ad Caterham ... podvozkem a vykonem to bude nekde jinde ... uplne ... navic tam je obrovskej rozdil vahy pac ten caterham ma kolem 500kg takze tech 270koni dela divy
co sem se vezl v Mejte v CRS275 tak to byl fakt hukot a to na tom mel silnicni avony zadnej slick
treba gardeso je slusne ovladatelne, ale ze by to davalo nejak extremne moc informaci od kol me neprijde ... ono to ze clovek cejti kdejakej kaminek nebo rejhu v asfaltu podle me neni zrovna dulezitej podnet pri rizeni
mozna to je obyc rizenim nebo tim ze auto je celkem tezke, ale ve srovnani s nejakym sportakem to je dost tezkopadne ....
odlehcena Koca s napravama natvrdo, ostrym hrebenem a stavitelnejma tlumicema je samo zas neco jine ... Eidy asi se hlasim taky na projizdku :)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
10:50:20
01.10.2008
01.10.2008
Zazaa
10:35:26
01.10.2008
01.10.2008
Eidy
-> Labros: Evropskej 3D. Ano s obyčejnou jednoduchou zadní nápravou favoritího typu. Nechápu jak to dokázali.
Japonské verze mají nejen víceprvkovou zadní nápravu, ale ještě o několik desítek vyšší výkon. Teď nevím, snad dokonce o 50 koní. Jenže ho nikam nedováží.
Japonské verze mají nejen víceprvkovou zadní nápravu, ale ještě o několik desítek vyšší výkon. Teď nevím, snad dokonce o 50 koní. Jenže ho nikam nedováží.
10:29:56
01.10.2008
01.10.2008
Labros
-> Tuner#2: to bylo tou naftou, stejně tak je velkej rozdíl mezi dvojkovou oktávkou v benzínu a naftě. A to v nedotáčivosti, "gumovosti" a v odezvě řízení. To mám odzkoušeno na otcově 1.6, která se řídí docela pěkně, a známýho služební 1.9TDi. Proto taky nemám rád nafťáky.
10:27:38
01.10.2008
01.10.2008
Labros
-> Eidy: To byl osmičkovej CTR? Evropskej 5D? Možná by některý místní kritiky překvapilo po tvojí recenzi, že tenhle CTR má jako jediný CTR vzadu (japonec 4D má klasickou víceprvkovou) ZKRUTNOU PŘÍČKU. Možná není zkrutná příčka, jako zkrutná příčka, ale řeči o tom, že je to horší než kejvačka, jsou prostě nesmysl.
10:25:14
01.10.2008
01.10.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Eidy: aha..ta slepost je svine
10:23:20
01.10.2008
01.10.2008
Eidy
-> gabo00000: já mluvil o řízení a nikoliv o řazení
10:16:43
01.10.2008
01.10.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Zlomyslně určitě ne, jen jsem nesouhlasil. Focus byl nafta a gumový bylo řízení a brzdy stejnně jako teď u C-maxe což je benzín 1,6 ten silnější asi 120HP. Z řízení vůbec nemáš ponětí jak jsou kola natočená, žádná odezva z vozovky. U nás teď polejvali kusy silnic asfaltem, na to dávali štěrk, který pak zametli a když jedu Žlutkou, tak přesně vím, kdy na to najedu a cítím i ty jednotlivé cestičky jak to polili křivě. To u C-maxu necítím. Je to pohodlné auto, ale auto pro radost to není.
10:16:41
01.10.2008
01.10.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Eidy: no ja co somjazdil v oktavii II na vodicaku tak tak isli tak krasne radit rychlosti ..pake si len doslova naznacil co ma robi a ryclos lahkostou stlacenia tlacitka skocila na miesto..proste brutal presne a lahke
10:15:17
01.10.2008
01.10.2008
Eidy
BTW: mám rád tyhle řeči, připomíná mi to dědky v hospodě, co se baví o tom, že ta Sparta je stejně nejlepší a že ty ostatní jsou smradi.
Ale od toho je tenhle web. Abychom si tady společně notovali, že tohle a tohle je prostě nej. Jen tak dál.
Ale od toho je tenhle web. Abychom si tady společně notovali, že tohle a tohle je prostě nej. Jen tak dál.
10:12:16
01.10.2008
01.10.2008
Eidy
-> Tuner#2: Mě by bohatě stačilo 150 turboHP z 1,4, lehkej motor, kterej táhne v celém spektru otáček. To by mi bohatě stačilo. Na hmotnost Kóčy ideální. Nikdy nechci do auta motor jako má třeba Tuner v Zelence. Výkonu kopec, ale dá se to použít párkrát do roka a stejně ta převodovka nevydrží. A já mám rád plyn na podlaze
Jinak podvozkově naprosto nejlepší auto co jsem řídil je ten Civic R (hned po Kóče samozřejmě ) Motor táhne dobře, ale ten podvozek pánové, to bych vám přál zažít. Volant vám dopodrobna vypráví cože to dělají přední kola, jaký je kde zrovna asfalt, kolik trakce ještě zbývá, o trošku méně (ale přesto dost) toho víte o zadních kolech. Přes zadek vám teče do mozku spousta informací. Brzdy jsou ostrý, ale přesně dávkovatelný, ne jako octávky a podobný moderní auta. Nemusíte se bát opřít se o pedál. Prostě perfektní. Nikdy bych nevěřil kolik adheze se dá vydolovat z 225 pneumatik na rozbitý okresce. Tímto skládám poctu inženýrům od Hondy.
Jendo z nejhorších řízení jsem zažil ve dvojkové octávce. To je jak když kroutíte vařečkou v kynutém těstě
Prostě mám rád tu čistou "brutalitu" v eRku. Žádná hračka, prostě na drsno.
Jinak podvozkově naprosto nejlepší auto co jsem řídil je ten Civic R (hned po Kóče samozřejmě ) Motor táhne dobře, ale ten podvozek pánové, to bych vám přál zažít. Volant vám dopodrobna vypráví cože to dělají přední kola, jaký je kde zrovna asfalt, kolik trakce ještě zbývá, o trošku méně (ale přesto dost) toho víte o zadních kolech. Přes zadek vám teče do mozku spousta informací. Brzdy jsou ostrý, ale přesně dávkovatelný, ne jako octávky a podobný moderní auta. Nemusíte se bát opřít se o pedál. Prostě perfektní. Nikdy bych nevěřil kolik adheze se dá vydolovat z 225 pneumatik na rozbitý okresce. Tímto skládám poctu inženýrům od Hondy.
Jendo z nejhorších řízení jsem zažil ve dvojkové octávce. To je jak když kroutíte vařečkou v kynutém těstě
Prostě mám rád tu čistou "brutalitu" v eRku. Žádná hračka, prostě na drsno.
09:25:56
01.10.2008
01.10.2008
radekp
-> Tuner#2: I otec mi říká, svz se něčím novým, třeba Fabkou, ta má dobrý podvozek,ale z takového auta fakt člověk nic nemá, jak říkáš, řízení bez odezvy, přeposilované. Zato když sednu do mojeho, cítím v řízení, na jakém asfaltu jedu! A třeba Caterham bude jídníma vlastnostma a zrychlením jinde,ale to jsou auta dělané pro radost z jízdy, s cenovkou nad meloun, ne jako ty naše, navrhované aby převezly soudruha a soudružku ze schůze k paneláku
09:22:15
01.10.2008
01.10.2008
radekp
Eidy 01.10.08 08:42:22 napsal:
-> radekp: S tímhle podvozkem už se občas stane, že nadskočím v sedačce tak, že se vznáším ve vzduchu.
Tenhle pocit zanjí nově i čínani-před pár dny v kosmu....prej se tomu říká stav beztíže
-> radekp: S tímhle podvozkem už se občas stane, že nadskočím v sedačce tak, že se vznáším ve vzduchu.
Tenhle pocit zanjí nově i čínani-před pár dny v kosmu....prej se tomu říká stav beztíže
09:14:14
01.10.2008
01.10.2008
Labros
-> Tuner#2: a ještě je mi divný, že Ti Focus připadá gumovej, mně teda (aspoň benzínovej) přišel ostrej jak břitva. Byl teda skoro novej. Gumová mi přijde spíš škodovka.
09:08:55
01.10.2008
01.10.2008
Labros
-> Tuner#2: proti tomu moje škodovka je těžce přetáčivá, má hrozně malej rozvor a dlouhý převisy, špatnou kinematiku zadní nápravy, proto myslím, že se s ala-RS nápravou to auto musí chovat už o dost líp. Že sis to vyložil nějak zlomyslně, v tom jsem tentokrát nevinně.
09:05:55
01.10.2008
01.10.2008
Labros
-> Tuner#2: Já taky nemám rád auta, který řidiče izolujou od kontaktu s vozovkou, od charakteristiky a zvuku motoru, prostě od všech řidičských zážitků. Já mám Civica z roku 96, má to krásně citlivý nepřeposilovaný řízení, tvrdej podvozek, nezávislý zavěšení všech kol, lichoběžník vpředu, double wishbone vzadu, poměrně slabej a hlučnej motor, něco jako škodovka :) Mám to mnohem radši než ty auta dělaný pro maximální komfort řidiče.
08:52:44
01.10.2008
01.10.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy: JJ ten výkon tam chybí, ale na druhou stranu, když se podíváš na časy co jezdí pravidelně Šimurda s L/A kde nějaký ten výkon kolem 130HP je, tak celkem pravidelně a bez problémů poráži 4x4 Subaru a Mišáky a to je tam klasická vlečka, takže ten podvozek, pokud je udělaný asi tak špatný nebude.
08:42:22
01.10.2008
01.10.2008
Eidy
-> radekp: třeba to někdy vyjde. Jestli máš rád drncavý auta, jsi vítán. S tímhle podvozkem už se občas stane, že nadskočím v sedačce tak, že se vznáším ve vzduchu.
-> Tuner#2: Ariel a Caterham jsou úplně jinde. Ale co třeba právě srovnání časů v technických pasážích na okruhu se sportovními auty typu první Civicy, RX7 a i třeba ten Caterham atd. Vím, chci nemožné, ale zajímalo by mě to. Jaký je rozdíl v podvozcích. V motorech je to bohužel jasný.
Tak já přestanu snít a budu jenom spokojenej
-> Tuner#2: Ariel a Caterham jsou úplně jinde. Ale co třeba právě srovnání časů v technických pasážích na okruhu se sportovními auty typu první Civicy, RX7 a i třeba ten Caterham atd. Vím, chci nemožné, ale zajímalo by mě to. Jaký je rozdíl v podvozcích. V motorech je to bohužel jasný.
Tak já přestanu snít a budu jenom spokojenej
22:45:13
30.09.2008
30.09.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy: Tak samozřejmě že když někoho svezeš, tak je to pro něj větší adrenalin, než když řídíš. Já mám teda na horkém sedadle vždycky strach, však jsem Tě tuším i říkal, brzdi, brzdi Ale myslím si, že fakt ten podvozek máš na úrovni a i se svým jsem spokojený. Věřím, že jsou lepší auta, ten Civic, Focus ST apod. můžou být dobrý auta a co teprve adrenalinový auta, typu Ariel Atom, Caterham apod. Tyhle auta beru, že jsou lepší, ale když to vezmu z normální produkce, tak mě to fakt nic neříká a to teď celkem pravidelně jezdím s novým C-maxem, jezdil jsem s normálním Focusem, Lagunou a všechno je to takový gumový, bez odezvy. Na cestování fajn, ale ject s tím v neděli někam jen tak za vesnici? Ani náhodou, mě by to nebavilo.