-> jenik120:
vidno, ze studujes volaco z elektrinou, velmi sa mi lubi to kurenie, a celkove cele ako si to porobil, davam 10b a uz sa tesim na dalsie kutilstva ktore dufam este budu
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120L
r.v. 1987
Jak to všechno začalo:
V roce 2003 jsem získal zachovalou škodovku po mém dědovi. Jelikož jsem s ní denně jezdil a jezdím, tak započala postupná oprava celého auta...
- opravil jsem brzdy
- vyměnilo se pár dílů na karoserii
- kompletně se zgenerálkoval motor a předělal na GLS
- nahodil jsem zgenerálkovanou pětistupňovou převodovku a stočil setrvačník a řemenici
- montáž zapalování z Fava
Dále proběhla montáž sedadel z T613 a pokračovalo se očalouněním dveří, zadního plata, bočků a střechy látkou, která barevně pasovala k sedačkám.
Také přišla na řadu montáž benzínového topení z T613, namontování dalšího akumulátoru a přestavba celé elektroinstalace, tak aby vše fungovalo tak jak má...
Co mám v plánu:
- kompletní zgenerálkování přední nápravy (rozebrání, pískování, výměna nutných dílů, kompletní pozinkování) - HOTOVO
- montáž čtyřpístů (jsou nachystané), výměna brzdových trubek a hadic... , teda vlastně celé nové brzdy - HOTOVO
- kompletní GO zadní nápravy (podobně jako u přední nápravy) - HOTOVO 2x :-D
- drobné lakýrnické práce - HOTOVO
- jeden klíč na celé auto (zapalování, dveře, uzávěr nádrže) - HOTOVO
- vyčalounění kufru a přečalounění sedaček
- přestavba vedení vzduchu od benzínového topení
- celolak
8.2.2010: Mohlo by se zdát, že toto auto je již v hutích, ale není tomu tak... Po několika letech stání na špalcích je konečně po podvozkové stránce troufnu si říci nové :-) Co se tedy dělo?
- proběhla kompletní rozborka podvozku, nic nezůstalo na svém místě.
- vyvaření všeho co bylo načaté
- vše z náprav a podobně opískováno a nalakováno penetrátorem a následně dvěma vrstvama Alkytonu
- věci co byly původně v zinku se přezinkovaly
- spodek ošetřen Bitumenem od BKP
- nové hadice topení a vlastně všechny gumové díly, nové brzdové trubky...
- výměna lamely spojky
- úprava chladícího okruhu na systém jako v Ladě
- nová hydraulika komplet
- čtyřpísty
- centrální zamykání
- zámky a spínací skříňka favorit, uzávěr nádrže vyroben na klíč favorit
- alternátor 90A (55A nejak nestačil při všech spotřebičích)
- a mnoho dalších věcí... si ani nevzpomenu
18.6.2010: Proběhla montáž karburátoru LEKR. Bylo nutné udělat podtlakový měřič k nastavení velké mezery, malé mezery a testu příslušenství karburátoru, atd. Zkušenosti jsou zatím více než kladné :-) Jediná věc, co mi kazí radost je trošičku horší startování za tepla, kdy vlivem ohřátí karburátoru a vlivem odvětrávání plovákové komory do filtrboxu, nastávají problémy po několika minutách stání. Je nutno startovat s lehce sešláplým plynem. Jinak studené starty, přechody motoru za studena i tepla perfektní. Hlavně žádné škubání, cukání a ostatní nedostatky. Spotřeba oproti EDSR klesla. Jezdím mezi 7-mi až 7,6 litry na 100km, a nijak se neflákám.
17.8.2010: Nainstalována kondenzační nádobka u odvětrávání klikové skříně. Konečně už se mi nebude svinit karburátor. Zkušenosti k datu 21.9.2010 jsou takové, že hadice ke karburátoru je úplně suchá a v nádobce bylo cca 15mm kondenzátu a Fridex to není. Takže shrnuto - Paráda.
20.10.2010: Konečně namontováno a zapojeno tažné zařízení...
10.8.2011: Po dvou měsících mám konečně hotovou hlavu od Chovance. Byly namontovány upravené a přebroušené ventily z Favorita, na ventilech guferka, vložená sedla pro použití N95, slícované a zvětšené sací a výfukové potrubí, upraven KP na 10:1 a nainstalovány C vahadla. K tomu bylo dodáno nižší těsnění pod hlavu, tenčí o 0,5 mm, z důvodu zachování co nejvíce materiálu na hlavě. Motor výrazně ožil nad 3500 ot. Dá se říci, že jsem spokojen. Ještě bude potřeba lehce doladit charakteristiku předstihu a bude to paráda.
23.8.2011: Vyměněna gufera těsnící buben před pronikáním tuku z ložiska ( červené byly po 10.000 km úplně sjeté). Při té práci jsem zjistil, že zadní brzdové válečky po dvou letech a stejném počtu kilometrů jako gufera přestaly z poloviny pracovat. Takže válečky ven, v každém válečku zarezlý pístek tak, že nešel ani vyrazit, montáž průměru 22 mm (Fragokov) a konečně zase naprostá spokojenost. Také byla vyměněna brzdová kapalina v celém hydraulickém okruhu a hadičky ke spojkovému a brzdovému válci za EPDM materiál.
7.5.2012: Nehoda, označená pojišťovnou jako totálka. Ze zadu do mne flákla oktávka a hýbla mi motorem s převodovkou o kus vpřed.
29.11.2012: Průběžně pokračují opravy a údržba. Podrobnosti dodám časem.
15.1.2013: Konečně udělána geometrie náprav a spousta jiné práce. Auto zase bezproblému jezdí. Chce to jen opravit výfukové svody, které začaly z neznámého důvodu praskat nad přírubou výfuku a namontovat nový pohliníkovaný výfuk.
r.v. 1987
Jak to všechno začalo:
V roce 2003 jsem získal zachovalou škodovku po mém dědovi. Jelikož jsem s ní denně jezdil a jezdím, tak započala postupná oprava celého auta...
- opravil jsem brzdy
- vyměnilo se pár dílů na karoserii
- kompletně se zgenerálkoval motor a předělal na GLS
- nahodil jsem zgenerálkovanou pětistupňovou převodovku a stočil setrvačník a řemenici
- montáž zapalování z Fava
Dále proběhla montáž sedadel z T613 a pokračovalo se očalouněním dveří, zadního plata, bočků a střechy látkou, která barevně pasovala k sedačkám.
Také přišla na řadu montáž benzínového topení z T613, namontování dalšího akumulátoru a přestavba celé elektroinstalace, tak aby vše fungovalo tak jak má...
Co mám v plánu:
- kompletní zgenerálkování přední nápravy (rozebrání, pískování, výměna nutných dílů, kompletní pozinkování) - HOTOVO
- montáž čtyřpístů (jsou nachystané), výměna brzdových trubek a hadic... , teda vlastně celé nové brzdy - HOTOVO
- kompletní GO zadní nápravy (podobně jako u přední nápravy) - HOTOVO 2x :-D
- drobné lakýrnické práce - HOTOVO
- jeden klíč na celé auto (zapalování, dveře, uzávěr nádrže) - HOTOVO
- vyčalounění kufru a přečalounění sedaček
- přestavba vedení vzduchu od benzínového topení
- celolak
8.2.2010: Mohlo by se zdát, že toto auto je již v hutích, ale není tomu tak... Po několika letech stání na špalcích je konečně po podvozkové stránce troufnu si říci nové :-) Co se tedy dělo?
- proběhla kompletní rozborka podvozku, nic nezůstalo na svém místě.
- vyvaření všeho co bylo načaté
- vše z náprav a podobně opískováno a nalakováno penetrátorem a následně dvěma vrstvama Alkytonu
- věci co byly původně v zinku se přezinkovaly
- spodek ošetřen Bitumenem od BKP
- nové hadice topení a vlastně všechny gumové díly, nové brzdové trubky...
- výměna lamely spojky
- úprava chladícího okruhu na systém jako v Ladě
- nová hydraulika komplet
- čtyřpísty
- centrální zamykání
- zámky a spínací skříňka favorit, uzávěr nádrže vyroben na klíč favorit
- alternátor 90A (55A nejak nestačil při všech spotřebičích)
- a mnoho dalších věcí... si ani nevzpomenu
18.6.2010: Proběhla montáž karburátoru LEKR. Bylo nutné udělat podtlakový měřič k nastavení velké mezery, malé mezery a testu příslušenství karburátoru, atd. Zkušenosti jsou zatím více než kladné :-) Jediná věc, co mi kazí radost je trošičku horší startování za tepla, kdy vlivem ohřátí karburátoru a vlivem odvětrávání plovákové komory do filtrboxu, nastávají problémy po několika minutách stání. Je nutno startovat s lehce sešláplým plynem. Jinak studené starty, přechody motoru za studena i tepla perfektní. Hlavně žádné škubání, cukání a ostatní nedostatky. Spotřeba oproti EDSR klesla. Jezdím mezi 7-mi až 7,6 litry na 100km, a nijak se neflákám.
17.8.2010: Nainstalována kondenzační nádobka u odvětrávání klikové skříně. Konečně už se mi nebude svinit karburátor. Zkušenosti k datu 21.9.2010 jsou takové, že hadice ke karburátoru je úplně suchá a v nádobce bylo cca 15mm kondenzátu a Fridex to není. Takže shrnuto - Paráda.
20.10.2010: Konečně namontováno a zapojeno tažné zařízení...
10.8.2011: Po dvou měsících mám konečně hotovou hlavu od Chovance. Byly namontovány upravené a přebroušené ventily z Favorita, na ventilech guferka, vložená sedla pro použití N95, slícované a zvětšené sací a výfukové potrubí, upraven KP na 10:1 a nainstalovány C vahadla. K tomu bylo dodáno nižší těsnění pod hlavu, tenčí o 0,5 mm, z důvodu zachování co nejvíce materiálu na hlavě. Motor výrazně ožil nad 3500 ot. Dá se říci, že jsem spokojen. Ještě bude potřeba lehce doladit charakteristiku předstihu a bude to paráda.
23.8.2011: Vyměněna gufera těsnící buben před pronikáním tuku z ložiska ( červené byly po 10.000 km úplně sjeté). Při té práci jsem zjistil, že zadní brzdové válečky po dvou letech a stejném počtu kilometrů jako gufera přestaly z poloviny pracovat. Takže válečky ven, v každém válečku zarezlý pístek tak, že nešel ani vyrazit, montáž průměru 22 mm (Fragokov) a konečně zase naprostá spokojenost. Také byla vyměněna brzdová kapalina v celém hydraulickém okruhu a hadičky ke spojkovému a brzdovému válci za EPDM materiál.
7.5.2012: Nehoda, označená pojišťovnou jako totálka. Ze zadu do mne flákla oktávka a hýbla mi motorem s převodovkou o kus vpřed.
29.11.2012: Průběžně pokračují opravy a údržba. Podrobnosti dodám časem.
15.1.2013: Konečně udělána geometrie náprav a spousta jiné práce. Auto zase bezproblému jezdí. Chce to jen opravit výfukové svody, které začaly z neznámého důvodu praskat nad přírubou výfuku a namontovat nový pohliníkovaný výfuk.
Jenik120/Š120L - komentáře:
19:35:10
15.04.2005
15.04.2005
kuko
18:32:27
15.04.2005
15.04.2005
strucy
-> jenik120: zaujímavy interier
14:40:25
15.04.2005
15.04.2005
Milos
taky pridavam , ty si tusim pan relatek 2
23:00:54
13.04.2005
13.04.2005
jenik120
-> Morda: Kolega rusil jednu T613 tak nez to vyhodit tak jsem od nej bral co slo... Ale pekne me oskubal ale to je jina vec... palubovku uz jsem nestacil koupit, ale nevadi, pac byla stejne o cca 25 centaku sirsi nez moje auti
jo diky vsem za bodiky!
jo diky vsem za bodiky!
17:53:32
13.04.2005
13.04.2005
hany
přidávám na 8b
11:21:37
13.04.2005
13.04.2005
Morda
-> jenik120: Tak tie sedacka su uplna parada ,a ja chcem take.Kde s zohnal to kurenie?Vyzera to dost zaujimavo. Davam 8b
20:45:06
12.04.2005
12.04.2005
jenik120
Diky!
Pridal jsem foto calouneni prednich a zadnich dveri.
-> slow@k: Jo novy lak je az to posledni co me pali... nejprve chci mit auti pokud mozno jako nove co se tyka tech stranky a pak lak Postupne shanim nove pripadne starsi dobre dily na napravy a dil po dilku odrezuju a pripravuju na zinek...
Pridal jsem foto calouneni prednich a zadnich dveri.
-> slow@k: Jo novy lak je az to posledni co me pali... nejprve chci mit auti pokud mozno jako nove co se tyka tech stranky a pak lak Postupne shanim nove pripadne starsi dobre dily na napravy a dil po dilku odrezuju a pripravuju na zinek...
17:14:50
12.04.2005
12.04.2005
Czert
Za to topeni10
13:43:16
12.04.2005
12.04.2005
slow@k
-> jenik120: pjekne o mas taky....novy lak robit nebudes???....10b
22:05:38
11.04.2005
11.04.2005
Johny Death
Vypada to fakt zajimave. koukam ze jeste hlavni veci jako podvopzek mas teprve pred sebou tak pockaqm jak to ¨dopadne a pak pripadne pridam k bodum ktere jsem pripsal :)
20:01:58
11.04.2005
11.04.2005
zippin
Ten interiér je fakt dobrej a to topčo nemá chybu. 10 frček
20:00:19
11.04.2005
11.04.2005
jenik120
diky! S tou elektro instalaci to je maly problem... Kdyz jsem ji min rok delal tak jsem si rikal ze si potom poznacim zapojeni novych svorkovnic a barvy kabelu, ale nejak jsem se k tomu uz nedostal Co presne potrebujes vedet? Rad pomuzu pripadne odpovim na dotazy
19:47:11
11.04.2005
11.04.2005
jack51
Pěkně - jaks řešil tu elektroinstaslaci - nemáš schéma? - 10b
09:41:58
07.04.2005
07.04.2005
Tomáš SK
-> jenik120: No poviem ti Honzo, v tom mnozstve skodoviek som tu tvoju akosi prehliadol. Ale to s tym interierom a topenim nema chybu! Same prakticke upravy, len tak dalej!!! Viac bodov sa dat neda
12:47:33
22.03.2005
22.03.2005
jenik120
Diky moc...
Mam novinky: dnes budou nakomaxitovane drzaky trmenu a v prubehu tydne snad i trmeny
Uz chybi jen stocit zadni bubny na stejny prumer a mam vse pripravene na akci NOVE BRZDY
Mam novinky: dnes budou nakomaxitovane drzaky trmenu a v prubehu tydne snad i trmeny
Uz chybi jen stocit zadni bubny na stejny prumer a mam vse pripravene na akci NOVE BRZDY
11:28:40
17.03.2005
17.03.2005
Mr. Zabijak
-> jenik120: no musím uznat interiér je oprvdu luxusní a to topeníčko.. hmm nemám co dodat 9b
12:28:18
15.03.2005
15.03.2005
manijak
T613 píšeš.....mno ten interiér nemá chybu...
18:27:05
11.03.2005
11.03.2005
Jarda2
-> jenik120: Taky proto moc nepřemejšlim...
23:40:18
10.03.2005
10.03.2005
jenik120
-> Jarda2: Vsak me to taky stalo premysleni a to vzdy boli
18:25:15
10.03.2005
10.03.2005
Jarda2
-> jenik120: Ahaaaa... Dobře vymyšlené...