Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

07:46:58
25.09.2011
ZdenoR
-> Eidy: Koukám na ten šroub na horním ramenu. Jak máš řešený horní doraz ? Tuším něco delšího ať se tolik neprověsí ramena.
07:35:33
25.09.2011
Eidy
-> Tuner#2: Nemyslím ty výfuky ani složený auta. To znám a opodstatnění je víceméně jasný. japka mají málo prostoru na svůj počet obyvatel a tak jim občas hrabe.3 Ale to všechno je ok. Prostě show. Ale ty děsný áčka. I kolem 30°. To už mi přijde fakt nebezpečný.
00:13:44
25.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 24.09.11 23:52:49: Čemu se divíš? V japonsku jsou takhle složený auta a blouhé výfuky kultovní tradice a závod v tom, komu víc km vydrží samolepka od výrobce na gumě je nový trend: www.7tune.com/wp-content/ .../LIKE-A-BOSS.jpg



157



BTW víc by mě zajímalo to dořešení brzd, škoda že se Michal odmlčel a chválím přípravu na Most. 4
23:52:49
24.09.2011
Eidy
-> Zazaa: noooo 47

Nějak nevím, kam to dát, tak sem. Většinu úprav aut chápu, ale tady mi trochu zůstává rozum stát

speedhunters.com/archive/ .../event-gt-gt-king-of-se dan-festival-pt3.aspx

speedhunters.com/archive/ .../event-gt-gt-king-of-se dan-festival-pt1.aspx

Mám na mysli ty štafle. Ložiska musej bejt nadšený, nehledě na zřejmě "úžasný" jízdní vlastnosti. Takže shnilá vlečka je jen slabej odvar.3
upraveno 1x, naposled 24.09.2011 23:53:28
20:52:59
24.09.2011
Zazaa
-> Eidy: prej akorat motor ... 1
20:17:28
24.09.2011
Eidy
-> T: Do příštího Mostu bude akorát motor a gumy a určitě zadní brzdy. Takže nic zvláštního.40

Co já budu dělat potom? 1
19:33:10
24.09.2011
-> Eidy: : každým dnem přemýšlím nad tím vším, co se uděje do příštího Mostu a asi už teď bych si rád rezervoval místo těžítka....pokud to bude možné 40 47
19:13:31
24.09.2011
Eidy
-> vhml: DS mi nikdy nešustily ani nepískaly. Tyhle dělají obojí. A tu citlivost myslím v porovnání s předchozíma brzdama. Už jsem se trochu zžil, ale ještě to chce trénink. Jen při brzdění budu muset ještě tahat za ručku. Zadek je teď vyloženě slabej :)
19:04:25
24.09.2011
vhml
-> Eidy: Pískání je příznakem správné teploty. Alespoň u DSek tak poznáš kdy jsou ohřáté, za studena jen šumí.



U DS3000 mám problém s necitlivým zablokováním kola za studena, ohřáté nejsou problém nadávkovat.
17:48:03
24.09.2011
Eidy
Dnes jsem byl projet Kóču a hlavně vyzkoušet a zvyknout si na nový brzdy. Mám několik poznatků.

1) Destičky děsně prášej.

2) Brzdy dost brzděj. Sedly si během pár kilometrů a už chodí naplno. Studený paráda, teplý skoro jedovatý. Už nemusím používat velkou sílu a naopak budu muset v noze najít víc citu. Gumy se bloknou snadno. Ale jsem maximálně spokojen.

3)Když je to dost teplý, tak krásně pískají. 5
17:34:02
22.09.2011
Eidy
-> radekp: Můžu přes volantovku přehodit pavouka a konce zaháknout za fusekle 3

Edit: Nevymejšlej blbosti a utíkej oměřit třmeny. Ale jak na ty fotky od tebe koukám pořád dokola, tak se mi tam asi určitě nevejdou.
upraveno 1x, naposled 22.09.2011 17:35:10
17:14:34
22.09.2011
radekp
-> Eidy: nebo kovové podrážky a ušetřit na podlaze3
21:25:29
21.09.2011
Eidy
-> sikula: To je moc těžký. Stačí klacek ze dveří a brzdit o zem.1
21:23:51
21.09.2011
sikula
-> Eidy: A nebo buben a přes něj koženej pásek, jako pomocná brzda.
20:37:05
21.09.2011
Eidy
-> radekp: To máš pravdu. Některý požadavku jsou proti sobě, bohužel.

Co z toho plyne? Že nejlepší brzdy jsou žádný.1
20:20:10
21.09.2011
radekp
-> Eidy: zvětšit vnitřní průměr...to mě přivádí na otázku : neodpružené rotační hmoty - čím dál od středu, tím víc jsou znát, jinými slovy kotouč průměru 250 mm a hmotnosti 2 kg se podílí na setrvačnosti jinak než kotouč s pr. 400 mm a hmotnosti 2 kg?

takže čím dál od středu, tím víc šetřit hmotnost...ale ne stáčet průměr kotouče:-D
19:30:45
20.09.2011
Eidy
-> Tuner#2, michal.tuareg: O tomhle se rád dozvím víc. Proti tvrzení od Taboo nic nemám, ale neznám ho a je to názor jednoho člověka. Podle mě drážkování oslabí kotouč víc než díry a že nějakej praskne? Možná je o materiálem. Vždyť i tady na virtu část lidí nadává na Feroda ačkoliv já s nima nemám absolutně problém ani na jednom autě a ty (a další) jsi spokojenej s ATE, který já zase nechci.

A pokud Ferrari a spol dělá vrtaný, tak jenom úsporu hmotnosti bych v tom neviděl. Tak udělám kotouč s větším vnitřním průměrem o pár mm a jsem na stejný hmotnosti jako s dírama. Tím nepopírám, že drážkování je třeba lepší, ale díry nezavrhuju. Já je teda vrtat nebudu, ale diskutovat tu můžeme.
19:19:24
20.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> michal.tuareg 20.09.11 10:32:37: A proč teda některý rádoby sporťáky mají vrtané i karbonové kotouče, když je známo, že aby to brzdilo, tak to musí být teplé? Většina závodních brzd je prostě plná, max. má pár drážek. Mě jako logické vysvětlení toho proč se dělalo vrtání dřív a dnes je to přežitek přijde ten post od Taboo. Ale vím že v tom děláš, klidně se nechám poučit 4 BTW už děláte důlek na kontrolu tloušťky kotouče 4
10:32:37
20.09.2011
michal.tuareg
Když se budeme bavit o brzdách F1 - ty jsou keramické nebo carbon keramické a plné jsou proto aby si udržely teplotu, teplotu kotouču zajištuje řídící jednotka která v určených časových intervalech vysunutím desek ke kotouči ( lehkým třením ) udržuje teplotu.proto nepotřebují vrtání a drážkování.

U železných dělených kotouču je vrtání a drážkování z důvodu chlazení, odvádění vody a prachu z destiček jak psal Eidy. Stejný system zahřívání jako u F1 používá AMG pro své SL a SLS.

To že to praská u direk je normální a není to nic neobvyklého.

Teplota kotoučů při agresivní jízdě bude kolem 500°C a drážkování a vrtání jen pomůže při odvodu tepla.
21:54:27
19.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 19.09.11 21:29:35: S tímto nemohu souhlasit... Většina špičkových brzd na závody dnes vrtání nemá a jsou úplně plné (F1) a nebo max. mají pár drážek jak píšeš na čištění desek (WRC). Vratné kotouče už jezdí zlomek aut a výrobců a tady máš i důvody: skoda-virt.cz/cz/.../1339 80-brzdy-brzdy-ladenie?got opost=2...
Extreme Tyres