skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> Eidy: Nebo málo utahuje šroubky, mě taky ujížděla dokud jsem to nezarval pořádně
-> T: Taky jsi venčil? A jakou máš teďko geošku? Plánuju hodit na Most malou rozbíhavost.
Na plynovým lanku ti ujíždí čokoláda? Divný. Asi moc šlapeš na plyn.
Na plynovým lanku ti ujíždí čokoláda? Divný. Asi moc šlapeš na plyn.

Tak máme za sebou dneska prvních 50 km a poznatky jsou následující :
-motor najednou jede....musel jsem dotahnout lanko na plyn,ale stejně se to povoluje :-/
-budík na altíku ukazuje během jízdy mezi 13-13,8 V, takže asi taky v pohodě
-přední náprava, trošku tahá na nerovnostech,ale jinak je to parádní zatáčeníčko, nevím jestli je to více řízením nebo geometrií,ale krásně to poslouchá jako nikdy :-)
-a převodovka řadí jak fík, jen zůstalo hučení při brzdění motorem :-/ jako by někde drhnul kov a kov nebo nevim jak to popsat,ale je to v celku nepříjemné....do těch 3t. otáček je to v pohodě,ale pak to hučí jak blázen :-/ nevim co to může být :-/
takže kromě převodovky je to všechno až neuvěřitelně bez chyby :-O až se bojim co si o tom myslet :-D
-motor najednou jede....musel jsem dotahnout lanko na plyn,ale stejně se to povoluje :-/
-budík na altíku ukazuje během jízdy mezi 13-13,8 V, takže asi taky v pohodě
-přední náprava, trošku tahá na nerovnostech,ale jinak je to parádní zatáčeníčko, nevím jestli je to více řízením nebo geometrií,ale krásně to poslouchá jako nikdy :-)
-a převodovka řadí jak fík, jen zůstalo hučení při brzdění motorem :-/ jako by někde drhnul kov a kov nebo nevim jak to popsat,ale je to v celku nepříjemné....do těch 3t. otáček je to v pohodě,ale pak to hučí jak blázen :-/ nevim co to může být :-/
takže kromě převodovky je to všechno až neuvěřitelně bez chyby :-O až se bojim co si o tom myslet :-D
-> Tuner#2: : trošku žvejka to je
ale zase se pod to dá lehnout a dokonce dát i hever
jinak teda kromě geometrie jsem stačil dneska ještě vyměnit olej, takže ještě tak den na pár prkotin a projet se pořádně a měl bych být připraven na sezónu


jinak teda kromě geometrie jsem stačil dneska ještě vyměnit olej, takže ještě tak den na pár prkotin a projet se pořádně a měl bych být připraven na sezónu

-> T 03.03.14 15:25:08: Jak se na tom bruslí 

-> Eidy: : jasně, že mají
ještě jednou díky
-> vhml: : 165/70


-> vhml: : 165/70
-> T 03.03.14 15:25:08: když vidím jak je to na normálních kolech nízko tak se už nedivím že nemůžu dohnat vejšku ani s 10mm podložkou pod pružinama 

-> T: Krásný kola. Kde jsi je sehnal? Mají rozteč 4x130? 

-> mirecek.666: : o tom mi povídej 

-> T: ty máš jen dvě, já 4:-) už si na ně taky brousim nástroj, ale čas neni:-(
-> mirecek.666: : váha je důležitá, né pohodlí
zákrok jako jsou dveře přijde na řadu až zase někdy, teď mam v hlavě jen drobnosti na léto a na zimu bych asi taky věděl...takže tohle je na dlouho ještě




-> T: pak na tebe bude foukat:-)
-> m8rinek: : jojo, taky na ně dojde



-> T: Nejtěžší na erku jsou dveře...
tak jsem spočítal letošní práci na autě a je to tedy 3,3 kg ušetřeno na zadku díky příčce a držákům a ty sedačky mi dělají 11,9 kg a tím dostáváme finální sumu -15,2 kg
a + teda ty pásy, tak ať nežeru, minimálně 14 kg je dole.....+ mam v hlavě spousty kravin, který nevim, proč jsou tak těžký




-> radekp: : tím jsem spíš chtěl říct, že nic nevnímám přes výfuk
je to o tom asi jak to vidíš do budoucna....pokud se budeš přibližovat "závoďáku" nebo s tím chceš ještě vyrazit na dovolenou 


Já bych na ty trysky zas tak moc nevsázel, mě ty čísla přijdou docela rozumný, max řešit nějaký přechodový fáze, pokud tam je nějakej propad. Nicméně dnes módní termin ,,špičkovej výkon,, bych řekl, že už není kde hledat ;).
-> m8rinek 24.02.14 14:39:53: to já vím, ale jede to líp než se 145 a to je hlavní 

-> vhml: Jenže tvoje 150 je nesmysl :)))