-> mira76: Dobře ti tak :) A představuješ si 16V od AR nebo jinou značku? A proč ne rovnou 20V s turbem? A nebo boxer? A nebo šestiválcovej boxer? A nebo V8? Možností jsou mraky. Ale všechno má svoje světlý i stinný stránky. A na rozdíl od jiných lidí netrhám převodovky, hřídele, spojky atd. a auto jako celek funguje ;)
Mimochodem -> Eidy 26.06.17 22:40:35:
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
S vylepšeným přípravkem je radost pracovat. Hlava je složená za 10 minut :)
-> mira76 06.08.17 17:58:11: divím se Miro že člověk jako ty(takový chuj co tady má enem z ostudy kabát) má odvahu ještě něco komentovat...
-> mira76: třeba dělá jen to, co dokáže nastavit seřídit a bezproblémů zprovoznit narozdíl od jiných který realizujou sny hledaj jak co nastavit a maj nefunkční auto ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
divím se Eidy že člověk jako ty(takový fanšmekr) nejde do 16cti ventilu...
-> Eidy 06.08.17 15:09:02: Dobrá práce
Přidej nějaké fotky ze skládání motoru.. Ať se podíváme kde má vosa žihadlo ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Zátky jsou venku :D Chtělo to pořádně nahřát a šly ven. Pod každou bylo strašnýho bordelu, že jsem to vzal nejdřív vrtákem a pak teprve kartáčkem. Koupil jsem si protahovák na zbraně. Ale měl jsem teda lepiky. Jeden kartáč vypadnul z držáčku a zůstal asi cenťák pod povrchem. Nakonec jsem ho vydoloval.
-> MVM: Nahřát to zkusím. Jinak o povolení před renovací jsem uvažoval z Tebou zmíněného důvodu. Jenže pak bych to musel beztak rozebrat znovu, protože při broušení a vyvažování tam stejně mohlo něco spadnout. Tak jsem to právě nechal na později. U Škodovky je to snazší, no.
-> Eidy: Jasně,bylo spíš myšleno že zachováš sestavu dílů.špatně jsem se vyjádřil. Oddělit to samozřejmě musíš/můžeš
Jinak to povolování zkus nahřát horkovzduškou - může to být na lepidlo. Ovšem to jsi měl zkoušet před renovací..
Teď máš vyšší riziko komplikací s povolováním zátek. A ty zátky mají taky svoji polohu, která byť drobně,ale může mít vliv na vyvážení ..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> MVM: Rozebrat to raději rozeberu. Nejsem si jestej, jestli to nesložili s nějakou špínou pod setrvákem a pak to nebude sedět na celý ploše. Ale dám to k sobě jak to bylo.
Teď jsem chtěl povolit červíky coby ucpávky mazacích kanálků v klikovce a jedinej výsledek je zkroucený imbusák. Dost pevnej imbusák zdůrazňuju.
Teď jsem chtěl povolit červíky coby ucpávky mazacích kanálků v klikovce a jedinej výsledek je zkroucený imbusák. Dost pevnej imbusák zdůrazňuju.
-> Eidy 04.08.17 22:11:55: Vzhledem k tomu že mi takoví podobní lidi zničili klikovku,bych i věřil že si to zjednodušili
Dokud to nerozebereš,bude to ok.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Dneska jsem vyzvedl klikovku z vyvážení. Do setrváku a řemenice je trochu vrtnuto, ale do klikovky ne. To je mi trochu divný, vzhledem k tomu, že před broušením malinko házela. Jestli si to neusnadnili a nevrtali rovnou do složeýho celku. Výslovně jsem jim říkal, že to chci jednotlivě a pak jako celek. Ale je to označený k sobě, tak to použiju.
-> Eidy: Ahá, díky. ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> ochoda: Jop.
-> Eidy: Takže škodováckej setrvák, s upravenou roztečí na Alfa klikovku?
-> ochoda: Máš 2 možnosti. Buď zanecháš setrvák a spojku z motoru a pak vymyslíš vystavováni spojky a nebo jako já, že nasadíš škodovácký setrvák a vše je vyřešeno. Tedy, ještě záleží na tlouštce mezikusu, tvaru bloku motoru a délce klikovky, aby byl setrvák tak nějak v původním místě. U mýho bloku to vychází celkem pěkně. Ale i tak se klikovky liší model od modelu.
-> Eidy: Bych se tak chtěl zeptat, když tam máš jinej motor, tak na špajzku ho doladíš mezikusem, ale jak se to řeší se spojkou? (pokud odpověď není tajná, moc díky předem)
Dneska zajímavé zjištění ohledně střev z nedávno dovezeného motoru. Přestože se jedná opět o motor z AR 164 super, který jsem už kdysi rozebíral, patrně soudruzi nelenili a opět odlehčili pohyblivé díly (poslední motor je nejmladší). Písty s čepem o cca 30g a ojnice o cca 60g :) Tak jsem si to zvážil jednotlivě a poskládal vše k sobě tak, že maximální rozdíl mezi sadou ojnice-čep-píst s kroužky je 0,12g :D Přičemž největši rozdíl mezi stejnýmy díly je do 1g.
Dnes jsem vyzvedl díly z motorservisu. Vložky přehonovaný, ojnice proměřený (v pořádku), klika břebroušená (ojniční už byly pod a hlavně byla ohnutá a házela o 5 stovek), blok proměřený (všechno do 2 stovek), hlava líznutá o 4 stovky. Klikovku, setrvák a řemenici jsem rovnou odvezl na vyvážení. V mezičase umeju a vyfoukám přivezené díly a připravím na skládání. Složím hlavu, usadím vložky do bloku (mám nové O kroužky pod vložky), navlíknu písty na ojnice a budu čekat na klikovku.
Mám tu taky Zdrubákovu zadní kapotu na úpravu, takže nudit se nebudu.
Mám tu taky Zdrubákovu zadní kapotu na úpravu, takže nudit se nebudu.