skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím všechny Virťáky!
Tento automobil zde kartu již měl pod jiným Nickem, který byl mnou zrušen pro nedostatek času, vlastně také trochu z blbosti.
K vozu: Jedná se o ročník 92, původně krátký Favorit, po předělávce v r. 93 (zapsáno v tp.) už veden jako Forman 135LS. Je to karburátorová verze s částečně černým interiérem, který je však potřeba doladit za nový z verze LX (v podstatě to znamená jen vršek přístrojové desky, volant a přední černé sedačky).
V roce 2000 si toto vozidlo rodiče pořídili za 65 000, vypadalo tehdy hodně dobře, otec do něj nechal namontovat dálkový centrál s alarmem a imobilizérem od firmy AlarmBest. Po devíti letech a cca. 200 000km (tzn. celkový stav km 365 000) jsem rozhodl o celkové opravě tohoto vozu. V podstatě šlo o výměnu karoserie, motor, nápravy a interiér byly použity z původního vozu, což se časem ukázalo jako velká převelká chyba. V roce 2010 byla renovace dokončena, auto si užilo srpnové povodně a opět se toho muselo spoustu opravit, vysušit a vyčistit. Ovšem teď už jezdí, v podstatě je denně v provozu, rádo sklízí uznání za svůj vzhled, avšak neopětuje to po jízdní stránce, takže je rozhodnuto pro rok 2014 o výměně motoru a go převodovky. Postupně dodám nejaktuálnější fotky, možná i fotky průběhu renovace, nebo nějakých aktuálních prací na vozidle.
Jedna z nejnověji provedených prací bylo minulý týden (2.12) přesklení zadních šikmých oken, jelikož jsem vůl a při předělávání karoserie jsem je lepil sám a blbě - moc tmelu ale špatnýho. Výsledkem bylo neustálé mokro v kufru a kapsách. Nechal jsem je za 600,- udělat u profi sklenáře, který mi sdělil, že z jednoho okénka vyteklo cca. půl litru vody (což dokazovala louže pod vozem). Naštěstí se to včas podchytilo a nebyla zde ani kapička rzi :-)
Aktual ke 14. lednu 2014: Nahozeny GLX sedačky, origo volant + doladěna palubní deska do komplet černa. Dosazena klasická zadní světla - samozřejmě nová, koupena litá kola Ronal (je třeba opravit - zřejmě půjdou do bílého laku, trojúhelníčky do černého lesku).
28. leden 2014: Po zjištění silných netěsností převodovky domluva na její částečné repasi. V další etapě pístní kroužky s těsněním pod hlavou. Nejsou finance a auto chca nechca musí jezdit :-/
3. únor 2014: Ok, kašlu na vrtání se ve starým motoru, naskytl se motor, najeto 43 000 km. Výměna proběhne zároveň s půlením kvůli převodovce již v únoru. Po výměně dodám fotky motorového prostoru a dojmy z motoru, který se 15 let netočil...
21. únor 2014: Po výměně motoru, který je kompletně přetěsněn a seřízen a po opravě převodovky :-) Motor se chová kultivovaně, výkon je hodně podobný, avšak nezlobí za studena a má krásný zvukový projev. Po mírném zajetí opětovně seřídím ventily, zkontroluji těsnosti a můžeme se v klidu pustit do podvozku...
24. březen 2014: Motor pozlobil, resp. mi nemazala hlava, takže K.O., vyměněno za hlavu 136, jezdí, uvidíme... Znovu osazena světla Silver line, připravena kola Ronal - po spočítání budoucích investic zatím v origo stavu..
Tento automobil zde kartu již měl pod jiným Nickem, který byl mnou zrušen pro nedostatek času, vlastně také trochu z blbosti.
K vozu: Jedná se o ročník 92, původně krátký Favorit, po předělávce v r. 93 (zapsáno v tp.) už veden jako Forman 135LS. Je to karburátorová verze s částečně černým interiérem, který je však potřeba doladit za nový z verze LX (v podstatě to znamená jen vršek přístrojové desky, volant a přední černé sedačky).
V roce 2000 si toto vozidlo rodiče pořídili za 65 000, vypadalo tehdy hodně dobře, otec do něj nechal namontovat dálkový centrál s alarmem a imobilizérem od firmy AlarmBest. Po devíti letech a cca. 200 000km (tzn. celkový stav km 365 000) jsem rozhodl o celkové opravě tohoto vozu. V podstatě šlo o výměnu karoserie, motor, nápravy a interiér byly použity z původního vozu, což se časem ukázalo jako velká převelká chyba. V roce 2010 byla renovace dokončena, auto si užilo srpnové povodně a opět se toho muselo spoustu opravit, vysušit a vyčistit. Ovšem teď už jezdí, v podstatě je denně v provozu, rádo sklízí uznání za svůj vzhled, avšak neopětuje to po jízdní stránce, takže je rozhodnuto pro rok 2014 o výměně motoru a go převodovky. Postupně dodám nejaktuálnější fotky, možná i fotky průběhu renovace, nebo nějakých aktuálních prací na vozidle.
Jedna z nejnověji provedených prací bylo minulý týden (2.12) přesklení zadních šikmých oken, jelikož jsem vůl a při předělávání karoserie jsem je lepil sám a blbě - moc tmelu ale špatnýho. Výsledkem bylo neustálé mokro v kufru a kapsách. Nechal jsem je za 600,- udělat u profi sklenáře, který mi sdělil, že z jednoho okénka vyteklo cca. půl litru vody (což dokazovala louže pod vozem). Naštěstí se to včas podchytilo a nebyla zde ani kapička rzi :-)
Aktual ke 14. lednu 2014: Nahozeny GLX sedačky, origo volant + doladěna palubní deska do komplet černa. Dosazena klasická zadní světla - samozřejmě nová, koupena litá kola Ronal (je třeba opravit - zřejmě půjdou do bílého laku, trojúhelníčky do černého lesku).
28. leden 2014: Po zjištění silných netěsností převodovky domluva na její částečné repasi. V další etapě pístní kroužky s těsněním pod hlavou. Nejsou finance a auto chca nechca musí jezdit :-/
3. únor 2014: Ok, kašlu na vrtání se ve starým motoru, naskytl se motor, najeto 43 000 km. Výměna proběhne zároveň s půlením kvůli převodovce již v únoru. Po výměně dodám fotky motorového prostoru a dojmy z motoru, který se 15 let netočil...
21. únor 2014: Po výměně motoru, který je kompletně přetěsněn a seřízen a po opravě převodovky :-) Motor se chová kultivovaně, výkon je hodně podobný, avšak nezlobí za studena a má krásný zvukový projev. Po mírném zajetí opětovně seřídím ventily, zkontroluji těsnosti a můžeme se v klidu pustit do podvozku...
24. březen 2014: Motor pozlobil, resp. mi nemazala hlava, takže K.O., vyměněno za hlavu 136, jezdí, uvidíme... Znovu osazena světla Silver line, připravena kola Ronal - po spočítání budoucích investic zatím v origo stavu..
Forman 135LS/LX - komentáře:
17:17:57
02.04.2014
02.04.2014
LUKAS
pekny formanik
15:50:38
28.01.2014
28.01.2014
Gardeso
-> minno 28.01.14 15:36:18: A pokud myslíš celkový stav, tak motor, převodovka a podvozek tyto kilometry má, na plechy to nejezdí, žeano
15:43:20
28.01.2014
28.01.2014
Gardeso
-> minno: Ano, máš pravdu, prošel jsem si pořádně "deníčky", co si vedeme a musel jsem to upravit, protože původně to byly jen orientační kilometry ;-)
15:36:18
28.01.2014
28.01.2014
minno
-> Gardeso: no ale ten počet km už moc nesedí, keďže je to už na druhej karosérii.
16:54:14
08.12.2013
08.12.2013
šadesa
áá fafrman smekám před takovou porcí km je pěknej
16:48:35
08.12.2013
08.12.2013
Gardeso
-> francomk: Děkuji, snažím se snažím :-)
-> MisakusX: Nezrezlý zatím je, avšak co půl roku se auto kompletně ošetřuje proti korozi, opravují se drobné provozní oděrky... Někdy už mi to šíleně leze krkem (asi proto si ještě jako správnej pacient hodlám odkoupit od kamaráda SilverLine :D)
-> MisakusX: Nezrezlý zatím je, avšak co půl roku se auto kompletně ošetřuje proti korozi, opravují se drobné provozní oděrky... Někdy už mi to šíleně leze krkem (asi proto si ještě jako správnej pacient hodlám odkoupit od kamaráda SilverLine :D)
16:30:44
08.12.2013
08.12.2013
MisakusX
Ha, Liberečák s vtipnou značkou ... vypadá, na rozdíl od většiny severočeských aut, relativně nezrezle, tak ať to vydrží...
15:55:38
08.12.2013
08.12.2013
francomk
Fešák, trošku starostlivosti a bude fajn