skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
09:00:11
03.02.2022
03.02.2022
milanrejpid
Ta baterka je fakt boží
11:33:09
29.01.2022
29.01.2022
Eidy
-> David R: V zásadě nic ale kdyby mi to náhodou vypadlo z ruky a spojilo terminály.
10:51:06
29.01.2022
29.01.2022
David R
-> Eidy: Co je špatného na uchycení baterky z vodivého materiálu?
10:02:50
29.01.2022
29.01.2022
Bery
mam dobrých 7-8 let kontakty přes šroubek na přímo na malý gelovce a no problem..
baterka drží, kontakty taky.
baterka drží, kontakty taky.
22:01:15
28.01.2022
28.01.2022
Eidy
-> SO545: Známe. A naproti tomu třeba v T50 od Gordona Murray je hlavice řadící páky zrovna schválně "težká", aby to mělo ten správný pocit, při řazení. Ale jinak souhlas. Tohle prkýnko má tak 20g.
21:56:11
28.01.2022
28.01.2022
SO545
-> vhml 28.01.22 21:29:34: porsche to tahalo do extremu....
www.fvd.net/us-en/.../shi ft-knob-balsa-wood-908-917 -style.html
Balza je balza...
www.fvd.net/us-en/.../shi ft-knob-balsa-wood-908-917 -style.html
Balza je balza...
21:51:17
28.01.2022
28.01.2022
Eidy
-> vhml:
-> SO545: Díky.
-> SO545: Díky.
21:34:44
28.01.2022
28.01.2022
SO545
-> Eidy 28.01.22 21:21:11: dobra voba...
21:29:34
28.01.2022
28.01.2022
vhml
-> Eidy 28.01.22 21:21:11: když vidím ten úchyt a prkýnko, nebylo by na čase pořídit 3D tiskárnu?
13:04:55
28.01.2022
28.01.2022
T
-> Eidy: chystám se na carbonové prkýnko, takže to je špatné přirovnání
S tou vodivostí je to asi fakt no...nějak jsem zapomněl, tak jsem se asi moc nepoučil
-> Milan 136: ani tak neplašilo, jako prostě to nechtělo chytit
-> vhml: baterku mám dobrou, ale nemůžu si na to zvyknout...ty první dvě otočení vždycky čekám, jestli to chytne nebo ne a ono to tak má být
S tou vodivostí je to asi fakt no...nějak jsem zapomněl, tak jsem se asi moc nepoučil
-> Milan 136: ani tak neplašilo, jako prostě to nechtělo chytit
-> vhml: baterku mám dobrou, ale nemůžu si na to zvyknout...ty první dvě otočení vždycky čekám, jestli to chytne nebo ne a ono to tak má být
12:06:57
28.01.2022
28.01.2022
MVM
-> Eidy: Ty kuželový terminály tam klidně nechej. Nam se nespočet baterek zničilo jen tim, že se ta M6 prostě ukroutila, protože třeba na + jde x oček a ma se to tendenci uklepat. Na baterkach bývá jak dirka,tak i štefty M6. Kolikrát jsem ulomený zavit odvtával a na minus potom byla matička, na plus šroubek. Byť dočasný řešení tzv. na furt.
11:00:52
28.01.2022
28.01.2022
Eidy
-> Milan 136: Jojo, obal zapalovacího modulu.
-> vhml: Určitě, ale tam jinej typ baterky ani nedáš. Já ji tam dát pořád můžu. Ale asi mám jen strach ze změny. Jsem zarytej originalista.
-> vhml: Určitě, ale tam jinej typ baterky ani nedáš. Já ji tam dát pořád můžu. Ale asi mám jen strach ze změny. Jsem zarytej originalista.
10:42:02
28.01.2022
28.01.2022
Milan 136
10:25:35
28.01.2022
28.01.2022
vhml
-> Eidy 28.01.22 10:05:28: na motorkách to v originále mám rovnou šroubkem na baterku.
-> T 28.01.22 05:10:10: jo je to vlastnost. Ale případná slabá baterka to taky úplně nevylepší
-> T 28.01.22 05:10:10: jo je to vlastnost. Ale případná slabá baterka to taky úplně nevylepší
10:05:28
28.01.2022
28.01.2022
Eidy
-> T: Někdy to bez prkýnka nejde. Na záchodě si taky vybereš prkýnko radši než studenou mísu.
A carbon je právě vodivej. Zrovna včera jsem to říkal Zdrubákovi, měl stejný nápad.
-> MVM: O těch terminálech vím a radši jsem je objednal kvůli univerzálnosti. Ale pořád se to ve mě pere. Jestli takhle nebo rovnou oka na šroub. Ještě popřemýšlím.
A carbon je právě vodivej. Zrovna včera jsem to říkal Zdrubákovi, měl stejný nápad.
-> MVM: O těch terminálech vím a radši jsem je objednal kvůli univerzálnosti. Ale pořád se to ve mě pere. Jestli takhle nebo rovnou oka na šroub. Ještě popřemýšlím.
08:08:10
28.01.2022
28.01.2022
MVM
-> Eidy 27.01.22 21:57:47: Tam ani nemusels davat ty adaptéry kuželek. /ale tak je to univerzální/
Dvoulitrovy zavodni auto jsem viděl i s motorkovou YTX9BS. Formule na takovouto aku co vidim jela bez altiku 25minut zavod . Ale startovalo se pomocnym aku. Pokud máš altik ok,tak ani tak nejde o Ah,ale prvotně o startovací proud. Horší je, pokud ten motor potřebuje před startem protočit kvůli tlaku oleje, tam tociš starterem i třeba 30sekund. Tam taková aku dostává čouda,lepší to primovaní delat se zdrojem. My tomu z letectví řikame APU Pokud nebudeš startovat co 10minut a budeš to udržovat nabitý funguje to.
Já mam ve škodovce podobný upgrade,ale větší Ah.
Dřevo je vynikající izolant. Třeba měnit baterii na Carerra GT / ano to asi ne každej měl tu možnost/ ale i jiny auta plný karbonu.. vše karbonový je vodivý,malo mista a možnost zkratů ,brnknuti klíčem...
Dvoulitrovy zavodni auto jsem viděl i s motorkovou YTX9BS. Formule na takovouto aku co vidim jela bez altiku 25minut zavod . Ale startovalo se pomocnym aku. Pokud máš altik ok,tak ani tak nejde o Ah,ale prvotně o startovací proud. Horší je, pokud ten motor potřebuje před startem protočit kvůli tlaku oleje, tam tociš starterem i třeba 30sekund. Tam taková aku dostává čouda,lepší to primovaní delat se zdrojem. My tomu z letectví řikame APU Pokud nebudeš startovat co 10minut a budeš to udržovat nabitý funguje to.
Já mam ve škodovce podobný upgrade,ale větší Ah.
Dřevo je vynikající izolant. Třeba měnit baterii na Carerra GT / ano to asi ne každej měl tu možnost/ ale i jiny auta plný karbonu.. vše karbonový je vodivý,malo mista a možnost zkratů ,brnknuti klíčem...
06:51:44
28.01.2022
28.01.2022
Vojťas
-> T: mmm carbonoveho....
06:10:56
28.01.2022
28.01.2022
T
-> Vojťas: přesně tak nebo něco carbonového a ještě děrovaného
05:46:34
28.01.2022
28.01.2022
Vojťas
-> T 28.01.22 05:10:10: zejo? prkno patri do kamen, tady by mel bejt preci nejakej deravej jekl