skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nastoupil sem na VŠ, tak sem nechtěl v Praze a na dlouhý dojíždění používat Škůdku. Je to klasika 1.6MPi, která má najeto 165 tisíc kilometrů. Absolutně si na ni nemužu stěžovat. Hodně často jezdim ve 4řech lidech, plně naloženej s průměrnou spotřebou 6 - 6,5 litru na sto kilometrů.
V kostce, je to pracant o kterého se snažím co nejlépe pečovat. :-)
Výbava:
- ABS
- servo
- centrál s DO a alarmem
- 4x repro
- 4x airbag
- klimatizace
- přední mlhovky
- přední okna v elektrice
- hagusy
- palubní PC
- CD měnič
- liťáky
- el zrcátka s výhřevem
- zpožďovač vnitřního osvětlení
- výškově stavitelná sedačka řidiče i spolujezdce
- denní svícení
- kontrolka zapnutých pásů
Ivestice krom spotřebáku jako olej:
- ložiska v kolech (koupeno Meyle)
- poslední díl vejfuku (koupen Bosal)
- rozvody (koupeno SKF)
- výměna otáčkoměru
- KO brzdová hadice (koupena ATE)
- výměna kabelů (koupeno origo) a svíček (NGK)
- výměna gufer na ventilech
-najeto 185 xxxkm a z motoru se začaly linout pazvuky, z neznámých důvodů zřejmě přidřeno. Takže výměna motoru za kousek, co má najeto s bídou 80 tisíc, snad bude sloužit dýl a líp.
-190t km KO spínačka
-192t km KO startér
Tak se nám to pomalu kupí :-D A s nájezdem 200 000km se dělaly přední brzdy, uložení tlumičů, těsnila se chladící soustava, už asi potřetí sem rozdělával dveře kvůli el. stahovačkám, lanovody k ručce a přes zimu se vrhneme na korozi, blatníky, lemy, podlaha. :-/
-215t km se odporoučel i alternátor
-na 220t km odešly potenciometry na klapce, budíž ji země lehká.
-odešel palubní počítač, asi processor => výměna (nakonec to byl časovací krystal processoru)
- 238t km GO vnějších homokloubů (spidan), výměna tlumičů a uložení, tyček stabilizátoru,ramen a spínače varovek
- 250t km oprava naklápění světel, opět výměna spínačky, oprava prvního stupně ventilátoru chladiče a přidání manuálního spínání prvního stupně ventilátoru chladiče.
17.2. 2015 Mužu říct, že felda má další kousek do výbavy, manuelní zrcátka byly nahrazeny elektrickými s výhřevem.
6.4. 2015 KLIMA konečně funguje!!! Jen musim poladit první stupeň ventilátoru....rozhodl se nefungovat, jinak chladíme. :-)
19.4. 2015 Přestavba na LPG, sekvence Magic 4, nádrž 39l místo rezervy. Cena 22 200Kč. V kopci mužu přepínat benzín/plyn a ani necukne, luxus!
10-24.8. Vaření obou předních podběhů, ještě dát nový blatníky do laku a bude.
Tak přes léto návštěva Chorvatska, za 7 dní najeto 2 500km a cca 400km po návratu mě vypadla poloosa z vnějšího homokloubu, docela prdel to vracet na silnici zase zpět. :-D
Tak začátkem zimy a dlouhých zimních večerů sem chtěl vyměnit prahy a zadní lemy, leč se to 14dní před výměnou zvrhlo v revizi LPG, repase předních brzdičů, výměny oleje, chladící kapaliny a koupí posledních věcí na přední nápravu pro Fifinku, mužu opět šetřit... :-D
Najeto poctivých 50 tisíc kilometrů od koupi a musim říct, že Fel 1.3 už bych nikdy nechtěl.
V únoru 2016 byla pokřtěna na prdel, což znamena řezání opravu a zjištění, že asi svůj boj s korozí pomalu už prohrává, ale v létě uvidíme. :-) Aktuálně najeto 231 002 km.
Přes léto 2016 se to trochu zvrhlo, říkal sem si, že budu chtít udělat lemy, které se následně zvrhly ve výměnu prahů a když už sem byl pod autem, zkontroloval se i ten zbytek....takže následovala výměna předních tlumičů, jejich uložení, ale stejně to nebylo úplně OK a ještě vepředu něco bouchalo, tak sem vyměnil i kompletní osazená ramena. Vzadu pouze výměna tlumičů (VYNDANÉ ORIGO, najeto 238t km). Použité byly pouze originální díly. Vyměněn byl také zadní nárazník, který byl po zimní nehodě poslepovaný horkovzduškou. Následovaly "daily opravy" jako opětovná oprava předních el. stahovaček, vystříkání dutin, výměna pár dosluhujících přepínačů, dodělání audio konektorů pro možnost přepínání zadních origo repro/repro v platě atd...
Léto 2017 je v podstatě takovej náš společný milník, navštívili jsme spolu desátý stát Evropy. Zároveň jsme spolu pokořili společných 100 tisíc kilometrů (auto bylo kupované v roce 2013 s nějakými 165t km). Tak jsem zvědav, kam se podíváme za rok.
Cesta pobaltím byla vlastně pro feldu docela zkouškou, asfaltované byly pouze hlavní tahy a když si chtěl člověk užívat místních krás, musel na šotolinu. Ty byly místy udržované pěkně, místy to bylo horší. Zezačátku jsme se báli, ale na trase dlouhé X desítek km je rychlost 20-30km/h prostě málo. Postupně jsme se otrkali a po dvou dnech na tom lítali jako místní 70-80km/h a ran do podvozku či podlahy už si nikdo nevšímal. Když pominu vyteklé zadní tlumiče, prakticky všecko vydrželo, takže to s tou korozí asi nebude zase tak zlé. Koneckonců máme STK do roku 2019, tak se uvidí potom. :)
Jinak abych to shrnul, najeli jsme kolem 5 tisíc kilometrů, spálili nějakých 400 litrů LPG a krom kontroly oleje v motoru se nemuselo dělat vůbec nic.
Navštívené Evropské státy: Slovensko, Německo, Polsko, Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko, Francie, Litva, Lotyšsko, Estonsko.
Léto 2019: Úspěch, máme STK. Slovy technika "lehce olezlá, ale nosný prvky OK, s trochou péče za dva roky ještě projde". Po ukončení školy už auto slouží hlavně na občasný pojezdy, sem tam nějaká dálka. Sice to s korozí není tak strašný, ale začínaj se objevovat puchejře na (pro mne) nepochopitelných místech - prostředek dveří, atd. Co do techniky se autu stále věnuje poctivá péče, vzhledově už je to dobrej pelech a jakákoliv změna k lepšímu nemá smysl. Lak má asi 10 odstínů a ten původní fabrickej se všude loupe. *3* Najeto máme 294 tisíc kilometrů.
Léta letí, koroze žere a druhý válec má tlak 8 barů. :-/ V létě 2021 pořízen nástupce Feldy pro delší trasy, cestování atd. Volvo V70, 2,4i roku výroby 2001 s obdivuhodným minimem koroze - našel jsem tři místa s povrchovou korozí o rozměrech cca 1x1 cm. Prozatím bude s Feldou sloužit souběžně do podzimu roku 2023, kdy končí STK a platnost LPG nádrže. Pak se uvidí.
27.09.2023
S autem se už nic moc neděje, prostě jezdí, pomalu hnije a chátrá. Povedla se ještě jedna STK, takže společně dostavíme přístavbu a pak asi půjdou doklady do depozitu, auto na špalky a pak se uvidí.
V kostce, je to pracant o kterého se snažím co nejlépe pečovat. :-)
Výbava:
- ABS
- servo
- centrál s DO a alarmem
- 4x repro
- 4x airbag
- klimatizace
- přední mlhovky
- přední okna v elektrice
- hagusy
- palubní PC
- CD měnič
- liťáky
- el zrcátka s výhřevem
- zpožďovač vnitřního osvětlení
- výškově stavitelná sedačka řidiče i spolujezdce
- denní svícení
- kontrolka zapnutých pásů
Ivestice krom spotřebáku jako olej:
- ložiska v kolech (koupeno Meyle)
- poslední díl vejfuku (koupen Bosal)
- rozvody (koupeno SKF)
- výměna otáčkoměru
- KO brzdová hadice (koupena ATE)
- výměna kabelů (koupeno origo) a svíček (NGK)
- výměna gufer na ventilech
-najeto 185 xxxkm a z motoru se začaly linout pazvuky, z neznámých důvodů zřejmě přidřeno. Takže výměna motoru za kousek, co má najeto s bídou 80 tisíc, snad bude sloužit dýl a líp.
-190t km KO spínačka
-192t km KO startér
Tak se nám to pomalu kupí :-D A s nájezdem 200 000km se dělaly přední brzdy, uložení tlumičů, těsnila se chladící soustava, už asi potřetí sem rozdělával dveře kvůli el. stahovačkám, lanovody k ručce a přes zimu se vrhneme na korozi, blatníky, lemy, podlaha. :-/
-215t km se odporoučel i alternátor
-na 220t km odešly potenciometry na klapce, budíž ji země lehká.
-odešel palubní počítač, asi processor => výměna (nakonec to byl časovací krystal processoru)
- 238t km GO vnějších homokloubů (spidan), výměna tlumičů a uložení, tyček stabilizátoru,ramen a spínače varovek
- 250t km oprava naklápění světel, opět výměna spínačky, oprava prvního stupně ventilátoru chladiče a přidání manuálního spínání prvního stupně ventilátoru chladiče.
17.2. 2015 Mužu říct, že felda má další kousek do výbavy, manuelní zrcátka byly nahrazeny elektrickými s výhřevem.
6.4. 2015 KLIMA konečně funguje!!! Jen musim poladit první stupeň ventilátoru....rozhodl se nefungovat, jinak chladíme. :-)
19.4. 2015 Přestavba na LPG, sekvence Magic 4, nádrž 39l místo rezervy. Cena 22 200Kč. V kopci mužu přepínat benzín/plyn a ani necukne, luxus!
10-24.8. Vaření obou předních podběhů, ještě dát nový blatníky do laku a bude.
Tak přes léto návštěva Chorvatska, za 7 dní najeto 2 500km a cca 400km po návratu mě vypadla poloosa z vnějšího homokloubu, docela prdel to vracet na silnici zase zpět. :-D
Tak začátkem zimy a dlouhých zimních večerů sem chtěl vyměnit prahy a zadní lemy, leč se to 14dní před výměnou zvrhlo v revizi LPG, repase předních brzdičů, výměny oleje, chladící kapaliny a koupí posledních věcí na přední nápravu pro Fifinku, mužu opět šetřit... :-D
Najeto poctivých 50 tisíc kilometrů od koupi a musim říct, že Fel 1.3 už bych nikdy nechtěl.
V únoru 2016 byla pokřtěna na prdel, což znamena řezání opravu a zjištění, že asi svůj boj s korozí pomalu už prohrává, ale v létě uvidíme. :-) Aktuálně najeto 231 002 km.
Přes léto 2016 se to trochu zvrhlo, říkal sem si, že budu chtít udělat lemy, které se následně zvrhly ve výměnu prahů a když už sem byl pod autem, zkontroloval se i ten zbytek....takže následovala výměna předních tlumičů, jejich uložení, ale stejně to nebylo úplně OK a ještě vepředu něco bouchalo, tak sem vyměnil i kompletní osazená ramena. Vzadu pouze výměna tlumičů (VYNDANÉ ORIGO, najeto 238t km). Použité byly pouze originální díly. Vyměněn byl také zadní nárazník, který byl po zimní nehodě poslepovaný horkovzduškou. Následovaly "daily opravy" jako opětovná oprava předních el. stahovaček, vystříkání dutin, výměna pár dosluhujících přepínačů, dodělání audio konektorů pro možnost přepínání zadních origo repro/repro v platě atd...
Léto 2017 je v podstatě takovej náš společný milník, navštívili jsme spolu desátý stát Evropy. Zároveň jsme spolu pokořili společných 100 tisíc kilometrů (auto bylo kupované v roce 2013 s nějakými 165t km). Tak jsem zvědav, kam se podíváme za rok.
Cesta pobaltím byla vlastně pro feldu docela zkouškou, asfaltované byly pouze hlavní tahy a když si chtěl člověk užívat místních krás, musel na šotolinu. Ty byly místy udržované pěkně, místy to bylo horší. Zezačátku jsme se báli, ale na trase dlouhé X desítek km je rychlost 20-30km/h prostě málo. Postupně jsme se otrkali a po dvou dnech na tom lítali jako místní 70-80km/h a ran do podvozku či podlahy už si nikdo nevšímal. Když pominu vyteklé zadní tlumiče, prakticky všecko vydrželo, takže to s tou korozí asi nebude zase tak zlé. Koneckonců máme STK do roku 2019, tak se uvidí potom. :)
Jinak abych to shrnul, najeli jsme kolem 5 tisíc kilometrů, spálili nějakých 400 litrů LPG a krom kontroly oleje v motoru se nemuselo dělat vůbec nic.
Navštívené Evropské státy: Slovensko, Německo, Polsko, Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko, Francie, Litva, Lotyšsko, Estonsko.
Léto 2019: Úspěch, máme STK. Slovy technika "lehce olezlá, ale nosný prvky OK, s trochou péče za dva roky ještě projde". Po ukončení školy už auto slouží hlavně na občasný pojezdy, sem tam nějaká dálka. Sice to s korozí není tak strašný, ale začínaj se objevovat puchejře na (pro mne) nepochopitelných místech - prostředek dveří, atd. Co do techniky se autu stále věnuje poctivá péče, vzhledově už je to dobrej pelech a jakákoliv změna k lepšímu nemá smysl. Lak má asi 10 odstínů a ten původní fabrickej se všude loupe. *3* Najeto máme 294 tisíc kilometrů.
Léta letí, koroze žere a druhý válec má tlak 8 barů. :-/ V létě 2021 pořízen nástupce Feldy pro delší trasy, cestování atd. Volvo V70, 2,4i roku výroby 2001 s obdivuhodným minimem koroze - našel jsem tři místa s povrchovou korozí o rozměrech cca 1x1 cm. Prozatím bude s Feldou sloužit souběžně do podzimu roku 2023, kdy končí STK a platnost LPG nádrže. Pak se uvidí.
27.09.2023
S autem se už nic moc neděje, prostě jezdí, pomalu hnije a chátrá. Povedla se ještě jedna STK, takže společně dostavíme přístavbu a pak asi půjdou doklady do depozitu, auto na špalky a pak se uvidí.
Fel 1.6 Conte - komentáře:
20:56:12
28.02.2018
28.02.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer: jsem se ted dival na Tvou galerku z Estonska a vsiml jsem si, ze mas todle pekny kridlo, jako ja, ktere se Bukajovi hrozne nelibilo :)))
17:33:01
17.10.2016
17.10.2016
Borderer
-> Jarda: Na feldu docela mazec, když sem to kupoval, nikdo ani netušil, že tam jsou. Zjistil sem to až po prvním sundavání potahů v autě. Jinak to řešení výměny okruhů je dost nešťastné, co je pravda....Nechápu, koho to napadlo řídit podtlakem ze sání...je to tak akorát super pro tahání falešného luftu. Mám to úplně odpojené. Jinak já tu svou kupoval taky kvůli výbavě, ale na druhou stranu sem nalítl, protože sem po 10t km objevil, že byl motor před smrtí a karoserie byla shnilá víc, než se na první prohlídku zdálo...ale aspoň že sou opravy za hubičku a při ročním nájezdu 25t km je to spolehlivý vůz, který dostane větší péči pouze přes léto, kdy není denně v provozu.
21:00:59
13.05.2016
13.05.2016
Jarda - zrušená registrace
Koukam na tu Tvou vybavenou feldu a EDS nemas? 4 pytle? to cumim..., ja mam dva a i to mi prijde az moc, vyhrivane sedacky, ty mi na te moji chybi nejvic... a nemam el. okna, jinak klima mi chodi, ale mam vysypanej prepinac vnitrni/vnejsi okruh koukal jsem, ze to je reseno nejak podtlakem, nikde to nemohu sehnat :( kdyz jsem se ptal na vrakacich, tak se mi vysmáli, ze kousek klimy prodavat nebudou, jedine celou za 5k :(
Ja tu svou kupoval kvuli EDS a klime a ze je relativne ve slusnym stavu - 180tis. km a jsem treti majitel a neni shnila na sr...., ale orezava taky, jako kazda felda no :/
-> Chali: ja nekde cetl, ze 1.6ky maji SP 3.8x
Ja tu svou kupoval kvuli EDS a klime a ze je relativne ve slusnym stavu - 180tis. km a jsem treti majitel a neni shnila na sr...., ale orezava taky, jako kazda felda no :/
-> Chali: ja nekde cetl, ze 1.6ky maji SP 3.8x
11:04:44
12.10.2015
12.10.2015
Domajz
-> lukynn105l: stokrát lepší tadle pěkná felda než ta tvoje tuzerská rakovina...
10:32:03
27.07.2014
27.07.2014
castrol
-> Borderer: pekne nalozena
17:04:50
17.01.2014
17.01.2014
Mr._Nosferatu
-> lukynn105l: tak kdyz tu je ta sekce tak asi spada to toho "ostatni"
16:59:45
17.01.2014
17.01.2014
lukynn105l
Stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a starších modelech a ostatních....ach jo
20:03:05
14.01.2014
14.01.2014
novotny540
Feldy jsou hotový nezmaři! Ještě že je vyrobily! Tahle se mi líbí :-)
19:52:19
14.01.2014
14.01.2014
castrol
dalsia fela pracant
19:22:26
14.01.2014
14.01.2014
Flasch1994
-> Chali: Mi tak napadlo že sem nebral v potaz že sem nejel kombíkem.
19:18:43
14.01.2014
14.01.2014
Chali
-> Flasch1994: V práci máme dvě 1.6-ky kombíky a u nich otáčky sedí stejně s 1.3-kou.
Ale prej měli mít 1.6-ky SP 3.9,1.3-ka má SP 4.1.Takže kdyby měla SP 3.9 tak by měla ukazovat míň otáček.
Ale prej měli mít 1.6-ky SP 3.9,1.3-ka má SP 4.1.Takže kdyby měla SP 3.9 tak by měla ukazovat míň otáček.
19:16:02
14.01.2014
14.01.2014
Borderer
-> Flasch1994: Lhal točkoměr (občas poskakovat a ukazoval naprostý nesmysly), už vyměněn za jinej. :-) Převodovka je klasická 1.6tka. Teďka to při 90km/h ukazuje 2 500rpm, víc nevim z hlavy.
19:09:48
14.01.2014
14.01.2014
Flasch1994
-> Chali: Převodovku měla, resp má, měněnou určitě, ale za jako těžko říct, podle mě ale pořád 1.6tková. Při 180 otáčky ukazovaly nějakých 4300. A kola normál 13 tak nevim jestli tachometr lhal.
18:58:05
14.01.2014
14.01.2014
Chali
-> Flasch1994: Asi měla jinou převodovku,nebo ti pěkně lhal tachák nebo točkoměr.
U 1.3 převodovka SP 4.1 otáčky sedí. img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_105_8770__2012 -07-27_23-12-48_78.jpg
U 1.3 převodovka SP 4.1 otáčky sedí. img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_105_8770__2012 -07-27_23-12-48_78.jpg
18:47:06
14.01.2014
14.01.2014
Flasch1994
Nějak vysoko ty otáčky ne? Jel sem s feldou 1.6 180 a takhle netočila.