skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Trocha historie:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
xtuner / Š105-136GL - komentáře:
19:28:50
09.03.2014
09.03.2014
Eidy
-> xtuner: Máš jestě 2 týdny na zajetí. Co přesně jsi dělal? Přeleštil válec a dal nový kroužky nebo vyměnil celou vložku?
19:24:54
09.03.2014
09.03.2014
xtuner
-> sikula: zabíhat to chvilku budu muset a tak si s tím na autodrom moc netroufám, když se něco má podělat, tak radši na podzim... ale určitě se na vás přijedu podívat a pokecat a trošku bych prohnal ten můj 20V s turbem před smrtí
-> bigfavo: ty tu ještě pořád makáš jo ? až to bude pojízdné a odzkoušené, tak klidně kdykoliv... jo akorát musí být sucho
-> bigfavo: ty tu ještě pořád makáš jo ? až to bude pojízdné a odzkoušené, tak klidně kdykoliv... jo akorát musí být sucho
22:17:35
08.03.2014
08.03.2014
bigfavo
-> xtuner: kedy ma povozis ?
22:00:38
08.03.2014
08.03.2014
sikula
-> xtuner: Taky jsi si máknul, ještě to složit a zabíhačka aspoň trošku co?
06:11:28
26.02.2014
26.02.2014
MATTESS
-> Tuner#2: tak tak, směs a celoročně. Prázdný okruh přes zimu bez kapaliny je špatně + práce navíc (zbytečná). Vodu max. na ozkoušení po opravě a pak hned směs
06:00:08
26.02.2014
26.02.2014
xtuner
-> Tuner#2: ,-> T: jo máte pravdu a já to taky teď vidím, nevím proč ale přišlo mi zbytečné používat fridex, když v zimě nejezdím ale na tohle jsem už nepomyslel
21:08:47
25.02.2014
25.02.2014
T
-> xtuner: : tak ještě, že se na to přišlo při rozebraném motoru, to by mohl být klid na delší dobu a jak píše T2, samotná voda nee, + ještě doplním, jestli se nepletu, vzroste teplota varu kapaliny
20:55:59
25.02.2014
25.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner 25.02.14 20:52:10: Tak jednoznačně to chce směs, působí antikorozivně v celém okruhu, samotná voda je blbost a hrob pro motor/chladič a trubky...
20:52:10
25.02.2014
25.02.2014
xtuner
-> minno: s vodním kamenem mám celkem problémy (ne že by to nechladilo ale je to takhle zapráskaný) asi bych tam měl začít lít fridex a ne jen destilku a vždy na podzim to vypouštět....
-> T: olej byl naředění ale jen mírně, přišel jsem na to asi v začátku a těsnění nejevilo nějaké známky vady.... kdybych býval s tím jezdil ještě letos, tak si myslím, že by se to projevilo už víc....
-> T: olej byl naředění ale jen mírně, přišel jsem na to asi v začátku a těsnění nejevilo nějaké známky vady.... kdybych býval s tím jezdil ještě letos, tak si myslím, že by se to projevilo už víc....
20:46:34
25.02.2014
25.02.2014
T
-> xtuner: : a voda v oleji nebyla ? a těsnění drželo ?
20:27:28
25.02.2014
25.02.2014
minno
-> xtuner: a prečo máš aj zvonka tie vložky akési hrdzavé?
20:21:29
25.02.2014
25.02.2014
xtuner
-> vhml: -> vhml: Jasně že jo ale to první pootočení myslím, když jsem měl ještě nasazenou hlavu, po sundaní jsem je samo zajistil a pootáčel jsem si a koukal jak na tom válce jsou... no a aby se mi pak líp měřily ty přesahy, tak jsem to jištění dal zase pryč
20:18:35
25.02.2014
25.02.2014
vhml
-> xtuner 25.02.14 20:15:17: měl jsi zajištěný vložky když jsi pootočil?
20:15:17
25.02.2014
25.02.2014
xtuner
-> T: Měl jsem sundanou vanu a prsa a při pootočení motorem najednou koukám z klikové skříně kape voda, při bližším ohledání to bylo ze třetího válce z prostoru nad pístem a při stlačení to prosakovalo přes kroužky dolů. Tak jsem sundal hlavu a dnes kontroloval přesahy a třetí válec je špatně usazený, je o cca 0,08mm víš jak ostatní tři, takže to bude asi ten důvod... jenže, jak se v tom válci držela přes zimu voda, tak trochu vyreznul
20:15:14
25.02.2014
25.02.2014
Eidy
-> xtuner: Utopený vložky?
19:19:09
25.02.2014
25.02.2014
T
-> xtuner: : copak se děje ?
19:16:26
25.02.2014
25.02.2014
xtuner
-> kraska98: nee, flock už nechci i když to auto skoro nepoužívám, tak přeci jenom po těch letech to už jeví určité známky (ošoupání) takže mám zálusk na koženku... ale teď se musím starat v prvé řadě o motor protože chci letos vyjet
17:49:19
25.02.2014
25.02.2014
kraska98
-> xtuner: Takže bude zase ve flocku akorát v bílem ? Já bych spíše zkusil čený flock a přístrojovku,lištu apod dal do carbonové folie
19:36:03
22.02.2014
22.02.2014
xtuner
-> kraska98: děkuju ale pro mě je už okoukaná a navíc si myslím, že k té modré by šla více bílá, tak snad letos se k tomu už dostanu