skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zakoupeno 3.12. 2006 od té doby stálo na zahradě a čekalo až se vykutí větší garáž. Což se povedlo skvěle, mam parkování na čtyři auta.
Duben 2009, stěhování do garáže, demontáž světel, nárazníků, dveří, přední, zadní kapota, přední čelo, přední blatníky. Sundaná přední náprava, volant, pedály.
4.5. 2009 Dovezena přední náprava typ M, zadní úhlová náprava, převodovka 5-ti kvalt, a nějaké díly na repas (gumy,podložky, matice). Momentálně mám k dispozici jednu nápravu z prního erka, která má úzké ramena, původně z eRka, ale nápravnici s hřebenovým řízením, nové svislé čepy a kotouče a komplet eMko. Udělám ze dvou jednu ;).
10.5. 2009 Náprava nevypadala tak zle, ale většina dílů je na šrot. Nechávám jen hřeben s tyčemi do kulových čepů, dolní ramena, a jedno horní. Podařilo se mi ještě sehnat jedno horní uplně nové. Ještě projedu všechny šopy v okolí a poptám se.
19.5. 2009 Díly se daji sehnat, ale fakt žádná sranda. Ramena skoro vůbec, možná jedno dolní, musím zavolat. Mám nové gufera do zadních šavlí, budou se hodit na repasi uhlovky. Taky kulové čepy na přední nápravu jsem sehnal nové, ale to je dost univerzální díl. Mám objednaný posilovač brzd z eMka, a nový hlavní brzdový válec, průměr 19. Potrubí na brzdy je pohoda, kousek je firma, co to udělá na míru a zatumuje ;). Nejprve je v plánu repase náprav, aby se dala očesaná kasle postavit na kola, a odvézt na vyvářku. Ta je plánovaná na zimu, takže mám co dělat.
31.5. 2009 Obě přední nápravy jsem rozebral, probíhá čištění, opravy zkorodovaných částí na jednotlivých ramenech. Něco se musí posvařovat, pak pořádně odrezit a ošetřit proti další korozi, v plánu oprava svislých čepů, jen nevím jestli seženu nové pouzdra a gumy. Doufám,že ta skládačka vyjde, až budu mít nachystané všechny díly na jednu kompletní nápravu udělám foto ;).
9.6. 2009 Takže pořád zápasím s nápravami, momentálně se dělá kontrola a oprava svislých čepů. Je poměrně obtížné vylisovat čep,který jde skrz horní rameno a gumový silemblok svisláku. Musel jsem čep na obou stranách uřezat. Přemýšlím, že koupím nové svislé čepy, ale ty co jsem měl na prvním erku jsou nové a v perfektním stavu,jen nejde vyndat ten čep. Zkusím ještě lis,doufám že se pouzdro nepoškodí. Jinak probíhá neustále čištění dílu, a chystají se na svařování. Mám už nachystanou nápravnici, tam se musí obvařit a opravit uchycení dorazů. A pak se vrhnu na opravu hřebenového řízení.
15.6. 2009 Obě nápravy jsou rozhozenépo celé garáži :D. Nové svisláky nejsou k mání, ale podařilo se mi sehnat silembloky, takže dva ucházejicí nechám přelisovat a dva čepy jsou na šrot :(. Všechny objímky, a matice, podložky, úchyty na ramena, jsou naložené v lázni, pak se bude kartáčovat a odrezovat a kartáčovat a odrezovat ;). Tyče do dolních ramen jsem nechal projít touto procedurou, a vypadají "celkem" obstojně. Takže to čeká i ostatní části,nejhorší je zbavit se dokonale starého nátěru a pošetřit stroje. Jako dobré řešení vypadá naložit ty mastné, zalepené, zkorodované díly se zbytkem nátěru do Arvy, a pak teprve mechanicky čistit. To ale nelze aplikovat u větších dílu, ale ty se zase dají dobře brousit.
24.6. 2009 Blíží se prázdniny,čas hojnosti času. :D Včera jsem dovezl opravené díly, přebrousil sváry a příští dny se bude odstraňovat rez a upravovat povrch před nátěrem. Myslím,že díly jsou poměrně zachovalé, svařovalo se minimum a hlavně se musí pečlivě udělat ochrana proti korozi. Podle zůstatku na účtě se budou objednávat pružiny a jestli to vyjde tak i svislé čepy. Nakonec bude jistější vyměnit svislé čepy za nové. Ty starší si nechám asi jako náhradní. Jsou tam známky koroze.
30.6. 2009 Objednávalo se, svařovalo brousilo, tryskalo, díly jsou nachystané na nátěr. Přišly péra od Kalmára, čeká se na čepy a pak se to bude dávat do kupy.
22.7. 2009 Díly přední nápravy mám zkompletované, očištěné, natřené základem (litina), suříkem (nápravnice a ramena a malé úchyty a podložky ). Tento týden se bude lakovat a pak montovat dohromady. Dorazily svislé čepy (sada) tak to musím ještě vyvložkovat. Dále se pokračovalo na kastli, je zbavená skel, rámků, lišty na okapničce, zadní blatníky jsou pryč ( mimochodem je to hrůza :/ ), sedadla (podlaha jako ementál) a prahy zvenku na místech kde byly blatníky nejsou :(. Chystám se vyndat palubovku, topení a nádrž a v poslední řadě převodovku a zadní nápravu. Nechám jen motor jako záchytný bod, aby se dalo zapracovat na zadní nápravě. Taky se finišuje na garáži, nahozená fasáda, sundaná stará dlažba a beton ze střechy. Ještě jedna vrstva IPY a pak dlažba.
Srpen 2009 Celá přední náprava hotová a dočasně namontovaná. Auto je otočené a nachystané pro práci na zadní nápravě. Nejprve se budou podobně jako u přední nejprve opravovat a shromažďovat potřebné díly, a poté se vrhnu pod auto do jámy a budu kutit nad transplantací úhlové nápravy. Nádrž jsem očistil, přelakoval. Je v jednom místě kapku promáčklá, ale myslím, že nepoteče, uvidím až ji propláchnu před montáží. Spodní plechový kryt pod nádrž je v dezolátním stavu. Jestli to někdo čtete a víte o někom kdo má a chce prodat, tak odkaz pls ;).
1.9. 2009 Vytáhl jsem ze skladu vlečku! Zatím ji rozebírám, a bude se opravovat. Chce to trpělivost a sílu ;). Zatím mám jen sundané bubny a všechny šrouby jsem nastříkal rozpouštědlem na rez. Povolit hlavní matku na bubnu byla celkem fuška, matka 36-ka, a tři chlapi s ní nehli, nakonec jsem použil dvě páky proti sobě. Teď jen co shánět, nové bubny nebo rovnou kotouče? To je otázka....
22.10. 2009 Vlečka je rozebraná,nechávám jen poloosy a převodovku. Ti, co tvrdíte že vlečka je nanic, máte pravdu. Musel jsem změnit názor a rozhodl jsem se pro to nejlepší řešení a to je replika RS nápravy od Petra Molčana. Dík všem za rady a názory. Ale musel jsem se sám přesvěčit. Dik. ;)
13.11. 2009 V předchozích dnech došlo ke kompletní demontáži. Ven šla převodovka, motor, zadní i dočasně namontovaná přední náprava, palubovka a rozvody elektřiny. Zapomněl jsem akorát na motorek stěračů, takže to není do šroubku :D. Skelet je otočený nabok, probíhá čištění a mapování poškození korozí. Předchozí majitel opravoval pomocí nýtů, plíšků různé síly i materiálů, v kombinaci s montážné pěnou :(. Práce jsou momentálně ve skluzu. Není čas a přecházím chřipku :((.
Prosinec 2009 Odstrojený skelet odvezen na dílnu, probíhá oprava zkorodovaných částí, zástavba zadní nápravy, výztuh a úprava kokpitu.
Jaro/Léto 2010 :D S mnoha průtahy zaviněnými mou osobou se dostávám do fáze "natři skelet a slícuj karoserii" :D. Auto dostalo nové prahy, podlahu, rozšířené zadní podběhy, příčku mezi zadní tlumiče a další výztuhy v motorové části. Uchycení sedadel z jeklu, rovněž se zpevňovací funkci v kabiny a podlahy. Zavařily se díry, které vznikly nepříliš precizním rozšířením středového panelu pro 5-tikvalt předchozím majitelem. Zkorodované části vyřezány,dopasovány a svařeny. Vybouraná příčka před motorem a krabice na akumulátor. Upraveno a přidáno uchycení ramen nové zadní nápravy. Zavařená díra ve střeše po profi anténě :D, odřízlé a zavařené okapničky. Ještě nacházím další zkorodovaná místa, takže se bude dále svařovat, až toho bude více najednou.
Podzim/zima 2010 :O Teďka jsem se dostal akorát k tomu,abych zhodnotil, že jsem na autě neudělal nic moc zásadního. Erko má nové prahy,podlahu, podběhy upraveny na širší blatníky. Celé břicho bylo důkladně ošetřeno několika nátěry. Poslední nátěr tvoří Tlumex plast ve třech vrstvách. Stavba vázne kvůli několika zásadním problémům. Změna práce, přestavba bytu a konstrukce venkovního zastřešeného stání, které muselo být dokončeno před prvním sněhem. Všechno se stihlo, foto přidám do galerie "Garage". Nové fotky s postupem přidám, až se bude auto stavět na kola.
Duben 2009, stěhování do garáže, demontáž světel, nárazníků, dveří, přední, zadní kapota, přední čelo, přední blatníky. Sundaná přední náprava, volant, pedály.
4.5. 2009 Dovezena přední náprava typ M, zadní úhlová náprava, převodovka 5-ti kvalt, a nějaké díly na repas (gumy,podložky, matice). Momentálně mám k dispozici jednu nápravu z prního erka, která má úzké ramena, původně z eRka, ale nápravnici s hřebenovým řízením, nové svislé čepy a kotouče a komplet eMko. Udělám ze dvou jednu ;).
10.5. 2009 Náprava nevypadala tak zle, ale většina dílů je na šrot. Nechávám jen hřeben s tyčemi do kulových čepů, dolní ramena, a jedno horní. Podařilo se mi ještě sehnat jedno horní uplně nové. Ještě projedu všechny šopy v okolí a poptám se.
19.5. 2009 Díly se daji sehnat, ale fakt žádná sranda. Ramena skoro vůbec, možná jedno dolní, musím zavolat. Mám nové gufera do zadních šavlí, budou se hodit na repasi uhlovky. Taky kulové čepy na přední nápravu jsem sehnal nové, ale to je dost univerzální díl. Mám objednaný posilovač brzd z eMka, a nový hlavní brzdový válec, průměr 19. Potrubí na brzdy je pohoda, kousek je firma, co to udělá na míru a zatumuje ;). Nejprve je v plánu repase náprav, aby se dala očesaná kasle postavit na kola, a odvézt na vyvářku. Ta je plánovaná na zimu, takže mám co dělat.
31.5. 2009 Obě přední nápravy jsem rozebral, probíhá čištění, opravy zkorodovaných částí na jednotlivých ramenech. Něco se musí posvařovat, pak pořádně odrezit a ošetřit proti další korozi, v plánu oprava svislých čepů, jen nevím jestli seženu nové pouzdra a gumy. Doufám,že ta skládačka vyjde, až budu mít nachystané všechny díly na jednu kompletní nápravu udělám foto ;).
9.6. 2009 Takže pořád zápasím s nápravami, momentálně se dělá kontrola a oprava svislých čepů. Je poměrně obtížné vylisovat čep,který jde skrz horní rameno a gumový silemblok svisláku. Musel jsem čep na obou stranách uřezat. Přemýšlím, že koupím nové svislé čepy, ale ty co jsem měl na prvním erku jsou nové a v perfektním stavu,jen nejde vyndat ten čep. Zkusím ještě lis,doufám že se pouzdro nepoškodí. Jinak probíhá neustále čištění dílu, a chystají se na svařování. Mám už nachystanou nápravnici, tam se musí obvařit a opravit uchycení dorazů. A pak se vrhnu na opravu hřebenového řízení.
15.6. 2009 Obě nápravy jsou rozhozenépo celé garáži :D. Nové svisláky nejsou k mání, ale podařilo se mi sehnat silembloky, takže dva ucházejicí nechám přelisovat a dva čepy jsou na šrot :(. Všechny objímky, a matice, podložky, úchyty na ramena, jsou naložené v lázni, pak se bude kartáčovat a odrezovat a kartáčovat a odrezovat ;). Tyče do dolních ramen jsem nechal projít touto procedurou, a vypadají "celkem" obstojně. Takže to čeká i ostatní části,nejhorší je zbavit se dokonale starého nátěru a pošetřit stroje. Jako dobré řešení vypadá naložit ty mastné, zalepené, zkorodované díly se zbytkem nátěru do Arvy, a pak teprve mechanicky čistit. To ale nelze aplikovat u větších dílu, ale ty se zase dají dobře brousit.
24.6. 2009 Blíží se prázdniny,čas hojnosti času. :D Včera jsem dovezl opravené díly, přebrousil sváry a příští dny se bude odstraňovat rez a upravovat povrch před nátěrem. Myslím,že díly jsou poměrně zachovalé, svařovalo se minimum a hlavně se musí pečlivě udělat ochrana proti korozi. Podle zůstatku na účtě se budou objednávat pružiny a jestli to vyjde tak i svislé čepy. Nakonec bude jistější vyměnit svislé čepy za nové. Ty starší si nechám asi jako náhradní. Jsou tam známky koroze.
30.6. 2009 Objednávalo se, svařovalo brousilo, tryskalo, díly jsou nachystané na nátěr. Přišly péra od Kalmára, čeká se na čepy a pak se to bude dávat do kupy.
22.7. 2009 Díly přední nápravy mám zkompletované, očištěné, natřené základem (litina), suříkem (nápravnice a ramena a malé úchyty a podložky ). Tento týden se bude lakovat a pak montovat dohromady. Dorazily svislé čepy (sada) tak to musím ještě vyvložkovat. Dále se pokračovalo na kastli, je zbavená skel, rámků, lišty na okapničce, zadní blatníky jsou pryč ( mimochodem je to hrůza :/ ), sedadla (podlaha jako ementál) a prahy zvenku na místech kde byly blatníky nejsou :(. Chystám se vyndat palubovku, topení a nádrž a v poslední řadě převodovku a zadní nápravu. Nechám jen motor jako záchytný bod, aby se dalo zapracovat na zadní nápravě. Taky se finišuje na garáži, nahozená fasáda, sundaná stará dlažba a beton ze střechy. Ještě jedna vrstva IPY a pak dlažba.
Srpen 2009 Celá přední náprava hotová a dočasně namontovaná. Auto je otočené a nachystané pro práci na zadní nápravě. Nejprve se budou podobně jako u přední nejprve opravovat a shromažďovat potřebné díly, a poté se vrhnu pod auto do jámy a budu kutit nad transplantací úhlové nápravy. Nádrž jsem očistil, přelakoval. Je v jednom místě kapku promáčklá, ale myslím, že nepoteče, uvidím až ji propláchnu před montáží. Spodní plechový kryt pod nádrž je v dezolátním stavu. Jestli to někdo čtete a víte o někom kdo má a chce prodat, tak odkaz pls ;).
1.9. 2009 Vytáhl jsem ze skladu vlečku! Zatím ji rozebírám, a bude se opravovat. Chce to trpělivost a sílu ;). Zatím mám jen sundané bubny a všechny šrouby jsem nastříkal rozpouštědlem na rez. Povolit hlavní matku na bubnu byla celkem fuška, matka 36-ka, a tři chlapi s ní nehli, nakonec jsem použil dvě páky proti sobě. Teď jen co shánět, nové bubny nebo rovnou kotouče? To je otázka....
22.10. 2009 Vlečka je rozebraná,nechávám jen poloosy a převodovku. Ti, co tvrdíte že vlečka je nanic, máte pravdu. Musel jsem změnit názor a rozhodl jsem se pro to nejlepší řešení a to je replika RS nápravy od Petra Molčana. Dík všem za rady a názory. Ale musel jsem se sám přesvěčit. Dik. ;)
13.11. 2009 V předchozích dnech došlo ke kompletní demontáži. Ven šla převodovka, motor, zadní i dočasně namontovaná přední náprava, palubovka a rozvody elektřiny. Zapomněl jsem akorát na motorek stěračů, takže to není do šroubku :D. Skelet je otočený nabok, probíhá čištění a mapování poškození korozí. Předchozí majitel opravoval pomocí nýtů, plíšků různé síly i materiálů, v kombinaci s montážné pěnou :(. Práce jsou momentálně ve skluzu. Není čas a přecházím chřipku :((.
Prosinec 2009 Odstrojený skelet odvezen na dílnu, probíhá oprava zkorodovaných částí, zástavba zadní nápravy, výztuh a úprava kokpitu.
Jaro/Léto 2010 :D S mnoha průtahy zaviněnými mou osobou se dostávám do fáze "natři skelet a slícuj karoserii" :D. Auto dostalo nové prahy, podlahu, rozšířené zadní podběhy, příčku mezi zadní tlumiče a další výztuhy v motorové části. Uchycení sedadel z jeklu, rovněž se zpevňovací funkci v kabiny a podlahy. Zavařily se díry, které vznikly nepříliš precizním rozšířením středového panelu pro 5-tikvalt předchozím majitelem. Zkorodované části vyřezány,dopasovány a svařeny. Vybouraná příčka před motorem a krabice na akumulátor. Upraveno a přidáno uchycení ramen nové zadní nápravy. Zavařená díra ve střeše po profi anténě :D, odřízlé a zavařené okapničky. Ještě nacházím další zkorodovaná místa, takže se bude dále svařovat, až toho bude více najednou.
Podzim/zima 2010 :O Teďka jsem se dostal akorát k tomu,abych zhodnotil, že jsem na autě neudělal nic moc zásadního. Erko má nové prahy,podlahu, podběhy upraveny na širší blatníky. Celé břicho bylo důkladně ošetřeno několika nátěry. Poslední nátěr tvoří Tlumex plast ve třech vrstvách. Stavba vázne kvůli několika zásadním problémům. Změna práce, přestavba bytu a konstrukce venkovního zastřešeného stání, které muselo být dokončeno před prvním sněhem. Všechno se stihlo, foto přidám do galerie "Garage". Nové fotky s postupem přidám, až se bude auto stavět na kola.
Tekkar Mk2 - komentáře:
19:04:16
04.06.2009
04.06.2009
m8rinek
-> Vice.Guy: náprava z Garde je víceméně stejně široká jako z erka, náprava z Rapida je širší, stejně jako eMková, nicméně poloosy jsou různé liší se eRko od eMka a to je jiné od suchých, které jsou pro Rapida i Garde záměnné, tady je rozdíl jen v délkách hřídelí v ramenech...
18:57:18
04.06.2009
04.06.2009
Vice.Guy
-> m8rinek: Hezká diskuze,pěkně jsem si početl. Ještě jeden dotaz, jak je to s délkou poloosy? Je náprava z rapida širší než orig z erka,nebo je to stejné?
18:49:39
04.06.2009
04.06.2009
m8rinek
-> Vice.Guy: je to sice investice, ale ona se v celku docela jednoduše ztratí, ta náprava se mi koncepčně líbí víc, ale na víkendový svezení stačí i kyvka...
18:41:59
04.06.2009
04.06.2009
Vice.Guy
-> m8rinek: Takže to co jsi psal, Molčana....??
18:40:34
04.06.2009
04.06.2009
m8rinek
jinak tady je taky rozumná diskuze na tohle téma www.skoda110r.cz/forum.ph
p?thread=655...
18:38:25
04.06.2009
04.06.2009
Vice.Guy
To je názorový uragán! Jsem moc rád, že se tahle diskuze dostala do věcných rovin.
18:38:02
04.06.2009
04.06.2009
m8rinek
takže zástavba kde vezmu širokou kyvku a je více méně plug n play a vlečku, kam musim složitě ladit držáky, aby to mělo nějakej smysl, mi přijde zbytečný.
Pořád mi je sympatičtější kyvka než neuměle nabastlená vlečka (tím nemyslím Viceho, ale už jsem taky viděl počin kde se nezadařilo).
Upřímě zas tak moc toho člověk nezíská a ze seriový vlečky jsem byl opravdu zklamán.
U 742 je nahodit vlečku otázkou chvilky, u eRka to je jinak, proto je třeba se zeptat, zda to má smysl a když už se s tim, tedy chci tak párat (což chápu), tak bych zamířil ještě o level dál.
Pořád mi je sympatičtější kyvka než neuměle nabastlená vlečka (tím nemyslím Viceho, ale už jsem taky viděl počin kde se nezadařilo).
Upřímě zas tak moc toho člověk nezíská a ze seriový vlečky jsem byl opravdu zklamán.
U 742 je nahodit vlečku otázkou chvilky, u eRka to je jinak, proto je třeba se zeptat, zda to má smysl a když už se s tim, tedy chci tak párat (což chápu), tak bych zamířil ještě o level dál.
18:32:08
04.06.2009
04.06.2009
m8rinek
-> Tuner#2: Když si vezmu Garde na širokejch, který teď konečně s tvrdejma pružinama trochu funguje (geometrie udělaná, tlumiče z Motexu, to nejtvrdší co uměj), nízký gumy, nový buchty atd atd a Fidovo kilo, který je ,,jen,, na široký kyvce, pružiny stejný, tlumiče tvrdý, gumy obdobný, o chlup nižší, tak to je nebe a dudy, kilo je pořád jiná motokára a nic specialniho tam fido nemá...
18:16:14
04.06.2009
04.06.2009
Vice.Guy
-> Tuner#2: Voda na můj mlýn...
18:14:45
04.06.2009
04.06.2009
Vice.Guy
-> m8rinek: a já jsem vystudovanej učitel, co má hrozně rád svou práci
18:02:45
04.06.2009
04.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vice.Guy: Eidy měl kyvku se stabíkem (v době kdy jsem se s ním vezl), teď už má Molčanovku, ale já si pořád myslím, že vlečka je úplně někde jinde než kyvka z hlediska jízdních vlastností.
17:57:18
04.06.2009
04.06.2009
Vice.Guy
Eidy má, co jsem viděl podle obrázku, molčana a u Štěpána jsem viděl na fotce přesně tu vlečku kterou jsem před nedávnem dovezl s úmyslem ji pěkně vyspravit a zamontovat.
17:55:31
04.06.2009
04.06.2009
Vice.Guy
-> Vice.Guy: Chyba, chtěl jsem napsat na kyvce, v prvním autě to nemám, proto to chcu zkusit na druhém.
17:47:09
04.06.2009
04.06.2009
Vice.Guy
-> Tuner#2: No jako já sem si taky myslel, že tahle náprava musí mít lepší jízdní vlastnosti, nechci to auto kroutit jako na drift, spíše aby to drželo stopu. Když jedu se svým starým erkem na vlečce do zatáčky tak to sakra cítím, že to jede po celé cestě. Právě tyhle vlečky byly v Rapidu a ten seděl stopro lépe. Je pravda,že zastavět to tak aby to nežralo gumy bude težké, ale kdo měří, ten věří.
16:57:16
04.06.2009
04.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek: Hmm, je zajímavý jak tedy najednou každej velkej odborník. Proč se teda např. Štěpán tak dlouho mořil se zástavbou, kdyby to nebyl přínos a dělal to tak aby mohl i ladit odklony? Já najezdil na kyvce hodně km, svezl jsem se i s Eidym na kyvce se stabíkem a když jsme vzali vracák dveřma napřed, tak to pořád i přes to že to bylo natvrdo mělo tendenci kolo tahat pod auto a jakoby tím pádem uskakovat/vlnit se. To u vlečky absolutně neznám a to že by auto bylo nepředvídavé, tos mě docela pobavil...
16:34:23
04.06.2009
04.06.2009
m8rinek
-> Tuner#2: za tim si stojim, vlečka neni podle mě náprava, která stojí za náročnou zástavbu do erka...viz popsaný zkušenosti, origo vlečka je bahno...
09:58:14
04.06.2009
04.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
m8rinek 04.06.09 09:00:34 napsal: → Vice.Guy: já vlečce nikdy nepřišel na chuť, sic dýl drží, ale je to takový nejistý a nikdy nevíš jestli se auto utrhne a pujde bokem, pujde čistou stopou, nebo nezatočí .
Za mě vlečku ne…Co to je za kravinu?
Za mě vlečku ne…Co to je za kravinu?
09:43:57
04.06.2009
04.06.2009
m8rinek
-> Vice.Guy: a jinak jsem vystudovanej programator co s autama nema nic spolecnyho
09:37:28
04.06.2009
04.06.2009
m8rinek
-> Vice.Guy: icq mam v ID a dost se toho dozvíš i na webu skoda110r.ic.cz/
09:21:15
04.06.2009
04.06.2009
Vice.Guy
-> m8rinek: Dík moc za radu, velmi si toho vážím. Jsem takový samouk, navíc nemám žádné vzdělání co se týče automechaniky. Ty se zabýváš autama profesionálně?Nebo to je jen takové hobby? Nemáš icq? Jestli jsi sem tam ochotný něco prodiskutovat, nebo se podělit o nějaké zkušenosti, protože já jsem v tomhle uplný amatér, navíc nadšenec, tak bych přivítal jakoukoliv pomoc. Nebo jestli znáš ještě někoho, tak by mě taky zajímaly jejich názory. Možná bych se chtěl pokusit o oficiální přestavbu přes dopravku, ale taky nemám žádné zkušenosti. Začínám od píky, ale štvalo by mě kdybych se o to aspoň nepokusil.