skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Favorit 136 GLX Black Line Celkem vyrobeno 4 756 kusů
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 VW Teardrops 6J 4x100, ET38, po renovaci a strojovém leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
* 03/2025 výměna oleje, úprava čalounění palubky a volantu, dopasování přední masky, příprava na vyjetí
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 VW Teardrops 6J 4x100, ET38, po renovaci a strojovém leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
* 03/2025 výměna oleje, úprava čalounění palubky a volantu, dopasování přední masky, příprava na vyjetí
Peca/Akční edice - komentáře:
Na favorita by to ideálně chtělo nějaké 15ky
Pravděpodobně to tak dopadne
Ronaly.
Ronaly 

-> kraska98: Není Centra jako Centra 

Vlevo Centry, vpravo Ronaly 

Tak paráda, je to tam.

Z pohledu čtenáře vlevo po leštění a vpravo před ním... Martin Sitek je opravdu šikovný fachman a já už trochu váhám, který čtrnáctky nakonec na Blacka obuju, jestli ty repasovaný Ronaly nebo teď leštěný pavučiny Centra 

-> Peca: Celkom to šperkujes, pekne! 

-> Peca: Aha, tak to dáva logiku. Áno, Favo má telefón horizontálne, už som si teraz aj ja spomenul :) Len som už dávno pod Favoritom neležal, tak ma to nenapadlo.
-> minno: Je to přesně tak, náprava z Felicie má z výroby uchycení silentbloku na opačné straně a trochu jiným systémem, jsou to v podstatě dva silentlboky místo jednoho...
Už z názvu "reakční silentblok" a podle toho, že narozíl od Favoritového "telefonu" je otočen o 90°, tedy ve směru tahu motoru, to tipuji na lepší vytlumení rázů motoru v tahu. Možná je výhoda i v přesnějším řazení, protože táhlo tu vstupuje do převodovky přímo vedle tohoto uchycení , kdežto Favorit to měl v těch místech podstatně nezaaretované, a dle mě i náchylnější k nějaké vůli.
Můj laický pohled ;-)
Už z názvu "reakční silentblok" a podle toho, že narozíl od Favoritového "telefonu" je otočen o 90°, tedy ve směru tahu motoru, to tipuji na lepší vytlumení rázů motoru v tahu. Možná je výhoda i v přesnějším řazení, protože táhlo tu vstupuje do převodovky přímo vedle tohoto uchycení , kdežto Favorit to měl v těch místech podstatně nezaaretované, a dle mě i náchylnější k nějaké vůli.
Můj laický pohled ;-)
-> castrol: Aha. Favorit má potom asi iný. Ale aj tak by ma zaujímali výhody :)
-> minno: to nieje z vodnej pumpy ,to je orig na felu
-> Peca: Si dal ako vzperu motora silentblok z vodnej pumpy? Aký je účel / výhody?
-> Vrba: Čekám na to čidlo tlaku oleje, pak nasadím hadice, startér, doleju kapaliny a pofrčí to aspoň na zahřátí
Tak na toto autko som velmi zvedavý. Rovnako tak by sm rád videl naživo aj Martinov Favorit, Jirkovu feldu Deacon ale aj žlutku, či Milanovu oturbenu Rapidu (rejpidu:) a mnohé ďalšie. Snád feldu zbucham do stavu za ktorý bude pouzitelny na dlhši výlet a opatrenia 2022 budú schodné aby som mohol vybehnúť aspoň na Moravu, pripadne ďalej. Držim palce tomuto favu
Peca, chválim


-> Peca: Tak co ,už to vrčí?