Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

10:29:00
06.05.2011
Eidy
-> vhml: No však jo. Tak jsem to myslel.

-> m8rinek: Jak pravíš.

-> fidelmc: Důvodem je, že Schwejk tvrdil něco, co nebyla pravda, ale to už je jedno.

Celej motor stavěl Schwejk a je to vidět. Písty vzal na soustruhu, ale jsem si jistej, že je nevyvážil. Ojnice neodlehči a nesvážil, ačkoliv jsme se na tom dohodli. Vodítka neubral, ačkoliv jsme se dohodli. Kanály zvětšil jen napůl, než jak jsme se dohodli. Ventily dal větší jen sací, ačkoliv jsme se dohodli na všech. Atd atd. Jen si tu tak ventiluju vztek.

Tyčky jsou ocelový a spalováky nějak podle Schwejka.
upraveno 1x, naposled 06.05.2011 10:29:28
10:10:25
06.05.2011
m8rinek
-> fidelmc: Když zalistuješ pod článkem, zjistíš, že motor stavěl Schwejk a klika tam je protože Schwejk
10:03:14
06.05.2011
fidelmc
-> Eidy: Ta 120 klika, to protoze je lehci? Jake pouzivas zdvihaci tycky? Pist si na soustruhu ubral - jen zkratil? Asi otravne otazky, me se libi ze jezdis s litinou, taky stavim litinu, tak se ptam. A ty spalovaky, rovnal jsi hlavu/snizoval (to se moc nedoporucuje-zmena tvaru spalovaku)? Spalovaky podle dokumentace?
upraveno 1x, naposled 06.05.2011 10:06:35
09:54:34
06.05.2011
vhml
-> Eidy: hydrauliku přes spojkovej váleček do série. Nic snažšího nevymyslíš.



Možná přidat omezovač/vahadlo na nastavení
23:44:24
05.05.2011
m8rinek
-> Eidy: jednoduchá pomoc, wilwood dělá i průchozí váleček, ale klidně bych dal spojkovej tj uspořeno 1000Kč.



Jinak omezovač tlaku Wintercup edition vypadal jednoduše, stačila na to kostka a v prostřednim vývodu šroubek :D.
23:33:11
05.05.2011
Eidy
-> m8rinek: Válec s nádobkou je b pohodě. Ve Speedpru seženeš nádobku se závitem a fertig. Jenže to znamená 4P třmeny. Já uvažoval dát ručku do série s provozní brzdou, jako to lidi jezdí.
23:12:21
05.05.2011
m8rinek
-> Eidy: Tady v renovaci už maj delší dobu válečky na nějaký MG s vlastní nádobkou a prej jdou v GB sehnat za pár korun nový, i když ona ani cenovka 1200 tady není mnoho, případně škoda soc řešení se spojkou taky funguje... brzdovej omezovač je dnes taky pár korun a parkovací brzda? Kdo jí potřebuje...



Ty jo na speedpru maj omezovač za 1500, toe je s válečkem člověk na necelejch 3, to je skoro až moc levný oproti ceně Tiltona... Ještě, že jsem si ho kdysi pořídil za pár kč z aukra :).
upraveno 1x, naposled 05.05.2011 23:15:12
22:57:58
05.05.2011
Eidy
-> m8rinek: To mě taky napadlo. Bylo by to levný a účelný a zbudou prašule na hydraulickou ručku a omezovač.
22:38:56
05.05.2011
m8rinek
-> Eidy: a co nějakej ten plovací bendix ze předu? ten má železnej jen držák a alu těleso...
22:36:55
05.05.2011
Eidy
-> m8rinek: Jo, to jsem viděl v diskuzi. Ale to znamená těžkej 4píst a to já nechci. Takže uvidím. Holt asi vyšpulím balík za hydromechanický třmeny od Wilwoodu.
22:28:45
05.05.2011
m8rinek
-> Eidy: img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_540_145111__20 11-04-16_00-07-59_100.jpg

kotouč ze spod jako v předu, jednoduchý držák 4pístu... ale to je na Tebe asi moc těžké...
22:26:15
05.05.2011
Eidy
-> pistaa: Tak zatím laboruju se zadkem a protože mám 130 rozteč, tak jsem trochu v pr****. Malej kotouč přes buben dám těžko a když ho dám zezadu náboje, tak bude zase hluboko. Octávkovej brzdič je moc hlubokej za kolo a překážela by mi pružina a tlumič. Takže budu muset najít jinej třmen s mech. ručkou. Od Wilwoodu stojí baťoh a nebo vzít nějakej lehkej dvoupíst a udělat ručku hydraulickou v sérii + přidat omezovač. Ještě je moc variant a zatím mám jen dohady. Musím zjišťovat a měřit.
17:28:36
05.05.2011
pistaa
-> Eidy: myslim ze budes spokojny, len neviem, ci nebude potreba vahadla
12:56:38
05.05.2011
Eidy
-> Péďa17: Snad ano.

-> fidelmc: 1) soustruh 2) jednoduše 3) turbomotor

-> m8rinek: Tak s třeba dohodnem4
12:55:01
05.05.2011
Eidy
-> vhml: Jakmile dokážeš zablokovat brzdy, už nikdy víc brzdit nebudeš. Možná je to o dávkovatelnosti, ale třeba jsi nahodil DS3000 a využil kapacity předku, kterej byl v určitý fázi nedobržděnej. Ale jinak ty brzdu z gum víc nevydupou.4
12:02:02
05.05.2011
m8rinek
-> Eidy: kdyby byly na prodej, tak se hlásim ;).
12:01:25
05.05.2011
Eidy
-> m8rinek: Zbude. Ty DS skoro nemizí.

-> Zazaa: Ale mezi slickama a tím co mám už moc velkej rozdíl nebude. Tady by pomohla jen šířka.

-> Minik03: nemaluj čerta na zeď. -> michal.tuareg: Desky už mám. Asi to nejlepší od Wilwoodu. Kotouče jsem chtěl Brembo, ale dodací lhůty jsou žalostný takže něco jinýho. Ale nepamatuju značku.

-> vhml: Gumy zablokuješ i se sériovýma brzdama. DS možná líp nastupují, nevadnou, ale i sériový brzdy brzdí relativně dost.

Já když dupnu na brzdu tak občas podklouzne přední kolo a při hrubém puštění spojky při podřazení i zadní. Já už brzdím na hraně.
11:21:34
05.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 05.05.11 11:17:31: To nevím proč, ale zablokovat/nezablokovat kola je čistě na ovládání pedálu, každý chce asi svůj přístup, ale nikdy jsem neměl problém brzdit na hranici smyku tak že si guma jen pokvikuje na nerovnostech. Na druhou stranu když jde do úzkých, tak zablokuješ kola s čímkoliv. Fyzika a tření gumy a rozdíl směsí gum rozhodně ošálit deskama nejde a jak říkám podstatná je změna gumy a její směs na to co pak brzdy předvedou...
11:17:31
05.05.2011
vhml
-> Tuner#2: a proč jsem tak vydřenej z DS3000 na stejnej gumách, když jsem to dokázal zablokovat i Osinkem?



Ty destičky dokážou gumu využít o hodně lépe tím, že se neblokujou
11:07:13
05.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS 05.05.11 09:58:23: JJ kdo se svezl s Ferrari s karbonovýma brzdama, ale na sériových gumách ví 4
Extreme Tyres