skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
00:06:49
13.08.2011
13.08.2011
Felinka 1.3mpi
ty kola ji budou sluset
16:58:08
12.08.2011
12.08.2011
strucy
-> Shader: jj
20:03:51
11.08.2011
11.08.2011
Norton
-> Shader: -> Shader: caffko skus toto :O)
www.pro-pneu.cz/7791-toyo -proxes-t1-r-195-45-r-14-7 7-v-tl-letni.html
www.pro-pneu.cz/7791-toyo -proxes-t1-r-195-45-r-14-7 7-v-tl-letni.html
19:57:35
11.08.2011
11.08.2011
Shader
-> strucy: ... musím přiznat, že jsi v mém seznamu "inspiračních vozu", ale neboj mám svou vizi. Ve výsledku to bude o něčem jiném. Holt máme dobrý vkus
19:30:12
11.08.2011
11.08.2011
strucy
-> Shader: ked pozerám fotky tvojho auta mám pocit že pozerám na svoje auto
18:54:24
11.08.2011
11.08.2011
Lubes - zrušená registrace
-> Shader: na tých kolesách to vyzerá božsky
18:37:06
11.08.2011
11.08.2011
škodec
-> Shader: neskutocne krasne kolieska fakt luxus
15:26:40
07.08.2011
07.08.2011
Shader
-> Edisek:
Hoši dík, chvála vždy potěší, konečně je po těch letech rozebíráni a repasováni zase něco (skoro) v celku . Teď musím nějak vymyslet ty pružiny.
Hoši dík, chvála vždy potěší, konečně je po těch letech rozebíráni a repasováni zase něco (skoro) v celku . Teď musím nějak vymyslet ty pružiny.
13:23:08
07.08.2011
07.08.2011
Mates
-> Shader: Ty fotky nápravy jsou boží,jen tak dál,už se těším na finální lak
13:11:01
07.08.2011
07.08.2011
Edisek
nápravu bych si dal spíš do poličky v obýváku
13:03:34
07.08.2011
07.08.2011
Péďa17
-> Shader:
23:52:29
06.08.2011
06.08.2011
Eidy
-> Shader: Ta poslední fotka je nádherná. Až brutální.
21:34:10
06.08.2011
06.08.2011
Shader
-> Norton: Potřebuju 2 gumy Toyo proxes T1-r 195/45 R14... Napsal jsem už stovky emailu do různých obchodů, ale nikde už je nemají, vypadá to že v ČR asi vyprodáno :D
21:27:34
05.08.2011
05.08.2011
Norton
-> Shader: ake pneu potrebujes? mno keby si ju nechal v takejto farebe ako cirna matna a tie kola vrrrr krasne :O)
21:26:40
05.08.2011
05.08.2011
Qwak
-> snoopy: ty kola nemaj gumy ale chybu taky ne
20:04:59
26.07.2011
26.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> upír 130 26.07.11 19:01:15: Není nejlepší ten černý? Čím více chomátu obsahuje tím tmavší to je. Je zlatý, pak ten zelený a pak černý ne?
19:01:15
26.07.2011
26.07.2011
upír 130
-> Tuner#2: na kotouče je nejlepší ten olivovej pozink, vypadá hodně tmavě zeleně a sjede se hned po pár šlápnutí a kotouč jinak na jiných místech nerezne, je to paráda..
18:03:43
26.07.2011
26.07.2011
4dams
-> Shader: Dosť! pekná práca, len tak ďalej
17:55:53
26.07.2011
26.07.2011
Shader
-> 4dams: Vysoká ... i s dopravou 3750 + ještě musím pořešit rozšiřovací sadu třmenů.