
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
-> sikula: To je moc těžký. Stačí klacek ze dveří a brzdit o zem.

-> Eidy: A nebo buben a přes něj koženej pásek, jako pomocná brzda.
-> radekp: To máš pravdu. Některý požadavku jsou proti sobě, bohužel.
Co z toho plyne? Že nejlepší brzdy jsou žádný.
Co z toho plyne? Že nejlepší brzdy jsou žádný.

-> Eidy: zvětšit vnitřní průměr...to mě přivádí na otázku : neodpružené rotační hmoty - čím dál od středu, tím víc jsou znát, jinými slovy kotouč průměru 250 mm a hmotnosti 2 kg se podílí na setrvačnosti jinak než kotouč s pr. 400 mm a hmotnosti 2 kg?
takže čím dál od středu, tím víc šetřit hmotnost...ale ne stáčet průměr kotouče:-D
takže čím dál od středu, tím víc šetřit hmotnost...ale ne stáčet průměr kotouče:-D
-> Tuner#2, michal.tuareg: O tomhle se rád dozvím víc. Proti tvrzení od Taboo nic nemám, ale neznám ho a je to názor jednoho člověka. Podle mě drážkování oslabí kotouč víc než díry a že nějakej praskne? Možná je o materiálem. Vždyť i tady na virtu část lidí nadává na Feroda ačkoliv já s nima nemám absolutně problém ani na jednom autě a ty (a další) jsi spokojenej s ATE, který já zase nechci.
A pokud Ferrari a spol dělá vrtaný, tak jenom úsporu hmotnosti bych v tom neviděl. Tak udělám kotouč s větším vnitřním průměrem o pár mm a jsem na stejný hmotnosti jako s dírama. Tím nepopírám, že drážkování je třeba lepší, ale díry nezavrhuju. Já je teda vrtat nebudu, ale diskutovat tu můžeme.
A pokud Ferrari a spol dělá vrtaný, tak jenom úsporu hmotnosti bych v tom neviděl. Tak udělám kotouč s větším vnitřním průměrem o pár mm a jsem na stejný hmotnosti jako s dírama. Tím nepopírám, že drážkování je třeba lepší, ale díry nezavrhuju. Já je teda vrtat nebudu, ale diskutovat tu můžeme.
-> michal.tuareg 20.09.11 10:32:37: A proč teda některý rádoby sporťáky mají vrtané i karbonové kotouče, když je známo, že aby to brzdilo, tak to musí být teplé? Většina závodních brzd je prostě plná, max. má pár drážek. Mě jako logické vysvětlení toho proč se dělalo vrtání dřív a dnes je to přežitek přijde ten post od Taboo. Ale vím že v tom děláš, klidně se nechám poučit
BTW už děláte důlek na kontrolu tloušťky kotouče 


Když se budeme bavit o brzdách F1 - ty jsou keramické nebo carbon keramické a plné jsou proto aby si udržely teplotu, teplotu kotouču zajištuje řídící jednotka která v určených časových intervalech vysunutím desek ke kotouči ( lehkým třením ) udržuje teplotu.proto nepotřebují vrtání a drážkování.
U železných dělených kotouču je vrtání a drážkování z důvodu chlazení, odvádění vody a prachu z destiček jak psal Eidy. Stejný system zahřívání jako u F1 používá AMG pro své SL a SLS.
To že to praská u direk je normální a není to nic neobvyklého.
Teplota kotoučů při agresivní jízdě bude kolem 500°C a drážkování a vrtání jen pomůže při odvodu tepla.
U železných dělených kotouču je vrtání a drážkování z důvodu chlazení, odvádění vody a prachu z destiček jak psal Eidy. Stejný system zahřívání jako u F1 používá AMG pro své SL a SLS.
To že to praská u direk je normální a není to nic neobvyklého.
Teplota kotoučů při agresivní jízdě bude kolem 500°C a drážkování a vrtání jen pomůže při odvodu tepla.
-> Eidy 19.09.11 21:29:35: S tímto nemohu souhlasit... Většina špičkových brzd na závody dnes vrtání nemá a jsou úplně plné (F1) a nebo max. mají pár drážek jak píšeš na čištění desek (WRC). Vratné kotouče už jezdí zlomek aut a výrobců a tady máš i důvody: skoda-virt.cz/cz/.../1339
80-brzdy-brzdy-ladenie?got
opost=2...
-> Eidy: mas maila ;).
-> m8rinek: můžu se pohybovat od 20 do 22mm tloušťky.
-> Tuner#2: Spousta sportovních a závodních kotoučů je chlazená a děrovaná. Díry/drážky se dělají na čištění destiček, na vymáčknutí případné vody (páry) a na odvod plynů, které vznikají teplem z destiček, aby bylo tření maximální.
-> Tuner#2: Spousta sportovních a závodních kotoučů je chlazená a děrovaná. Díry/drážky se dělají na čištění destiček, na vymáčknutí případné vody (páry) a na odvod plynů, které vznikají teplem z destiček, aby bylo tření maximální.
Doplnil jsem rozměry kotouče do popisu. Možná to je Rekord. Problémem není samotnej průměr kotouče, ale taky tvary u klobouku. Tej jde sice pryč, ale musí tam být ještě rovina, aby šlo udělat uchycení. Většinou jsou kotouče pod brzdící plochou hned uskočený dovnitř, nebo už začíná klobouk. Na tohle jsou ještě menší možnosti než při pouhé výměně.
-> Tuner#2: nicméně je Eidy limitován pouze brzdičem, takže pokud se vejde může dát silnější či slabší kotouč vždy...
-> m8rinek 19.09.11 19:45:48: Však ano, ale tady klobouk jde stejně do háje, tak proč jako základ používat to, co už je pomalu problém sehnat dneska viz. ta 23mm verze?
-> Tuner#2: no myslim, že to je to nejmenší, Rekord má pro škodovku vhodné osazení, nicméně průměry bude mít stejně další stovka kotoučů...
Tak to je brutalita pane :)
-> m8rinek 19.09.11 12:29:03: Však neříkám že se k tomu nepůjde dopídit, ale osobně kdybych šel do takového řešení jako Eidy, tak bych se snažil použít kotouč z nejnovějšího auta co nejvíc rozšířeného, obvlášť tady kde jde klobou do kytek a v podstatě jde jen o průměry a tloušťku kotouče... Tak to bylo myšleno.
-> m8rinek: používal ty co se používají normálně a přesně jak řikáš ubral ten cylindr
Neznám průměr nicméně pro formulkáře používal saky taky kotouče z Rekorda, kterým následně obral náboj, do budoucna nevidim problém...
-> michal.tuareg 19.09.11 11:28:19: Tak to bych tak netvrdil... Jediné co má smysl je udělat pár drážek, ale děrované určitě ne. Kolem děr to praská a o chlazení nemůže být ani řeč, zeslabíš tím materiál, máš méně "masa", které se teplotně rychleji nasytí...
Co ten kotouč udělat děrovanej a drážkovanej ? líp se bude chladit a odvádět prach, nemluvě o teplotě.