skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
23:55:27
07.05.2011
07.05.2011
Tommyk
-> m8rinek: tak to netuším, zas tolik do toho nevidím
23:34:12
07.05.2011
07.05.2011
m8rinek
-> Tommyk: Tak tak, vše to řeší dvojcívka, otázka je jaký má odpor, druhá otázka je zda, je možné odpor zvýšit uměle rezistorem...
23:25:49
07.05.2011
07.05.2011
Tommyk
-> m8rinek: jj to je taky pravda. tak to snimej na rozdelovaci ne?
ale ty vlastne chces predejit vulim v nem..
ale ty vlastne chces predejit vulim v nem..
23:24:29
07.05.2011
07.05.2011
m8rinek
-> Tommyk: to není pravda, vždy poznáš HÚ 1, nebo 4válce, HÚ 1válce zjistíš pouze na vačce. (což nevadí pálíš li dva válce najednou)
23:22:26
07.05.2011
07.05.2011
Tommyk
-> m8rinek: abys poznal HU prvniho valce, musis mit na snimanem poli jednu mezeru nebo zub delsi.
22:46:20
07.05.2011
07.05.2011
m8rinek
Ha nechal jsem se tu zlákat na konstrukci zapalka s čidlem na klice a rozdělovačem na rozvod jiskry...
Jenže chyba lávky takhle to přeci nemůže fungovat...
A) růžice - mam dvě přerušení za otáčku, sice fajn podrobnej údaj o otáčkách, kterej mi říká kdy pálit 1(4) a 2(3), ale jak IMF pozná zda má pálit 1, nebo 2
B) rozdělovač - potřeboval bych přece čidlo na vačce, abych si mohl dovolit zapalovat každý válec zvlášť
C) dohromady - motor se nezastaví vždy v referenční poloze, tj. při startu zase nevim kdy je 1 a kdy 2
Řešení po mém. Z růžice musím odebrat jedno přerušení, abych věděl kdy mám HÚ 1(4) a nemůžu použít rozdělovač, protože sice konečně budu znát správnou HÚ, ale stále nevím, který válec pálit, k tomu budu muset použít buď lištu, nebo dvojvcíku img15.allegroimg.pl/photo s/.../1568574232 . Použítím dvojcívky, ale přichází problém s řízením otáčáku, to bych řešil diodami z obou výstupů na cívku, přímo do otáčkoměru.
Schvalte, či vyvraťe mi někdo mou teorii. Díky.
Jenže chyba lávky takhle to přeci nemůže fungovat...
A) růžice - mam dvě přerušení za otáčku, sice fajn podrobnej údaj o otáčkách, kterej mi říká kdy pálit 1(4) a 2(3), ale jak IMF pozná zda má pálit 1, nebo 2
B) rozdělovač - potřeboval bych přece čidlo na vačce, abych si mohl dovolit zapalovat každý válec zvlášť
C) dohromady - motor se nezastaví vždy v referenční poloze, tj. při startu zase nevim kdy je 1 a kdy 2
Řešení po mém. Z růžice musím odebrat jedno přerušení, abych věděl kdy mám HÚ 1(4) a nemůžu použít rozdělovač, protože sice konečně budu znát správnou HÚ, ale stále nevím, který válec pálit, k tomu budu muset použít buď lištu, nebo dvojvcíku img15.allegroimg.pl/photo s/.../1568574232 . Použítím dvojcívky, ale přichází problém s řízením otáčáku, to bych řešil diodami z obou výstupů na cívku, přímo do otáčkoměru.
Schvalte, či vyvraťe mi někdo mou teorii. Díky.
23:24:14
06.05.2011
06.05.2011
fidelmc
-> m8rinek:
to jsem nevedel, ze roztec ventilu( tedy mezi valci rozumim li spravne, ne mezi vy/sac) je stejna, aha
to jsem nevedel, ze roztec ventilu( tedy mezi valci rozumim li spravne, ne mezi vy/sac) je stejna, aha
22:55:58
06.05.2011
06.05.2011
m8rinek
-> fidelmc: s neni to buřt? Rozteč ventilů je stále stejná, navíc je li použita klika 120, tak budou vložky OO OO, nevim co řešíš?...
22:42:22
06.05.2011
06.05.2011
fidelmc
stejne bych chtel vydet tu hlavu jak ted vypada, dyt 120 je 00 00 a 130 0000 nebo ty novy 120 maji taky 0000? Pak by meli i 130 kliku? hmmm
22:19:49
06.05.2011
06.05.2011
Eidy
-> fidelmc: Protože Schwejk tvrdil, že 125 blok má nejlepší blok, nejslinější výztuhy atd. Prostě lepší než 130 blok. Až později jsem zjistil, že poslední 130 bloky měly taky výztuhy, litinový víka na klice atd. Prostě Schwejk.
21:35:43
06.05.2011
06.05.2011
fidelmc
-> m8rinek:
A) slicovani to je jasny ne?(budu belat na kolicky.) zostreni klinu v sacich a ubrani bobku origo voditka a hrany pod sedlem ventilu tod asi vsechno
B) jo tammely byt zdvyhatka (kdo by provrtaval voditka a odlehcoval
C) hmm ja ho neznam
D) to nevadi 1:1 at vyhrajem
A) slicovani to je jasny ne?(budu belat na kolicky.) zostreni klinu v sacich a ubrani bobku origo voditka a hrany pod sedlem ventilu tod asi vsechno
B) jo tammely byt zdvyhatka (kdo by provrtaval voditka a odlehcoval
C) hmm ja ho neznam
D) to nevadi 1:1 at vyhrajem
21:24:53
06.05.2011
06.05.2011
m8rinek
-> fidelmc: a) nesouhlasim, pokud v sání zůstanou na přírubách schody je to k prdu
b) protože to píšeš ,,stejne tak svazeny a odlehceny voditka( jen o 7g na delku i vnitrek, jde i vic-provrtani,,
c) protože Schwejk, nic víc v tom neni
d) proč ne, ale nebude to vzhledem k zbytku znatelnej přínos...
b) protože to píšeš ,,stejne tak svazeny a odlehceny voditka( jen o 7g na delku i vnitrek, jde i vic-provrtani,,
c) protože Schwejk, nic víc v tom neni
d) proč ne, ale nebude to vzhledem k zbytku znatelnej přínos...
21:19:08
06.05.2011
06.05.2011
fidelmc
-> m8rinek: A) na vacku265 neni nutne zvetsovat kanaly(na tvar kanalu si opravdu netroufam a i 130 palice na to neni vhodna si myslim
B) to si fakt nepletu, nevim jaks na to prisel, zpletl jsem si voditka a zdvihatka, kdyz uz-samozrejme zdvihatka odlehcit a voditka do hlavy nasadit se simeri. :)
C) Ano 120 v 88 taky mely bloky te same zebrovitosti a vykovitosti :) Ale proc 120 ??
D) proc to vsechno nevyvazit atd? Copak to uskodi? Rozhodne min, nez neodborne upravy spalovaku a kanalu . U spalovaku dle knizky pisou vybrani kolem sciho, ale kdyz nebudu delat kanaly(jen doladit)
B) to si fakt nepletu, nevim jaks na to prisel, zpletl jsem si voditka a zdvihatka, kdyz uz-samozrejme zdvihatka odlehcit a voditka do hlavy nasadit se simeri. :)
C) Ano 120 v 88 taky mely bloky te same zebrovitosti a vykovitosti :) Ale proc 120 ??
D) proc to vsechno nevyvazit atd? Copak to uskodi? Rozhodne min, nez neodborne upravy spalovaku a kanalu . U spalovaku dle knizky pisou vybrani kolem sciho, ale kdyz nebudu delat kanaly(jen doladit)
21:07:06
06.05.2011
06.05.2011
m8rinek
-> fidelmc: a) nevim proč tak odlehčuješ a svažuješ tam kde to na motoru, kterej zabiješ seriovou hlavou není třeba...
b) pleteš si vodítka a vahadla
c) větší výfukovej ventil k čemu, když nepřidáváš na sání?
d) blok co má Eidy je v podstatě totéž jako máš ty
e) motor hezkej, ale postavenej na hlavu...
b) pleteš si vodítka a vahadla
c) větší výfukovej ventil k čemu, když nepřidáváš na sání?
d) blok co má Eidy je v podstatě totéž jako máš ty
e) motor hezkej, ale postavenej na hlavu...
21:00:39
06.05.2011
06.05.2011
fidelmc
Eidy 06.05.11 10:29:00 napsal:
→ vhml: No však jo. Tak jsem to myslel.
→ m8rinek: Jak pravíš.
→ fidelmc: Důvodem je, že Schwejk tvrdil něco, co nebyla
pravda, ale to už je jedno.
Celej motor stavěl Schwejk a je to vidět. Písty vzal na soustruhu, ale jsem
si jistej, že je nevyvážil. Ojnice neodlehči a nesvážil, ačkoliv jsme se
na tom dohodli. Vodítka neubral, ačkoliv jsme se dohodli. Kanály zvětšil
jen napůl, než jak jsme se dohodli. Ventily dal větší jen sací, ačkoliv
jsme se dohodli na všech. Atd atd. Jen si tu tak ventiluju vztek.
Tyčky jsou ocelový a spalováky nějak podle Schwejka. Hmm, to by si motor zaslouzil vic pece, preci jen, pokud by si clovek chtel nechat litinu(vec vkusu) ja stavim na 130 bloku, dvouradkove cislo, co ma lepsi vyztuhy a lepsi vika kliky(vlastne uz fackovej blok), odlehcene a svazene ojnice na 0,1g :) stejne tak svazeny a odlehceny voditka( jen o 7g na delku i vnitrek, jde i vic-provrtani) , tycky ocel -3g :D , pisty asi necham nebo jen opravdu decentne (mesicky na dratovce) kliku setrvak remenici zvlast vyvazit, snizit blok -0,4mm/+ulozeni vlozek/, hlavu jen srovnat -0,2mm, daji se i svazit a odlehcit vahadla(jen odbrouseni nalitku u cervika), slicovat, doostrit klinky v kanalech, lehce bobky u voditek a nasadit voditka, vetsi vyfukovej, saci nechat(celkove jine lehci ventily, origo strasne tezky), i kanaly nechat . KP 10,3 pro vacku 265/265 . Motor pro bezny provoz. Porad nechapu ten 120 blok divny
→ vhml: No však jo. Tak jsem to myslel.
→ m8rinek: Jak pravíš.
→ fidelmc: Důvodem je, že Schwejk tvrdil něco, co nebyla
pravda, ale to už je jedno.
Celej motor stavěl Schwejk a je to vidět. Písty vzal na soustruhu, ale jsem
si jistej, že je nevyvážil. Ojnice neodlehči a nesvážil, ačkoliv jsme se
na tom dohodli. Vodítka neubral, ačkoliv jsme se dohodli. Kanály zvětšil
jen napůl, než jak jsme se dohodli. Ventily dal větší jen sací, ačkoliv
jsme se dohodli na všech. Atd atd. Jen si tu tak ventiluju vztek.
Tyčky jsou ocelový a spalováky nějak podle Schwejka. Hmm, to by si motor zaslouzil vic pece, preci jen, pokud by si clovek chtel nechat litinu(vec vkusu) ja stavim na 130 bloku, dvouradkove cislo, co ma lepsi vyztuhy a lepsi vika kliky(vlastne uz fackovej blok), odlehcene a svazene ojnice na 0,1g :) stejne tak svazeny a odlehceny voditka( jen o 7g na delku i vnitrek, jde i vic-provrtani) , tycky ocel -3g :D , pisty asi necham nebo jen opravdu decentne (mesicky na dratovce) kliku setrvak remenici zvlast vyvazit, snizit blok -0,4mm/+ulozeni vlozek/, hlavu jen srovnat -0,2mm, daji se i svazit a odlehcit vahadla(jen odbrouseni nalitku u cervika), slicovat, doostrit klinky v kanalech, lehce bobky u voditek a nasadit voditka, vetsi vyfukovej, saci nechat(celkove jine lehci ventily, origo strasne tezky), i kanaly nechat . KP 10,3 pro vacku 265/265 . Motor pro bezny provoz. Porad nechapu ten 120 blok divny
19:15:15
06.05.2011
06.05.2011
m8rinek
-> Eidy: našel jsem na ebay...
17:38:19
06.05.2011
06.05.2011
Eidy
-> m8rinek: Odkaz?
12:19:55
06.05.2011
06.05.2011
m8rinek
-> Eidy: jinak brembo dělá(dělalo) pevné alu 2p...
12:17:39
06.05.2011
06.05.2011
Eidy
-> pistaa: Kdyby šlo všechno podle plánu, přední by byly už loni a teď bych řešil zadní. Má to jen drobný zpoždění. Ale co, hlavně, že je zábava a baví mě to.
12:12:58
06.05.2011
06.05.2011
pistaa
-> škodec: zbytok je prekvapenie..
-> Eidy: len aby si ten prodky narast vedel korigovat ked sa k tebe dostavi len tak urychlene.
Paci sa mi vsak ze uz riesis brzdy nakolko ich bude celkom treba
-> Eidy: len aby si ten prodky narast vedel korigovat ked sa k tebe dostavi len tak urychlene.
Paci sa mi vsak ze uz riesis brzdy nakolko ich bude celkom treba