Škoda130GLj Škoda130GLj

komentáře | popis | fotky | Shader | 04.10.20 17:41 | 416x v oblíbených
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.

Zde vám přináším nový popis vozu:

Karoserie

• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku

Nápravy

Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm

Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport

Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec

Motor

• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů

Naš YouTube Channel:
Motor Rapid 742.136 Start - 1

Skoda130GLj - Aktuální stav! 2015

První zkušební jízda (Skoda130GLj)

Převodovka

• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).

Interiér

• Skořepinové sedačky OMP



Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)



Škoda130GLj - komentáře:

16:38:44
15.10.2020
Shader
-> Bukaj: Hm... takže motor/převodovka ven. Když tak na to koukám, co je potřeba udělat, upravit, tak já to budu muset zase z půlky rozhodit 3
19:04:24
12.10.2020
Bukaj
-> Shader: U kyvky jo - zvednout zadek, shodit příčku, vyklopit převodovku dopředu, sundat víko, dotáhnout, zajistit, očistit, odmastit, tmel, nandat víko...
...u vlečky si to moc nedovedu představit - převodovka drží za víko na příčce a vyndavat čepy ramen a sundavat příčku - to už je jednodušší vyndat motor...7
18:28:53
12.10.2020
Shader
-> minno: Nic není věčné, když to vydrží pár let, budu pokojený 4 .

-> Bukaj: Vždycky jsem rád za tyhle komentáře, když přijde někdo a má smyslu plnou teorii. Dá se to vyřešit na autě?
10:40:53
12.10.2020
Tom Troll
-> Bukaj: Kámošovi nedávno vyskakovala pětka, s tim že když držel páku na místě tak tam zůstala, ale jinak sama hned vyklouzla. Poradil jsem mu sundat zadní víko a podívat se, pětkový kolo na hnacim hřídeli rejdovalo o několik cm a matice už byla asi na posledních třech mm závitu. Kdyby ještě pár dní jezdil bez pětky tak tam podle mě bezpečně zahučí. 4
upraveno 1x, naposled 12.10.2020 10:41:24
09:14:35
12.10.2020
Bukaj
-> Shader 04.10.20 17:53:02: Ten zvuk z převodovky na volnoběh při zahřátém agregátu je pravděpodobně rachtání kuželíkového ložiska na hnacím hřídeli - běžný jev u pětikvaltů.
Je to příznak příliš velké vůle tohoto ložiska a nejčastější příčinou je povolená pojistná matice pětkového kola na hnacím hřídeli...
...není to nikterak fatální závada (ještě jsem neslyšel, že by se někomu ta matice vyšroubovala úplně), ale ten zvuk je otravný a člověka dříve nebo později donutí to řešit. 1
09:14:29
12.10.2020
minno
-> Tuner#2: Máš pravdu, teraz som kukol tvoje fotky a má ho tam3 Tak to potom asi len ja som sa s tým tak trápil.
-> Shader: Snáď nie. Asi záleží aj od polohy, v akej je bowden/lano. Ja to mám zhora. Mal som teraz asi 2 mesiace dočasne pripojené staré laná bez prachovky, a prišlo mi, že to aj za to krátke obdobie dosť zatuhlo, ale tie laná už boli chytené aj predtým.
09:09:17
12.10.2020
Shader
-> minno: Určitě by to bylo lepší, ale popravdě mě to ani nenapadlo. Tak snad ja píše T2, s tím nebude problém 4
08:49:53
12.10.2020
Tuner#2
-> minno 12.10.20 08:48:34: mám bez a na letní provoz není problém. Ale lepší by to bylo 4
08:48:34
12.10.2020
minno
-> Shader 09.10.20 18:18:59: Lanovody by neboli lepšie s prachovkami? Takto to nebudeš mať chránené proti vode a bordelu z ciest.
12:35:30
10.10.2020
Shader
-> Eidy: To asi přežiji 3
11:22:57
10.10.2020
Eidy
-> Shader: Tak asi 300.
09:50:04
10.10.2020
Shader
-> Eidy: Pancéřovky 1 124Kč. Kolik jsem prodělal? 3
20:12:29
09.10.2020
Eidy
-> Shader: Kolik stály pancéřovky? Jen pro porovnání s vlastní výrobou.
18:18:59
09.10.2020
Shader
Byl jsem zde popotahován za zadní brzdové hadice 3 , dnes došly pancéřovky + lanovody na míru.
zvětšit Škoda130GLj - obrázek od Shader vložen 09.10.2020 18:18:59
17:53:02
04.10.2020
Shader
Dneska proběhla veřejná projížďka č.2. Nějaké postřehy.

Hlučné je to stále, ale k ochraně sluchu, musím přidat ochranu chrupu3 . Po nasazení předních tlumičů GAZ, je to slušný beton. Takže s tím se asi ještě bude laborovat, ale jinak je to ok. Co se týče brzd od zadního levé kola je občasně slyšet jakoby "skřípot", ale včera jsem dělal s ruční brzdou, může tam být souvislost. Motor šlape parádně, dneska jsem atakoval hranici 6500, dle otáčkoměru 6700 cca, otázka zní, kolik tam reálně těch otáček bylo. Troufám si říct, že tam byla ještě rezerva. A jedna nemilá zpráva, o které už nějaký čas vím. Při stojícím autě na volnoběh, se z převodovky ozývá jakýsi zvuk. Za jízdy a při řazení to není znát. Těžko říct, co to může být.
Takže asi tak k dnešní jízdě 5
21:32:56
30.09.2020
kraska98
-> Shader: 3 3 3 To ne, asi jsem ještě mladý, ale dá se to. 1

-> Milan 136: To si nejsem tak jistý. Mám holou trubku a i tak mi příjde, že borci na 8 kanálu s chobotnicí a příčňákem od p. Krejčího jsou co se do kraválu týče o level výše. Oproti tomu mám já furt šicí stroj. 3

Příčňák
20:29:05
30.09.2020
Tuner#2
-> Shader 30.09.20 18:26:48: měření hlučnosti není úplně jednoduchá věc. Musí být zkalibrovaná technika a daná vzdálenost z které se měří. To co převádí na srazech je tak maximálně na zmeření pindíků při té akci, ale neporovnatelné s jinou 4
18:42:03
30.09.2020
Milan 136
-> kraska98 30.09.20 13:14:36: U trubky to bude asi úplně jedno, kolik to má kanálů3
18:26:48
30.09.2020
Shader
-> Tuner#2: Pro zajímavost si zkusím změřit hlučnost, ať vím, proti čemu vlastně stojím 3 .

Nemáte někdo už naměřeno? 3
Extreme Tyres
Čt 31.12. Silvestrovská AOS | pá 12.06.2020 - so 01.05. 15. COVID-19 SRAZ MORAVSKÝ K.. | další akce...