skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rok výroby 1977
stav tach. po GO asi 100 000km
Úpravy:
Karosérie: modrá barva(původně bílá s rychlími pruhy :) ) zadní lemy z škody 100, vpředu decentně vytažené, zavařené výdechy na sloupcích a vpředu na topení
Budoucnost:černá barva, laminátová sada ala 1150 , čelo ala RS (možná chladič dole nastraně u nárazníku)
Podvozek: eMkový nápravy,podložky se změnou rozteče (4*108),nechané maticové řízení
Budoucnost:Zadní stabilizátor nápravy, výrobení nebo koupení duralových podložek 4x100, 4x108, 5x100, 5x112 a 5x130 (prostě budu střídat kola jak ponožky :D )
Motor: po GO 100vkovej převrtanej na 120 , náporový chladič,převodový startér z felicie,náporový chladič a el. větrák vpředu,otevřený filtr, výfuk (příčný - leštěný nerez)
Budoucnost:Verunka jestli nepůjdu zpátky do originálu,tlumič výfuku nejspíš ala japan styl roura
Převodovka: po GO 5-kvalt ,spojka 190mm s talířovou pružinou
Budoucnost: zatím neřeším
Brzdy: posilovač brzd,dvoupístkové
Budoucnost:určo něco silnějšího
Kola: 7x15 palce rozteč 4x108 pomocí podložek,pneu 195/45 vpředu a 195/50 vzadu, oboje Bridgestone (Prodány)
Budoucnost: BBS RS R16, speedline mistral R16 a nebo se hecnu a budou PLS hockenheim R13 (vše mam doma)
Interiér:Samonavíjecí pásy tam jsou asi z golfa, interiér je celý přečalouněný do červené s modrými potahy sedaček
Budoucnost:Sedáky z Porsche 911 mam doma 924 který nedostačují, palubku bych tam nejraději nacpal TT tapece z carbonu
Vmax: 165km/h ve dvou lidech :)
0-100: cca 19,5 s taky ve dvou :)
Tak auto je odstrojeno a zjistil jsem že bylo šito velmi horkou jehlou ... takovou prasárnu jsem ještě neviděl.
spyker.rajce.idnes.cz/in_ progres
a nebo nakolech spyker.rajce.idnes.cz/vyj ezd
auto už je očesané kompletně
Děkovačka nebude ... všichni si klepou na čelo když se zmíním o eRku :D
stav tach. po GO asi 100 000km
Úpravy:
Karosérie: modrá barva(původně bílá s rychlími pruhy :) ) zadní lemy z škody 100, vpředu decentně vytažené, zavařené výdechy na sloupcích a vpředu na topení
Budoucnost:černá barva, laminátová sada ala 1150 , čelo ala RS (možná chladič dole nastraně u nárazníku)
Podvozek: eMkový nápravy,podložky se změnou rozteče (4*108),nechané maticové řízení
Budoucnost:Zadní stabilizátor nápravy, výrobení nebo koupení duralových podložek 4x100, 4x108, 5x100, 5x112 a 5x130 (prostě budu střídat kola jak ponožky :D )
Motor: po GO 100vkovej převrtanej na 120 , náporový chladič,převodový startér z felicie,náporový chladič a el. větrák vpředu,otevřený filtr, výfuk (příčný - leštěný nerez)
Budoucnost:Verunka jestli nepůjdu zpátky do originálu,tlumič výfuku nejspíš ala japan styl roura
Převodovka: po GO 5-kvalt ,spojka 190mm s talířovou pružinou
Budoucnost: zatím neřeším
Brzdy: posilovač brzd,dvoupístkové
Budoucnost:určo něco silnějšího
Kola: 7x15 palce rozteč 4x108 pomocí podložek,pneu 195/45 vpředu a 195/50 vzadu, oboje Bridgestone (Prodány)
Budoucnost: BBS RS R16, speedline mistral R16 a nebo se hecnu a budou PLS hockenheim R13 (vše mam doma)
Interiér:Samonavíjecí pásy tam jsou asi z golfa, interiér je celý přečalouněný do červené s modrými potahy sedaček
Budoucnost:Sedáky z Porsche 911 mam doma 924 který nedostačují, palubku bych tam nejraději nacpal TT tapece z carbonu
Vmax: 165km/h ve dvou lidech :)
0-100: cca 19,5 s taky ve dvou :)
Tak auto je odstrojeno a zjistil jsem že bylo šito velmi horkou jehlou ... takovou prasárnu jsem ještě neviděl.
spyker.rajce.idnes.cz/in_ progres
a nebo nakolech spyker.rajce.idnes.cz/vyj ezd
auto už je očesané kompletně
Děkovačka nebude ... všichni si klepou na čelo když se zmíním o eRku :D
Spyk eR - komentáře:
-> jarda.u1: Aha, ale tak co v Týnci, pořádný auta budou všechny v Doksech :-)
-> Tuner#2: Bohuzel nejedu,protoze se Doksy kryji s Tyncem a ten mam za barakem.Docela me to mrzi

-> jarda.u1: Ty nejedeš na Doksy? 

-> jerrom: Tak to jsem přehlídnul,to je potom jiná...
-> jarda.u1: myslím, že fotky v textu vypovídají za vše... spyker.rajce.idnes.cz/vyj
ezd
-> spyker: Ahoj pane!Koukam,ze mas stejny kola jako ja.Nejedes ted o vikendu nahodou do Panenskyho Tynce na srazek?Treba se tam potkame.

dík, jestli tvůj motor je podobnej tomu mému tak ti to moc nezávidím
jinak též nice car


-> Eidy: to je nejlepší
-> jerrom: já takhle jednou balil do dek feldu když došly kroupy
-> jerrom: já takhle jednou balil do dek feldu když došly kroupy
-> Eidy: a v Běšinech to balíš do igelitu 

-> Vitek: To je taky pravda. A proto co? Nejezdím v dešti. 

-> Eidy: ono hodně záleží na tom kde to garážuješ a za jakýho počasí s tim jezdíš,muj erkouš byl lakovanej taky v roku 2000 a už to na místech tipickejch u těhle uat lechce začíná
-> Petkar: Já mám eRko po laku už 8 let a kromě 2 nebo 3 maličkých puchýřků (vy si toho ani nevšimnete) to zatím všechno pěkně drží. Záleží na přípravě.
Spyku, vlastní zkušenost, "životnost" v tom stavu jak ho doděláš je právě jednu sezonu
pak přes zimu děláš věci, na které jsi přišel v sezoně a je nutno je dodělat...
Záleží jenom na tom, jaké máš možnosti a jak pak chceš řezat do nalakované kastle... Já mám taky už auto z části rozdělané... - nové silentbloky motoru, úprava topení atd...
A i když to opískuješ, počítej s tím, že za pár let vyleze rez někde jinde... prostě je to trvalý boj... a představa toho, že to uděláš a budeš se pak léta vozit bez toho, abys na to šáhnul je zcestná...

Záleží jenom na tom, jaké máš možnosti a jak pak chceš řezat do nalakované kastle... Já mám taky už auto z části rozdělané... - nové silentbloky motoru, úprava topení atd...
A i když to opískuješ, počítej s tím, že za pár let vyleze rez někde jinde... prostě je to trvalý boj... a představa toho, že to uděláš a budeš se pak léta vozit bez toho, abys na to šáhnul je zcestná...
-> spyker: Nemáš zač. Jestli to aspoň trochu pomohlo, tak to mělo smysl. 

-> m8rinek: No s tím pískováním sem každopadně nemyslel to že bych to prováděl já... ale dal to nekomu kdo s tím umí ... riskovat to že to zkazím nebudu...
-> havlik: no právě bych radši aby vylezlo všechno aby sem to udělal teď i když jak píše petkar za pár let budu řezat znovu...
-> Petkar: Tak my když sme se o tom bavily tak myšlenka opískování byla jen v hlavě ale poslední dobou mi přijde že těch opískovanejch skeletů je čím dál více... každopádně eRko už měl možnost vidět i Eidy na živo v tomhle stavu tak za pomoci šrobováku se taky koukal co kde a jak na co jít...
-> Eidy: Každopádně tobě děkuji za návštěvu a za rady ... zase si mi dodal trošku většího nadšení a chuti do toho
-> havlik: no právě bych radši aby vylezlo všechno aby sem to udělal teď i když jak píše petkar za pár let budu řezat znovu...
-> Petkar: Tak my když sme se o tom bavily tak myšlenka opískování byla jen v hlavě ale poslední dobou mi přijde že těch opískovanejch skeletů je čím dál více... každopádně eRko už měl možnost vidět i Eidy na živo v tomhle stavu tak za pomoci šrobováku se taky koukal co kde a jak na co jít...
-> Eidy: Každopádně tobě děkuji za návštěvu a za rady ... zase si mi dodal trošku většího nadšení a chuti do toho

-> havlik: Přesně tak.
-> Petkar: Dráťák je podle mě to nejhorší. Rez se jenom na povrchu rozleští, vypadá to super, ale vespod je to pořád zrezlý. Když do toho pak rejpneš pilníkem, radekem, nebo něčím tvrdým, vyleze rez.
Skládaný brusný kotouč do flexy ano, dráťák NIKDY.
-> Petkar: Dráťák je podle mě to nejhorší. Rez se jenom na povrchu rozleští, vypadá to super, ale vespod je to pořád zrezlý. Když do toho pak rejpneš pilníkem, radekem, nebo něčím tvrdým, vyleze rez.
Skládaný brusný kotouč do flexy ano, dráťák NIKDY.
-> Petkar: když se to umí tak s kroucenim nejni problém naopak když se to neumí tak ty plochy zkroutí i drátákem na flexe

Mně jsi se sice na pískování neptal, ale já to vidím následovně (a s tím jsem stavěl i své erko):
Pískování není taková legrace a vše lék jak se uvádí... Musí se to umět, jinak budeš mít velké plechové plochy zvlněné. Další věc je, že máš celý skelet plný písku, který pořádně nevyfoukáš. Navíc to stejně kritická místa (vnitřní prahy, vnitřní rám střechy) neopískuje...
Já to udělal tak, že jsem skelet odstrojil, vzal dráťák na flexu a celé léto čistil spodek auta a kritická místa. Kde jsem se "přebrousil" skrz, bylo jasno
Ty už máš stejně +/- přehled o tom, v jakém stavu to erko je a nic moc nového se opískováním nedovíš.
Vyvařit a pak nalakovat. Životnost toho auta, při srazovém ježdění je tak max. 10 let. Pak stejně zjistíš, že mnoho věcí se mělo udělat jinak a jednoho dne si stejně řekneš: "Teď do toho znovu říznu..." a jedeš nanovo a vyvaříš i to co se mezitím objevilo...
Prostě koroze je svině
za 2-3 roky ti vykvete něco jiného...
Pískování není taková legrace a vše lék jak se uvádí... Musí se to umět, jinak budeš mít velké plechové plochy zvlněné. Další věc je, že máš celý skelet plný písku, který pořádně nevyfoukáš. Navíc to stejně kritická místa (vnitřní prahy, vnitřní rám střechy) neopískuje...
Já to udělal tak, že jsem skelet odstrojil, vzal dráťák na flexu a celé léto čistil spodek auta a kritická místa. Kde jsem se "přebrousil" skrz, bylo jasno

Ty už máš stejně +/- přehled o tom, v jakém stavu to erko je a nic moc nového se opískováním nedovíš.
Vyvařit a pak nalakovat. Životnost toho auta, při srazovém ježdění je tak max. 10 let. Pak stejně zjistíš, že mnoho věcí se mělo udělat jinak a jednoho dne si stejně řekneš: "Teď do toho znovu říznu..." a jedeš nanovo a vyvaříš i to co se mezitím objevilo...
Prostě koroze je svině

-> Eidy: jo, radši tam nechám díry, než abych kvuli tomu nedostavěl auto. Nic ve zlym, ale vyvařit auto a dát ho znovu do kupy, je jinej level, než mít holou opískovanou kasli
-> m8rinek: Proč, jinak je podle tebe lepší nechat tam díry o kterých nevíš?