Dee / Solitaire Forman Dee / Solitaire Forman

komentáře | popis | fotky | Dee | 04.01.17 18:49 | 32x v oblíbených
Škoda Forman GLXi Solitaire 1.3i 50kW BMM - první registrace 23.3.1994



Zakoupen 13.11.2016 v Praze za 32.000Kč (EKO zaplaceno) od bazarníků, kteří ho odkoupili od starší pána ročníku 1924, který nedostal již zdravotní prohlídku. Má originální SPZ - AEM 7544 z roku 1994 (nebude vyměněna, je to dobová záležitost dokonce i s podložkou od dealerství Škoda Havex, kde byl zakoupen). Najeto cca. 128.000km. Je to edice Solitaire s Bosch Mono Motronic 50kW stříkačkou a se servisní knížkou. Cestu z Prahy do Brna zvládl bez jediného problému.



V současné době v originálním stavu (sem tam povrchová koroze) a tak bude i zachován.



Bude jezdit jen za slunečného počasí a sem tam navštíví nějakej ten srázek a akci :-)



Mám z něj obrovskou radost, protože jich v takovém stavu dnes již moc nejezdí...







Dee / Solitaire Forman - komentáře:

16:48:27
10.01.2017
Tomaso435
-> MisakusX: nějaký ten sraz to bude asi jistit. I když je nejezdím.
16:41:18
10.01.2017
MisakusX
-> Tomaso435: Neposkytnu, ale rád ukážu při osobním setkání, dal jsem za ty fotky a negativy spoustu peněz, takže když už to vypustím do světa, tak nějak smysluplně, ideálně přes nějaké větší medium.
16:24:46
10.01.2017
Tomaso435
-> MisakusX: poskytneš fota? :-) třeba meilem
13:19:48
10.01.2017
MisakusX
-> Tomaso435: Se štítkama je to těžký, protože štítků se vyrobila kvanta a šla i mezi obyčejný lid, já mám neoficiální fotky z Výzkumného ústavu, kde přinejmenším jeden prototypový (ale zcela kompletní) měli.->



Dee:
Trochu se nám to tu vymklo, pokud je to na obtíž, prosím požádej adminy, ať to někam přesunou.
12:58:33
10.01.2017
Tomaso435
-> MisakusX: Na fotkách sem viděl jen toho z tech knížek, a pak jednou fotku fáva na silnici focenýho ze zadu kde byl hodně blbě vidět divnej alu štítek kterej se nepodobal ani 135L ani 136L...Fotku mám snad někde uloženou.

Na hejtmánce toho už bylo více zajímavého, tam škodovka asi běžně zahazuje co nechce protože mraky aut tam sou funglovky, kolikrát co sem ještě neviděl a za rok a pul se to začně prodávat... No škoda :)
12:48:22
10.01.2017
MisakusX
-> Tomaso435: Na jednoho kompletního na fotkách :) Osobně jsem narazil na přístrojovku ze 115 na Hejtmance, bohužel skončila ve šmelcu, alébrž jsem tehdy netušil, jaká je to vzácnost.
12:40:41
10.01.2017
Tomaso435
-> MisakusX: už si na nějakého ať necelého 115 narazil?
12:36:20
10.01.2017
havlik
-> MisakusX: a sorry to jsem přehlídnul
12:19:42
10.01.2017
MisakusX
-> havlik: Nevynechal
12:00:08
10.01.2017
havlik
-> MisakusX: a to jsi uplně vynechal favorit pick-up, který už ted v podstatě neseženeš jakýkoliv ročník. A který prostě nejsou a eště víc nebudou do budoucna, po tom co těch posledních pár aut se definitivně rozpadne
11:10:12
10.01.2017
MisakusX
Osobně nevím, jestli ten spekulační trh kolem veteránů čeká obrovské splasknutí bubliny jako americký hypoteční trh. Osobně myslím, že se spíš ustálí a bude dlouho stagnovat. Vzhledem k tomu, že jsem se v tom poslední 4 roky hodně pohyboval a pár těch starých vrán ve výsledku i koupil, tak zkusím obecně shrnout kde končí slušná investice u Favorita. přeskočím většinu extrabuřtů jako produkci 1988, metalexy a vývozové věci:

1) originální 1989 s rozumnou korozí (rozuměj investice do plechařiny a laku do 8000) s cenou včetně ekodaně do 20 000

2) Sport-line, Marathon, Excellent garážované bez dalších velkých investic do 30 000; Prima za stejných podmínek do 20000, Funkční Ecotroniky bez větší koroze budou také zajímavé do cca 18000

3)Black Line, X-line, Solitaire (obzvláště krátké) s 50kW do 30000, se slabšími motory a Green, Silver, Comfort, Special do 20000



4) Běžné LX a GLX 1993-1995 ze sběratelského hlediska moc zajímavé nebudou, ale jsou to stále solidní auta, se kterými si lidé užijí spoustu zábavy při minimálních časových i finančních investicích, tam bych zajímavou cenu hledal mezi 10 a 20 000 v závislosti na motorizaci a toho, co od toho člověk očekává, Podobná věc platí i pro Pickupy, které se teoreticky mohou šplhat k 30000 podle stavu



5) Krátce k extrabuřtům - ročníky 1987-1988, Komfort, TopX, MTX, 115 jsou velice specifické, v závislosti na kompletnosti papírů a původnosti vozu se pouze a jenom tam dá očekávat cena nad 50 000 - je to ovšem extrémně závislé od případu k případu



6) Zatím neoceňované a nezajímavé jsou ročníky 1990-1992, Forman+ (Van+), dá se předpokládat, že tam sice jejich cena v budoucnu poroste, sice málo, ale poroste



Shrnutí: Dát dnes za Favorita nebo Formana více než 30000 je spíše nerozumné a měli byste si být extrémně jistí, že to auto, které kupujete je tím, čím se tváří a ne rychlopřerobenka, do které nějaký šikula šikulů nastrkal levné karosářské a interiérové díly (kterých je všude hafo) a nevydává to za původní stav. Favorit za 30 000 už musí být skutečně "spešl".
10:24:50
10.01.2017
minno
-> Durnbach: asi tak no.
10:03:09
10.01.2017
Durnbach
-> michael:



Celá tahle situace je uměle nadnesená a trh s veterány čeká stejný pád, jaký byl v USA na trhu s nemovitostmi. Ten kdo dnes koupí obyčejný hezký Fávo za 70 tis Kč za účelem investice je běžec na hodně dlouhé tratě a nebo pořádný kus blba. A Fávo bude mít určitě někdy hodnotu 70 tis Kč ale až bude stát v obchodě obyčejný rohlík místo 3,50Kč tak 10 Kč. :-D V zahraničí se situaci v ČR kolem Škodovek hodně smějí. Portože za cenu co zde někteří chtějí za Erko, se dají koupit BMW od Alpiny nebo Mercedes od AMG.



Investice je koupit Rapid za 30 a prodat ho za 120. Koupit Fávo za 5 a prodat ho za 50. Ale koupit dnes Fávo za 70 a spekulovat.



To stejné i s díly, všichni se třepou, že je málo dílů, při tom kouknout na vsi dům po domě, tak by ste těch Škodovek i pár složili. Pak někdo zajede ví kam a tam najde paletu poloos, kamion plechařiny, bedny zadních světel, masek, blikačů a podobně.
upraveno 1x, naposled 10.01.2017 10:06:30
19:44:23
09.01.2017
Flasch1994
-> michael: Dávat za Favorita 70 tisíc není zoufalství, s tim se dá souhlasit. Protože koupit Favorita za cenu B5 Passata je čin, pro který pravděpodobně neexistuje slovo. A když, tak to slovo určitě není promyšlené... To fakt ne.3 3
19:41:42
09.01.2017
Flasch1994
-> Tomaso435: Ciwe? Tak mě se bohužel za x let nepodařilo najít neschnilýho favorita s hotovým ekem v blízkosti domova za necelý tři tisíce. Budeš mě muset hodně naučit.3
19:21:39
09.01.2017
michael
-> Durnbach: Dávat za Favorita 70tis. není zoufalství, ale pro někoho čistě promyšlený tah.Pokud budou ceny nadále stoupat,tak se dá předpokládat,že i na Favoritu muže dotyčný slušně vydělat.
18:49:39
09.01.2017
Durnbach
Tak bezesporu lidi jsou magoři sem tam za mnou někdo dojede a říká, kupuju Rapida v původním stavu a já na to za kolik to bude a oni 110 tis Kč. Nebo dobrej byl známej co mi ukazoval fakt hezký erko a říká, lidi mi za to nabízejí 300tis Kč. Prostě jsou to cvoci. :-D



Excelent ten bude taky velice zajimavý ale to auto se dalo s těží potkat před lety. Dodnes a v původním stavu jich přežilo minimum. A dávat 70-100tis Kč za Favorita, Formana či podobný derivát, to je čiré zoufalství. To co v inzerci vidím třeba za 30 končí na ekolikvidacích poměrně běžně.



Nyní skončila na akolikvidaci 105S M1 v naprosto původním stavu a koroze ani pod blatníky nebyla.
15:55:26
09.01.2017
Tomaso435
-> Flasch1994: tys za to dal 11x víc než já za toho bílýho? 3 ty voe 3
upraveno 1x, naposled 09.01.2017 15:58:02
15:30:51
09.01.2017
Flasch1994
-> Dee: Neblbni, z toho co se děje na bazoši ani jinde. Na Favoritu fakt rozhodně nezbohatneš. Jasně, inzerátů na Fávo za 70 - 100 tisíc je víc než dost. Jenže se neustále opakují. Buď prodávající zlevní nebo je na prodej doteď. Sám sem dal za běloucha 22 tisíc + 10 ekodaň a doteď sem z toho celej špatnej, a fakt sem si jistej, že minimálně dalších 10 let jeho hodnota nestoupne.3
11:20:12
08.01.2017
Dee
-> hrejsemnou: Ondro ty kráso na naši debatu si pamatuji... ani jsem netušil, že to tak nějak samo přijde... kvůli inzerátu tohoto Formana jsem ani nemohl spát, ale trochu mě odrazovala ta cena, ale nakonec jsem se hecnul a šel do toho... minimálně dobrá investice do budoucna 1
Extreme Tyres