THOMAS-ŠKODA 120L ŠEDIVKA II-PRODÁNO THOMAS-ŠKODA 120L ŠEDIVKA II-PRODÁNO

komentáře | popis | fotky | jimbeam655 | 17.11.15 16:52 | 19x v oblíbených


Úvodem vysvětlení názvu:Šedivka II. jakožto přímá nástupkyně dosluhující Šedivky. "Christine" viz. www.csfd.cz/film/1315-chr istine nebo http://www.youtube.com/wa tch?v=I98L5imvTh4.
Jelikož naše Šedivka odžila u nás svůj druhý život a její karoserie již začla jevit známky pokročilého rozkladu,upadl její držitel (totiž já) zřejmě v jakýsi stav šílenství a ve věku blížícímu se čtyřiceti let si,jakožto náhradu místo normálního automobilu (rozuměj takového,který je tichý,rychlý,bezpečný,pro storný a pohodlný,dobře topí a hlavně nekoroduje), pořídil...nastojte...dalš í,téměř stejně staré posouvadlo té samé značky,kubatury a i podobného odstínu. Toto bylo na základě dlouhodobého procházení inzerátů a následného momentálního pominutí smyslů,posíleného dobrou radou kamaráda servismana,zakoupeno 4.4.2013 na periferii lázeňského města Teplice za relativně nevelkou částku. Dva dny po objevení inzerátu a oblizování se nad obrázky fotogenického vozu s napohled hezkým lakem a neklidného nočního převalování na loži jsem zlanařil nebohého bratra a vyrazil dvěstě kilometrů severozápadním směrem dokázat si cosi,dodnes nevěda co. Auto bylo dle slov majitele necelý rok pod širým nebem,nicméně funkční a schopné odvozu. Dle slov prodávajícího prožil vůz drtivou většinu své pohnuté historie v garáži. První etapu u starého pána,který se jí zřejmě láskyplně a s úsilím,vlastní starším generacím,věnoval,další díl života svého pak u něj,kde to s péčí o vůz zas tak příliš nehrotili. Po příjezdu následovala obhlídka vozu,především stavu karoserie,který se náhle již nejevil tak bezchybným,jako na fotkách. Přední blatníky již počaly měnit své skupenství a taktéž konce zadních lemů bude třeba jemně poopravit. Ovšem lak byl opravdu pěkný,byť s drobnými lokálními poškozeními (co byste taky chtěli za 26let života,že),interiér taktéž,vše dosud v originále,nevařeno,nenapa deno kutilem. Krátká projížďka navíc prozradila zatuhlé brzdy i řízení. Avšak zvuk původního motoru bez GO mě definitivně přesvědčil a já,udělav na místě před onou rodinou za přihlížení pár místních starousedlíků před sebou vola,vyplatil milou Christine z jejího otroctví a učinil ji formálně svým dopravovadlem.
Po pár formalitách jsem se s bratrovou Xantií v zádech vydal nazpět z ráje lehkých děv u silnice E 55 zpět do Polabské roviny. Moje dobrá nálada stačila vyprchat ještě při průjezdu Teplicemi,jelikož polovina světelných zařízení vozu trpělo dysfunkcí a auto i při jízdě z kopce znatelně zpomalovalo. Naproti tomu se valem zhoršovala účinnost provozní brzdy. Na poslední teplické čerpací stanici jsem roztomilý dáreček odstavil s kouřícím LZ kolem. Vyjda z vozu ven,začal jsem lamentovat a nadávat si do zvířat,co se pásly v poli a nebyli to lvi. Bratr mě uvítal dotazem "To je z tebe?" a ukázal na drobný pramen tekutiny,řinoucí se zpoza vozu dolů ze svahu. Po sehnutí se dolů jsem musel přitakat,že ano. Ochutnávka potvrdila únik chladícího média. Přidal jsem pár peprných výrazů a šel shánět konev vody,jednak do prázdné chladící soustavy mého nebohého vozu a následně pro schlazení stálebrzdivšího kola,které kouřilo jak indiánský náčelník na radě starších a smrdělo jak kafilérie za plného provozu. Poté jsme se začli pídit po zdroji úniku chladící kapaliny. Příčinou byla zpuchřelá hadička odvzdušnění topení. Po kontrole zásob ND a nářadí nezbylo nic jiného,než spolehnout se na přírodní zdroje. Přeštípnuv hadičku u topení,implantoval jsem do zbylého cecku klacík odpovídajícího průměru ("dar přítele Větévky",jak by řekl slavný detektiv Nick Carter) a bylo po poruše. Bohužel jen po jedné. Kolo se zcela odbrzdit nepodařilo (hrdina Bobesh si s sebou nevzal nic z většího nářadí,stahovák a kladivo nevyjímaje),navíc jsem musel zabojovat s oxidací,která napadla všechny objímky zadních světel a téměř polovina neplnila daný účel. Varovné blikače se mi (díky upadnuvšímu kabelu na přepínači,jak jsem při následných opravách zjistil) nepodařilo spravit vůbec. Síbíčka s magnetkami ve dvou exemplářích nám byly víceméně k ničemu,jelikož mi na Dragonce odešel (co čert nechtěl) reproduktor,takže jsem mohl bratra informovat ale on mi mohl pouze zezadu potvrdit bliknutím.
Po finálním dolití vody jsme se již za tmy vydali k domovu. K vyššímu levelu nasranosti mě dovedl přepínač LUCAS,který sice aretoval polohy dálková-tlumená,ovšem po náhodně generované době,po kterou dálková světla svítila tato prostě zhasla a já se řítil do tmy v neznámém terénu s téměř nebrzdící "Hradní střelou". Ke všemu byla tlumená světla seřízena tak,že konec osvětlené silnice končil 5m před autem,tudíž jsem byl po příjezdu domů vykoukanej jak sova pálená po celonočním bezúspěšném lovu,nemluvě o třeštící hlavě z táhlého "húúúúúúúú",kte rým o sobě dávalo vědět stálebrzdící kolo až do Bělé pod Bezdězem,kde obložení konečně odskočilo. Milá poťouchlá rachejtle poté zřejmě velkomyslně usoudila,že na úvodní seznamovací večírek by toho trápení mohlo být dosti a zbytek trasy už jsem absolvoval relativně v poklidu.
Nyní ona šedomodrá konzerva odpočívá v garáži,odkud drze vyštvala důchodkyni Bílou do vesnického vyhnanství u iDawea a těší se mé i synově pozornosti a opravám.

2013 dubenec -koupě,odvoz domů,dobití aku,promazání vřech pantů,zámečků a dalších mechanizmezečků
-výměna LZ brzd.válečku a brzdového obložení,následná výměna brzd.kapaliny, odvzdušnění a rozhýbání brzdového systému,výměna PP blikače
-rozhýbání a promazání rejdových čepů,výměna spínačů ventilace,varovných světel a levého LUCASu
-výměna stíracích lišt,promazání táhel stěračů,montáž cyklovače stěračů,vyčištění a seřízení trysek ostřikovačů
-přehození a promazání náhonu rychloměru,výměna sdruženého přístrojového štítu "L" za "RAPID",výměna ručiček a políček kontrolek za viditelnější z Felicie
-montáž trojdílného středního panelu,autorádio BLAUPUNKT + 2 repro na plato

2013 květenec - výměna MO a filtru,výměna PO,výměna rozdělovače,seřízení vypínání spojky,opraveny uhnilé vratné pružiny vypínací páky,přídavný kabel ukostření agregát-akumulátor,výměna startéru
2013 červenec-výměna vadného posilovače brzd z mezitypu´83. Účinek brzd je nyní luxusní,vůz nyní brzdí nejlépe z celé naší stáje :o)
-výměna předních "Standart" sedadel za "Lux",nasazení zakázkových potahů. Přidali jsme pod sedadla i regálové jednopásmové reproboxy,takže vůz jest již i obstojně ozvučen. Výměna pásu spolujezdce a nový popelník.
2013 srpenec-furt v práci z důvodu opravy motoru 130 v Šedivce
2013 september-výměna radiátoru topení,celkocé vyčištění topení,přetěsnění ventilu topení,promazání svisláků,výměna kolových matek
2013 november -z důvodu nemožnosti opravy karoserie a následného antikoro ošetření vozu (bo nemáme proud,kompresor,pistoli atd),dostrojení,oprava a obnova STK+ME předchůdkyně nebožky Šedivky a uložení Christine na zimu do garáže.
2014 předjaří -vzhledem k více než mírném průběhu zimy se vůz průběžně střídá v používání s předchůdkyní Šedivkou



. 2.11.2015 PRODÁNO

THOMAS-ŠKODA 120L ŠEDIVKA II-PRODÁNO - komentáře:

18:25:03
13.05.2013
Hurdis
-> Bobesh: To už jsem to snad tak cca dva (a více) týdny zpět zahlédnul v pohybu. Jak kormidluješ u paneláku poblíž pouchovské sokolovny. Zase to tak s tím leštěním nepřeháněj, jsi moc nápadnej. 1
12:19:03
13.05.2013
minno
-> Bobesh: no čo, ako pokračujú práce na novom voze?
09:35:44
21.04.2013
Bobesh
-> Honzaloun: Tak to jsi viděl tuhle skoda-virt.cz/cz/.../1487 -sedivka a bydlel jsem nedaleko HK,teď už přímo v něm.
07:55:27
21.04.2013
Honzaloun
Je možné že jsem tu škodovku viděl v hradci?3 asi tak rok 2011 jsem vjel na parkoviště u penny a tam stála tahle škodovka ještě jsem si říkal jak je pěkná jo a barva,spz,atd tomu odpovídají4
upraveno 1x, naposled 21.04.2013 07:56:00
20:53:28
17.04.2013
Bobesh
-> Mantrabeach: Do té doby se jistě uvidíme. Snad už budu mít kotec pod proudem a bude mi to co platný. Jinak děkuju a samozřejmě si toho vážím,jako předtím,vždyť jsem ho i v pořádku tenkrát vrátil,ne?4
19:16:39
17.04.2013
Mantrabeach
-> Bobesh: bejt doma tak ti s tím pomůžu ale přijedu v květnu a budu asi mít plnou prdel práce se sháněním nového vozu a možná i s opravama.pokud bys ho chtěl jen půjčit tak bych to mohl domluvit se ženou ale musíš se k tomu stroji chovat jako k vlastnímu:)
23:50:32
16.04.2013
Bobesh
-> Hurdis: OK4
21:22:02
16.04.2013
Hurdis
-> Bobesh: Tak 380V mám. Ovál redukovaný na čtyřkolík a doufám, že to ještě pojede. Jsem před celkovou rekonstrukcí celé elektropřípojky vč. elektroměrového pilíře a pojistkové skříně, stávající půjde k zemi i s chatou. Takže jedu dočasně jen na jednu zásuvku v obou voltážích.
CO ve funkčním stavu nevedu. Jen u táty neseštelovaný dílenský agregát rozměrů koně.

O víkendu to už nějak probereme osobně, já to v týdnu nevidím moc reálně. 8
21:13:57
16.04.2013
Bobesh
-> Hurdis: Díky Honzo. Teď už to i šlajfuje,tak by to šlo. Se značkama je to tuctová stará bouchačka. Nejhorší bude odstrojit,vyvařit předek (počítám Péčka a hrany podběhů) a to musí bejt na jednom fleku s elektrickou přípojkou s možností použití fričky s dráťákem a CéÓčko. Pokud máš,jsi pro mě výhra. Jinak musím poprosit Davida nebo Vojtu Sadílka.
19:06:13
16.04.2013
Hurdis
-> Bobesh: Jestli to budeš mít nějak převozuschopné přes město, dá se to domluvit o víkendech na nějaké počochnění u mě. Stejně tam o sobotách a nedělích po půldnech bývám.

Víc asi nedám. Práce, prckové, ve volném čase jednání po kšeftech, příbuzenstvo neustále potřebuje s něčím pomoct, sehnat. Doma mám podmínku s výstrahou a na ledničce seznamy nesplněných úkolů :-)) Naštěstí jen maličkosti, vyluxuj, zařiď novou kuchyň, utři prach, postav barák, kup deset housek. :-)
16:55:22
16.04.2013
Bobesh
-> Domajz: Palubka je super netknutá,taky se mi do toho nechce rvát GL jen kvůli tomu,že je to GL. Ty časy,kdy to bylo "In" už pominuly a já jdu spíš vždy proti proudu. Ale GL jsem měl v plánu proto,že bych do lišty zakomponoval přídavné budíci tak,jako kdysi Kaipan. Budíky bych rád Rapid,jsem na ně tak nějak zvyklej a kontrolky jsou s LEDkama hezky vidět. Tapecy jsou dobré,jakož i sedadla. A hnědý GL'80 interiér mám už v první Šedivce,stačí přehodit. Ale teď už na tom tak nelpím.
-> Nwkt: Auto bude spotřební ale rád bych ho opravil a zachoval co nejdéle. Předek se udělá každopádně,věci na to mám,následně ošetření spodku,dutin atd,prostě jako její předchůdkyně. Blbý je,že s vercajkem a technikou začínám díky rozchodu od nuly,navíc mám garáž díky zlodějům kabelu bez proudu.
-> minno: R.v. 1987,VIN TMB 12MOOLJ3582516. Opěrky měla ale sedadla měnil kvůli psovi či co,asi aby ho mohl lépe pacifikovat. Ty bílý blinkry už přehodil Tom. A kupodivu na tý starý se mi teď ty oranžový líbí víc. Ještě uvidíme.
14:09:50
16.04.2013
minno
-> Bobesh: Daj nejaké info o type, roku výroby....Vidím dobre na štítku že je to 120L? Lak je pôvodný? Čiže ročník 87-89? Len ma prekvapuje že v predných sedadlách nie sú opierky hlavy a ani len diery zhora v operadle, na tieto ročníky sa už predsa hlavové opierky montovali štandardne. Či to je 105ka? Ja by som ju nechal v pôvodnom stave, len trochu skultúrnil. Aj predné blikače by som vrátil oranžové. Páči sa mi rovnaký a rovnako umiestnený hasiaci prístroj ako mám aj ja :)
10:17:04
16.04.2013
Nwkt
-> Bobesh: Otázka co s tim plánuješ, jestli chceš jenom odjezdit a zahodit tak klidně vyměň všechno. Jestli jako spotřebák a pak nechat tak třeba i vyměnit a původní díly uskladnit. A jestli ne jako spotřebák tak nechat všechno v původním bez jakýhokoliv zásahu
10:11:40
16.04.2013
Domajz
-> Bobesh:
- Jestli je Lková palubovka moc pěkná, tak nevím co řešíš, prostě nechat...
- Budíky, záleží na vkusu, ale k downgradu bych nepřistupoval, mě se líběj jak kulaté, tak rapidí... nevím jak tobě :)
- Sedadla a tapecírunky vypadají zachovale, zbytečné je měnit. Asi bych šel do zakázkových potahů. Navíc mě osobně se úžovkové věci v eMkový škodovce moc nelíběj, takže já bych do toho nešel, aby to pak nevypadalo jako nějaký bastl...

Toť moje názory 6
upraveno 1x, naposled 16.04.2013 10:12:06
00:28:23
16.04.2013
Bobesh
Tak pánové,mám pár dilemat,o které bych se rád podělil:palubní deska nechat krásnou původní elkovou nebo upgrade na GLkovou?
Další bod:přístroje nechat eLkové,downgrade na Standart nebo upgrade na GL kulaté či hranaté Rapid?
Střední panel (pokud zachovám eL palubku):to monstrum s 1,8DINovým GRUNDIGem z Šedivky nebo plastový třídílný či dýhový Bakovácký odklápěcí panel s fešným dvouknoflíkem SENCOR?
Sedadla a dveřní výplně: nechat originál černé výplně i sedáky a dát ony zakázkové potahy z Šedivky nebo hnědý GLS '80 sedadla i výplně?
Od střešního okna jsem upustil,vzhledem k financím a nádheře původní stropnice. Přední masku bych rád s dálkovými světly. Možná ještě vyhandluju se Zelenkou II. přední nárazník se spoilerem.
00:15:39
16.04.2013
Bobesh
-> sikula: -> Bajou: -> kyfkař: Díky,pánové142
-> minno: Tiež ďakujem,Milan. No ťažko z toho dakedy urobím to,čo si ty dokázal so svojím51 no pokúsim sa4
20:29:51
15.04.2013
sikula
Hodně štěstí4
20:20:53
15.04.2013
bajou
Parádní popis 156
18:59:39
15.04.2013
kyfkař
dobře si to napsal1ze škodofkou je to vždy adrenalin jet někám dál 6 ale když je v pořádku tak jí věřím víc než těm novým mrchám u kterejch na silnici nevyměníš ani žárovku ale u škodovky klidně vyndáš motor3 3
11:48:02
15.04.2013
minno
-> Bobesh: Super popis1 No, čo narobíš, to už tak býva u neosvojeného auta neznámeho stavu a u škodoviek obzvlášť1 Ale tak je to doma a bude sa to pomaly ale isto dávať do poriadku :)
Extreme Tyres