátěrem a pak shnije dřív celý auto, než tento kus.
Ono sice sváry zinek propálí, ale ty body zavřu zvěnčí nátěrem a pak shnije dřív celý auto, než tento kus.
-> suri: To je jen první zářez, když jsem to tahal ven... to víš, že to ještě upravím, aby se to dobře tvarovalo a svářelo
-> Peca: to si pekne vyrezal :D
-> Peca: Jak řešíš ošetřování takto mezi plechama? Já pořád hledám nějakej rozumnej způsob, ale když to má bejt provařený, tak se beztak barva spálí na strašně velkým povrchu. 

-> suri: Kompletně to vyříznu, a navarim nový plech, ale než to zespodu opět zakryju tim origo plátem, důkladně to mezi sebou ošetřím pořádným nátěrem, a stejně zvenku ještě zavřu nějakou izolaci jako zbytek podvozku...
-> Peca: len preplátovať no , ale koľko to vydrží
-> suri: Ja to vyvařit plánuju, tak doufám, že to půjde nějak pořešit
-> Peca: toto miesto bolo ošetrené len plastizolom , akonáhle to prasklo tak to hrdzavie , mimochodom aj na aute čo má 30tis km je toto jediné začínajúce miesto ... horšie je že sa to rozumne ani nedá vyvariť , jedine vymeniť podlahu
To muselo začít hnít už po prvním startu a vypálení od výfuku. Pláty plechu bez minimálního ošetření nahovado nabodovaný na sobě 

-> ondie: Ja si myslim, ze podobnych blaznu je tu na Virtu docela dost 

Drzak zadni napravy je oká, vcera jsme zkoumali, resp.se tvari oká
-> Chali: To přijde taky na řadu, ale na kolíbce zrovna toto jaksi neudělám 

-> Peca 11.10.20 20:16:46: Pod držákama zadní nápravy to většinou taky hnije 
