Tekkar Mk2 Tekkar Mk2

komentáře | popis | fotky | Vice.Guy | 27.12.10 10:07 | 9x v oblíbených
Zakoupeno 3.12. 2006 od té doby stálo na zahradě a čekalo až se vykutí větší garáž. Což se povedlo skvěle, mam parkování na čtyři auta.



Duben 2009, stěhování do garáže, demontáž světel, nárazníků, dveří, přední, zadní kapota, přední čelo, přední blatníky. Sundaná přední náprava, volant, pedály.



4.5. 2009 Dovezena přední náprava typ M, zadní úhlová náprava, převodovka 5-ti kvalt, a nějaké díly na repas (gumy,podložky, matice). Momentálně mám k dispozici jednu nápravu z prního erka, která má úzké ramena, původně z eRka, ale nápravnici s hřebenovým řízením, nové svislé čepy a kotouče a komplet eMko. Udělám ze dvou jednu ;).



10.5. 2009 Náprava nevypadala tak zle, ale většina dílů je na šrot. Nechávám jen hřeben s tyčemi do kulových čepů, dolní ramena, a jedno horní. Podařilo se mi ještě sehnat jedno horní uplně nové. Ještě projedu všechny šopy v okolí a poptám se.



19.5. 2009 Díly se daji sehnat, ale fakt žádná sranda. Ramena skoro vůbec, možná jedno dolní, musím zavolat. Mám nové gufera do zadních šavlí, budou se hodit na repasi uhlovky. Taky kulové čepy na přední nápravu jsem sehnal nové, ale to je dost univerzální díl. Mám objednaný posilovač brzd z eMka, a nový hlavní brzdový válec, průměr 19. Potrubí na brzdy je pohoda, kousek je firma, co to udělá na míru a zatumuje ;). Nejprve je v plánu repase náprav, aby se dala očesaná kasle postavit na kola, a odvézt na vyvářku. Ta je plánovaná na zimu, takže mám co dělat.



31.5. 2009 Obě přední nápravy jsem rozebral, probíhá čištění, opravy zkorodovaných částí na jednotlivých ramenech. Něco se musí posvařovat, pak pořádně odrezit a ošetřit proti další korozi, v plánu oprava svislých čepů, jen nevím jestli seženu nové pouzdra a gumy. Doufám,že ta skládačka vyjde, až budu mít nachystané všechny díly na jednu kompletní nápravu udělám foto ;).



9.6. 2009 Takže pořád zápasím s nápravami, momentálně se dělá kontrola a oprava svislých čepů. Je poměrně obtížné vylisovat čep,který jde skrz horní rameno a gumový silemblok svisláku. Musel jsem čep na obou stranách uřezat. Přemýšlím, že koupím nové svislé čepy, ale ty co jsem měl na prvním erku jsou nové a v perfektním stavu,jen nejde vyndat ten čep. Zkusím ještě lis,doufám že se pouzdro nepoškodí. Jinak probíhá neustále čištění dílu, a chystají se na svařování. Mám už nachystanou nápravnici, tam se musí obvařit a opravit uchycení dorazů. A pak se vrhnu na opravu hřebenového řízení.



15.6. 2009 Obě nápravy jsou rozhozenépo celé garáži :D. Nové svisláky nejsou k mání, ale podařilo se mi sehnat silembloky, takže dva ucházejicí nechám přelisovat a dva čepy jsou na šrot :(. Všechny objímky, a matice, podložky, úchyty na ramena, jsou naložené v lázni, pak se bude kartáčovat a odrezovat a kartáčovat a odrezovat ;). Tyče do dolních ramen jsem nechal projít touto procedurou, a vypadají "celkem" obstojně. Takže to čeká i ostatní části,nejhorší je zbavit se dokonale starého nátěru a pošetřit stroje. Jako dobré řešení vypadá naložit ty mastné, zalepené, zkorodované díly se zbytkem nátěru do Arvy, a pak teprve mechanicky čistit. To ale nelze aplikovat u větších dílu, ale ty se zase dají dobře brousit.



24.6. 2009 Blíží se prázdniny,čas hojnosti času. :D Včera jsem dovezl opravené díly, přebrousil sváry a příští dny se bude odstraňovat rez a upravovat povrch před nátěrem. Myslím,že díly jsou poměrně zachovalé, svařovalo se minimum a hlavně se musí pečlivě udělat ochrana proti korozi. Podle zůstatku na účtě se budou objednávat pružiny a jestli to vyjde tak i svislé čepy. Nakonec bude jistější vyměnit svislé čepy za nové. Ty starší si nechám asi jako náhradní. Jsou tam známky koroze.



30.6. 2009 Objednávalo se, svařovalo brousilo, tryskalo, díly jsou nachystané na nátěr. Přišly péra od Kalmára, čeká se na čepy a pak se to bude dávat do kupy.



22.7. 2009 Díly přední nápravy mám zkompletované, očištěné, natřené základem (litina), suříkem (nápravnice a ramena a malé úchyty a podložky ). Tento týden se bude lakovat a pak montovat dohromady. Dorazily svislé čepy (sada) tak to musím ještě vyvložkovat. Dále se pokračovalo na kastli, je zbavená skel, rámků, lišty na okapničce, zadní blatníky jsou pryč ( mimochodem je to hrůza :/ ), sedadla (podlaha jako ementál) a prahy zvenku na místech kde byly blatníky nejsou :(. Chystám se vyndat palubovku, topení a nádrž a v poslední řadě převodovku a zadní nápravu. Nechám jen motor jako záchytný bod, aby se dalo zapracovat na zadní nápravě. Taky se finišuje na garáži, nahozená fasáda, sundaná stará dlažba a beton ze střechy. Ještě jedna vrstva IPY a pak dlažba.



Srpen 2009 Celá přední náprava hotová a dočasně namontovaná. Auto je otočené a nachystané pro práci na zadní nápravě. Nejprve se budou podobně jako u přední nejprve opravovat a shromažďovat potřebné díly, a poté se vrhnu pod auto do jámy a budu kutit nad transplantací úhlové nápravy. Nádrž jsem očistil, přelakoval. Je v jednom místě kapku promáčklá, ale myslím, že nepoteče, uvidím až ji propláchnu před montáží. Spodní plechový kryt pod nádrž je v dezolátním stavu. Jestli to někdo čtete a víte o někom kdo má a chce prodat, tak odkaz pls ;).



1.9. 2009 Vytáhl jsem ze skladu vlečku! Zatím ji rozebírám, a bude se opravovat. Chce to trpělivost a sílu ;). Zatím mám jen sundané bubny a všechny šrouby jsem nastříkal rozpouštědlem na rez. Povolit hlavní matku na bubnu byla celkem fuška, matka 36-ka, a tři chlapi s ní nehli, nakonec jsem použil dvě páky proti sobě. Teď jen co shánět, nové bubny nebo rovnou kotouče? To je otázka....



22.10. 2009 Vlečka je rozebraná,nechávám jen poloosy a převodovku. Ti, co tvrdíte že vlečka je nanic, máte pravdu. Musel jsem změnit názor a rozhodl jsem se pro to nejlepší řešení a to je replika RS nápravy od Petra Molčana. Dík všem za rady a názory. Ale musel jsem se sám přesvěčit. Dik. ;)



13.11. 2009 V předchozích dnech došlo ke kompletní demontáži. Ven šla převodovka, motor, zadní i dočasně namontovaná přední náprava, palubovka a rozvody elektřiny. Zapomněl jsem akorát na motorek stěračů, takže to není do šroubku :D. Skelet je otočený nabok, probíhá čištění a mapování poškození korozí. Předchozí majitel opravoval pomocí nýtů, plíšků různé síly i materiálů, v kombinaci s montážné pěnou :(. Práce jsou momentálně ve skluzu. Není čas a přecházím chřipku :((.



Prosinec 2009 Odstrojený skelet odvezen na dílnu, probíhá oprava zkorodovaných částí, zástavba zadní nápravy, výztuh a úprava kokpitu.



Jaro/Léto 2010 :D S mnoha průtahy zaviněnými mou osobou se dostávám do fáze "natři skelet a slícuj karoserii" :D. Auto dostalo nové prahy, podlahu, rozšířené zadní podběhy, příčku mezi zadní tlumiče a další výztuhy v motorové části. Uchycení sedadel z jeklu, rovněž se zpevňovací funkci v kabiny a podlahy. Zavařily se díry, které vznikly nepříliš precizním rozšířením středového panelu pro 5-tikvalt předchozím majitelem. Zkorodované části vyřezány,dopasovány a svařeny. Vybouraná příčka před motorem a krabice na akumulátor. Upraveno a přidáno uchycení ramen nové zadní nápravy. Zavařená díra ve střeše po profi anténě :D, odřízlé a zavařené okapničky. Ještě nacházím další zkorodovaná místa, takže se bude dále svařovat, až toho bude více najednou.



Podzim/zima 2010 :O Teďka jsem se dostal akorát k tomu,abych zhodnotil, že jsem na autě neudělal nic moc zásadního. Erko má nové prahy,podlahu, podběhy upraveny na širší blatníky. Celé břicho bylo důkladně ošetřeno několika nátěry. Poslední nátěr tvoří Tlumex plast ve třech vrstvách. Stavba vázne kvůli několika zásadním problémům. Změna práce, přestavba bytu a konstrukce venkovního zastřešeného stání, které muselo být dokončeno před prvním sněhem. Všechno se stihlo, foto přidám do galerie "Garage". Nové fotky s postupem přidám, až se bude auto stavět na kola.

Tekkar Mk2 - komentáře:

09:00:34
04.06.2009
m8rinek
-> Vice.Guy: nech kyvku a zkus stabilizátor, pokud je kyvka udržovaná funguje dobře, je legální a není problém se zástavbou, já vlečce nikdy nepřišel na chuť, sic dýl drží, ale je to takový nejistý a nikdy nevíš jestli se auto utrhne a pujde bokem, pujde čistou stopou, nebo nezatočí :/. U kyvky kor u úzký tohle odpadá, když máš rozumnej motor a kola, tak škubneš volantem, přidáš a letíš bokem a to navíc docela ovladatenym smykem.



Za mě vlečku ne...
07:46:54
04.06.2009
Vice.Guy
-> Vice.Guy: aha, našel jsem si to nabídky v inzerátu. Tak to máš recht, to vypadá mnoooohem lépa než ta vlečka co mám doma. Momentálně jsem out of money :D...
07:43:49
04.06.2009
Vice.Guy
-> m8rinek: Hmm, to jsem nemusel vubec kupovat, koupil jsem starou na repas na vrakáči,i s převodovkou. Ale už předtim jsem slyšel nějaké proč. Někdo mi radil,ať nechám kyvku a přidám stabilizátor. Takže jaká vlečka je podle tebe ideální? Nešlo by to taky zkombinovat třeba se stabilizátorem, když už to mám doma???
17:54:47
03.06.2009
m8rinek
-> Vice.Guy: jenže ta náprava je už od pohledu špatná, je to jen takovej mezikrok, neni domyšlená ani dotažená, dej širokou kyvku a nebo pořádnou vlečku třeba od molčana
14:25:12
03.06.2009
Vice.Guy
-> m8rinek: Proč myslíš??Když už ji mám...tak je to dost práce,ale tak čas a množství práce je to poslední, co mě tlačí..Popravdě mě to baví...
21:26:01
02.06.2009
m8rinek
-> Vice.Guy: ja bych tam vlecku z rapida necpal, dle me je to skoda prace....
11:41:34
02.06.2009
Vice.Guy
-> m8rinek: Nooo tak jak vidím ty co chcu opravit,tak jsi nejsem jist.Ale budu věřit názoru odborníka. ;). A tyhle péra v tom ešopu jsou tvrdší i nižší? A chce to i jiné tlumiče? Hele a mám taky zadní uhlovku z rapida,takže tam taky tyhle péra???
00:08:07
01.06.2009
m8rinek
-> Vice.Guy: rameno se jen tak nezlomí ;)
22:13:04
31.05.2009
Vice.Guy
-> m8rinek: Týjo tak to by i šlo,cena je přijatelná. Ale chtělo by to i nové ramena, a to je problém nikde nejsou.Nejsem závodník, myslím že ty co mám očistím,a říznu je. Tam je rozhodující spíše vizuální aspekt. Jako takové profi železo je paráda, ale nebudu tam rvát péra na rally, když se mi můžou kdykoliv zlomit ty ramena a navíc nemám to na zběsilou jízdu. Moc dík za radu.
15:49:17
29.05.2009
m8rinek
-> Vice.Guy: jestli nechceš přitvrzovat tak pořezej předek o 0,5 až 0,75 závitu z každý strany pružiny. To je asi tak akorát, trochu pokrať dorazy, nebo jdi cestou tvrdších pružin u Kalmaru maj tvrdý přední snad za 1200pár a zadek bych asi vzal tak nějak podobně, případnš nechal, to se uvidí dle auta ;)
11:21:52
29.05.2009
Vice.Guy
-> m8rinek: Kráása,takže pěkně si s tím hraješ ;). Mužu poprosit o radu? Jak nejlépe upravit pružiny kvůli snížení podvozku, mám rozdělanou napravu,emko.A chci to složit už nahotovo,protože pak je to drbačka.Říznout? Stáhnout svařit???Poraď pls.
21:11:08
19.05.2009
m8rinek
-> Vice.Guy: spravuju web www.skoda110r.ic.cz kde všechny moje dílka jsou (No1 a No2 + Garde). JSem z Jablonce
21:06:51
19.05.2009
Vice.Guy
-> m8rinek: 3 ale tak to je fuk na co ji chce, jestli ji chce, ma ji mit 4. Bydlím v Havru, ať si přijede. A co ty?Jaké auto a ve které části ČR kutíš??
10:42:00
19.05.2009
m8rinek
-> Vice.Guy: jenže Spykouš ji chce na šamponění v německém stylu ;)
07:51:29
19.05.2009
Vice.Guy
-> m8rinek : Jako je hnusna, ale když chceš odvézt nějaké nové díly, a nedáš je do kufru tak se hodí.Pak je jedno jak to vypadá ne?
07:50:01
19.05.2009
Vice.Guy
->Spyker : hele ja nevim vubec kde je, nebo co s ní je :D ale jestli ji najdu tak se mužem domluvit.
22:35:31
14.05.2009
m8rinek
-> spyker: normalni zahradka ze s120, v realu je mega hnusna, timhle moc uspech neziskas, CO si kup
11:00:03
14.05.2009
spyker
hele prodal by si mi tu zahrádku?1
14:14:47
13.05.2009
Vice.Guy
Nesmírně zajímavé,přitom ta barva se k tomu fakt nehodí.Že by to jezdily holky???3
12:22:56
13.05.2009
Petkar
Extreme Tyres
    vyhledávání
pá 28. - ne 30.06. Pohofest | pá 09. - ne 11.08. 10. CS ŠKODA zraz | další akce...