xtuner / Š105-136GL xtuner / Š105-136GL

komentáře | popis | fotky | xtuner | 22.01.19 17:38 | 368x v oblíbených
Trocha historie:

Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:



Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!



Interiér:

původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..





Exteriér:

Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....

-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100

-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami

-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella

-Odstraněna spodní prahová lišta

-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185

-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13

-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13



Podvozek:

Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.



Přední náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...

-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)

-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice

-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů

-předělané dorazy

-tvrdé uložení ramen i řízení

-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy

-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130

-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru



Zadní vlečná náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton

-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra

-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)

-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1

-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci

-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem

-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava

-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100



Převodovka 5q:

-sériové odstupňování a sp. 4,22

-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně

-poskládaná od p. Sixty



Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.



Motor:

-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.

-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm

-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg

-řemenice přesoustružena na klínový řemen

-nutné osazení kliky pro ložisko

-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně

-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1

-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny

-zakolíkované a slícované potrubí

-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec

-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV

-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim

-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0

-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk

-palivo 98okt. a výše



V plánu:

-laděné výfukové svody

-dvojité motorkové karburátory



První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...



První start nového motoru ŠKODA 136




Video motoru v chodu:



Škoda 136, motor v záběhu

xtuner / Š105-136GL - komentáře:

19:44:45
02.12.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:Ne to má být přímo v Duchcově,ale třeba tady budou levnější1
19:40:14
02.12.2007
xtuner
-> CERHY: Tak to možná vim našel jsem stránky kde nabízejí pískování a je to v Oldřichově u Duchcova www.kotlik.cz/ a až to tedy budeš mít dohodnutý a povezeš to tam,tak bych ti byl moc vděčný kdyby jsi mi to tam taky hodil protože fakt nemám jak to tam dopravit.
19:31:21
02.12.2007
CERHY - zrušená registrace
->FORM,xtuner:Prej v duchcově to dělaj až pojedu se služebním zase do servisu tak se jich optám kde to přesně je.

Tak zas abych to všechno naložil do feliny3
19:29:25
02.12.2007
FORM - zlomená ojnice
-> CERHY: možná bych taky našel něco k pískování
19:27:05
02.12.2007
xtuner
-> CERHY: jo budu,jestli o něčem víš,tak by to bylo supr protože zatim nevim kde tady v okolí to dělají a nikam daleko to vozit nemůžu protože nemam jak...
13:53:57
02.12.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:budeš taky pískovat tu nápravu??Možná budu vědět o docela levným a ve větším by to bylo třeba ještě levnější1
16:45:45
26.11.2007
xtuner
-> CERHY: jo jo nesmím přece zůstávat pozadu 1

-> FORM: to jo to by jsme mohli6ale mám problém sehnat učité věci,třeba ty tenké matky na hlavní čepy a misky už u nás nikde nemají...
21:56:47
25.11.2007
FORM - zlomená ojnice
-> xtuner: Hele ho, nápraváře, koukám že uděláme hromadné skládání. :-))
19:56:48
25.11.2007
CERHY - zrušená registrace
A koukám že s toho taky děláš skládanku1
19:05:54
20.11.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:tak to jó3
17:21:12
20.11.2007
xtuner
-> CERHY: Ty svisláky by měly být český,mám je od švagra a ten mi je dal asi pře čtyřma rokama,tak nevim kde je kupoval,dal jsem je k tý fotce dnešní nákup aby tam toho nebylo tak málo 3
19:36:06
19.11.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:To je důležitý6 ,jinak to sou český svisláky??A kde a za kolik si je sehnal??2
16:24:14
19.11.2007
xtuner
-> CERHY: díky,no mě se ty nožky líbí víc takhle 5
20:10:49
18.11.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:Ty zrcátka vypadají pěkně,jen bych nechal nožky černý4
21:56:10
17.11.2007
xtuner
-> Majk: díky6
20:30:24
17.11.2007
Majk
Ovšem toto je také krásný stroj z AZNP :) a ty apolla...prostě paráda. Chomutov zdraví Most4 6
19:56:16
14.10.2007
xtuner
-> xbax: jo čtyřpístky bych chtěl nahodit do měsíce ale nevim jak to vyjde a apolla dám na auto asi až na jaře,těď do toho hnusného počasí to nemá cenu 5
20:56:01
07.10.2007
xbax
-> xtuner: hezke, pujdou v dohledne dobe 4pistky na auto? Uz nasad kola179
14:03:20
29.09.2007
xtuner
-> xbax: díky,ty budeš mít hezčí jestli je uděláš jak si psal...76
Extreme Tyres