Jenik120/Š120L Jenik120/Š120L

komentáře | popis | fotky | jenik120 | 29.03.13 19:25 | 21x v oblíbených
Škoda 120L

r.v. 1987



Jak to všechno začalo:



V roce 2003 jsem získal zachovalou škodovku po mém dědovi. Jelikož jsem s ní denně jezdil a jezdím, tak započala postupná oprava celého auta...



- opravil jsem brzdy

- vyměnilo se pár dílů na karoserii

- kompletně se zgenerálkoval motor a předělal na GLS

- nahodil jsem zgenerálkovanou pětistupňovou převodovku a stočil setrvačník a řemenici

- montáž zapalování z Fava



Dále proběhla montáž sedadel z T613 a pokračovalo se očalouněním dveří, zadního plata, bočků a střechy látkou, která barevně pasovala k sedačkám.

Také přišla na řadu montáž benzínového topení z T613, namontování dalšího akumulátoru a přestavba celé elektroinstalace, tak aby vše fungovalo tak jak má...



Co mám v plánu:



- kompletní zgenerálkování přední nápravy (rozebrání, pískování, výměna nutných dílů, kompletní pozinkování) - HOTOVO

- montáž čtyřpístů (jsou nachystané), výměna brzdových trubek a hadic... , teda vlastně celé nové brzdy - HOTOVO

- kompletní GO zadní nápravy (podobně jako u přední nápravy) - HOTOVO 2x :-D

- drobné lakýrnické práce - HOTOVO

- jeden klíč na celé auto (zapalování, dveře, uzávěr nádrže) - HOTOVO

- vyčalounění kufru a přečalounění sedaček

- přestavba vedení vzduchu od benzínového topení

- celolak





8.2.2010: Mohlo by se zdát, že toto auto je již v hutích, ale není tomu tak... Po několika letech stání na špalcích je konečně po podvozkové stránce troufnu si říci nové :-) Co se tedy dělo?



- proběhla kompletní rozborka podvozku, nic nezůstalo na svém místě.

- vyvaření všeho co bylo načaté

- vše z náprav a podobně opískováno a nalakováno penetrátorem a následně dvěma vrstvama Alkytonu

- věci co byly původně v zinku se přezinkovaly

- spodek ošetřen Bitumenem od BKP

- nové hadice topení a vlastně všechny gumové díly, nové brzdové trubky...

- výměna lamely spojky

- úprava chladícího okruhu na systém jako v Ladě

- nová hydraulika komplet

- čtyřpísty

- centrální zamykání

- zámky a spínací skříňka favorit, uzávěr nádrže vyroben na klíč favorit

- alternátor 90A (55A nejak nestačil při všech spotřebičích)

- a mnoho dalších věcí... si ani nevzpomenu





18.6.2010: Proběhla montáž karburátoru LEKR. Bylo nutné udělat podtlakový měřič k nastavení velké mezery, malé mezery a testu příslušenství karburátoru, atd. Zkušenosti jsou zatím více než kladné :-) Jediná věc, co mi kazí radost je trošičku horší startování za tepla, kdy vlivem ohřátí karburátoru a vlivem odvětrávání plovákové komory do filtrboxu, nastávají problémy po několika minutách stání. Je nutno startovat s lehce sešláplým plynem. Jinak studené starty, přechody motoru za studena i tepla perfektní. Hlavně žádné škubání, cukání a ostatní nedostatky. Spotřeba oproti EDSR klesla. Jezdím mezi 7-mi až 7,6 litry na 100km, a nijak se neflákám.





17.8.2010: Nainstalována kondenzační nádobka u odvětrávání klikové skříně. Konečně už se mi nebude svinit karburátor. Zkušenosti k datu 21.9.2010 jsou takové, že hadice ke karburátoru je úplně suchá a v nádobce bylo cca 15mm kondenzátu a Fridex to není. Takže shrnuto - Paráda.





20.10.2010: Konečně namontováno a zapojeno tažné zařízení...





10.8.2011: Po dvou měsících mám konečně hotovou hlavu od Chovance. Byly namontovány upravené a přebroušené ventily z Favorita, na ventilech guferka, vložená sedla pro použití N95, slícované a zvětšené sací a výfukové potrubí, upraven KP na 10:1 a nainstalovány C vahadla. K tomu bylo dodáno nižší těsnění pod hlavu, tenčí o 0,5 mm, z důvodu zachování co nejvíce materiálu na hlavě. Motor výrazně ožil nad 3500 ot. Dá se říci, že jsem spokojen. Ještě bude potřeba lehce doladit charakteristiku předstihu a bude to paráda.





23.8.2011: Vyměněna gufera těsnící buben před pronikáním tuku z ložiska ( červené byly po 10.000 km úplně sjeté). Při té práci jsem zjistil, že zadní brzdové válečky po dvou letech a stejném počtu kilometrů jako gufera přestaly z poloviny pracovat. Takže válečky ven, v každém válečku zarezlý pístek tak, že nešel ani vyrazit, montáž průměru 22 mm (Fragokov) a konečně zase naprostá spokojenost. Také byla vyměněna brzdová kapalina v celém hydraulickém okruhu a hadičky ke spojkovému a brzdovému válci za EPDM materiál.





7.5.2012: Nehoda, označená pojišťovnou jako totálka. Ze zadu do mne flákla oktávka a hýbla mi motorem s převodovkou o kus vpřed.





29.11.2012: Průběžně pokračují opravy a údržba. Podrobnosti dodám časem.





15.1.2013: Konečně udělána geometrie náprav a spousta jiné práce. Auto zase bezproblému jezdí. Chce to jen opravit výfukové svody, které začaly z neznámého důvodu praskat nad přírubou výfuku a namontovat nový pohliníkovaný výfuk.

Jenik120/Š120L - komentáře:

07:19:43
08.05.2012
jenik120
Tak dnes auto dojezdilo, po 25000 km od celkové opravy do mne zezadu flákla v Ostravě Oktávka. Posunutý motor i s převodovkou minimálně o 2 cm. Hlavně že jsem den předem dělal údržbu do noci abych mohl ject do práce a v pátek s karavanem na dovolenou. 12
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 08.05.2012 07:19:43
10:47:22
23.08.2011
jenik120
Tak opět práce navíc. Mi připadá, že víc opravuji chvíli nové díly, než jezdím.
11:29:30
10.08.2011
jenik120
Tak a je tu upravená hlava a zkušenosti zatím velice příjemné. Bohužel nemám víc fotek, v zápalu boje jsem zapomněl dokumentovat :-(
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 10.08.2011 11:29:30
16:58:30
07.12.2010
Pajka
-> jenik120: No, podobný projekt jak můj žlutý Wartburg. Snad ho v roce 2010 (po dvou letech v krabicovém provedení) dotáhnu do finále 7.
10:47:11
26.11.2010
jenik120
-> Pajka: Dík, taky to 3 roky stálo na špalkách. Pravda většinu času to zabíralo místo v garáži a už jsem nedoufal, že se dokopu ke smontování. Ale nakonec, až na nějaké subdodavatelské vady je to naštěstí OK.



Jo nějaké fota z oprav jsou na: jenik601.rajce.idnes.cz/S koda_120
15:55:18
24.11.2010
Pajka
Je vidět kus precizní práce :-). Chválím!
09:16:33
08.10.2010
jenik120
Jinak co se týká montáže LEKRu na pětikanál, zkrácená galerie je u mne na: jenik601.rajce.idnes.cz/L ekr
09:11:18
08.10.2010
jenik120
-> minno: K nastavení "velké a malé" mezery, ke kontrole objemového ovladače přívěry... Když nahlédneš do dílenské příručky k LEKRu zjistíš, že nastavení není jen v otočení dvěma šroubky. Lekr je poměrně sofistikovaný karbec a dle toho i pracuje 4
17:11:39
07.10.2010
minno
-> jenik120: celkom nerozumiem na čo je to potrebné pri nastavovaní lekru?
16:07:56
07.10.2010
jenik120
Kdosi se mne ptal, čím jsem nastavoval LEKR. Uvedu foto jednoduchého přípravku na nastavení a otestování všech podtlakových vehementů.
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 07.10.2010 16:07:56
13:59:03
23.04.2005
Čokin
díky oplacim bodíky
23:01:23
19.04.2005
fine_ray
-> jenik120: čumim na tu elektro instalaci kufru1 fakt dobrý! Dáváme vosm5
17:38:54
17.04.2005
manijak
v kufru relátek jak nasr... 40 ale závidím.... ty sedadla nemaj chybu
22:31:07
15.04.2005
jenik120
-> Milos: Jo planuju jeste jedno rele kvuli automatickemu vypinani svetel pri startovani a jedno na houkacku 1
22:28:52
15.04.2005
jenik120
Jo, jestli nekoho zajimaji nejake podrobnosti kolem me elektoinstalace, tak rad odpovim 4
22:27:38
15.04.2005
jenik120
jejda predchozi bylo pro -> kuko:
22:25:56
15.04.2005
jenik120
-> jenik120: jo a planuju do budoucna central na dalkove ovladani. doma uz mam motorky, ale jeste musim doresit ridici pocitac , ktery bude ovladat uplne vse na auti... mam zhruba navrh, ale chybi hlavne cas. jinak vzorky soucastek mam zadara od microchipu... jen to dat do kupy 1
22:19:18
15.04.2005
jenik120
diky vsem...

-> kuko: ten material na zadni kapotu uz nevim kolik stal, ale myslim ze to vyslo do 300,- a to je ho v roli asi 10m x 40-50 cm a je tlusty 5mm. Koupil jsem ho normalne v hornbachu a dava se za radiatory ustredniho topeni. V celku nema zadny vyznam, ale alspon to pekne vypada 4
19:36:39
15.04.2005
kuko
-> jenik120:

este sa chcem spytat, za kolko si kupil ten izolacny material co mas na kapote nad motorom
Extreme Tyres