Jenik120/Š120L Jenik120/Š120L

komentáře | popis | fotky | jenik120 | 29.03.13 19:25 | 21x v oblíbených
Škoda 120L

r.v. 1987



Jak to všechno začalo:



V roce 2003 jsem získal zachovalou škodovku po mém dědovi. Jelikož jsem s ní denně jezdil a jezdím, tak započala postupná oprava celého auta...



- opravil jsem brzdy

- vyměnilo se pár dílů na karoserii

- kompletně se zgenerálkoval motor a předělal na GLS

- nahodil jsem zgenerálkovanou pětistupňovou převodovku a stočil setrvačník a řemenici

- montáž zapalování z Fava



Dále proběhla montáž sedadel z T613 a pokračovalo se očalouněním dveří, zadního plata, bočků a střechy látkou, která barevně pasovala k sedačkám.

Také přišla na řadu montáž benzínového topení z T613, namontování dalšího akumulátoru a přestavba celé elektroinstalace, tak aby vše fungovalo tak jak má...



Co mám v plánu:



- kompletní zgenerálkování přední nápravy (rozebrání, pískování, výměna nutných dílů, kompletní pozinkování) - HOTOVO

- montáž čtyřpístů (jsou nachystané), výměna brzdových trubek a hadic... , teda vlastně celé nové brzdy - HOTOVO

- kompletní GO zadní nápravy (podobně jako u přední nápravy) - HOTOVO 2x :-D

- drobné lakýrnické práce - HOTOVO

- jeden klíč na celé auto (zapalování, dveře, uzávěr nádrže) - HOTOVO

- vyčalounění kufru a přečalounění sedaček

- přestavba vedení vzduchu od benzínového topení

- celolak





8.2.2010: Mohlo by se zdát, že toto auto je již v hutích, ale není tomu tak... Po několika letech stání na špalcích je konečně po podvozkové stránce troufnu si říci nové :-) Co se tedy dělo?



- proběhla kompletní rozborka podvozku, nic nezůstalo na svém místě.

- vyvaření všeho co bylo načaté

- vše z náprav a podobně opískováno a nalakováno penetrátorem a následně dvěma vrstvama Alkytonu

- věci co byly původně v zinku se přezinkovaly

- spodek ošetřen Bitumenem od BKP

- nové hadice topení a vlastně všechny gumové díly, nové brzdové trubky...

- výměna lamely spojky

- úprava chladícího okruhu na systém jako v Ladě

- nová hydraulika komplet

- čtyřpísty

- centrální zamykání

- zámky a spínací skříňka favorit, uzávěr nádrže vyroben na klíč favorit

- alternátor 90A (55A nejak nestačil při všech spotřebičích)

- a mnoho dalších věcí... si ani nevzpomenu





18.6.2010: Proběhla montáž karburátoru LEKR. Bylo nutné udělat podtlakový měřič k nastavení velké mezery, malé mezery a testu příslušenství karburátoru, atd. Zkušenosti jsou zatím více než kladné :-) Jediná věc, co mi kazí radost je trošičku horší startování za tepla, kdy vlivem ohřátí karburátoru a vlivem odvětrávání plovákové komory do filtrboxu, nastávají problémy po několika minutách stání. Je nutno startovat s lehce sešláplým plynem. Jinak studené starty, přechody motoru za studena i tepla perfektní. Hlavně žádné škubání, cukání a ostatní nedostatky. Spotřeba oproti EDSR klesla. Jezdím mezi 7-mi až 7,6 litry na 100km, a nijak se neflákám.





17.8.2010: Nainstalována kondenzační nádobka u odvětrávání klikové skříně. Konečně už se mi nebude svinit karburátor. Zkušenosti k datu 21.9.2010 jsou takové, že hadice ke karburátoru je úplně suchá a v nádobce bylo cca 15mm kondenzátu a Fridex to není. Takže shrnuto - Paráda.





20.10.2010: Konečně namontováno a zapojeno tažné zařízení...





10.8.2011: Po dvou měsících mám konečně hotovou hlavu od Chovance. Byly namontovány upravené a přebroušené ventily z Favorita, na ventilech guferka, vložená sedla pro použití N95, slícované a zvětšené sací a výfukové potrubí, upraven KP na 10:1 a nainstalovány C vahadla. K tomu bylo dodáno nižší těsnění pod hlavu, tenčí o 0,5 mm, z důvodu zachování co nejvíce materiálu na hlavě. Motor výrazně ožil nad 3500 ot. Dá se říci, že jsem spokojen. Ještě bude potřeba lehce doladit charakteristiku předstihu a bude to paráda.





23.8.2011: Vyměněna gufera těsnící buben před pronikáním tuku z ložiska ( červené byly po 10.000 km úplně sjeté). Při té práci jsem zjistil, že zadní brzdové válečky po dvou letech a stejném počtu kilometrů jako gufera přestaly z poloviny pracovat. Takže válečky ven, v každém válečku zarezlý pístek tak, že nešel ani vyrazit, montáž průměru 22 mm (Fragokov) a konečně zase naprostá spokojenost. Také byla vyměněna brzdová kapalina v celém hydraulickém okruhu a hadičky ke spojkovému a brzdovému válci za EPDM materiál.





7.5.2012: Nehoda, označená pojišťovnou jako totálka. Ze zadu do mne flákla oktávka a hýbla mi motorem s převodovkou o kus vpřed.





29.11.2012: Průběžně pokračují opravy a údržba. Podrobnosti dodám časem.





15.1.2013: Konečně udělána geometrie náprav a spousta jiné práce. Auto zase bezproblému jezdí. Chce to jen opravit výfukové svody, které začaly z neznámého důvodu praskat nad přírubou výfuku a namontovat nový pohliníkovaný výfuk.

Jenik120/Š120L - komentáře:

14:01:49
21.06.2012
jenik120
Konečně se podařilo pokročit. Zadní nosník je konečně vyrovnaný a zadní blatník taky nahrubo vyrovnaný. Snad už teď půjdou práce rychleji.
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 21.06.2012 14:01:49
19:43:43
29.05.2012
jenik120
deformace u domečku pružiny
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 29.05.2012 19:43:43
19:41:59
29.05.2012
jenik120
natrhlý nosník
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 29.05.2012 19:41:59
09:04:03
29.05.2012
minno
-> jenik120: daj fotky, som na to zvedavý.
20:51:29
28.05.2012
jenik120
-> minno: tak konecne jsem se dostal k rozebirani a pravy podelny nosnik na kterem je prisroubovana pricka je zdeformovany a blatnik pod hrdlem lehce vypoukly :-( Nejradeji bych ten nosnik vymenil i s casti blatniku ale nemam material. Novy nosnik asi nesezenu ale s blatnikem si nejak poradim... Budu muset pospekulovat, jak ten nosnik vyrovnat. Prubezne dodam fotky
07:55:15
10.05.2012
minno
-> jenik120: tak snáď to nie je hnuté a niečo z toho ešte bude. No práveže ja som mal ohnuté silentbloky prevodovky na priečke prevodovky a potom držiaky motora na priečke motora. Na karosérii bolo všetko OK. Kdesi som dával aj fotky. Zadná náprava bola potom preto posunutá celá asi o 1 cm do prava, čiže rozdiel vo vystrčení kolesa L/P strana bol asi 2 cm.
07:41:02
10.05.2012
jenik120
-> minno: Zatím jsem to neměřil a nerozebíral, čekám sále na likvidátora. Držák převodovky vypadá na první pohled ok, jde vidět že jsou silentbloky převodovky nakřivo. příčka motoru je zdeformovaná, ale nevím jestli to nechytila i pravá strana podélníku. to se pak musí oměřit. Tažné do vrtule... Uvidíme po rozborce. Už se dívám pomalu po dílech.



Pokud by se někomu válela doma zbytečná příčka motoru, držáky motoru a tažné tohoto typu, tak je rád odeberu :-)
10:16:46
09.05.2012
minno
-> jenik120: sakra :( a nie je to hnuté len na držiakoch a silentblokoch? Ja som to mal tiež tak, ale hnuté do strany, ohnuté silentbloky na priečke prevodovky (kyvka) a ohnuté držiaky motora na priečke. Stačilo dať nové držiaky a priečku prevodovky a bolo to OK.
08:13:09
08.05.2012
jenik120
-> OJOUCH: Zatím nevím, počkám až mi pojišťovna vyplatí nějakou směšnou sumu a pak to rozeberu, zjistím rozsah škod a uvidím. Popravdě mám k tomu autu dost velký citový vztah, tak se mi to nechce moc dávat pryč, navíc je tam všechno nové.



Buď to spravím, pokud to půjde, nebo si pořídím něco, ještě nevím co :-D
07:52:02
08.05.2012
OJOUCH
-> jenik120: Tak to nasere co planujes? jina kara nebo pujdes do jinyho auta?
07:19:43
08.05.2012
jenik120
Tak dnes auto dojezdilo, po 25000 km od celkové opravy do mne zezadu flákla v Ostravě Oktávka. Posunutý motor i s převodovkou minimálně o 2 cm. Hlavně že jsem den předem dělal údržbu do noci abych mohl ject do práce a v pátek s karavanem na dovolenou. 12
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 08.05.2012 07:19:43
10:47:22
23.08.2011
jenik120
Tak opět práce navíc. Mi připadá, že víc opravuji chvíli nové díly, než jezdím.
11:29:30
10.08.2011
jenik120
Tak a je tu upravená hlava a zkušenosti zatím velice příjemné. Bohužel nemám víc fotek, v zápalu boje jsem zapomněl dokumentovat :-(
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 10.08.2011 11:29:30
16:58:30
07.12.2010
Pajka
-> jenik120: No, podobný projekt jak můj žlutý Wartburg. Snad ho v roce 2010 (po dvou letech v krabicovém provedení) dotáhnu do finále 7.
10:47:11
26.11.2010
jenik120
-> Pajka: Dík, taky to 3 roky stálo na špalkách. Pravda většinu času to zabíralo místo v garáži a už jsem nedoufal, že se dokopu ke smontování. Ale nakonec, až na nějaké subdodavatelské vady je to naštěstí OK.



Jo nějaké fota z oprav jsou na: jenik601.rajce.idnes.cz/S koda_120
15:55:18
24.11.2010
Pajka
Je vidět kus precizní práce :-). Chválím!
09:16:33
08.10.2010
jenik120
Jinak co se týká montáže LEKRu na pětikanál, zkrácená galerie je u mne na: jenik601.rajce.idnes.cz/L ekr
09:11:18
08.10.2010
jenik120
-> minno: K nastavení "velké a malé" mezery, ke kontrole objemového ovladače přívěry... Když nahlédneš do dílenské příručky k LEKRu zjistíš, že nastavení není jen v otočení dvěma šroubky. Lekr je poměrně sofistikovaný karbec a dle toho i pracuje 4
17:11:39
07.10.2010
minno
-> jenik120: celkom nerozumiem na čo je to potrebné pri nastavovaní lekru?
Extreme Tyres