skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
20:14:23
09.01.2012
09.01.2012

T
-> TTomas: : elektrika?
20:14:20
09.01.2012
09.01.2012

Eidy
-> T: Sice tam nic nevidím, ale budu ti věřit.
20:13:05
09.01.2012
09.01.2012

TTomas
-> T: Ta vrtule musi primo na chladic. Ja o tomto reseni premyslel taky(primo tlacnou a saci), ale po konzultaci s panem Kasparem jsem se rozhodl pro jednu silnou saci. Zatim ale neodzkouseno.
20:12:05
09.01.2012
09.01.2012

T
-> m8rinek: : no jako vždy vim prd
ale já spíš přemýšlím nad nečím, co lze ovládat od volantu
ale uvidíme to je zatím ještě daleko,ale zatím co jsem momentálně udělal pro chladící soustavu si říkám, že to snad klapne...
ale já spíš přemýšlím nad nečím, co lze ovládat od volantu
ale uvidíme to je zatím ještě daleko,ale zatím co jsem momentálně udělal pro chladící soustavu si říkám, že to snad klapne...20:06:49
09.01.2012
09.01.2012

m8rinek
-> T: mam váleček, do kterýho zapadne špička trnu kapoty, z boku se zajistí šroubem a ze spodu opět trčí trn s pružinou zapadající do zámku.
20:04:26
09.01.2012
09.01.2012

T
-> m8rinek: : no to má,ale i tak by to asi chtělo tu kapotu no, kromě těch všech oprav a úprav o tomhle taky přemýšlím,ale zatím mám dost jiných starostí....tak čekám až to bude aktuální něco vymslet,ale klidně napověz 

20:02:30
09.01.2012
09.01.2012

m8rinek
-> T: Erko má aspoň větrací mřížku v čele, já za teplých dní jezdím s pootevřenou kapotou, mam na to takový udělátko :))).
19:55:42
09.01.2012
09.01.2012

T
-> Eidy: : stačí? kdyžtak udělam jinou....
jsou na vnitřním obvodu takový "trhance" a ta moje je taky nová a má taky cca 4t. km a je krásně hladná ( stejná po celém obvodu )
-> m8rinek: : no já předpokládám, že kromě nějakých velkých motorů budou ty vrtule +- stejné asi ne
já mám ještě vlastně přívod vzduchu od poloosy,takže teď to bude asi spíš chtít ten teplý vzduch někam narvat

jsou na vnitřním obvodu takový "trhance" a ta moje je taky nová a má taky cca 4t. km a je krásně hladná ( stejná po celém obvodu )
-> m8rinek: : no já předpokládám, že kromě nějakých velkých motorů budou ty vrtule +- stejné asi ne

já mám ještě vlastně přívod vzduchu od poloosy,takže teď to bude asi spíš chtít ten teplý vzduch někam narvat

19:39:18
09.01.2012
09.01.2012

Eidy
-> T: Kde a jak potrhaná??? Dej fotku.
19:35:49
09.01.2012
09.01.2012

m8rinek
-> T: já mam přichystanou tuhle srandu přímo na chladič aukro.cz/chladic-ventilat
or-chladice-skoda-fabia-i2
038662351.html
19:31:25
09.01.2012
09.01.2012

T
-> m8rinek: : teď jsi mě zaskočil trošku,ale zapojím ji tak,aby foukala na chladič...jen bych ji radši na stěnu,ale asi to bude lepsí co nejblíže chladiči, co ?
přijde mi totiž aby při vypnuté poloze mi to vzduchu spíš nebránilo...ikdyž se asi bude točit...
-> Eidy: : pravda no
moc mi to fakt nemyslí, už abych to měl za sebou...že motor neni moje silná stránka
tak to ji vyměnim, že ta Tvoje je za těch pár km nějak potrhaná proti té mojí
přijde mi totiž aby při vypnuté poloze mi to vzduchu spíš nebránilo...ikdyž se asi bude točit...-> Eidy: : pravda no
moc mi to fakt nemyslí, už abych to měl za sebou...že motor neni moje silná stránka
tak to ji vyměnim, že ta Tvoje je za těch pár km nějak potrhaná proti té mojí

19:27:52
09.01.2012
09.01.2012

m8rinek
-> Eidy: Spíš bych se zabýval problémem hrabáním na asfaltu (spojku jsem za chodu neviděl), kde se právě při startu a prudkém puštěním spojky čáast tvrdého nárazu pohltí. Hrabání na pístku ji TŘEBA ani nestlačí, kdo se tím chce zabývat nechť crackne fa lamelu, změří charku pružin a počítá.
Pominu-li spornou životnost (mě neodešla a odejitou jsem neviděl, kdežto tvrdou jsem roztrhal) tak odpružená bude vždy lepší...
Pominu-li spornou životnost (mě neodešla a odejitou jsem neviděl, kdežto tvrdou jsem roztrhal) tak odpružená bude vždy lepší...
19:22:42
09.01.2012
09.01.2012

Eidy
-> T: A jakpak bys chtěl zařídit, aby jsi měl lamelu vždy ve stejné poloze proti klice/setrváku? 

19:21:22
09.01.2012
09.01.2012

Eidy
-> m8rinek: Dovolil bych si pružinky přirovnat k hrabání na asfaltu s hromádkama písku. Na písku guma snadno proklouzne (pružinka se stlačuje) a pak přijde asfalt a vše jde velmi tvrdě nadoraz (pružinka už nemá kam pružit). Vše je dynamicky velmi namáháno a tak pořád dokola. Zatímco na čistém asfaltu je pouze první náraz a pak vše sedí bez výrazných dynamických zátěží oproti výše popsané situaci.
Podobně to vidím i u spojky. Já si nechám raději "tvrdou" lamelu.
Podobně to vidím i u spojky. Já si nechám raději "tvrdou" lamelu.
19:20:33
09.01.2012
09.01.2012

m8rinek
-> T: je tlačná? Já teda jsem taky nucen použít tažnou, přepolovanou...
19:18:17
09.01.2012
09.01.2012

T
-> m8rinek: : ale tohle moderní auto rozhodně neni
ne tohle už je zase další level a k tomuhle přistoupím jedině, pokud to tahle nedá,ale jelikož tady takových lidí jezdí klasiku i s větším výkonem,nemám zatím důvod...jinak ta lamela už snad nemá vliv na vyvážení jako přítlačák ? 
vrtule buď jak píšeš a nebo si ji nechám na spínač, že jsme stejně zvyklej sledovat teplotu a vrtule ani nevim z čeho je abych pravdu řekl :-( a buď tu mam tuhle hezky tenkou a s mnoha vrtulema a nebo klasika 120 4 listy,ale za je docela tlustá...že by tam byla dost napasovaná...
ne tohle už je zase další level a k tomuhle přistoupím jedině, pokud to tahle nedá,ale jelikož tady takových lidí jezdí klasiku i s větším výkonem,nemám zatím důvod...jinak ta lamela už snad nemá vliv na vyvážení jako přítlačák ? 
vrtule buď jak píšeš a nebo si ji nechám na spínač, že jsme stejně zvyklej sledovat teplotu a vrtule ani nevim z čeho je abych pravdu řekl :-( a buď tu mam tuhle hezky tenkou a s mnoha vrtulema a nebo klasika 120 4 listy,ale za je docela tlustá...že by tam byla dost napasovaná...
19:13:15
09.01.2012
09.01.2012

m8rinek
-> Tuner#2: zřejmě mají svou životnost jako všechno
19:11:50
09.01.2012
09.01.2012

m8rinek
-> Eidy: nedovolím si hodnotit, moje spojky mají jinak barevné pružinky (možná jiná charakteristika? Kvuli divákům asi dva odstíny nepoužívají). Nicméně to asi nevymýšlí blbec... snad :))).
Na tohle stačilo málo skoda110r.eu/garde/pripra vy_jested0005.JPG
Na tohle stačilo málo skoda110r.eu/garde/pripra vy_jested0005.JPG
19:10:06
09.01.2012
09.01.2012

Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 09.01.12 18:56:19: Argument proč ne jsem už psal. Pár vysypaných/prasklých pružin jsem už viděl.
19:09:13
09.01.2012
09.01.2012

m8rinek
-> T: jistě skoda110r.eu/110r/unor110
002.jpg ve dvou motorech (fa nepočítám), Já tomu nerozumim závodník nezávodník, výkon nevýkon, jsou tim osazeny všechny moderní auta v čechách od Fazole nahoru v zahraničí mnohem dál. Sachs je vyrábí za pár kč na Slovači. Případně ji lze koupit třeba v Ocelotu.
Tlačná vrtule před chladič spínaná čidlem třeba takhle skoda110r.eu/110r/leden11 30001.JPG je dobrá myšlenka, taky to tak budu dávat, z čeho máš ventilátor?
Tlačná vrtule před chladič spínaná čidlem třeba takhle skoda110r.eu/110r/leden11 30001.JPG je dobrá myšlenka, taky to tak budu dávat, z čeho máš ventilátor?
T/Éro

