Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

22:26:54
18.06.2018
MVM
-> Eidy 18.06.18 22:12:35: To se pleteš .. Ty převody až na uplný prototypy jsou homologovaný a jednotný. A nebo si můžeš max vybrat třeba dvě varianty od každého kvaltu .. I Porsche,Lambo,Trofeo atd, vše jede na všech tratích furt to samý 4
22:18:39
18.06.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 18.06.18 22:12:35: Přesně tak, na Most bych taky mohl mít kratší, ale na ringu jsem byl při 183km/h na konci možností pětky... 4
22:12:35
18.06.2018
Eidy
-> MVM: Jasný. Ale převodovky pro závodní auta se zase mění dle okruhu. Na Most si nevezmeš převodovku na Spa nebo Le Mans a naopak. Je to o tom, že moje musí být trochu univerzální. Tak jako jezdím jedny gumy atd. Jsou prostě věci, kde musím volit kompromis.
21:37:18
18.06.2018
MVM
-> Eidy: Já to nepopírám (koneckonců už jsme se o tom kdysi bavili) Jen jsem jaxi chtěl trochu odsunout teorii,že seriovej pětivalt navrhnutý k ekonomickýmu komfortnímu provozu 1.3 motoru bude uplnou náhodou sportovní variantou k motoru 2,0.. Fungovat Ti to bude - ale prostě maximálka není vše. (Skoro každý závodní auto je omezený vmax otáčkama motoru..)
21:18:31
18.06.2018
Eidy
-> MVM: Jako když už, tak 1-4 hrnout k sobě směrem nahoru a pětku nechat. Kdybych to měl poskládaný k sobě dolů (nechat třeba trojku v sérii) tak bych ve Spa určitě dotočil krátkou pětku na omezovač, pokud by top speed byla 200-210. Do Mostu by to bylo fajn, ale právě Ring nebo Spa by taková špajzka byla moc krátká. Já s tím autem jezdím i na srazy a přesuny 150-200km nejsou výjimkou, takže ta sériová pětka bude podle mě fajn. Přestože Kóča jezdí na trati, používám ji i na silnice. 4
21:03:36
18.06.2018
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.06.18 20:49:26: Nevim jestli chápu správně Tvý poslední souvětí,ale je to o tom jak si to navrhne podle okruhů kam nejčastěji jezdí. Ta převodovka musí fungovat jako celek ,kromě jedničky,která se dá trošku vzít jako univerzální (pro pevný start z roštu). Jinak se stejně přebvážná část tratí jede 3,4,5 resp.6 Seriovka bude mít vždy uplně zbytečně krátkou jedničku a dvojku.. zatímco vmax 240 je zase na dvoulitr uplně zbytečný top speed,. Jasně,pokud jde o trápení v omezovači,to mu pomůže každá pětka.
21:02:04
18.06.2018
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.06.18 20:49:26: vsak to nemusí byt nutne odstupnovani z LRy. Viz moje prevodovka ve stovce. Az asi rok po tom co jsem se k tomu dopocital jako k ideálnímu stavu jsem zjistil, ze to same mela petikvaltova RS
20:49:26
18.06.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 18.06.18 19:57:50: Já teda nevím, ale Eidy potřebuje tu pětku, protože na okruhu používá 3/4 které mu slušně vážnou a ta pětka se bude hodit na delší roviny. Skládačka by byla fajn na odjíždění ze zatáček, ale ve finále by si se štěkajícím motorem v omezovači nepomohl...
19:57:50
18.06.2018
MVM
-> Eidy: Děkuji,to je fajn že souhlasíš.. nejsem zvyklej na odpor,v technický debatě je to obvykle muj monolog 3 Lidi v AZNP totiž tenkrát (než pochopili dynamiku provozu) pátej kvalt prosazovali kvůli teoretický úspoře a snížení hluku. Jak moc se jim to (ne) povedlo jim odpoví téměř každej. Jediný "auto" který s dlouhým 5q akceptovatelně "jelo" byla formule MTX 4
upraveno 1x, naposled 18.06.2018 20:00:52
17:23:16
18.06.2018
Eidy
-> MVM 18.06.18 17:03:16: tenhle názor nemůžu rozporovat, protože s ním souhlasím. Na druhou stranu jakýkoliv další kvalt bude proti současnosti vždycky plus. A pokud se nic nezmění, začne na podzim renovace a ušetřený peníz investuju jinam. Výměna převodovky pak bude záležitostí jednoho dne. 4
17:03:16
18.06.2018
MVM
-> Eidy 18.06.18 10:43:41: No,pokud uvažuješ o dalším kvaltu navíc,určitě bych se přikláněl spíš si nechat udělat něco skládanýho - už jen proto,že to odstupňování v serii má se sportovní převodovkou společnýho asi tolik že se do obou dvou nalívá olej.. 3 I když to pobere poměrně velkej motor-není to řešení který by se ctí přinášelo radost z jizdy.
13:32:59
18.06.2018
Pavell
-> Eidy 17.06.18 18:13:15: Také mám onboard video, akorát ho mám proti tobě nějaký zpomalený 3 3 3
13:28:13
18.06.2018
Pavell
-> Eidy 18.06.18 10:26:49: jo díky už to vidím. Tak když kouknu na loňský slalom, tak mi to přijde fakt divný.

1.jízda 3:46 - to beru, protože jsem jel fakt jinudy 3 a druhá dle videa co mám tak caa 1:55 a přitom je tam zase cca 3:15.

Cca 1:55 jsem to jel i letos + trestné a páté místo. To beru. Ale loňský měření nechápu. O nic nejde, jen mě to zajímá6
upraveno 2x, naposled 18.06.2018 13:29:40
11:24:06
18.06.2018
Milan 136
10:58:14
18.06.2018
vhml
-> Eidy 18.06.18 10:52:46: je pravda, že tomu dvoulitrovýmu rumpálu je to asi jedno co má zařazeno. 3 To znám z mý litrový motorky. Jestli tam máš trojku nebo pětku je jedno, furt to jede jak debil 3
10:52:46
18.06.2018
Eidy
-> vhml: Tak mě to jede na čtyřku od cca 60 do 184. Takže na pětku to bude asi 240. 1
10:49:46
18.06.2018
vhml
-> Eidy 18.06.18 10:43:41: takze si vlastne jen pridas další kvalt do rychlosti. Já měl právě s přechodem na sériový pětikvalt problém, že vzhledem k poloze krouťáku to neumělo ject 90 na přejezdech. Buď čtyřku, nebo ject 110.
10:43:41
18.06.2018
Eidy
-> vhml: Asi prozatím série. Mít to naskládaný blíž u sebe by zase pomohlo, ale první převodovka bude určitě serie. Vzhledem k vlastnostem motoru to funguje celkem dobře.
10:34:36
18.06.2018
vhml
-> Eidy 18.06.18 10:26:49: a budes davat 5Q serii, nebo nějakej zajímavější?
Extreme Tyres