THOMAS-ŠKODA 120L ŠEDIVKA II-PRODÁNO THOMAS-ŠKODA 120L ŠEDIVKA II-PRODÁNO

komentáře | popis | fotky | jimbeam655 | 17.11.15 16:52 | 19x v oblíbených




Úvodem vysvětlení názvu:Šedivka II. jakožto přímá nástupkyně dosluhující Šedivky. "Christine" viz. www.csfd.cz/film/1315-chr istine nebo http://www.youtube.com/wa tch?v=I98L5imvTh4.

Jelikož naše Šedivka odžila u nás svůj druhý život a její karoserie již začla jevit známky pokročilého rozkladu,upadl její držitel (totiž já) zřejmě v jakýsi stav šílenství a ve věku blížícímu se čtyřiceti let si,jakožto náhradu místo normálního automobilu (rozuměj takového,který je tichý,rychlý,bezpečný,pro storný a pohodlný,dobře topí a hlavně nekoroduje), pořídil...nastojte...dalš í,téměř stejně staré posouvadlo té samé značky,kubatury a i podobného odstínu. Toto bylo na základě dlouhodobého procházení inzerátů a následného momentálního pominutí smyslů,posíleného dobrou radou kamaráda servismana,zakoupeno 4.4.2013 na periferii lázeňského města Teplice za relativně nevelkou částku. Dva dny po objevení inzerátu a oblizování se nad obrázky fotogenického vozu s napohled hezkým lakem a neklidného nočního převalování na loži jsem zlanařil nebohého bratra a vyrazil dvěstě kilometrů severozápadním směrem dokázat si cosi,dodnes nevěda co. Auto bylo dle slov majitele necelý rok pod širým nebem,nicméně funkční a schopné odvozu. Dle slov prodávajícího prožil vůz drtivou většinu své pohnuté historie v garáži. První etapu u starého pána,který se jí zřejmě láskyplně a s úsilím,vlastní starším generacím,věnoval,další díl života svého pak u něj,kde to s péčí o vůz zas tak příliš nehrotili. Po příjezdu následovala obhlídka vozu,především stavu karoserie,který se náhle již nejevil tak bezchybným,jako na fotkách. Přední blatníky již počaly měnit své skupenství a taktéž konce zadních lemů bude třeba jemně poopravit. Ovšem lak byl opravdu pěkný,byť s drobnými lokálními poškozeními (co byste taky chtěli za 26let života,že),interiér taktéž,vše dosud v originále,nevařeno,nenapa deno kutilem. Krátká projížďka navíc prozradila zatuhlé brzdy i řízení. Avšak zvuk původního motoru bez GO mě definitivně přesvědčil a já,udělav na místě před onou rodinou za přihlížení pár místních starousedlíků před sebou vola,vyplatil milou Christine z jejího otroctví a učinil ji formálně svým dopravovadlem.

Po pár formalitách jsem se s bratrovou Xantií v zádech vydal nazpět z ráje lehkých děv u silnice E 55 zpět do Polabské roviny. Moje dobrá nálada stačila vyprchat ještě při průjezdu Teplicemi,jelikož polovina světelných zařízení vozu trpělo dysfunkcí a auto i při jízdě z kopce znatelně zpomalovalo. Naproti tomu se valem zhoršovala účinnost provozní brzdy. Na poslední teplické čerpací stanici jsem roztomilý dáreček odstavil s kouřícím LZ kolem. Vyjda z vozu ven,začal jsem lamentovat a nadávat si do zvířat,co se pásly v poli a nebyli to lvi. Bratr mě uvítal dotazem "To je z tebe?" a ukázal na drobný pramen tekutiny,řinoucí se zpoza vozu dolů ze svahu. Po sehnutí se dolů jsem musel přitakat,že ano. Ochutnávka potvrdila únik chladícího média. Přidal jsem pár peprných výrazů a šel shánět konev vody,jednak do prázdné chladící soustavy mého nebohého vozu a následně pro schlazení stálebrzdivšího kola,které kouřilo jak indiánský náčelník na radě starších a smrdělo jak kafilérie za plného provozu. Poté jsme se začli pídit po zdroji úniku chladící kapaliny. Příčinou byla zpuchřelá hadička odvzdušnění topení. Po kontrole zásob ND a nářadí nezbylo nic jiného,než spolehnout se na přírodní zdroje. Přeštípnuv hadičku u topení,implantoval jsem do zbylého cecku klacík odpovídajícího průměru ("dar přítele Větévky",jak by řekl slavný detektiv Nick Carter) a bylo po poruše. Bohužel jen po jedné. Kolo se zcela odbrzdit nepodařilo (hrdina Bobesh si s sebou nevzal nic z většího nářadí,stahovák a kladivo nevyjímaje),navíc jsem musel zabojovat s oxidací,která napadla všechny objímky zadních světel a téměř polovina neplnila daný účel. Varovné blikače se mi (díky upadnuvšímu kabelu na přepínači,jak jsem při následných opravách zjistil) nepodařilo spravit vůbec. Síbíčka s magnetkami ve dvou exemplářích nám byly víceméně k ničemu,jelikož mi na Dragonce odešel (co čert nechtěl) reproduktor,takže jsem mohl bratra informovat ale on mi mohl pouze zezadu potvrdit bliknutím.

Po finálním dolití vody jsme se již za tmy vydali k domovu. K vyššímu levelu nasranosti mě dovedl přepínač LUCAS,který sice aretoval polohy dálková-tlumená,ovšem po náhodně generované době,po kterou dálková světla svítila tato prostě zhasla a já se řítil do tmy v neznámém terénu s téměř nebrzdící "Hradní střelou". Ke všemu byla tlumená světla seřízena tak,že konec osvětlené silnice končil 5m před autem,tudíž jsem byl po příjezdu domů vykoukanej jak sova pálená po celonočním bezúspěšném lovu,nemluvě o třeštící hlavě z táhlého "húúúúúúúú",kte rým o sobě dávalo vědět stálebrzdící kolo až do Bělé pod Bezdězem,kde obložení konečně odskočilo. Milá poťouchlá rachejtle poté zřejmě velkomyslně usoudila,že na úvodní seznamovací večírek by toho trápení mohlo být dosti a zbytek trasy už jsem absolvoval relativně v poklidu.

Nyní ona šedomodrá konzerva odpočívá v garáži,odkud drze vyštvala důchodkyni Bílou do vesnického vyhnanství u iDawea a těší se mé i synově pozornosti a opravám.



2013 dubenec -koupě,odvoz domů,dobití aku,promazání vřech pantů,zámečků a dalších mechanizmezečků

-výměna LZ brzd.válečku a brzdového obložení,následná výměna brzd.kapaliny, odvzdušnění a rozhýbání brzdového systému,výměna PP blikače

-rozhýbání a promazání rejdových čepů,výměna spínačů ventilace,varovných světel a levého LUCASu

-výměna stíracích lišt,promazání táhel stěračů,montáž cyklovače stěračů,vyčištění a seřízení trysek ostřikovačů

-přehození a promazání náhonu rychloměru,výměna sdruženého přístrojového štítu "L" za "RAPID",výměna ručiček a políček kontrolek za viditelnější z Felicie

-montáž trojdílného středního panelu,autorádio BLAUPUNKT + 2 repro na plato



2013 květenec - výměna MO a filtru,výměna PO,výměna rozdělovače,seřízení vypínání spojky,opraveny uhnilé vratné pružiny vypínací páky,přídavný kabel ukostření agregát-akumulátor,výměna startéru

2013 červenec-výměna vadného posilovače brzd z mezitypu´83. Účinek brzd je nyní luxusní,vůz nyní brzdí nejlépe z celé naší stáje :o)

-výměna předních "Standart" sedadel za "Lux",nasazení zakázkových potahů. Přidali jsme pod sedadla i regálové jednopásmové reproboxy,takže vůz jest již i obstojně ozvučen. Výměna pásu spolujezdce a nový popelník.

2013 srpenec-furt v práci z důvodu opravy motoru 130 v Šedivce

2013 september-výměna radiátoru topení,celkocé vyčištění topení,přetěsnění ventilu topení,promazání svisláků,výměna kolových matek

2013 november -z důvodu nemožnosti opravy karoserie a následného antikoro ošetření vozu (bo nemáme proud,kompresor,pistoli atd),dostrojení,oprava a obnova STK+ME předchůdkyně nebožky Šedivky a uložení Christine na zimu do garáže.

2014 předjaří -vzhledem k více než mírném průběhu zimy se vůz průběžně střídá v používání s předchůdkyní Šedivkou







. 2.11.2015 PRODÁNO

THOMAS-ŠKODA 120L ŠEDIVKA II-PRODÁNO - komentáře:

10:37:56
15.04.2013
Bucin
to mi připomíná staré dobré časy. kdy se jezdilo s čimkoli co mělo alespoň motor a jen cesta na nákup byla doživotním zážitkem 3
10:35:29
15.04.2013
Jožynek
-> Bobesh: Pekný popis...3
10:21:46
15.04.2013
Bobesh
-> chrudimak: Děkuju,to mě zas políbila múza1
10:20:53
15.04.2013
Bobesh
-> iDawe 15.04.13 07:14:02: Neďoubej to...4
08:57:48
15.04.2013
Domajz
úplně stejnou a pěknou měl jeden kamarád, btw. zdejší člen, obdivoval jsem ji a chodil se na ni občas koukat, když jsem měl kolem ní cestu. Když se mu stala nadbytečnou, hučel jsem do něj ať mi ji prodá. Neprodal, rozebral ji a když jsem pak viděl jak vypadala kastle, chtělo se mi brečet. Nebyla to zrovna leštěnka, ale zdravý auto. Doteď, když si na to vzpomenu je mi smutno, byla fakt pěkná... tahle (a kosmická modř) je nejpěknější barva co se dávala na škodovky....
upraveno 1x, naposled 15.04.2013 08:59:07
08:37:29
15.04.2013
chrudimak
jojo pěkný čtivo....
07:14:02
15.04.2013
iDawe
Hezky jsem si početl 3



EDIT:: jen ty SPZ mi nějak neseděj 3
upraveno 1x, naposled 15.04.2013 09:20:39
Extreme Tyres