T/Éro T/Éro

komentáře | popis | fotky | T | 06.06.24 12:44 | 412x v oblíbených
PODVOZEK :

->Přední náprava

- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )

- předělaný doraz + miska dorazu na rovno

- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm

- tvrdé uložení ramen od Pemita

- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž

- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2

- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"

- tlumiče HP

- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice

- odlehčené náboje + štefty vlečka

- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita

- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku



-> Převodovka

- 5Q se SP 4,22

- startér felicie

- tvrdé silenbloky

- carbonová krytka spojkového válečku

- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení



-> Zadní náprava

- ramena Molčan

- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN

- tlumiče HP

- sbíhavost cca 1mm

- odklony - 1° 55´

- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice

- dlouhé štefty



kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva

- Nankang AR-1 175/50, R5

- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu



INTERIÉR :

dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč

zadní sedačky pryč

přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení

čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )

palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama

trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,

shift light

natahal jsem novou elektriku



EXTERIÉR :

přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )

nárazníky - lamino v barvě auta

zadní blatníky - lamino

přední blatníky - lamino

přední lízátko - vlastní výroba podle originálu

zadní haubna - lamino

zadní čelo - lamino

přední haubna - lamino RS

barva - černá metalíza black panter

kromě předního okna všude makrolon

zrcátka - carbon





MOTOR :



- blok 781.

- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4

- odlehčený setrvák

- duralové řemenice

- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny

- vačka 282/282

- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery

- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC

138 HP, 164 Nm



váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D



Most 13.4.2022

Most 29.5.2024




nej čas - 2:12,89 - sucho









jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D

- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)

T/Éro - komentáře:

19:25:36
08.01.2012
m8rinek
-> T: normální stav, bude fungovat ještě řadu let. Pokud Eidymu fungoval, nevidím důvod, proč by měl přestávat, má naběháno asi mnohem víc, případně to může být způsobené vadným ložiskem...
upraveno 1x, naposled 08.01.2012 19:28:20
19:25:32
08.01.2012
a tady ta moje...
zvětšit T/Éro - obrázek od T vložen 08.01.2012 19:25:32
19:24:59
08.01.2012
-> m8rinek: : moje chyba, tady je teda důvod proč to celé řeším....OK nebo KO ?



původní
zvětšit T/Éro - obrázek od T vložen 08.01.2012 19:24:59
19:03:16
08.01.2012
m8rinek
-> T: zase totéž...



1) na erku mám vyvážen motor vyváženej na stejnym místě jako je tento, po roztržení lamely je mírně poškozenej (pár pacek je vyhnutejch), ale nechal jsem ho tam, protože bych vyhodil 1000Kč za vyvážení, případně bych si váhy rozházel.



2) Ostatní klikovky mám vyvážené zvlášť takže při výměně čehokoli měním jen daný díl, po jeho vyvážení samozřejmě.



Jedná li se o motor, který točí dvakrát takové otáčky oproti seriovému tak bych na vyvážení dbal, proto nevidím důvod měnit přítlačák jen z estetickýho hlediska, pokud je původní funkční.



Tady máš můj postoj...
18:56:27
08.01.2012
-> m8rinek: : to byla otázka jestli to tvrdíš, že mi to z odpovědi přišlo...takže jestli budeš někdy kupovat nový přítlačák, tak budeš i s tím vyndavat kliku atd a nechávat si to převažovat?



jinak jestli ti tady jakákoliv debata nebo otázky ode mě připadají jako tlučení prázdné slámy, pak si klidně svoje názory můžeš nechat 4 já se ptám kvůli získávání informací a nakonec si z toho samozřejmě udělám závěr sám, takže jestli ti to přijde zbytečné, tak jak jsem psal...
18:45:06
08.01.2012
m8rinek
-> J.T.: jde o to jak to leze od výrobce. Dnes je situace ve výrobě kousek jinde než před 30lety, tady se situace navíc mění místem vyvažování.



To že to funguje, zajisté, okem, uchem (krom extremních případů) to nepoznáš, ale víc trpí ložiska kliky a motor musí překonávat další odpor navíc.... zbytečně...
18:41:08
08.01.2012
J.T.
→ m8rinek:Teoreticky když se mění u nového auta spojka popř. setrvačník, tak se taky nic nevyvažuje (setrvák je už od výrobce) a spojku namontuješ a taky to jede. PS: na autě jsem měl lehkej setrvák a taky to nebylo vyvažení s klikou.
18:39:49
08.01.2012
m8rinek
-> T: To snad tvrdim?



Domluv si konzultaci s p. Brzákem www.vyvazovani-brzak.cz/ a on Ti poví jak jsou nové přítlačáky alespoň na škodovku (ne)vyváženy.



Bavim se o tomhle konkrétnim motoru, kterej má-li vyváženou klikovku, tak jí má vyváženou v motoreně (stejně jako můj motor), kde to vezmou jako sesazenej kus a převážej komplet .



Už Baťa, Cedrych a další píší o poznačení komponentů klikové hřídele kvuli možnému rozvážení soustavy při špatné montáži, doporučuju si sehnat tuhle základní literaturu! A pokud jí máš tak do ní zkus aspoň nahlídnout!



Pokud není přítlačák poškozen a funguje, vrať tam ten co tam byl a do stejné polohy, pokud tak neuděláš nic nezískáš, naopak ztratíš.



Stejně jako debata ohledně svodů mi to připomíná tlučení prázdné slámy, takže je to tvůj motor...
18:22:35
08.01.2012
-> m8rinek: : chceš tvrdit, že každý, kdo si koupí na auto nový přítlačák , tak musí nechat vyvážit i s klikou snad?
13:23:08
08.01.2012
m8rinek
-> Eidy: jeli-to (hmm jelito) motor od Schwejka, tak je to vyvážený vše do kupy vč. přítlačáku, takže asi tak...



Já nechávám vyvažovat každý komponent zvlášť + sesadit a doladit...
13:20:53
08.01.2012
-> Eidy: : já si to taky myslím a ty jsi to vyvažoval ten přítlačák nebo dal co jis našel? zajímá mě jak bys to udělal ty s tímhle motorem, kdyby jsi ho musel vyměnit 4
13:15:28
08.01.2012
Eidy
-> m8rinek: Vyvažovat setrvák s přítlačákem je hloupost. Když přítlačák spálíš, tak to kvůli novýmu budeš vyvažovat zase celý? To je nesmysl. Lepší je vyvážit to zvlášť.
12:06:05
08.01.2012
m8rinek
-> T: dej tam ten přítlačák, kterej k tomu motoru patří a hlavně do stejný polohy, pochybuju, že ten motor nebyl sváženej, takže jestli poloha není poznačená, či jsi si ji nepoznačil sám a nedáš přítlačák do správný polohy, tak gratuluju....



E: a lamelu ideálně odpruženou...
upraveno 1x, naposled 08.01.2012 12:08:03
11:35:00
08.01.2012
fido06
-> T: než tam dá Hricinu (negativa převažují), tak radši seriový slícovaný potrubí. Svod 3-1 s chladičem vzadu je beztak určitý kompromis, protože jednotlivé větve nebudou stejně dlouhé a jsou hned za hlavou ohnuty dolu...
11:28:44
08.01.2012
Pavel P..
-> T: dej ten vpravo4
11:25:19
08.01.2012
a lamela?
zvětšit T/Éro - obrázek od T vložen 08.01.2012 11:25:19
11:24:00
08.01.2012
tak jak? přijde mi, že je můj přítlačák lepší, než Eidyho....schválně...kter ý mám dát? 40
zvětšit T/Éro - obrázek od T vložen 08.01.2012 11:24:00
11:22:57
08.01.2012
-> Fifa: : no s tim taky počítám, že si každý ve finále udělá cnu jakou chce....takže vážně nevím, že já mam problém, že moc nevěřím lidem :-/
23:30:16
07.01.2012
Fifa
-> T: Koukni se na mýho Favorita. Tam mám trubky středního tlumiče dělaný od Grabijce. Dodal jsem mu zvětšenej dvousvod a tlumiče, aby je propojil. Sliboval 2500 a nakonec řekl 3t. Počítej tedy s navýšením. Jinak než na autě to těžko někdo udělá. Je to skoro vždy práce namíru, potom má prostě záruku, že nikde není kontakt s okolními díly. Udělá ti to z ocel. trubky a nastříká černým lakem.Jo a docpat se na nějakej termín je trochu úsilí. Jezdil jsem k němu měsíc a stále odkládal, kvůli jiným zakázkám. Toť má zkušenost. Práce tedy kvalitní, svary a pasování na 1. Jen by mi mohl trochu jinak umístit koncovku, ale moje chyba že jsem mu neřekl přesněji svoje přání.
upraveno 1x, naposled 07.01.2012 23:31:27
20:54:45
07.01.2012
tak už mam nějaké odpovědi...

Grabiec : kolem 4t. a děláno přímo na autě...

Doupovec : cca 6,5t. a přistavit auto,zatím mají plno..

Kramář : cca 7t., práce na týden a auto přistavit...



jen mam trošku problém...já auto nikde nenchám ani náhodou...to bohužel prostě nejde....a jinak pro doplnění....motor jezdil do teď na Hricinovi tak babo raď :-(
Extreme Tyres