Jenik120/Š120L Jenik120/Š120L

komentáře | popis | fotky | jenik120 | 29.03.13 19:25 | 21x v oblíbených
Škoda 120L

r.v. 1987



Jak to všechno začalo:



V roce 2003 jsem získal zachovalou škodovku po mém dědovi. Jelikož jsem s ní denně jezdil a jezdím, tak započala postupná oprava celého auta...



- opravil jsem brzdy

- vyměnilo se pár dílů na karoserii

- kompletně se zgenerálkoval motor a předělal na GLS

- nahodil jsem zgenerálkovanou pětistupňovou převodovku a stočil setrvačník a řemenici

- montáž zapalování z Fava



Dále proběhla montáž sedadel z T613 a pokračovalo se očalouněním dveří, zadního plata, bočků a střechy látkou, která barevně pasovala k sedačkám.

Také přišla na řadu montáž benzínového topení z T613, namontování dalšího akumulátoru a přestavba celé elektroinstalace, tak aby vše fungovalo tak jak má...



Co mám v plánu:



- kompletní zgenerálkování přední nápravy (rozebrání, pískování, výměna nutných dílů, kompletní pozinkování) - HOTOVO

- montáž čtyřpístů (jsou nachystané), výměna brzdových trubek a hadic... , teda vlastně celé nové brzdy - HOTOVO

- kompletní GO zadní nápravy (podobně jako u přední nápravy) - HOTOVO 2x :-D

- drobné lakýrnické práce - HOTOVO

- jeden klíč na celé auto (zapalování, dveře, uzávěr nádrže) - HOTOVO

- vyčalounění kufru a přečalounění sedaček

- přestavba vedení vzduchu od benzínového topení

- celolak





8.2.2010: Mohlo by se zdát, že toto auto je již v hutích, ale není tomu tak... Po několika letech stání na špalcích je konečně po podvozkové stránce troufnu si říci nové :-) Co se tedy dělo?



- proběhla kompletní rozborka podvozku, nic nezůstalo na svém místě.

- vyvaření všeho co bylo načaté

- vše z náprav a podobně opískováno a nalakováno penetrátorem a následně dvěma vrstvama Alkytonu

- věci co byly původně v zinku se přezinkovaly

- spodek ošetřen Bitumenem od BKP

- nové hadice topení a vlastně všechny gumové díly, nové brzdové trubky...

- výměna lamely spojky

- úprava chladícího okruhu na systém jako v Ladě

- nová hydraulika komplet

- čtyřpísty

- centrální zamykání

- zámky a spínací skříňka favorit, uzávěr nádrže vyroben na klíč favorit

- alternátor 90A (55A nejak nestačil při všech spotřebičích)

- a mnoho dalších věcí... si ani nevzpomenu





18.6.2010: Proběhla montáž karburátoru LEKR. Bylo nutné udělat podtlakový měřič k nastavení velké mezery, malé mezery a testu příslušenství karburátoru, atd. Zkušenosti jsou zatím více než kladné :-) Jediná věc, co mi kazí radost je trošičku horší startování za tepla, kdy vlivem ohřátí karburátoru a vlivem odvětrávání plovákové komory do filtrboxu, nastávají problémy po několika minutách stání. Je nutno startovat s lehce sešláplým plynem. Jinak studené starty, přechody motoru za studena i tepla perfektní. Hlavně žádné škubání, cukání a ostatní nedostatky. Spotřeba oproti EDSR klesla. Jezdím mezi 7-mi až 7,6 litry na 100km, a nijak se neflákám.





17.8.2010: Nainstalována kondenzační nádobka u odvětrávání klikové skříně. Konečně už se mi nebude svinit karburátor. Zkušenosti k datu 21.9.2010 jsou takové, že hadice ke karburátoru je úplně suchá a v nádobce bylo cca 15mm kondenzátu a Fridex to není. Takže shrnuto - Paráda.





20.10.2010: Konečně namontováno a zapojeno tažné zařízení...





10.8.2011: Po dvou měsících mám konečně hotovou hlavu od Chovance. Byly namontovány upravené a přebroušené ventily z Favorita, na ventilech guferka, vložená sedla pro použití N95, slícované a zvětšené sací a výfukové potrubí, upraven KP na 10:1 a nainstalovány C vahadla. K tomu bylo dodáno nižší těsnění pod hlavu, tenčí o 0,5 mm, z důvodu zachování co nejvíce materiálu na hlavě. Motor výrazně ožil nad 3500 ot. Dá se říci, že jsem spokojen. Ještě bude potřeba lehce doladit charakteristiku předstihu a bude to paráda.





23.8.2011: Vyměněna gufera těsnící buben před pronikáním tuku z ložiska ( červené byly po 10.000 km úplně sjeté). Při té práci jsem zjistil, že zadní brzdové válečky po dvou letech a stejném počtu kilometrů jako gufera přestaly z poloviny pracovat. Takže válečky ven, v každém válečku zarezlý pístek tak, že nešel ani vyrazit, montáž průměru 22 mm (Fragokov) a konečně zase naprostá spokojenost. Také byla vyměněna brzdová kapalina v celém hydraulickém okruhu a hadičky ke spojkovému a brzdovému válci za EPDM materiál.





7.5.2012: Nehoda, označená pojišťovnou jako totálka. Ze zadu do mne flákla oktávka a hýbla mi motorem s převodovkou o kus vpřed.





29.11.2012: Průběžně pokračují opravy a údržba. Podrobnosti dodám časem.





15.1.2013: Konečně udělána geometrie náprav a spousta jiné práce. Auto zase bezproblému jezdí. Chce to jen opravit výfukové svody, které začaly z neznámého důvodu praskat nad přírubou výfuku a namontovat nový pohliníkovaný výfuk.

Jenik120/Š120L - komentáře:

22:05:38
11.04.2005
Johny Death
Vypada to fakt zajimave. koukam ze jeste hlavni veci jako podvopzek mas teprve pred sebou tak pockaqm jak to ¨dopadne a pak pripadne pridam k bodum ktere jsem pripsal :)
20:01:58
11.04.2005
zippin
Ten interiér je fakt dobrej a to topčo nemá chybu.52 10 frček52
20:00:19
11.04.2005
jenik120
diky! S tou elektro instalaci to je maly problem... Kdyz jsem ji min rok delal tak jsem si rikal ze si potom poznacim zapojeni novych svorkovnic a barvy kabelu, ale nejak jsem se k tomu uz nedostal 10 Co presne potrebujes vedet? Rad pomuzu pripadne odpovim na dotazy 4
19:47:11
11.04.2005
jack51
Pěkně - jaks řešil tu elektroinstaslaci - nemáš schéma? - 10b
09:41:58
07.04.2005
Tomáš SK
-> jenik120: No poviem ti Honzo, v tom mnozstve skodoviek som tu tvoju akosi prehliadol. Ale to s tym interierom a topenim nema chybu! Same prakticke upravy, len tak dalej!!! 4 Viac bodov sa dat neda 1
12:47:33
22.03.2005
jenik120
Diky moc...

Mam novinky: dnes budou nakomaxitovane drzaky trmenu a v prubehu tydne snad i trmeny 6

Uz chybi jen stocit zadni bubny na stejny prumer a mam vse pripravene na akci NOVE BRZDY 134
11:28:40
17.03.2005
Mr. Zabijak
-> jenik120: no musím uznat interiér je oprvdu luxusní a to topeníčko.. hmm nemám co dodat 9b 4
12:28:18
15.03.2005
manijak
T613 píšeš.....mno ten interiér nemá chybu...
18:27:05
11.03.2005
Jarda2
-> jenik120: Taky proto moc nepřemejšlim...3
23:40:18
10.03.2005
jenik120
-> Jarda2: Vsak me to taky stalo premysleni a to vzdy boli 1 1
18:25:15
10.03.2005
Jarda2
-> jenik120: Ahaaaa... Dobře vymyšlené...136
10:00:23
10.03.2005
jenik120
K topeni jsou jen dve rele, Dal jedno je na potkavaci svetla, jedno na dalkova svetla, jedno na mlhova svetla, jedno na pridavna dalkova svetla, jedno na motor steracu a jedno na vypinani radia a bufiku a dalsich vesi po vypnuti klicku... Vse je automatizovane tak abych nemusel na nic myslet kdyz opoustim auto 2
19:37:45
09.03.2005
Jarda2
-> jenik120: 3 3 Za šest minut 26 stupňů ? To je pěkný....9 9Ty všechny relátka jsou k tomu topení ??
13:19:55
09.03.2005
jenik120
-> Jarda2: Jo jo, kdyz uhodi mrazy, tak mam v aute teplo 26 stupnu za 6 minut 1. To rano skocim do auta jen v zupanu, zapnu topeni a jdu se v klidu lehce obliknout... Uz nechci auto bez nezavisleho topeni 2

Diky za bodiky!
18:40:24
08.03.2005
Jarda2
-> jenik120: Taky dávám 10... Docela hustý topení...9 To musí být v autě teplo v mžiku...
19:19:39
07.03.2005
jenik120
Diky, diky!!!! Snazim se delat na aute kazdou volnou chvili, jenze tech je malo 12 . Zhanim material a pripravuju ho, abych se az se otepli mohl zase pomenit par dilu a vklidu si pod autem polezet 6. Za cas dodam par fotek novych dilu
17:35:38
07.03.2005
angela
Jenik120:Ahojky máš ode mě 10 b. za interier,který se mi velice líbí.
20:07:44
06.03.2005
Zabak
to je topení OK 1

5b
14:15:09
04.03.2005
Jindra
tak jsem pridal body 10 J.
20:11:48
23.02.2005
jenik120
Malem bych zapomel... Dekuji za bodiky!
Extreme Tyres