skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
22:52:22
18.08.2010
18.08.2010
Eidy
-> T: Ale prdlajs. Když pojedeš se mnou, tak se nesvezeš svým a nebudeš vědět co a jak. Simtě, já tam byl poprvý vyprdlej jak nevím co, vůbec mi to nešlo, nepojel bych ani trabanta co jede na jeden válec. Ale to chce jenom trénovat a když tam budeme i my ostatní, tak ti ukážeme co a jak. To chce zkoušet a zkoušet a jezdit a jezdit. Poprvý to nebude žádná sláva, ale když to dostaneš do ruky tak zjistíš, co v tobě a v autu je. Teď budete vyrovnaní, časem se zlepšíš a budeš hnát auto na vyšší úroveň a tak to půjde pořád dokola Jestli to budeš mít pojízdný tak se seber a pojeď eRkem. Třeba můžeme jet spolu po silnici, ale radši bych, kdybys jel svým. Ne kvůli zatížení mýho auta, ale kvůli tobě. My tě tam budeme vozit ve svejch autech a bude tě srát, že tam nejsi svým. To ti přísahám. Já bych tam třeba bez Kóči nejel páč bych byl pořádně naštvanej. Věř mi.
22:08:57
18.08.2010
18.08.2010
T
-> Eidy: : no tak když tady teď čtu ty rychlosti, tak mi rezervuj spíš to místo u tebe
17:59:55
18.08.2010
18.08.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 18.08.10 16:53:17:
16:53:17
18.08.2010
18.08.2010
Eidy
-> vhml: A nechceš mi těch zbylejch 40km/h půjčit ? Mě by se dost hodily.
15:11:07
18.08.2010
18.08.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 18.08.10 15:09:50: To záleží s čím tam jedeš. Např. Klaus Ludwig tam jezdil 320km/h s Porsche 962C. Jooo to byla podívaná... Rovina má asi 800m.
EDIT: 792m dobrej odhad :-))
www.autodrom-most.cz/cz/. ../parametry-okruhu
EDIT: 792m dobrej odhad :-))
www.autodrom-most.cz/cz/. ../parametry-okruhu
15:09:50
18.08.2010
18.08.2010
vhml
-> Tuner#2: to já myslel že se tam jezdí rychlejš. Ale nikdy jsem tam nebyl tak ani nevím jak dlouhá je vlastně cílová rovinka. Byl jsem akurát na Hungaroringu a tam je to pěšky kuuuurva daleko :-D
15:09:18
18.08.2010
18.08.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
15:07:17
18.08.2010
18.08.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: V Mostě i pohárová auta (myšleno Škodovky) jezdila max. 180 - 185km/h a to ještě nebyla ani ta šikana o cílové rovině. Takže vzhledem k tomu, že my tam jezdili lehce pod 160km/h, Martin s 1,5 tak o 10km/h víc, tak Ty tak nějak podobně.
15:00:22
18.08.2010
18.08.2010
vhml
-> Eidy: zatím to má maximálku přes 200, ale po prázdninách by už tam měla bejt ta správná skříň která závodí na všech pět kvaltů a ne jenom na 2-4
14:56:13
18.08.2010
18.08.2010
Eidy
-> vhml: Ty máš tak malou maximálku? Krátká špajzka? S tímhle výkonem bys to mohl mydlit 200. Tak za zatáčkou mi ujedeš jako prd. Bude to jen hn hn hn a budeš v čudu. Ale v zatáčkách jsem teda zvědavej.
14:52:22
18.08.2010
18.08.2010
vhml
-> Eidy: jsem zvědav až s naším motorem dorazíme do Mostu, docela se těším na svezení a porovnání :-) Jenom na rovinkách to asi bude utrpení, jelikož maximálka bude někde na 160
14:48:13
18.08.2010
18.08.2010
Eidy
-> m8rinek: Nevím, co je hezčího na podvěsu, kde musíš vařit úchyty a vymejšlet jak a kam oproti jednomu jednoduchýmu, hezkýmu, kulatýmu dorazu, kterej vyndáš i s ramenem a fertig. Můj doraz má stejnej průměr jako spodní, tak jakej obr?
-> vhml: řekni mi kde. Já bych třeba chtěl, ale motor nechce. A loňskej Most ukázal, že v zatáčce držím tempo i s 350k M3 takže už fakt nevím kde.
-> Tuner#2: Ono záleží na použití auta. Někde pomocná pružina za jízdy funguje, někdy je fakt jenom proti vypadnutí té hlavní. Takže asi takhle.
-> vhml: řekni mi kde. Já bych třeba chtěl, ale motor nechce. A loňskej Most ukázal, že v zatáčce držím tempo i s 350k M3 takže už fakt nevím kde.
-> Tuner#2: Ono záleží na použití auta. Někde pomocná pružina za jízdy funguje, někdy je fakt jenom proti vypadnutí té hlavní. Takže asi takhle.
14:31:25
18.08.2010
18.08.2010
vhml
už takhle je to na klasickou RZ dost tvrdy :-)
14:28:45
18.08.2010
18.08.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 18.08.10 14:11:02: Není to jen kvůli vypadnutí/vzpříčení. Pomocná pružina má i vliv na jízdní vlastnosti což ale asi víš jen jsem nechtěl aby si to někdo vzal jako dogma.
-> vhml 18.08.10 14:17:15: Spíš Ty musíš přitvrdit
-> vhml 18.08.10 14:17:15: Spíš Ty musíš přitvrdit
14:17:15
18.08.2010
18.08.2010
vhml
-> Eidy: musíš zrychlit :-) Já to asi zkusím ubrat, přece jenom škoda každýho milimetru gumy po kterým to nejede :-)
14:16:21
18.08.2010
18.08.2010
m8rinek
-> Eidy: a co to pořešit vkusnejma podvěsama, než obr silentblokem?
14:12:22
18.08.2010
18.08.2010
Eidy
-> vhml: jo a mě to po třech nejezdí. Aspoň si toho nejsem vědom.
14:11:02
18.08.2010
18.08.2010
Eidy
-> Tuner#2: děkuji mému tiskovému zástupci za vysvětlení.
Když byly ramena v gumě, tak ty gumy to při vyvěšení podržely. Ale jak jsem dal unibaly tak jenom vlastní vahou vše spadlo nadoraz a hrozilo ne úplné vypadnutí ale vzpříčení pružiny. Proto mají všechny drahý tlumiče 2 pružiny. Právě kvůli vypadnutí.
Když byly ramena v gumě, tak ty gumy to při vyvěšení podržely. Ale jak jsem dal unibaly tak jenom vlastní vahou vše spadlo nadoraz a hrozilo ne úplné vypadnutí ale vzpříčení pružiny. Proto mají všechny drahý tlumiče 2 pružiny. Právě kvůli vypadnutí.
13:58:33
18.08.2010
18.08.2010
vhml
-> Tuner#2: jo tak. to je pravda, viz moje vypadavani zadni pruziny. Ale premejslim vepredu ze bych ten doraz trosku ubral, prece jenom mam 220mm. Jenom nevim co by an to rekli silentbloky, jestli by jim nevadilo ze se toci vic na druhou stranu. Ale na skoky atd by to mohlo bejt dobry kdy se to kolo vyvesi vic.
13:12:15
18.08.2010
18.08.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: Aby nevypadla pružina z uložení. Už 210tka 80kN je tak krátká, že při zvednutí auta je tam pružina jen tak, tak že drží na svém místě. Se 185mm pružinou co má myslím Eidy je odpověď asi jasná