-> T: Stačí náznak pittingu nebo vada povchové čelní plošky na zdvihátku a je to během pár set km načnutý. A právě to umocnuje ještě přetáčení motoru s nevhodným zapérováním - jak už bylo řečeno,kdy odskakují plošky od vačky atd..
Olej by měl obsahovat hodně síry a fosforu a ZDDP aditiv co se vačka/zdvihátko týka
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
20:12:09
08.04.2018
08.04.2018
MVM
19:58:49
08.04.2018
08.04.2018
T
-> Petr Urban: čus, to jsem si tak nějak myslel, otázka je, jak tohle může vzniknout a za jak dlouho...motor má najeto cca 10 sezón s pravidelnou výměnou oleje ( dávám Q8 formula 1 )...
19:49:27
08.04.2018
08.04.2018
Petr Urban
-> T: Ahoj. Prosimtě vačka k.o. ... Ale není to kvůli vačce !! Ale čelní stav zdvihatek musí být absolutně super, musí být k dané vačce a jejímu zrychlení zvolené správné pružiny a jejich správné podložení - zaperovani, tak aby vždy jak na vnitřní tak venkovní pružinu vyšlo při max. zdvihu bezpečnostní mezera k dané pružině. Zdá se to jako zanedbatelné, ale absolutně není. V neposlední řadě dobrý olej a dodržování jeho tepl. rozsahu.
19:04:56
08.04.2018
08.04.2018
T
depka dlouho nevydržela a nahodil jsem i výfuk a nakoupil pár drobností,ale co se bude dít zatím nevím....každopádně chci jezdit jak to bude možné bez dalšího zásahu do auta celou sezonu...
18:34:09
08.04.2018
08.04.2018
T
-> Fifa: tady snad lépe...
12:49:23
06.04.2018
06.04.2018
Fifa
-> T: Vačka má podle fotek oleštěnou povrchovou úpravu. Koukni jestli není na povrchu nějaké poškození (pitting) , nebo v horším případě výrazný úbytek palců. Pokud tam nic takového není, jede se dál.
22:47:31
05.04.2018
05.04.2018
m8rinek
Kup si konečně MX5 :D
22:16:40
05.04.2018
05.04.2018
ZdrubT
Jo dal bych nové šrouby na ten setrvák.
20:57:56
05.04.2018
05.04.2018
T
je to trošku složitější a vůbec na to nemám náladu teď se přiznám, takže budu jezdit s tím, co tam je a uvidím co dál...
20:48:18
05.04.2018
05.04.2018
mirecek.666
-> T: utáhnout a jezdit:-) nebo rozdělat trochu poladit, pak utáhnout a jezdit:-)
20:33:56
05.04.2018
05.04.2018
Eidy
-> T: tyvole a když jsem Ti to říkal :)))
19:25:02
05.04.2018
05.04.2018
ZdrubT
Nasadim a jezdim. Žádný problém.
18:47:23
05.04.2018
05.04.2018
T
-> Luky: , -> Tuner#2: no to právě nevím
18:37:32
05.04.2018
05.04.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 05.04.18 18:15:39: Myslíš povrch a nebo to vykousnuti z boku? To je běžné, povrch a opotřebení z fotky na mobilu těžko soudit. Takže utahnes a jde zpět?
18:34:23
05.04.2018
05.04.2018
Luky
-> T 05.04.18 18:12:27: a to je dobře nebo špatně?