Škoda130GLj Škoda130GLj

komentáře | popis | fotky | Shader | 16.08.21 19:41 | 420x v oblíbených
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.

Zde vám přináším nový popis vozu:

Karoserie

• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku

Nápravy

Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm

Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport

Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec

Motor

• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů

Naš YouTube Channel:
Motor Rapid 742.136 Start - 1

Skoda130GLj - Aktuální stav! 2015

První zkušební jízda (Skoda130GLj)

Převodovka

• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).

Interiér

• Skořepinové sedačky OMP



Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)



Škoda130GLj - komentáře:

21:24:15
14.04.2012
pitrs-84@
-> Shader: uzkyma napravama? prevrtani roztece primo do naboju/bubnu? lehke ubrani ET na kolech,,, neverim ze by tam ty kola nevlezli... radeji bych volil cestu uprav naprav nez jezdit s votuzeninou, naktere se kazdej polda poveze jen co to uvidi,,, kdyby si zanechal kastli origo a nacpal tam ty kola tak si ani neprdnou,,, ja mam na felde 8X15 ET 9 a myslis ze mi to leze ven? hledam zpuzoby jak na to ,ne duvody proc to nejde
upraveno 1x, naposled 14.04.2012 21:24:56
20:38:34
14.04.2012
m8rinek
-> Shader: mě se to líbí, klidně bych to tak udělal :).
20:36:42
14.04.2012
Shader
-> pitrs-84@: No právě, že nedám... i kdybych tam neměl podložku, tak díky konstrukci origo lému, bude podstatná část kola čouhat ven. Akorát si tím sprasím lak potom. Mimochodem jak bys to řešil ty?6
20:27:08
14.04.2012
pitrs-84@
nedelej ty lemy... nech to origo jak to ma bejt,,,ty kola tam das i tak
19:29:15
14.04.2012
Shader
-> bigfavo: Jo, přesně jak píšeš... ale je třeba si s tím celkém vyhrát, aby to sedělo jak má6
19:17:33
14.04.2012
bigfavo
-> Shader: dobre sedia tie lemy 4 to su vnutorne zo skodovky ??
19:50:21
27.03.2012
Shader
-> minno: Dík za postřeh, mrknu na to4
22:56:33
25.03.2012
minno
-> Shader: krásny motor i prevodovka :-) Na prevodovke máš ale opačne naloženú tú pružinku čo drží spojkové ložisko vo vypínacej páčke. Fungovať to bude, ale mala by byť smerom dodola nasadená.
20:43:51
10.03.2012
Sepp
-> Shader: Mně ho právě taky nabízel, ale nikde jsem o tom nic nenašel, tak jsem ho nevzal.
20:00:14
10.03.2012
Shader
-> rOMAN: S tím jezdíš závody jo? Musím říct, že to vypadá celkem dobře.

Zítra skočím za známym, zda by nebylo možné vyrobit nový náboj s roztečí 4x100. Pokud by už to jinak nešlo, budu muset řešit jinak.

-> Sepp: V podstatě mám reference přímo od pana ing. Čepka z motor-excelu. Takže jsem taky zvědávý.
17:39:04
10.03.2012
Sepp
Na ten karb. DGV máš nějaký reference? Uvažoval jsem o něm, ale nic moc jsem se nedozvěděl, jestli a jaký je to přínos, nebo ne.
14:20:10
10.03.2012
rOMAN
-> Shader: foto.video4all.cz/naboj2. jpg , foto.video4all.cz/naboj1. jpg a drzi to :) dokonce jsem myslim o kousicek (asi 1mm) nechal stocit i vnitrek kotouce aby bylo vic masa na unaseci.
13:57:03
10.03.2012
Martin/125/
Vapadá to fakt suprově...klobouk dolů 4
12:16:03
10.03.2012
Domajz
Werkowy ryncznik pod przewodowkóm musi być3
12:07:58
05.03.2012
Eidy
-> Shader: Zadní náboje bych klidně převrtal. Dost lidí na tom jezdilo/jezdí a nikdy to neprasklo.
20:55:22
04.03.2012
michal.tuareg
Tak takováhle práce se mi LÍBÍ !4
Ty zadní náboje navrtej, já jsem na tom odjezdil několik sezén a bez potíží. Měl jsem je stočený aby tam šel nasadit přední kotouč z Felicie a rozvrtaný na 4x100.
17:18:20
25.02.2012
gogino1987
-> Shader: len tak dálej pekná práca4
12:36:59
05.02.2012
Shader
-> Vena: To by nebyl problém, už jsem tam měl i přední náboje na úpravu3 , ale chtělo by to nějaký výrobní výkres. Ještě mě napadlo, dát jím tam originál a nechat podle toho vyrobit náboj s roztečí 4x100.
13:47:41
04.02.2012
Vena
-> Shader: Jedině nechat něco utočit ve Werku1
Extreme Tyres