-> Marty227: tak tady je v dobrých rukou :)
sledovat určitě budu, zatím máme oba opískováno, takže startovní bod je stejný, jen já určitě později dokončím renovaci :) :)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Forman GLXi Solitaire 1.3i 50kW BMM - první registrace 23.3.1994
Zakoupen 13.11.2016 v Praze za 32.000Kč (EKO zaplaceno) od bazarníků, kteří ho odkoupili od starší pána ročníku 1924, který nedostal již zdravotní prohlídku. Má originální SPZ - AEM 7544 z roku 1994 (nebude vyměněna, je to dobová záležitost dokonce i s podložkou od dealerství Škoda Havex, kde byl zakoupen). Najeto cca. 128.000km. Je to edice Solitaire s Bosch Mono Motronic 50kW stříkačkou a se servisní knížkou. Cestu z Prahy do Brna zvládl bez jediného problému.
V současné době v originálním stavu (sem tam povrchová koroze) a tak bude i zachován.
Bude jezdit jen za slunečného počasí a sem tam navštíví nějakej ten srázek a akci :-)
Mám z něj obrovskou radost, protože jich v takovém stavu dnes již moc nejezdí...
Zakoupen 13.11.2016 v Praze za 32.000Kč (EKO zaplaceno) od bazarníků, kteří ho odkoupili od starší pána ročníku 1924, který nedostal již zdravotní prohlídku. Má originální SPZ - AEM 7544 z roku 1994 (nebude vyměněna, je to dobová záležitost dokonce i s podložkou od dealerství Škoda Havex, kde byl zakoupen). Najeto cca. 128.000km. Je to edice Solitaire s Bosch Mono Motronic 50kW stříkačkou a se servisní knížkou. Cestu z Prahy do Brna zvládl bez jediného problému.
V současné době v originálním stavu (sem tam povrchová koroze) a tak bude i zachován.
Bude jezdit jen za slunečného počasí a sem tam navštíví nějakej ten srázek a akci :-)
Mám z něj obrovskou radost, protože jich v takovém stavu dnes již moc nejezdí...
Dee / Solitaire Forman - komentáře:
-> Kilián: povedal by som že za tú cenu ho určite nekupoval na to aby ho pieskoval
to mohol kúpiť nejaký polovrak a spraviť renováciu.. TOP to nebolo a ani to nebolo hodné tých peňazí akurát tak tých 1000€ za ktoré to kúpil bývali majiteľ od starého pána.. pozri si na Facebooku.. Renovace-veteranu.cz tam to garde nájdeš a aj postup ako na ňom pracujú.. 


-> Marty227: no v ČR bylo nabízeno za 250 000kč, tak by mě zajímalo kolik opravdu nakonec stálo. V inzerátu se psalo něco o top stavu.
Ale bylo mi jasný, že tak top nebude, mělo už nalítáno něco přes 100tis.km.
Pískováno bylo protože na tom bylo tak špatně, nebo už to majitel kupoval s úmyslem dát to pískovat, nevíš?
ptám se proto, že sám jsem ted jedno zelený nechával pískovat
Ale bylo mi jasný, že tak top nebude, mělo už nalítáno něco přes 100tis.km.
Pískováno bylo protože na tom bylo tak špatně, nebo už to majitel kupoval s úmyslem dát to pískovat, nevíš?
ptám se proto, že sám jsem ted jedno zelený nechával pískovat

-> Kilián: áno pred opieskovaním bolo.. a zhodou okolností je teraz v kalendári na hlavnej stránke.. a vlastne som si uvedomil že s tými 5000€ som trepol údajne to má byť až 7500€ 

-> Marty227: jakou mělo barvu?
nebylo zelený?
nebylo zelený?
ľudia to s cenami preháňajú.. nedávno si jeden blázon odviezol zo Slovenska do ČR jedno údajne v "TOP stave" za Garde za 5000€
a chudák až potom zistil že auto nieje tak top ako niekto tvrdil a čaká ho renovácia za XYZ peňazí.. 



-> MisakusX: beru na vědomí ;)
-> Tomaso435: Ukazoval jsem to už na Severočeském sraze ... snad 2011, ale když pojedeš přes Prahu-východ v nějaký rozumný čas, tak si na tebe čas udělám a archiv ti celý ukážu, i když předpokládám, že většinu z těch materiálů, co tu mám, máš také.
-> MisakusX: nějaký ten sraz to bude asi jistit. I když je nejezdím.
-> Tomaso435: Neposkytnu, ale rád ukážu při osobním setkání, dal jsem za ty fotky a negativy spoustu peněz, takže když už to vypustím do světa, tak nějak smysluplně, ideálně přes nějaké větší medium.
-> MisakusX: poskytneš fota? :-) třeba meilem
-> Tomaso435: Se štítkama je to těžký, protože štítků se vyrobila kvanta a šla i mezi obyčejný lid, já mám neoficiální fotky z Výzkumného ústavu, kde přinejmenším jeden prototypový (ale zcela kompletní) měli.->
Dee: Trochu se nám to tu vymklo, pokud je to na obtíž, prosím požádej adminy, ať to někam přesunou.
Dee: Trochu se nám to tu vymklo, pokud je to na obtíž, prosím požádej adminy, ať to někam přesunou.
-> MisakusX: Na fotkách sem viděl jen toho z tech knížek, a pak jednou fotku fáva na silnici focenýho ze zadu kde byl hodně blbě vidět divnej alu štítek kterej se nepodobal ani 135L ani 136L...Fotku mám snad někde uloženou.
Na hejtmánce toho už bylo více zajímavého, tam škodovka asi běžně zahazuje co nechce protože mraky aut tam sou funglovky, kolikrát co sem ještě neviděl a za rok a pul se to začně prodávat... No škoda :)
Na hejtmánce toho už bylo více zajímavého, tam škodovka asi běžně zahazuje co nechce protože mraky aut tam sou funglovky, kolikrát co sem ještě neviděl a za rok a pul se to začně prodávat... No škoda :)
-> Tomaso435: Na jednoho kompletního na fotkách :) Osobně jsem narazil na přístrojovku ze 115 na Hejtmance, bohužel skončila ve šmelcu, alébrž jsem tehdy netušil, jaká je to vzácnost.
-> MisakusX: už si na nějakého ať necelého 115 narazil?
-> MisakusX: a sorry to jsem přehlídnul
-> havlik: Nevynechal
-> MisakusX: a to jsi uplně vynechal favorit pick-up, který už ted v podstatě neseženeš jakýkoliv ročník. A který prostě nejsou a eště víc nebudou do budoucna, po tom co těch posledních pár aut se definitivně rozpadne
Osobně nevím, jestli ten spekulační trh kolem veteránů čeká obrovské splasknutí bubliny jako americký hypoteční trh. Osobně myslím, že se spíš ustálí a bude dlouho stagnovat. Vzhledem k tomu, že jsem se v tom poslední 4 roky hodně pohyboval a pár těch starých vrán ve výsledku i koupil, tak zkusím obecně shrnout kde končí slušná investice u Favorita. přeskočím většinu extrabuřtů jako produkci 1988, metalexy a vývozové věci:
1) originální 1989 s rozumnou korozí (rozuměj investice do plechařiny a laku do 8000) s cenou včetně ekodaně do 20 000
2) Sport-line, Marathon, Excellent garážované bez dalších velkých investic do 30 000; Prima za stejných podmínek do 20000, Funkční Ecotroniky bez větší koroze budou také zajímavé do cca 18000
3)Black Line, X-line, Solitaire (obzvláště krátké) s 50kW do 30000, se slabšími motory a Green, Silver, Comfort, Special do 20000
4) Běžné LX a GLX 1993-1995 ze sběratelského hlediska moc zajímavé nebudou, ale jsou to stále solidní auta, se kterými si lidé užijí spoustu zábavy při minimálních časových i finančních investicích, tam bych zajímavou cenu hledal mezi 10 a 20 000 v závislosti na motorizaci a toho, co od toho člověk očekává, Podobná věc platí i pro Pickupy, které se teoreticky mohou šplhat k 30000 podle stavu
5) Krátce k extrabuřtům - ročníky 1987-1988, Komfort, TopX, MTX, 115 jsou velice specifické, v závislosti na kompletnosti papírů a původnosti vozu se pouze a jenom tam dá očekávat cena nad 50 000 - je to ovšem extrémně závislé od případu k případu
6) Zatím neoceňované a nezajímavé jsou ročníky 1990-1992, Forman+ (Van+), dá se předpokládat, že tam sice jejich cena v budoucnu poroste, sice málo, ale poroste
Shrnutí: Dát dnes za Favorita nebo Formana více než 30000 je spíše nerozumné a měli byste si být extrémně jistí, že to auto, které kupujete je tím, čím se tváří a ne rychlopřerobenka, do které nějaký šikula šikulů nastrkal levné karosářské a interiérové díly (kterých je všude hafo) a nevydává to za původní stav. Favorit za 30 000 už musí být skutečně "spešl".
1) originální 1989 s rozumnou korozí (rozuměj investice do plechařiny a laku do 8000) s cenou včetně ekodaně do 20 000
2) Sport-line, Marathon, Excellent garážované bez dalších velkých investic do 30 000; Prima za stejných podmínek do 20000, Funkční Ecotroniky bez větší koroze budou také zajímavé do cca 18000
3)Black Line, X-line, Solitaire (obzvláště krátké) s 50kW do 30000, se slabšími motory a Green, Silver, Comfort, Special do 20000
4) Běžné LX a GLX 1993-1995 ze sběratelského hlediska moc zajímavé nebudou, ale jsou to stále solidní auta, se kterými si lidé užijí spoustu zábavy při minimálních časových i finančních investicích, tam bych zajímavou cenu hledal mezi 10 a 20 000 v závislosti na motorizaci a toho, co od toho člověk očekává, Podobná věc platí i pro Pickupy, které se teoreticky mohou šplhat k 30000 podle stavu
5) Krátce k extrabuřtům - ročníky 1987-1988, Komfort, TopX, MTX, 115 jsou velice specifické, v závislosti na kompletnosti papírů a původnosti vozu se pouze a jenom tam dá očekávat cena nad 50 000 - je to ovšem extrémně závislé od případu k případu
6) Zatím neoceňované a nezajímavé jsou ročníky 1990-1992, Forman+ (Van+), dá se předpokládat, že tam sice jejich cena v budoucnu poroste, sice málo, ale poroste
Shrnutí: Dát dnes za Favorita nebo Formana více než 30000 je spíše nerozumné a měli byste si být extrémně jistí, že to auto, které kupujete je tím, čím se tváří a ne rychlopřerobenka, do které nějaký šikula šikulů nastrkal levné karosářské a interiérové díly (kterých je všude hafo) a nevydává to za původní stav. Favorit za 30 000 už musí být skutečně "spešl".
-> Durnbach: asi tak no.