skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> T: tam se přes unašeč a ten klobouk nedostaneš, musíš je sundat aby ses dostal k velkýmu, vnějšímu kroužku velkého ložiska. a pokud jsi nedotahoval unašeč přes metrovou páku, tak to ložisko taky přežilo. Ale všechno musíš dělat s citem
-> T: A když sundáš tu krycí mističku, je ložisko zároveň s trubkou?
-> Antony: : no pokud je za 1. správně, co píšeš...tak mam velké ložisko na hřídeli správně a neni správně v nápravě, což znamená, že je celé ložisko "vypouklé" o 2 mm ? to je normál, nebo blbost a nebo jsem ho zničil...?
nicméně už jsem to asi pochopil....jen teď vymyslet jak se tam dostanu přes unašeč a tu misku k ložisku, že unašeč už se mi sundavat nechce moc :-/
nicméně už jsem to asi pochopil....jen teď vymyslet jak se tam dostanu přes unašeč a tu misku k ložisku, že unašeč už se mi sundavat nechce moc :-/
-> Tuner#2: ten vnitřní unašeč sedí na ložisku a ložisko v nápravě, tam si nepomůže, spíš to bude pomlácený to plechový krytí 

ale to velký ložisko vždycky kouká z ramena asi o 2mm
-> Antony 19.02.13 12:05:57: Přesně tak a přestane i škrtat ten vnitřní unašeč. baca na to na tom nitřním unašeči je takový plechový nálisek co tvoří jakoby ochranu té mezery aby tam nelítal bordel. Bejvá pomlácenej, pokroucenej a pak drhne i když je vše správně složeno, ale poladil bych ho šroubovákem a ne aby jsi brousil rameno. To je blbost, vznikne tam ještě větší mezera a půjde tam bordel.
-> T: anebo ti nesedí velký ložisko jak v nápravě, tak na hřídeli. Každopádně tam bych hledal chybu
-> T: Jak to nejlíp popsat. Podle mě máš dobře a sedí ti: náboj na velkým ložisku, velký ložisko na hřídeli, malý ložisko v nápravě, unašeč tripodu na ložisku.
Nesedí ti: velký ložisko v nápravě a hřídel na malým ložisku.
Musíš dostat velký ložisko správně do nápravy a tím se ti vyřeší i malý ložisko na hřídeli. A tím dotáhneš i ten plechovej klobouk s guferem ke štítu brzd
Nesedí ti: velký ložisko v nápravě a hřídel na malým ložisku.
Musíš dostat velký ložisko správně do nápravy a tím se ti vyřeší i malý ložisko na hřídeli. A tím dotáhneš i ten plechovej klobouk s guferem ke štítu brzd

-> Antony: : tomu moc nerozumim




-> T: vnitřek ti sedět nebude, teda unašeč na ložisku jo i ložisko v nápravě, ale nebude ti sedět malý ložisko na hřídeli.
-> m8rinek: : nejspíš...že vnitřek sedí a zvenku mi nejde sešroubovat ta mistička s guferem spolu se štítem brzd...
-> T: Tobě leze ven venkovní náboj? Tak to je ok...
-> Antony: : no ten je méně divnej, co jsme se bavil s kamarádem....že se ubrousí kus ramene a je to.....
-> m8rinek: : venkovní rozměry jsou při montáži snad nepodstatné, ne ?
-> m8rinek: : venkovní rozměry jsou při montáži snad nepodstatné, ne ?
-> T: A to jsi měl náboj vyjetej dovnitř i při montáži a odměřování? Proto se ramena nevevařují smontovaná, ale s průchozí trubkou...
-> T: ten drhnoucí vnitřní unašeč je divnej, nicméně dá se to řešit přesnou podložkou mezi vnitřní unašeč a ložisko.
-> Antony: : já právě, jak mi chybí jen ty 2 mm, tak to je prd patrný na každá straně jestli je to stejně nebo ne.....pokusím se to dneska nějak změřit...
a mimo jiné mi drhne trošku vnitřní unašeč o nápravu....
a mimo jiné mi drhne trošku vnitřní unašeč o nápravu....
-> Eidy: Hřídel vs náboj ti nic neřekne, jelikož se náboj opře o vnitřní kroužek ložiska. Tady jak píšeš nesedí velkej kroužek ložiska v nápravě.
->T: pokud máš správně nalisovaný malý ložiska, na ty špatný straně bude hřídel víc utopená u malýho ložiska,
->T: pokud máš správně nalisovaný malý ložiska, na ty špatný straně bude hřídel víc utopená u malýho ložiska,

-> Eidy: : no právě, že cca stejně...mě by stačily tak ty 2 mm :-/ aby se dala sešroubovat ta miska se štítem bubnu...
-> T: utahováním náboje to nedělej. Ložisko musíš nalisovat za vnější kroužek. Za vnitřní ho vymačkáš a brzo odejde. Kolik hřídele ti kouká z nábojů? Na obou stranách stejně?
tak jsem dneska auto postavil na kola konečně....levá strana dobrá, jen na pravé asi něco neni dobře.....chybí mi tak cca 2 mm,abych mohl sešroubovat štít brzd s tou mističkou jak je v ní gufero a ať dotahuju, jak dotahuju, tak to pořád nesedí....co může vadit ? předpokládám, že ložisko, ale to by se mělo dotáhnut na své místo dotažením unašeče....takže rajtovat na klíči, dokud si to nesedne ? nebo špatná volba :-/