skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 105L vyrobena 3.7 1986 a 14.7.1986 zakoupena v Píšťanech(SK) jsme první majitelé.
Jako nová nahradila dosluhující škodu spartak standart (s řazením na podlaze) z roku 1956.
Spartak šel po pozdějším několikaletém stání za zahradou do šrotu, v té době jako bezhodnotné auto.
Stopětka jezdila do roku 2006 (kdy ji nahradila nová fábiaII) jako auto v rodině, najela spolehlivě cca 130 000km bez závažnějších poruch a problémů. Naučila nás jezdit dřív než autoškola a odvezla celou rodinu a vše, co jsme potřebovali, často i s pujčeným vozíkem.
V roce 2006 vlivem přehřátí praskla hlava motoru a taky nastalo řešení koroze po dvaceti zimách. Motor se nahradil jiným motorem, měnili se přední blatníky a svislé čepy. Autu jsem pořídil provizorní garáž, kterou jsem postupně vybavil stěnou a vraty. Autem jsem jezdil do roku 2011 do školy a kolem domu, udržoval ho provozuschopné.
Po pětiletém stání v garáži jsem se v roce 2016 pustil do vysněné ,,rozsáhlé opravy".
Auto vracím zpět do původního stavu, kromě zadní nápravy a převodovky, vše jsem znovu a pořádně vyvařil, snažím se mít maximum dílů původních. Vše skládám podle katalogu.
-Karoserie je původní po opravě, výměně předních blatníků a LP dveří.
-Interiér je kromě předních sedaček s opěrkami hlavy původní.
-Elektroinstalace je původní.
-Brzdy původní sériové, měněn HBV a posilovač.
-Přední náprava dostala kratší pružiny VD270 a tlumiče nový olej.
-Zadní náprava a převodovka je ze škody 130, taky z roku 86, vyztužena podle skupiny A, opískováno a v komaxitu. Tlumiče PAL, nový
olej.
-Převodovka škoda 130 kterou jsem přestavěl na převod 4,22.
-spojka - nová lamela a ložiska
-Motor je v autě zpět původní 742.10, dostal nové šálky a axiální kroužky na kliku. Měnili se pístní kroužky, rozvodový řetěz, namontovala se starší srovnaná hlava se zabrousenými ventily, zánovní karburátor 2931. Po těch kilometrech nebylo vůbec nic pístum ani válcům. Šálky jsem měnil ale nebylo to nutné. Byl pravidelně a včas měněný olej.
Veškeré opravy a práce jsem dělal svépomocí a sám.
Auto prošlo v srpnu 2019 přes STK bez závad.
Učast na srazu:
2016 Jaro Běšíny, ale bez auta :(
2019 Škoda sraz Lubina
Jako nová nahradila dosluhující škodu spartak standart (s řazením na podlaze) z roku 1956.
Spartak šel po pozdějším několikaletém stání za zahradou do šrotu, v té době jako bezhodnotné auto.
Stopětka jezdila do roku 2006 (kdy ji nahradila nová fábiaII) jako auto v rodině, najela spolehlivě cca 130 000km bez závažnějších poruch a problémů. Naučila nás jezdit dřív než autoškola a odvezla celou rodinu a vše, co jsme potřebovali, často i s pujčeným vozíkem.
V roce 2006 vlivem přehřátí praskla hlava motoru a taky nastalo řešení koroze po dvaceti zimách. Motor se nahradil jiným motorem, měnili se přední blatníky a svislé čepy. Autu jsem pořídil provizorní garáž, kterou jsem postupně vybavil stěnou a vraty. Autem jsem jezdil do roku 2011 do školy a kolem domu, udržoval ho provozuschopné.
Po pětiletém stání v garáži jsem se v roce 2016 pustil do vysněné ,,rozsáhlé opravy".
Auto vracím zpět do původního stavu, kromě zadní nápravy a převodovky, vše jsem znovu a pořádně vyvařil, snažím se mít maximum dílů původních. Vše skládám podle katalogu.
-Karoserie je původní po opravě, výměně předních blatníků a LP dveří.
-Interiér je kromě předních sedaček s opěrkami hlavy původní.
-Elektroinstalace je původní.
-Brzdy původní sériové, měněn HBV a posilovač.
-Přední náprava dostala kratší pružiny VD270 a tlumiče nový olej.
-Zadní náprava a převodovka je ze škody 130, taky z roku 86, vyztužena podle skupiny A, opískováno a v komaxitu. Tlumiče PAL, nový
olej.
-Převodovka škoda 130 kterou jsem přestavěl na převod 4,22.
-spojka - nová lamela a ložiska
-Motor je v autě zpět původní 742.10, dostal nové šálky a axiální kroužky na kliku. Měnili se pístní kroužky, rozvodový řetěz, namontovala se starší srovnaná hlava se zabrousenými ventily, zánovní karburátor 2931. Po těch kilometrech nebylo vůbec nic pístum ani válcům. Šálky jsem měnil ale nebylo to nutné. Byl pravidelně a včas měněný olej.
Veškeré opravy a práce jsem dělal svépomocí a sám.
Auto prošlo v srpnu 2019 přes STK bez závad.
Učast na srazu:
2016 Jaro Běšíny, ale bez auta :(
2019 Škoda sraz Lubina
škoda 105L 86 - komentáře:
20:38:31
02.09.2019
02.09.2019
Zdendys Š.
Nádherná Škoda 105LX.
19:37:08
26.04.2016
26.04.2016
Mikes_120L
Ty kráso, ten vozejk mám taky a mám na něm SPZtku 48-ZR-36 to je skoro stejný
21:57:35
10.12.2015
10.12.2015
miguelias
Možná bych tam i tu kyvku nechal. Když jí dáš dokupy, neměl by být problém :)
22:22:02
06.03.2011
06.03.2011
mirra99
pěkně zachovalá jen tak dál
17:44:40
27.11.2010
27.11.2010
Quest
17:18:59
27.11.2010
27.11.2010
Šulda
-> ŠKODA 120 GLS: nevítej on jenom založil novou kartu
16:08:36
27.11.2010
27.11.2010
Lukaso358
Pěkná taky sme měli býlou . Zdá se mi to nebo tam máš značky UOD? my měli UOD 03 93 :D
15:48:47
27.11.2010
27.11.2010
ŠKODA 120 GLS
Ahoj, vítám tě na Virtu