Mirda / 130 RS Mirda / 130 RS

komentáře | popis | fotky | Mirda | 28.03.23 07:41 | 501x v oblíbených
Ahoj všichni
Už dříve jsem si chtěl postavit eReSo, tento sen jsem si splnil.
Držte palce!
Případné info 606899113 (Mirda) mirda130rs@seznam.cz www.lpgpower.cz

Motor: základ je Fabia 1.4 MPi v max úpravě
Blok - Fabia 1.4 MPi.
Klika - upravená pro ložisko, odlehčená, částečně vyleštěná.
Písty - T písty (Chovanec).
Hlava - Felicie 1.3 MPi 50 kW, komplet upravená na T písty, upravená vodítka, sp pružiny, velké sací odlehčené ventily, odlehčené výfukové ventily, upravená sedla (R. Kořínek), vůle za studen 0,3 0,3
Vačka - 304/304 , palec 7,55 (Krejbich).
Ojnice - Fabia 1.4 upravé na silnější čepy.
Motorový olej - 20w60 5L + Militec 250 ml
Setrvačník - Fabia - posunutý směrem k převodovce o 5mm
Přítlačák - Fabia
Věnec- hrubý zub (Š130) upravený na Fab. setrvačník
Startér - Felda s reduktorem - hrubý pastorek.
Spojková lamela - keramika
Výfukévé svody - Hlušička
Sací potrubí - vlastní výroby za spolupráce p. Hlušičky.
Karburátory - Keihin
Zapalování - plně programovatelné zapalování Ignitech.
Palivo - 100

První pokus na brzdě 139 PS a 150 Nm
Po drobných úpravách opět na brzdě - 150,7 PS a 155 Nm


Převodovka I
5q - manuál klasické "H"
Stálý převod - 4.22
Diferenciál - samosvorný kolíkový
Kola a převody - p. Sixta 3,08 2,12 1,57 1,25 1,08

Převodovka II
6q - sekvence
Stálý převod - 4,25
Diferenciál - samosvorný
Kola a převody - p. Kašpar, rovný zub, 1°3,0 2°2,214 3°1,764 4°1,473 5°1,227 6°1,04


Geometrie náprav
Přední sbíhavost 0.5 mm, záporný odklon 1°30´
Zadní sbíhavost 0.5 mm, záporný odklon 3°

Podvozek:
Přední nápravnice upravená dle dokumentace L / A + rozpěra.
Přední spodní chrommolybdenová ramena "by Wlad" na nastavitelný podvozek s upaveným záklonem rejdového čepu.
Přední horní nerezová ramena "by Wlad" s upraveným záklonem rejdového čepu a možností nastavování záporného odklonu.
Přední stabilizátor 22 mm na unibalech.
Strmý hřeben řízení.
Zadní náprava vlastní výroby upravená na nastavitelný podvozek. Záporný odklon kola až 4°. Stabilizátor 20 mm na unibalech.
Tlumiče - Protlum (Křístek), výškově nastavitelné, horní a spodní UNIBAL.
Brzdy - Přední středem chlazené vrtané Bremba, čtyřpístky, brzdové destičky Ferodo Racing DS 3000.
Zadní dle dokumentace L / A vrtané, rozdělené čtyřpístky, brzdové destičky Ferodo Racing DS 3000.
Brzdová kapalina Ferodo DOT5.

Kola:
Přední ARC 7/25 " (3 1/4" a 4") - pneu 7/19,5/13
Zadní ARC 9 "- pneu 9/21/13

Karoserie:
Sestavená převážně z nových dílů, původní (opravený) je pouze Asloupek, Bsloupek, Csloupek, přední torpédo, oba okení rámy.
Po očištění na čistý plech bude použita základní barva S2003, následně plnič a konečná barva bude LY9C.

Deník:
2.8.07 - Zakoupil jsem Škodu 110 R a Rapida 130. Rapid 130 na náhradní díly potřebné ke stavbě RS.
18.8.07 - Kompletní odstrojení Erka, odřezání hodně zkorodovaných součásti skeletu.
2.9.07 - Navaření výztuh karoserie aby se nepokroutila. Příprava na otryskání.
18.9.07 - Převoz skeletu na otryskání.
30.10.07 - Výroba zadních ramen na nastavitelný podvozek. Kdo by měl zájem, můžu vyrobit!
5.11.07 - Kamarád přivezl pozinkované součásti přední nápravy
13.11.07 - Konečně mi opískovali karoserii, můžu se pustit s radostí do vyvařování. To bude asi ta největší prekérka.
No hned to asi dělat nebudu. To chce čas :-)))))
17.11.07 - Nalakoval jsem skelet základovkou, auto putovalo ven pod plachtu.
Převařil jsem vzpěru motoru upravil odvětrávání klikové skříně.
29.11.07 - Přivezl jsem od pana Krajanského kompletní laminátovou sadu (4x Blatník, přední kapota, zadní kapota, přední spojler). Pan Krajanský je opravdu mistr svého oboru "klobouk dolu"
1.12.07 - Hotová modrá barva, vystříkal jsem zároveň dutiny, prořezal závity od barvy. Uskladnil jsem laminaty, rozrýsoval jsem otvor na přední čelo.
16.12.07 - Pořád řesim spodní ramena, ale už budou skoro hotový. Prořezal jsem čelo - no pakárna, ale už je to hotovka.
30.12.07 - Zakoupil jsem přední kotouče podložky do brzdičů.
8.1.08 - Pořídil jsem nový zadní podběh, ještě druhý a zadek bude asi taky komplet, lakýra mi nalakoval posilovač brzd a ještě pár drobností.
15.2.08 - Vytvořil jsem komplet držáky motoru, z lakovny jsem přivezl "červenou", Takže ramena, poloosy atd. .. .. Přední ramena komplet dořešený nalakovaný. Sesadil jsem přední nápravnici.
30.3.08 - Nápravnice komplet sestavená, přivezl jsem na rozebrání ještě jednoho Rapida a 100, takže celý víkend bylo co dělat.
13.4.08 - Poloosy jsou komplet, světla taky začal jsem PARAT vnější plech dveří - bude se měnit za hliníkový.
11.5.08 - Dveře komplet rozpáraný otryskaný. Pořídil jsem zadní kotouče a držáky třmenů.
25.5.08 - Začal jsem párat přední podběh - no pakárna zjistil jsem, že sloupek je taky chabrus. Odlehčoval jsem dveře.
29.5.08 - Jel jsem si pro prahy, ne nakonec jsem vzal toho trochu víc, byla opravdu dobrá cena (pedálová podlaha, zadní podběh, prahy)
1.6.08 - Vyřezal jsem skoro celý předek, začal jsem to pasovat a vařit. Navařil jsem oba podběhy, pedálovou podlahu, podlahu kufru a to vše za pomoci bratra - v jednom se to dělá blbě.
10.6.08 - Přivezl jsem hliníkové dveře, teda jen ty vnější kryty.
15.6.08 - Sestavil jsem komplet přední nápravu - už jen namontovat.
10.7.08 - Dojel jsem si pro přední tlumiče, na zadní musím ušetřit :-(
12.7.08 do 19.7.08 - Měl jsem dovolenou, tak jsem makal na kaře skoro celou dobu. Udělal jsem držáky předních tlumičů v karoserii, navařil jsem nový prahy, teda zatim vnější výztuhu, vnitřní zatím nemám, vyříznul jsem přední sloupky - jsem zvědavaj kdo je dá dohromady. Zkušebně jsem pásnul přední Laminaty.
28.8.08 - Tak jsem s eReSem oslavil jeden rok, k narozkám dostalo komplet stavitelný podvozek na zadek.
14.9.08 - Udělal jsem pár fotek dílů, Které mi došly v průběhu minulých 14 dní.
20.9.08 - Navařil jsem oba zadní podběhy,docela to šlo. Na zadku už neni moc práce :-)
11.10.08 - Zakoupil jsem strmé řízení - na přední nápravu to bude asi všechno.
16.10.08 - Zakoupil jsem kloubová ložiska na stabilizátor.
8.11.08 - Převezl jsem skelet na rovnací stolici. Srovnal jsem přední a zadní podběhy, navařil jsem vnitřní prahy, teď už jen navařit držáky nastavitelných zadních tlumičů a huuurááá na rám do Bolky.
23.11.08 - Zavařené uložení zadních tlumičů.
24.12.08 - Nadělil mi Ježíšek pár drobností.
27.12.08 - Nadělil jsem eReSu rám :-)
10.4.09 - Moc jsem toho přez zimu neudělal, ale sehnal jsem pár dílů, které jsou potřeba. Ve výprodeji jsem koupil dvě fungl nový hlavy na Feldu MPi, Jednu nechám předělat na velký ventyly uprau kanálů druhou si nechám do foroty. Cena za kus 400, to docela JDE. Koupil jsem ARC středy, musím je nechat nalakovat. Objednal jsem komplet svody s koncovkou u hr-svody.com. Příští týden se zase pustim do karoserie.
Sháním, když by někdo náhodou měl horší karoserii na ND. Potřebuji nutně přední sloupky. Mám je KO.
Dík za nabídku.
19.4.09 - Jelikož hned od rána bylo nádherné počasí, tak jsem se pustil do karoserie. Spasoval jsem zadní blatníky s kapotou a zadnim čelem. Sedí to docela dobře - hned to vypadá tak jak má. Upravil jsem středy ARC na předek, na zadku padnou bez úpravy. Dojel jsem si pro laminátovou střechu.
3.5.09 - Pustil jsem se do výměny střechy.
4.5.09 - Sedačka, pásy doma.
7.5.09 - Svody a koncovaka jsou už doma.
13-16.06.09 - Měl jsem dovolenou, tak jsem rozpáral výztuhy střechy a začal je vytvářet nový. Odříznul jsem okapničky nad zadníma oknama a na předních sloupcích. Okoukal jsem to od Wlada, vypadá na docela dobře. Takže střecha bude nanejtována i na stranách.
17.06.09 - Dorazily límce na ARC. Zadky 9 "předek 6,1 / 4"
5.7.09 - Střecha komplet dodělaná - nalepená nanýtovaná.
25.7.09 - Vyleštil jsem vnější límce na ARCéčkách, smontoval jsem je. Doufám, že nebudou utíkat.
8.9.09 - Konečně mám doma zadní límce 4 "5", zatim nevim, jak je postavit - blatníky řeknou.
17.10.09 - Vytvořil jsem držáky horního uložení zadních tlumičů, nalisoval do kloubových ložisek tlumiče rozpěrky.
31.10.09 - Pustil jsem se do nový podlahy.
21.11.09 - Dojel jsem si pro zadní pneumatiky - 210/530 ve 13 AVONY-vzal jsem rovnou dvě sady. Jednu hodně krásnou sadu Michelinek na předek. Takže mám po dvou sadách na nápravu.
27.12.09 - Zakoupen motor z Fábie 1.4 MPi AQW 2005. Motor komplet rozebrán. T písty vložky od Chovance jsou připravený. Klika byla odvezena na úpravu. Plánovaná dieta pro setrvačník - 7.4 Kg na 3.7 Kg, řemenice musí taky pohubnout, ale zatím jí nemám nakreslenou. Vačku plánuju od Krejbicha.
20.01.10 - Základní úprava kliky
29.02.10 - Makám na motoru. Opískoval, olakoval blok a další komponenty.
12.3.10 - Dorazila vačka.
16.3.10 - Zakoupen chladič oleje, mezikus pod olejový filtr a svíčky.
19.3.10 - Přivezl jsem hlavu, sání a těsnění.
24.3.10 - Vyrazil jsem dnes pro přední a zadní čelo z hliníku, moc nadšenej jsem z předního nebyl (né moc povedený výtvor). Přivezl jsem pouze zadní. Fo to dodám.
3/2010 - 5/2010 - Makám na karoserii, podlaha nad převodovkou a tunel vyměněn.
21.6.10 - Úchyty zadních ramen navařeny.
13.8.10 - Samosvor doma.
12.10.10 - Na autě se pořá pracuje, ale jen samé drobnosti. Vyleštěné límce na zadní ARC a kompletace zadních kol.
13.12.10 - Pustil jsem se do převodovky
17.12.10 - Přivezl jsem svody od pana Hlušičky - svody od HRsvody jsou dobrý, ale toto je pecka.
28.12.10 - Podařilo se mi sehnat stálý převod 4.22 - tak teď už jen ty kola. Čistím obal převodovky, bude modrá.
6.1.11 - Převodovka olakovaná, odvezl jsem jí k Sixtovi.
6.3.11 - Setrvák odlehčen, komplet vyvážen klikový mechanismus.
13.3.11 - Vyměněn p. sloupek dveří a p.p. roh, napasovaný blatník.
4.4.11 - Oprava P zadního sloupku.
16.7.11 - Stále se maká na karoserii, dnes jsem kompletně usadil zadní nápravu. Držáky pro nastavení odklonu posunuty o 10mm níž, záporný odklon kola by měl být cca až 4°.
8.8.11 - Trochu upravená nápravnice - teď to znova přeházet :-(_. Jinak se pořád maká na káře.
15.8.11 - Hlava II doma, ta původní prodaná. Drobný rozdíl byl v průměru dříku ventylu a v zapérování. Jsou trochu jinak řešeny kanuály.
12.9.11 - Vačka od Chovance prodaná, objednaná nová od Krejbicha.
20.9.11 - Vačka 303/303 doma - no někdo mi tady na Virtu pravil, že by od Chovance nebral, že prý je bez povrchvé úpravy, no a jejda - Krejbich to má to samé.
Asi zase špatná koupě??? :-) :-) Mám na to osobní názor, který je popsán níže v komentářích. Tak doufám, že se zase tady nebudou psát pohádky o nitridaci a cementaci.
22.9.11 - Karburace doma
27. - 31.10.11 - Úchyty na sedačku a na pásy jsou na místě.
12.11.11 - Příruba na sání vypálená, teď jí musím slícovat a doladit kanály.
22.12.11 - Podlaha skoro hotová, makám na sání.
9.1.12 - Chladič připraven.
12.1.12 - Pořídil jsem čerpadlo do nádrže s přetlakovým ventylem.
22.1.12 - Částečně opravený L.P. sloupek, napasovaný blatník a jentak zkusmo chladič.
13.4.12 - Sání je doma, ještě dodělat podtlak na posilovač brzd a rozdělovač - červený komax a je hotovo.
15.4.12 - Zaplácnul jsem hlínou tu velkou díru, co je mezi předním a zadním blatníkem.
22.4.12 - Napásnul jsem tak trochu dveře a komplet zkolíkoval a napasoval sání.
7.7.12 - Ikdyž to neni moc vidět, pořád se maká na drobnostech. Volant doma, rubová alkantara.
2.9.12 - Omotal jsem svody a vytvořil pár drobností na nádřž.
18.9.12 - Přišel zadní stabilizátor - průměr 20 mm, upevnění na unibaly. Nádrž zavařená, teď jí jen napásnout do auta.
21.9.12 - Kamarád povařil nádrž. Bude zapuštěná do podlahy kufru.
30.9.12 - Nádraž kompletně napasovaná, dodělat držáky zadního stabilizátoru, odstrojit a hurá na lak :-)
4.11.12 - Držáky na stabilizátor na místě (už jen ovařit), navařený držáky na ramenech.
14.11.12 - Vybraná finální barva - LY9C bílá, 8T8T červená Corida, modrá 734 A blu coctail A 739813,
22.12.12- Začal jsem si skládat motor
10.03.13 - Hotový skoro celý motor - už jen dořešit vanu.
16.3.13 - Motor cca na 90% hotový.
1.5.13 - Začínáme lakovat - spodek, podběhy atd - již připraven na finální bílou :-)
16.6.13 - Spodek v laku.
6.2013 - 2.2014 - olakovaný přední a zadní podběhy - motorový prostor, kufr.
16.3.14 - Postupně čistění a příprava interiéru na lak.
1.4.14 - Interiér v základu
10.4.14 - Interiér v pniči - příprava na finální lak
17.4.14 - Finální lakování interiéru
22.7.14 - Pomalu strojim na lak.
07.8.14 - Napasované lamináty a dveře - konzultace s lakýrníkem - dodělat pár drobností a hurá do laku :-)
12.8.14 - Už se kytuje a brousí.
28.9.14 - Po důkladném proschnutí "silňáku" a vybroušení se dens stříknul plnič.
8..10.14 - Plnič vybroušen a vše připraveno na finále - hurá do lakovny.
10.10.14 - Převezeno do lakovny.
11.10.14 - Olakováno :-)
19.10.14 - Vystříkané dutiny.
09.11.14 - Přední okno zaskleno, namontováno pár drobností.
20.11.14 - Zadní stabík komplet.
07.12.14 - Zaskelé zadní okno.
03.01.15 - Motor s převodovkou na svém místě.
17.01.15 - Trochu komplikace s poloosami - vyřešeno - předěláno na systém "pojistný kroužek na poloose" alá Felicia.
- Zástavba přední nápravy - ramena "by Wlad" - chod ramena až k max. snížení bez nutnosti úpravy držáků nápravnice.
18.1.15 - Namontován startér a zkouška startu - bohužel bude muset motor ven - musí se udělat výměna věnce za 130 upravený a pastorek se bude muset taky vyměnit za 130 :-))
8.2.2015 - Motor opět na svém místě, startér maká tak jak má. Namontován posilovač brzd, přední tlumiče, blinkry a tažné oko.
14.3.15 - Ramena "by Wlad" po komaxitu - připravené na montáž.
19.4.15 - Namontovány karburátory, vyrobena přetlakovka na palivo, natažená hadice od čerpadla k přetlakovce.
27.6.15 - Řeším úpravu pedálů a volantové tyče. Doraz brzdového pedálu vyřešen.
21.8.15 - Hotové upevnění sedadla, sedačka na svém místě, upravené pedály, hotová zadní kostka na brzdy.
18.9.15 - Připravuji přístrojovku
7.10.15 - Složený sloupek řízení a pedály - začínám tahat vodu. Připravená vyrovnávací nádobka.
15.10.15 - Hotová elektrika na ovládacím panelu, řeším tahání vody a pomalu kompletní elektriky.
28.10.15 - Ohybání trubek na chlazení.
2.1.2016 - EReSka převezená do nové dílny.
6.3.2016 - Přístrojovka na svém místě, natažené brzdy pro zadní nápravu.
11.9.2016 - Přes celé léto se dělali samé drobnosti do celkové mozaiky.
1.1.2017 - Start - motor běží - prostě paráda
1.2.2017- Zakoupeno nehořlavé spodní prádlo, obuv, rukavice, kombinéza.
24.2.2017 - Nové pneumatiky na přední nápravu Avon 7/19,5 13
14.3.2017- Řeším filtrbox, skládám zadní část
27.3.2017- Hasičák na svém místě - ještě natáhnout vedení.
6.4.2017- Konečně hotový filtrbox - asi nejsložitější věc na výrobu :-), hotové vedení hasiva.
17.6.2017 - Napasovány dveře, dodělány úchyty airboxu
26.7.2017 - Hotová podlaha u řidiče, namontované bezpečnostní pásy, montáž zrcátek.
30.7.2017 - První testovací jízda - auto jede suprově, sedí, zatáčí, brzdí, řadí tak jak má. Defekt - nevydrželo těsnění pod hlavou.
1.10.2017 - Závodíme ! První ostrý start na Sosnové - auto maká suprově ! Doladíme pár drobností a bude to pecka.
22.10.2017 - Finální polep - už jen dolepit pár drobností ....
19.11.2017 - V průběhu listopadu jsem se pustil do oken - následně ještě doladit šoupačky.
13.01.2018 - První brždění - úplně v základu naměřeno 115 PS, po drobné úpravě mapy předstihu a úpravě hlavních trysek naměřeno 129 PS a 144 Nm - následně uzavřeno omezovačem na 7.000 ot, Musí se přestavět jehly a ještě trochu hl. trysky. Omezovač posuneme na 8.000 ot.. Tak doufám, že tam těch 140 koní bude :-) Předěláme filtrbox.
10.2.2018 - Druhé brždění 139 PS a 150 Nm při 7.000 ot. - omezovač posunutý na 7.500 ot. - jsem nadMíru spokojený :-)
20.2.2018 - Finálně polepeno vč. ""sponzorů" ;
28.4.2018 - Závod Jemníky
23.6.2018 - Závody Kdyně
8.9.2018 - Závody Ecce Homo
Jaro 2019 - Závody Ecce Homo
4.8.2019 - Závody Albrechtický kopec
8.10.2019 - Závody Vírské serpentíny
17.3.2020 - Zástavba lehčích zadních ramen
Sezóna 2020 se docela zdařila - odjeto 5 závodů
Příprava na sezónu 2022 - montáž sekvenční převodovky a výměna posilovače brzd za vahadla..
Sezóna 22 né moc dobře začala - nejprve komplikace s mazáním motoru. Porodní bolesti s táhlem řazení u nové sekvence, během testování se nám podařilo táhlo několikrát zdeformovat.
První závodní den na Zámeckém vrchu problémy s únikem tlaku z jedné mokré pneumatiky a závěr dne - opět utržené táhlo řazení.
Druhý závodní den při tréningu končím v plotě a nebyla to zrovna malá rána. Nicméně, makáme na autě, aby jsme stihli alespoň nějaké testování po opravě.

První start - ač se nezdařilo, vše ostatní maká jak má. Je zapotřebí přenastavit ŘJ.

Mirda 130 RS - první start


Druhý start - již řádně naprogramováno - ještě upravit tlak paliva

Mirda 130 RS druhý start


Třetí start - ohřátí motorového oleje a výplach motoru

Mirda 130 RS - třetí start - výplach motoru


Testování

Mirda 130 RS testování


Mirda 130 RS testování


První závody

Mirda 130 RS - Sosnová 17 - finále skupiny


Něco z kabiny

Mirda 130 RS


Jemníky 2018

Mirda 130 RS Jemníky 2018


Mirda 130 RS Jemníky 2018 II


Kdyně 2018

Mirda 130 RS KDYNĚ 2018


Šternberk 2018

Mirda 130 RS Ecce Homo 2018 On Board

Miroslav Přenosil - Škoda 130 RS - Ecce Homo II 2018 - Memoriál Jiřího Sedláčka

Mirda 130 RS - příprava na start Ecce Homo 2018

Mirda 130 RS start Ecce Homo 2018


Šternberk 2019

Mirda 130 RS Ecce Homo 4/2019 on board

Miroslav Přenosil - Škoda 130 RS - ECCE HOMO - VII. Šternberský vrch 2019


Albrechtický kopec 2019

GMS ALBRECHTICKÝ KOPEC 2019 - Miroslav Přenosil


Vírské serpentíny

Miroslav Přenosil - Škoda 130 RS - II. Vírské serpentiny - MREC 2019


Albrechtický kopec

Miroslav Přenosil - Škoda 130 RS - I. GMS Albrechtický kopec 2020 - MREC


Benecko 2020

Miroslav Přenosil - Škoda 130 RS - Benecko 2020 - EDDA CUP


Zámecký vrch - crash

Miroslav Přenosil | Škoda 130 RS | Náměšť 2022 | CRASH

Mirda / 130 RS - komentáře:

12:42:20
13.09.2022
Mirda
To doufám
09:49:11
13.09.2022
Eidy
Pěkně pokračuješ. Bude to stejně hezký jako předtím? 1
15:27:02
28.06.2022
Petr Urban
-> SO545: Ano přesně tak. Právě to řeším na Triumph Street Triple 675R a jakékoliv dodělávky a ladění se hladkostí řazení nevyrovnají tomu, když už to má motorka z fabriky správně, bohužel mě se líbí model s kulatými světly, takže budu muset pobojovat a zkoušet.
15:26:54
28.06.2022
Petr Urban
-> SO545: Ano přesně tak. Právě to řeším na Triumph Street Triple 675R a jakékoliv dodělávky a ladění se hladkostí řazení nevyrovnají tomu, když už to má motorka z fabriky správně, bohužel mě se líbí model s kulatými světly, takže budu muset pobojovat a zkoušet.
10:06:19
26.06.2022
SO545
-> Petr Urban 19.06.22 16:26:58: to naladenie QS je viac ako zasadne.
Jazdil som nieco podobne ako je vo vasom odkaze....fungovalo to ale nie vzdy idealne....ako pisete trafit cas ...otacky a prevod je zasadne.
Teraz mam QS uz z fabriky obojsmerny a je to neskutocna parada....Nastavene za 1... soft je zasadna vec radi to hladsie ako so spojkou a ked to troaku prezeniem ci uz hore alebo dole....tak to motor aj spojku ochrani. Medziplyn to suka len presne tolko co treba kvalty idu ako do zamatu....mat to takto v aute...to musi byt parada.
16:26:58
19.06.2022
Petr Urban
-> Mirda: Pokud je tam Krejbichova vačka z kusu s zdvihem 7.5mm, tak od 4500-5000ot. je to při správném naladění použitelné a výkonné, měla by mít kolem 305 - 309st., dle toho jaké ventilové vůle se nastaví.
Omezovač 8300ot. bych u ohv motoru nepokoušel a nechci malovat čerta na zeď, co vše se může s rozvodem stát a kolik k.o. kvůli tomu ročně vidím, ale z zkušeností cokoliv kolem 8000ot. a více může být veliký průser, byť třeba né hned... ANo díky té váze a převodovce vidím pěkné zrychlení.
S tou převodovkou by ti přece mohli pomoc výrobci. Já se teď bavil na Hustopečích v depu s Jirkou Kašparem a přišel mi fajn chlap...
Ideální stav by byl quick shifter z motorky, kde si můžeš nastavovat rozpojovací čas na každý kvalt zvlášť a třeba i přes bluetooth :
www.doplnkynamoto.cz/qse- sada-rychlorazeni-s-qsh-p2 f?gclid=Cj0K...
Dle toho kolik na vyšší rychlost klesají otáčky, je správné na každé přeřazení -rychl.stupeň mít jiný rozpojovací čas a pak se také v závodě snažit řadit nahoru v cca stejných ot., což s signalizací přeřazení - shift light jde určitě snadněji.
13:47:15
17.06.2022
MVM
Alfa omega jsou gumy, povrch , odhadnuti najezdu do zatáčky a vyjezd.. . Tj. sebelepší nastavení auta neeliminuje jezdeckou chybu. ( Což tady bylo).Čim auto budeš dělat hodnější, tim ho zpomališ. Zvlášť vrchy prvni metry a prvni zatáčky nepodrží pneu,nebo vlhky misto/ ve stinu na vozovce..
Jinak pěkný. 4
13:36:48
17.06.2022
Mirda
-> Petr Urban: Sekvence ještě není úplně naladěná, je tam nastavená prodleva cca 130 ms, aktuálně se řeší jednotka, která bude vyhodnocovat potřebnou sílu pro zařazení jednotlivých rychlostí vs ot. motoru. Pokaždé jiný čas - čím větší otáčky, tím menší čas, který bude ještě ovlivněn tou silou zařazení. Nicméně, se snažím řadit cca kolem 7.500 ot/min - omezovač je 8.300. Váha se motá kolem 700 Kg.
upraveno 1x, naposled 17.06.2022 13:38:15
13:29:32
17.06.2022
Mirda
-> Petr Urban: Ten stabilizátor už jsem slyšel od vícero lidí - půjde ven a uvidí se. Co se týká přidání plynu, tak je tam moc ostrá vačka a sbírá se to až při vyšších otáčkách. Tak to člověk musí trochu držet.
18:17:59
14.06.2022
Petr Urban
Nechci být chytrý, ale už to moc mým kamarádům pomohlo.... zkus si na jeden závod oddělat ten zadní stabík, který vnitřní odlehčené kolo ještě dále odlehčuje a pak to snáze jde do driftu. Zatáčku se snažit pod konstantním plynem a příkládat pod kotel až při povolování volantu - výjezdu. Moc tvrdě nastavené "pomalé roztažení" na tlumiči také zhoršuje trakci na zadním vnitřním kole a mít co nejvíce obě pryže s vozovkou u těchto zadních náhonů beru vždy za plus pro rychlý průjezd.

Motoricky - převodovka paráda :) V jakých ot. většinou řadíš, jaká je aktuální váha auta?
11:28:25
14.06.2022
Mirda
-> T: pouze těhlice, svislák, tyčka řízení a čep KO, ramena to vydržely. Nicméně, dávám nové ložiska na obě strany a samozřejmě vše co bylo KO. Plechařinu poscháněnou mám, čekám na lamináty, ARC límce, pneu a může se pomalu rovnat a skládat.
19:22:08
13.06.2022
-> Mirda: I nápravnice ? Tak držím palce, ať se letos ještě svezeš 5
16:36:49
13.06.2022
Eidy
-> Mirda: No jo, stane se. Škoda, že to učení někdy bolí.
15:50:52
13.06.2022
Mirda
-> Eidy: Ano, studené pneu a hodně jsem tomu naložil
11:10:37
13.06.2022
Eidy
Jauvajs. Teď koukám na fotky a na video. Trochu smůla. Studený zadní gumy? Nezaznamenal jsem žádnou zjevnou chybu. Ať to máš rychle opravený. 4
08:46:18
13.06.2022
Mirda
-> T: Čekám na díly - konkrétně na kapotu, levý blatník a nechal jsem z laminátu udělat i přední čelo. Nápravnice +/- hotová
08:44:52
13.06.2022
Mirda
-> havlik: přesně tak
07:23:48
20.05.2022
Jak to vypadá s autem ?
16:19:58
01.03.2022
havlik
-> T: Každá větev zvlášť no ne?2
06:26:55
01.03.2022
parádní převodovka 40
proč tolik míst pro lambdu ?
Extreme Tyres