Dragon / 120GLS Dragon / 120GLS "Bobík" - PRODÁNO

komentáře | popis | fotky | dragon_cb_cz | 22.11.14 18:50 | 33x v oblíbených
Co se děje:

- 22.11.2014 - Naposledy dotankováno, společný nájezd kilometrů zaokrouhlen na 10 tisíc, domontovaný Gardí sedačky i dozadu abych měl původní sadu komplet schovanou, vykydanej kufr a vůbec celý auto od všech těch "nezbytností" co jsem tam vozil.... a předáno novému majiteli. Snad mu bude sloužit stejně věrně jako mě.

- 10.8.2014 - Po strašlivě dlouhé době byl čas něco udělat na autech, takže dneska GLSa dostala výměnu oleje včetně filtru ZTS Třemošnice, přetěsněné boční víčko a novou AC pumpu. Tak snad bude dál věrně sloužit a hlavně už nebudu muset pokaždý čerpat páčkou jak blbec...

- 20.4.2014 - Při přezouvání byl stav manžety pravého kuláku shledán neúnosným, dnes výměna.

- 14.4.2014 - Nic moc se neděje, celou zimu spolehlivě sloužila :) Dnes přezuto ze zimních na "celoroční" Debica Navigator.

--- 2014 ---

- 13.11.2013 - Přezuto na zimáky, vytažená z hangáru a vrací se do aktivní služby :)

- 8.11.2013 - Hotová i levá strana, teď už to jen musí zaschnout.

- 1.11.2013 - Dokončeno ošetření spodku na pravé straně.

- 30.10.2013 - Zpátky vrácená přihrádka na tunel (s manžetama to byl boj), čistí a ošetřuje se dál, pravý podběh skoro hotov.

- 27.10.2013 - Začínají přípravy na zimu, vyčištění a ošetření levého zadního podběhu a navazující půlky prahu... jde to pomalu :/ A taky se na svoje místo vrátila GL polička.

- 13-14.9.2013 - Jičínské eRekce 2013, máme za sebou první sraz, najeto skoro 400km a seznam výhrad k autu se zase o něco ztenčil, věcí co mě štvou rychle ubývá - do zimního spánku to možná stihnu vyřešit :)

- 12.9.2013 - Výměna hlavního spojkového válce za nový Fragokov, výměna brzdovky ve spojkovém a předním brzdovém okruhu (zadek už se nestihl). Tak snad ty eRekce zvládeme.

- 10.9.2013 - Topení už sice neteče, zato hlavní spojkovej válec ano... kurva!

- 8.9.2013 - Rozborka topení, výměna kohoutu, kuželového těsnění, přívodní a odvzdušňovací hadice a odvodního kolínka, průplach radiátoru, vyčištění tělěsa, přimazání motorku. Nová spojovací hadička u vodní pumpy. Rovnou nový Fridex, když už to bylo vypuštěné - nikde snad nic neteče... ufff. Opět díky Bukajovi za pomoc.

- 7.7.2013 - Seřízení ventilových vůli, přetěsněné ventilové víko, nové svíčky NGK BP6HS.

- 15.6.2013 - Z plánované výměny topení nakonec sešlo, místo toho proběhla neplánovaná oprava brzdy v pravém zadním kole - zarezlo prasátko a kolo přibržďovalo, buben byl hezky fialový... Vyčištěno, nové prase, odvzdušněno, už to běhá parádně.

- 8.5.2013 - Výměna rozvodů a rozdělovače, lehká dekarbonizace vnitřku motoru, vyčištění prsíček rozvodů a vany z venku - thx Bukaj za pomoc ;)

- 14.4.2013 - Výměna termostatu za nový Wahler, o 180 stupňů otočený plech pod karbem (konečně nic neblokuje druhý stupeň) a karburátor zpátky. Jízdní projev pořád praktick totožný jako předtím...

- 13.4.2013 - Shodil jsem karburátor, srovnal jsem přírubu a v rámci možností i víko.

- 12.4.2013 - STK na dva roky, auto může konečně začít pořádně sloužit.

- 2.4.2013 - Po urputném boji pořádně promazané svisláky, řízení už se hýbe zlehka. Když už byly shozený kola, tak jsem zkontroloval destičky, kotouče a pohyblivost pístků brzdičů - vše OK. Auto zpátky do garáže a do technické asi bude odpočívat.

- 1.4.2013 - Výměna posilovače za funkční kus a taky vzduchového filtru, už to přede o poznání hezčeji, první pořádná testovací projížďka - jak jinak než pro pivo ;) Výfuk bublá hezky, brzdy brzdí, motor jede hezky na to že ho táhne jen první stupeň karbu... Začínám z toho auta mít čím dál lepší pocit.

- 31.3.2013 - Po urputném boji namontován nový výfuk Ronelt, hladina hluku šla dolu dost výrazně. Pěkně jsem u toho promrznul (sněžilo a sněžilo), tak pokud to ustojím ve zdraví tak se zítra pustím do toho posilovače.

- 30.3.2013 - Auto vytažené z garáže, nahozené propagandistické rámečky SPZ a nové značky, projížďka asi 30km.

- 27.3.2013 - Pojistka sjednaná, takže výlet na registr vozidel, trochu úsměvů a nakonec auto přepsané prakticky bez čekání i když tam čekalo asi 170 lidí (dle internetu) - a jako bonus navrch zapsaný liťáky a alternativní rozměry pneu. Je moje *1*

- 6.3.2013 - Zmíněná osoba mi volá, že je vše připraveno, auto v odhlášce na mě.

- 5.3.2013 - Výlet Praha -> České Budějovice -> Borovany, vyzvednutí auta v garáži předchozí majitelky, v ČB přezutí přední nápravy na legální rozměr kol, evidenčka, auto zase zpátky do garáže, předat doklady osobě oplývající ZTP a zpátky do Prahy.



Model: Škoda 120GLS

Rok výroby: 1984

Barva: To samé co moje 120L: továrna tvrdí, že tabáková - najdou se i jedinci, kteří volí jiná přirovnání ;)



Auto jsem zahlédl na jaře roku 2012 v Českých Budějovicích na ulici a vzhledem k lehké úchylce na tuhle barvu nechal lístek za stěračem. Následně když jsem byl asi dva měsíce poté na dovolené v Norsku, tak mi volala majitelka... No, trvalo to dlouho, ale nakonec jsme se tuším v září sešli, auto jsem prohlédl, projel, nafotil, strašně dlouho váhal a nakonec řekl "ne" a nabídnul ho tady na virtu. Pár lidí projevilo vlažný zájem, nikdo ho ale nakonec nevzal a když nám teď ruší triky se ZTP, tak jsem ho prostě musel vzít já.... šťastná sedmička v mojí stáji.



Stav je patrný z fotek, má svoje mouchy, ale co... líbila se mi. Kastle velice solidní, s lakem je to horší. Nápravy dobré, řízení horší. Převodovka bez výhrad. Motor je velká neznámá. Interiér pěkný.



Stav po koupi a krátkodobé plány:

- HOTOVO - Řízení je tuhé, volant se nevrací - takže pořádná dávka vazelíny do svisláků je nutnost a pak se uvidí.

- HOTOVO - Výfuk je shnilý a děravý, takže dostane nový "hasičák" od Roneltu.

- HOTOVO - Posilovač neposiluje - zato já musím posilovat nohu při brždění, což je nežádoucí - vyměnit.

- HOTOVO - Interiér chce trochu vykydat (byl to spotřebák) - ale jinak je pod potahy a hezky zachovalý.

- HOTOVO - Tohle všechno je potřeba stihnout do 15.4. kdy končí technická... bude sranda *1*

- HOTOVO - Nefunkční druhý stupeň karburátoru (ani se nehne), takže zkusit nějak rozhýbat.

- Letos asi do prvního sněhu bude sloužit jako druhý spotřebák, pak se uvidí.



Dlouhodobější plány:

- Motor nijak zázračně netáhne a údajně snad bere olej, ale volnoběh má docela hezký.... Takže pořádně seřídit a pak sledovat spotřebu oleje. Pokud bude potřeba, bude generálka - dílů je dost.
HOTOVO: vyměněné rozvody, jiný rozdělovač, karburátor má srovnanou přírubu i víko.

- Přední maska by měla být s tvarovými světly - sehnat, vyměnit.

- HOTOVO - Někudy lehce teče ke spolujezdci pod nohy, bude třeba řešit.
Zjištěn zdroj vody - teče z topení, takže bude nutná výměna hadic a možná radiátoru - Vyřešno výměnou kohotou a těsnění

- Čelní sklo má malý ťukanec a je dost poškrábané - časem vyměnit.

- Lak je kapitola sama pro sebe, má dost hnusných oprav. Krátkodobě poslouží, dlouhodobě bude nutný celolak.

- No a postupně to zušlechtit... když je to Grand de Luxe Super :)

Dragon / 120GLS "Bobík" - PRODÁNO - komentáře:

19:38:58
29.03.2013
j_j
-> Domajz: tak nám ukaž originál 120 GLS pro československej trh, kterej se dochoval dodnes v originálu s těma malejma světlama... PS : právě světla měla odlišovat verze škodovek navenek (si všimni škoda 100 vs. pozdější 110 LS), užovky 120 L vs. 120 LS a GLS a nejinak tomu bylo i u eMek.
upraveno 1x, naposled 29.03.2013 19:44:18
19:33:56
29.03.2013
Domajz
-> sep: Hele, ale kdybych to nevěděl jistě, tak ti to netvrdím, tak snad tě tohle už přesvědčí... skodacanada.ca/Skoda%20Br ochure-1e.jpg nebo snad myslíš, že kanadští importéři si na prospekty fotili nějaké lepence jak ty říkáš?

A z čeho by se to tam mělo asi tak lepit? Asi si neuvědomuješ, že jde o Kanadu, ne o ČR, tam těch aut bylo jen pár tisíc, tam se v každý druhý garáži neválely hromady dílů jak u nás...



To, že něco předvedli v 83 v Brně je směroplatný asi jako když to řekne Máňa. Pro každý trh mohli dělat trošku specifický model. Pro skandinávský trh zase dělali GLS úžovky taky s oválama, kvůli stěračům na předních světlech: wwww.skodaklub.hu/skodake pek/49.jpg a dodnes ve Finsku jezdí: www.salzmann.ca/uploaded_ images/Image014-714400.jpg ... a taky i hnijí: image.nettix.fi/extra/... /1475434_l_7a03684ed044273 3.jpg



EDIT: jo jasně, že různí importéři si auta upravovali podle sebe, ale určitě v kanadě nemontovali komplet GL introš do Lkových verzí, popř. nenazývali Lkové verze GLSkovýma. O tom bych dost silně pochyboval.
upraveno 2x, naposled 29.03.2013 19:41:33
19:31:53
29.03.2013
j_j
-> sep: máš samozřejmě pravdu, vem si jak byly třeba upravený užovky estelle a taky to nepovažujeme za klasickou škodu 120 L 6 samozřejmě, že jsou tyhle verze upravený dovozcema zajímavý, ale dohledávat jak přesně někdo upravoval škodovky v 80. letech je fakt už fajnšmekrovina největšího zrna...
19:28:44
29.03.2013
sep
-> j_j: :jenže kolega tu operuje kanadskou verzí nazývanou sice GLS ale to je verze upravená dovozcem resp.prodejcem a ne fabrická GLS,docela bych rád viděl VDS kód té kanady.
19:23:44
29.03.2013
j_j
pánové takhle vypadala škoda 120 GLS při svém představení.... auta5p.eu/katalog/.../s12 0_04.jpg děkuji 6
19:21:05
29.03.2013
sep
-> Domajz: :vzdávám to,to na druhé fotce je GLS jak vyšitá,bez prahových lišt,bez lišt u sametek atd.
18:52:52
29.03.2013
Domajz
-> sep: Nikoliv, je to originál GLS, na netu se dá najít více fotek různých aut, nejde jen o lišty, ale o taky o GL palubovku (hranatá kaplička budíků, ipury na dveřích, hlavová opěradla) atd. tady je další foto: www.classiceuropeancarclu b.com/Skoda%20120%20Rally% 20Canada.jpg



-> dragon_cb_cz: no ty jo, já to psal právě proto, abych ti dodal munici, proti těm co "znalcům", co do tebe budou hučet, že to není originál a ty na mě tak???30
18:46:59
29.03.2013
j_j
-> sep: 120tkám neholduju, ale je samozřejmě máš pravdu - škoda 120 GLS (M) představena s velkými světly (hned od začátku) na veletrhu v Brně 1983.
18:42:42
29.03.2013
sep
-> dragon_cb_cz: :jasně,já jen tu argumentaci fotkou s nějakým lepencem,jinak souhlas,lampy jsou to poslední.
18:42:21
29.03.2013
j_j
-> dragon_cb_cz: 3 HG nasrat 4
18:38:55
29.03.2013
dragon_cb_cz
-> j_j: Hubu držet!
18:38:44
29.03.2013
dragon_cb_cz
-> Domajz: -> sep: A vítě že mně je to vlastně dost jedno jak to má být? S oválama bylo moje první auto (105L '88) a celkem se mi libí, takže je klidně na tom autě nějakou dobu nechám. No a když nastane doba überoriginalismu, tak přehodit tam tvarový světla je to nejmenší...
18:36:39
29.03.2013
j_j
na pole dobrá....v létě se s ní vyblbnem :)
18:34:02
29.03.2013
sep
-> Domajz: :GLS od prvopočátku velké lampy,to co je na fotce buďto není GLS(lišty,těsnění atd) a nebo je to GLSo po nějaké přetavbě
18:27:20
29.03.2013
Domajz
Jinak jen tak pro zajímavost, 120 GLS MkI. s oválnejma světlama zas takové Sci-Fi nebylo, tady je fotka jedný GLSky z Kanady. Nemá díry na chlazení, nemá boční blikače, má ovály....



www.classiceuropeancarclu b.com/1986%20Skoda%20120GL S%20&%20me.jpg
18:14:12
29.03.2013
dragon_cb_cz
-> sep: Jj, právě to "skoro dvojník" byl důvod proč jsem tenkrát ten lístek za stěrač strčil, i značky měla ze stejné řady (CBE). Kastle bude potřebovat lehce polechtat COčkem a opravit ten lak, jinak asi nejvíc práce bude na motoru.
17:51:37
29.03.2013
sep
-> dragon_cb_cz: :jsem za to rád,byla by jí škoda,moc pěkný kousek už teď a po doladění bude super,koukal jsem a skoro dvojník jedné co už máš.
17:46:17
29.03.2013
dragon_cb_cz
-> sep: No jo... nemohl jsem si nakonec pomoci 5



-> Danster: Ono i střecha je hnusně politá (včetně ušpiněných gum oken od barvy 8 takže s tím že lak bude potřeba nový jsem smířený a počítám s tím. Ale jak říkáš, na to to nejezdí.



-> kyfkař: Posledních pár let trošku zanedbaná, ale vesměs v garáži a doufejme že nic co by důkladná "běžná" údržba ("promazat, dolejt, rozhejbat") nespravila.
10:04:26
29.03.2013
sep
Tak je zachráněná,super.
08:25:58
29.03.2013
Danster
Vypadá že je ve slušném stavu jen škoda toho netrefeného odstínu na předku, ale co na to to nejezdí 4
Extreme Tyres