skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
byla zakoupena v roce 1999 od prvniho majitele s cca 27tisici kilometry, starsi pani, ktera ho mela ve sve garazi pod dekama. Jelikoz auto bylo lehce, opravdu lehce odrene, tak se spravilo a odstrojilo a nalakovalo, v teto fazi melo Ero kola Mereor2, nejdrive cerne s limcem stribnym a pak bile(tenkrat jsem je strikal doma na posteli).
Ted je to cca pul roku co je Ero, puvodni majitelka mu rikala Muf, co je po kompletni renovaci a rade uprav.
Tady je vycet provedenym oprav a uprav:
KAROSERIE: kompletne odtrojena na holy skelet, par vareni, ale nic zavazneho, Ero nebylo poznamenano vubec soli. Zadni blatniky byly vytazene o 10mm a o dalsich 8mm byly zastrihle lemy, to aby se mi tam vesly kola. Jinak karoserie je osetrena zakladem, plnicem a kity od body, vrchni lak akrylatovy. Lak jsme nedelali jelikoz to neumime.
Jiz je karoserie vybavena pro montaz vlecky,ktera tam uz je.Zadni kapotu nahradila celolaminatova kapota 200RS.
INTERIER: cely interier je pouzit z puvodnich dilu. Jsou zde male zmeny. Po pohledu do interieru to je skorepinova sedacka MTX pouzivana ve Skode 130LR, 3ramenny volant skoda o prumeru 340mm, ktery je potazen kuzi a ma zluty prouzek. V palubni desce je vymenen mechanicky tlakomer za elektricky. V originalnim tunelu pod palubkou je palivomer a ekonometr, ktery je ted jen jako atrapa. Neni zapojeny, jelikoz na Weberech ukazuje nesmysly. Budiky jsou nahore v poradi: otackomer, tachometr, teplota vody, teplota oleje a tlak oleje. A CO JE NEPOSTRADATELNE PRO RIZENI? ZKRACENE RAZENI, je to opravdu super, Schwejk myslim, ze muze potvrdit :-)
PODVOZEK: vse slozeno vetsinou z novych dilu. Obe napravy uzke, ale predni s hrebenem, rozdil v rizeni je to obrovsky a tem co nemaji jen doporucuji, protoze ja jsem se tomu dlouho branil. Ramena a napravnice vepredu,
vzadu vlecka s nastavitelnymy odklony pomoci distancnich podlozek,vse v komaxitu,pricka navic v hliniku :-)
Odklon na zadni naprave -1stupen sbihavost zatim na 2mm a bude se testovat :-)
MOTOR: puvodni skoda 110R byl vymenen za za motor 742.136. Blok motoru, uplne novy, byla velmi vyhodna koupe, ktere jsem nemohl odolat. Seriova klika, odlehcene lestene ojnice, pisty 136, spojka s talirovou pruzinou 190mm Sachs 1.6felicie. Vacka od p. Dlouheho z Ledce, fungovala spolu s karburatorem sedrted s dvema Webery 40Dcom. Rozdelovac bezkontaktni 136x. Vyfukove svody a tlumic od p.Hriciny. Tlumic plne absorbcni, svody 4 do 1. Na motoru je jiz hlava se sacimy ventily prumeru 37mm. Nova je vacka od p.Kreibicha na malem ulozeni 304/304 se zdvihem 7mm.Noha od chladice je zkracena a je odvzdusneni i primo z karteru:-) Vyfuk ma nove ulozeni pres jiny silentblok.Chystam jine ulozeni Weberu,delsi saci potrubi a snad i hlava s ventily 37sani,31vyfuk.Potrubi z felicia kitcar,ulozeni Weberu na krouzky Misab.
CHLAZENI: po zastavbe motoru 136 jsem musel zkratit o cca 15 -20mm puvodni chladic/cca rok 2002/ ale chlazeni nebylo podle mych predstav, proto se provedla zastavba chladice z 1150ky. Chladic je vyrobeny firmou Kvinto z Krkonos. Umistneni chladice jsem volil pod prednim naraznikem, castecne v nem/rozlozeni hmotnosti a proudeni vzduchu. Na chladici jsou v kazdem rohu jeden maly ventilator,ale je to jen pri stavu nouze,pousti m je jen zridka kdy :-) Topeni seriove. Chlazeni oleje pomoci original chladice nebylo nejlepsi, mel jsem 4 a vsechny driv nebo pozdeji tekly. Tak jsem zakoupil chladic z olcita, je hlinikovy, ale musel jsem si nechat udelat redukci kvuli pripojeni :-)
Chladic oleje s mezikusem je vyzkouseny a netece,olej se stahl na teplote o cca 20-30stupn,chladic je doplnen ventilatorem.Ventilatory jsou pousteny spolecne rucnim vypinacem.Radiator topeni je z favorita,ventil take ovsem s upravenym ovladanim :-) Doporucuji:-)
BRZDY: kdyz je v aute motor a vlastne vse co k tomu patri, musel jsem predelat i brzdy. Jak se rika co neubrzdis to neukecas. Vepredu jsou tedy nainstalovane 4pisty a chlazene kotouce, zrejme od Kabrta, dneska bych sel do kotoucu znacky Brembo nebo nejakych kvalitnejsich. Ale i kdyz se zkroutily, po stoceni se to jiz neopakuje ani po velmi, velmi intenzivnim brzdeni. K prednim brzdam je privaden vzduch husimi krky ktere maji usti v prednim original spoileru. Tyto nasavace jsem laminoval, ma prvni zkusenost s laminatem, myslim si ze to dopadlo vcelku dobre, co myslite?
KOLA: po Meteorech2, ktere byly druhymi koly na Eru, prvni byly 14 na 155kach, jsem se rozhodl pro delena kola. Po dohode a zkousce kol s p.Novotnych z Metalexu Plzen jsem si kola objednal v rozmeru 6,75". Po renovaci Era jsem si priobjednal zadni limce o malounko vetsiho rozmeru a tak je na zadni naprave 7,25". Pneumatiky jsem zvolil o rozmeru 185/60. Barumky Bravury jsem tenkrat mel za neobycejnou cenu a tak putovaly ke mne:-) Po zime ovsem limce utrpely davkou soli,po jizde na odtahovce a nejsou tak super,chybama se holt clovek uci,jinak jsou OK.
Dekuji vsem kteri se podilely at hodne ci malo pri stavbe teto kary:-)
Pridal jsem zde dve fotecky ze srazu v Bele pod Bezdezem,kde jsme Ja a ma spolujezdkyne vyhraly diplom za nejvetsi bloudice:-))))
ROK 2008
13.1.2008
Tak spodek motoru je po GO,pisty vlozky,vacka saly... Na motor je pripravena noha ala RS.Vana je neponicena v komaxitu.Je vymenena expanzni nadoba na vodu a premystena expanzka na brzdovku rucky kvuly budoucimu pouzity jineho saciho potrubi na ktere spolu s jinou hlavou cekam.Drzte palce at to vyjde:-)
Jsou pripraveny otviraky na kterych bude sat auto v zime a na delsi prejzdy v sezone,komaxit + akryl.Pneu Uniroyal 165/70.
29.1.Kol0 MTX jsou doplnena o zesilujici mezikruzi,ktere zabrani omackavani imbusu do vnejsich limcu kol,mimojine opticky zvetsi cerny stred kola:-) Uz jsou hotova vsechna kola,jsou nafouknuta,tak se ted ceka co udelaji za tyden s tlakem,ve vode se zdaji byt OK,ale terba mi neco uniklo a nevsiml jsem si ,cas ukaze:-):-)
10.2.Tak je predelane razeni,na nove z 5q kulisy ,paka je delsi aby byla blize volantu a drahy malinko protazene,bylo to moc kratke :-)
15.4.Tak uz mam doma hlavu,saci ventily 37mm,vyfukove 31mm,je pripravene i saci potrubi kitcar,tak se vse musi obrousit,spasovat,vycisti t,nastrikat a postupne doladit,kdyz se to povede tak je to ..... A pak si neco najdu :-)))
Favo ma jiz jineho majitele,slouzilo skvele :-) A nova kara doma je v provozu:-))
6.5. Hlava je rozebrana,vse se zkouklo,vycistil jsem ji a seskladal dokupy a zkusil zda tesni.Ted ceka potrubi a veci kolem :-)
Rad bych v lete vyjel na sraz,tak snad... Drzte palce:-))
12.7.08 Tak uz mam na motoru hlavu,saci ventily 37mm,vyfukove 31mm,saci potrubi z felicia kitcar,pruzne ulozeni Weberu pres krouzky Misab.Jeste to hodit do komaxitu a sladit a je to :-)) Snad:-)
Nove foto strana4
6.9.08 Motor slozen,nastartovan,serize ne Webery synchrotestem,predstih,za dreni dvou vyfukovych ventilu:-((((((((((((
20.12. Tak konecne hlava na motoru.Pvrni spusteni a ohrati OK,ale prselo a je nasoleno,tak jsem to neprojel.Jeste Dat na komaxit delici plech pod sani s Webery a nejaka uprava vevnitr a pak test!!!!Serizeni a doufam ze uz konecne nejaky sraz,abych se take nekam podival :-))
Ted je to cca pul roku co je Ero, puvodni majitelka mu rikala Muf, co je po kompletni renovaci a rade uprav.
Tady je vycet provedenym oprav a uprav:
KAROSERIE: kompletne odtrojena na holy skelet, par vareni, ale nic zavazneho, Ero nebylo poznamenano vubec soli. Zadni blatniky byly vytazene o 10mm a o dalsich 8mm byly zastrihle lemy, to aby se mi tam vesly kola. Jinak karoserie je osetrena zakladem, plnicem a kity od body, vrchni lak akrylatovy. Lak jsme nedelali jelikoz to neumime.
Jiz je karoserie vybavena pro montaz vlecky,ktera tam uz je.Zadni kapotu nahradila celolaminatova kapota 200RS.
INTERIER: cely interier je pouzit z puvodnich dilu. Jsou zde male zmeny. Po pohledu do interieru to je skorepinova sedacka MTX pouzivana ve Skode 130LR, 3ramenny volant skoda o prumeru 340mm, ktery je potazen kuzi a ma zluty prouzek. V palubni desce je vymenen mechanicky tlakomer za elektricky. V originalnim tunelu pod palubkou je palivomer a ekonometr, ktery je ted jen jako atrapa. Neni zapojeny, jelikoz na Weberech ukazuje nesmysly. Budiky jsou nahore v poradi: otackomer, tachometr, teplota vody, teplota oleje a tlak oleje. A CO JE NEPOSTRADATELNE PRO RIZENI? ZKRACENE RAZENI, je to opravdu super, Schwejk myslim, ze muze potvrdit :-)
PODVOZEK: vse slozeno vetsinou z novych dilu. Obe napravy uzke, ale predni s hrebenem, rozdil v rizeni je to obrovsky a tem co nemaji jen doporucuji, protoze ja jsem se tomu dlouho branil. Ramena a napravnice vepredu,
vzadu vlecka s nastavitelnymy odklony pomoci distancnich podlozek,vse v komaxitu,pricka navic v hliniku :-)
Odklon na zadni naprave -1stupen sbihavost zatim na 2mm a bude se testovat :-)
MOTOR: puvodni skoda 110R byl vymenen za za motor 742.136. Blok motoru, uplne novy, byla velmi vyhodna koupe, ktere jsem nemohl odolat. Seriova klika, odlehcene lestene ojnice, pisty 136, spojka s talirovou pruzinou 190mm Sachs 1.6felicie. Vacka od p. Dlouheho z Ledce, fungovala spolu s karburatorem sedrted s dvema Webery 40Dcom. Rozdelovac bezkontaktni 136x. Vyfukove svody a tlumic od p.Hriciny. Tlumic plne absorbcni, svody 4 do 1. Na motoru je jiz hlava se sacimy ventily prumeru 37mm. Nova je vacka od p.Kreibicha na malem ulozeni 304/304 se zdvihem 7mm.Noha od chladice je zkracena a je odvzdusneni i primo z karteru:-) Vyfuk ma nove ulozeni pres jiny silentblok.Chystam jine ulozeni Weberu,delsi saci potrubi a snad i hlava s ventily 37sani,31vyfuk.Potrubi z felicia kitcar,ulozeni Weberu na krouzky Misab.
CHLAZENI: po zastavbe motoru 136 jsem musel zkratit o cca 15 -20mm puvodni chladic/cca rok 2002/ ale chlazeni nebylo podle mych predstav, proto se provedla zastavba chladice z 1150ky. Chladic je vyrobeny firmou Kvinto z Krkonos. Umistneni chladice jsem volil pod prednim naraznikem, castecne v nem/rozlozeni hmotnosti a proudeni vzduchu. Na chladici jsou v kazdem rohu jeden maly ventilator,ale je to jen pri stavu nouze,pousti m je jen zridka kdy :-) Topeni seriove. Chlazeni oleje pomoci original chladice nebylo nejlepsi, mel jsem 4 a vsechny driv nebo pozdeji tekly. Tak jsem zakoupil chladic z olcita, je hlinikovy, ale musel jsem si nechat udelat redukci kvuli pripojeni :-)
Chladic oleje s mezikusem je vyzkouseny a netece,olej se stahl na teplote o cca 20-30stupn,chladic je doplnen ventilatorem.Ventilatory jsou pousteny spolecne rucnim vypinacem.Radiator topeni je z favorita,ventil take ovsem s upravenym ovladanim :-) Doporucuji:-)
BRZDY: kdyz je v aute motor a vlastne vse co k tomu patri, musel jsem predelat i brzdy. Jak se rika co neubrzdis to neukecas. Vepredu jsou tedy nainstalovane 4pisty a chlazene kotouce, zrejme od Kabrta, dneska bych sel do kotoucu znacky Brembo nebo nejakych kvalitnejsich. Ale i kdyz se zkroutily, po stoceni se to jiz neopakuje ani po velmi, velmi intenzivnim brzdeni. K prednim brzdam je privaden vzduch husimi krky ktere maji usti v prednim original spoileru. Tyto nasavace jsem laminoval, ma prvni zkusenost s laminatem, myslim si ze to dopadlo vcelku dobre, co myslite?
KOLA: po Meteorech2, ktere byly druhymi koly na Eru, prvni byly 14 na 155kach, jsem se rozhodl pro delena kola. Po dohode a zkousce kol s p.Novotnych z Metalexu Plzen jsem si kola objednal v rozmeru 6,75". Po renovaci Era jsem si priobjednal zadni limce o malounko vetsiho rozmeru a tak je na zadni naprave 7,25". Pneumatiky jsem zvolil o rozmeru 185/60. Barumky Bravury jsem tenkrat mel za neobycejnou cenu a tak putovaly ke mne:-) Po zime ovsem limce utrpely davkou soli,po jizde na odtahovce a nejsou tak super,chybama se holt clovek uci,jinak jsou OK.
Dekuji vsem kteri se podilely at hodne ci malo pri stavbe teto kary:-)
Pridal jsem zde dve fotecky ze srazu v Bele pod Bezdezem,kde jsme Ja a ma spolujezdkyne vyhraly diplom za nejvetsi bloudice:-))))
ROK 2008
13.1.2008
Tak spodek motoru je po GO,pisty vlozky,vacka saly... Na motor je pripravena noha ala RS.Vana je neponicena v komaxitu.Je vymenena expanzni nadoba na vodu a premystena expanzka na brzdovku rucky kvuly budoucimu pouzity jineho saciho potrubi na ktere spolu s jinou hlavou cekam.Drzte palce at to vyjde:-)
Jsou pripraveny otviraky na kterych bude sat auto v zime a na delsi prejzdy v sezone,komaxit + akryl.Pneu Uniroyal 165/70.
29.1.Kol0 MTX jsou doplnena o zesilujici mezikruzi,ktere zabrani omackavani imbusu do vnejsich limcu kol,mimojine opticky zvetsi cerny stred kola:-) Uz jsou hotova vsechna kola,jsou nafouknuta,tak se ted ceka co udelaji za tyden s tlakem,ve vode se zdaji byt OK,ale terba mi neco uniklo a nevsiml jsem si ,cas ukaze:-):-)
10.2.Tak je predelane razeni,na nove z 5q kulisy ,paka je delsi aby byla blize volantu a drahy malinko protazene,bylo to moc kratke :-)
15.4.Tak uz mam doma hlavu,saci ventily 37mm,vyfukove 31mm,je pripravene i saci potrubi kitcar,tak se vse musi obrousit,spasovat,vycisti t,nastrikat a postupne doladit,kdyz se to povede tak je to ..... A pak si neco najdu :-)))
Favo ma jiz jineho majitele,slouzilo skvele :-) A nova kara doma je v provozu:-))
6.5. Hlava je rozebrana,vse se zkouklo,vycistil jsem ji a seskladal dokupy a zkusil zda tesni.Ted ceka potrubi a veci kolem :-)
Rad bych v lete vyjel na sraz,tak snad... Drzte palce:-))
12.7.08 Tak uz mam na motoru hlavu,saci ventily 37mm,vyfukove 31mm,saci potrubi z felicia kitcar,pruzne ulozeni Weberu pres krouzky Misab.Jeste to hodit do komaxitu a sladit a je to :-)) Snad:-)
Nove foto strana4
6.9.08 Motor slozen,nastartovan,serize ne Webery synchrotestem,predstih,za dreni dvou vyfukovych ventilu:-((((((((((((
20.12. Tak konecne hlava na motoru.Pvrni spusteni a ohrati OK,ale prselo a je nasoleno,tak jsem to neprojel.Jeste Dat na komaxit delici plech pod sani s Webery a nejaka uprava vevnitr a pak test!!!!Serizeni a doufam ze uz konecne nejaky sraz,abych se take nekam podival :-))
Stepan /S110Rcoupé - komentáře:
16:48:54
02.07.2007
02.07.2007
Fifa
-> Štěpán: Jaký průměr trubek máš na chlazení? Nějak jsem si nestihl oměřit 120kový.
20:22:35
28.05.2007
28.05.2007
Štěpán
-> Gemini: nene,bohuzel nemam,ale ted chystam jeste vacku,tak pak mozna treba :-)))
00:26:03
28.05.2007
28.05.2007
Gemini
pjekne, mas to odbrzdene ?? napis nejake dynamicke parametre...
23:48:26
10.05.2007
10.05.2007
Štěpán
-> Mirekerko: primo v metalexu v plzni tenkrat pres p.Novotneho,ten uz tam ale nepracuje,cca kolem3500 za kolo,ale presne si ted nevzpominam,musel bych najit fakturu :-)
23:47:16
10.05.2007
10.05.2007
Štěpán
-> Tuner#2: Jee,dekuji,to moc potesi.ten predek by to mozna trochu chtelo,ja to jeste promyslim:-))-> Labros: na corkare si pozor davam,ale kluci maji mou plnou duveru a navic to meli opravdu domluvene
17:09:30
10.05.2007
10.05.2007
Mirekerko
Čau, chci se zeptat od koho jsikupoval ty MTX kola a případně i cenu. Díky moooc
14:50:52
10.05.2007
10.05.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS: JJ přesně tak
14:35:15
10.05.2007
10.05.2007
MATTESS
-> Labros: my to měli se Štěpánem domluvený, resp. T#2
14:20:53
10.05.2007
10.05.2007
Labros
-> Štěpán: bacha na čorkaře jako Tuner#2, co choděj po pěknejch škodovkách a koukají se pod kapoty
12:23:52
10.05.2007
10.05.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Štěpán: Nádhera panáčku, koukli jsme Ti s MATTESSem pod kapotu a je to mazec. Ještě bych maličko ponížil předek a je to dokonalý
07:04:04
09.05.2007
09.05.2007
Štěpán
-> bitmap: Dekuji moc:-) ja jitam ani davat nechtel ze by tam bylo uz moc lesteneho hliniku.Ty gumy na kapotu tam byt musi:-)))-> TUNER: no na ty podminky asi jo,ale priste to musi byt lepsi,snad
06:16:04
09.05.2007
09.05.2007
TUNER
-> Štěpán: ...a ty jsi se bál že ti to nepojede.....Nakonec jsi dojel celkově na hezkym místě neee?
23:01:28
08.05.2007
08.05.2007
bitmap - zrušená registrace
Tohle eRko je nadherny.
Kdyby este vzadu dostalo tu ozdnobnou hlinikovou mrizku s cernym tahokovem z prvnich modelu a naopak prislo o ty cerny drzaky kapoty, uz by se mi o nem snad uz i zdalo.
Ale i tak moc krasny, jednou bych takovy chtel mit.
Kdyby este vzadu dostalo tu ozdnobnou hlinikovou mrizku s cernym tahokovem z prvnich modelu a naopak prislo o ty cerny drzaky kapoty, uz by se mi o nem snad uz i zdalo.
Ale i tak moc krasny, jednou bych takovy chtel mit.
08:38:56
27.04.2007
27.04.2007
Štěpán
-> Fifa: Cau Fifo,prosim Te ty hadice mi delali ve firme agromak:www.agromaknd.cz/uvod/...
/,stali priblizne 400 a jsou tam moc ochotni.U mezikusu mam prave uhly a na blok jako jsou na eru.Tak si sezen prutokove srouby a nech si v agromaku udelat ty hadice,jsou tam a netecou :-)
08:35:29
27.04.2007
27.04.2007
Štěpán
-> Yogi55: dekuji Ti :-)) jsem rad ze se libi:-)
21:58:23
22.04.2007
22.04.2007
Fifa
Čau Štěpáne, podařilo se mi také získat chladič z olcita(zadarmo;-) díky Luboši P.) a mám otázku: z čeho či jaké jsi použil ty hadice k chladiči oleje. V mezikusu problém nevidím ale v daším připojení na blok MPi už ano. Poděl se se zkušenostmi prosím.
20:58:43
21.04.2007
21.04.2007
Yogi55
Riadna nálož. Je to pekné