čert / Škoda 105L 1.4 čert / Škoda 105L 1.4

komentáře | popis | fotky | čert | 11.06.20 06:50 | 156x v oblíbených
Auto je původem Škoda 105L r.v. 1987. Já jsem majitelem od r. 2001. V roce 2003 proběhla přestavba na S130 s motorem 781.136. V roce 2007 oprava karoserie a při té příležitosti nový motor (fabia v bloku 781.136). Původní bílou barvu nahradila modrá.



Karoserie:

-nový lak - modrá dynamik (4590)

-kompletně vyvařeno, nové blatníky, prahy, zadní lemy

-odstraněny trubky na hever -> vyztuženy místa pro hever na začátku a konci prahu - pro použití heveru z FEL

-spínačka a zámky z FEL včetně víčka nádrže + kryt víčka nádrže z FAB (elektricky ovládané otvírání)

-kryty klik z FAV

-4-očko + maska

-prodloužení střechy s brzdovým světlem

-elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka z FEL, ovladač z OCT

-podvozek ošetřen HB BODY 932

-dutiny HB BODY 900

-bílé kryty předních a bočních blinkrů

-zadní světla červenobílé

-ostřikovače FAB

-motorek stěračů z FEL

-raménka stěračů upraveny z FEL + delší stěrače

-střešní okno

-elektrické otvíraní předního a zadního kufru

-plynové vzpěry na předním a zadním kufru

-folie na oknech - přední boční 70% propustnost, ostatní okna 20% propustnost

-čelní sklo s modrým pruhem

-centrální zamykání

-alarm

-vzpěra mezi předními tlumiči

-odhlučnění motorového prostoru - motorový prostor polepen prošitou skelnou rohoží potaženou hliníkovou fólií

-přední plastové podběhy





Podvozek:

-Přední náprava:

- vyztužená dle L/A

- stabilizátor průměr 18mm

- tvrdé silentbloky uložení stabilizátoru

- L/A pružiny délka (délka 260mm)

- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)

- kotouče s vnitřním chlazením

- náboje s roztečí 4x100 a 4x108

- strmější hřebenové řízení 2,8 ot

- ošetřeno HB BODY 932



-Zadní náprava:

- vyztužená dle L/A

- zesílené úchyty šikmých ramen

- pružiny délka 406 mm; o 30% tvrdší než sériová vlečka

- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)

- brzdové válečky 22mm

- nový zadní náboj s roztečí 4x100, 4x108 a 4x130 plus převrtaný buben

- ošetřeno HB BODY 932



-brzdový posilovač z FEL

-HBV 22 mm

-kola: pavučiny 6J x 14, pneu 175/65 R14





Motor:

-blok 781.136

-klika, vložky, písty, ojnice FAB

-vačka motorexcel 265/257

-hlava FAB

- zvětšené kanály 28mm

- úprava sedel ventilu

- úprava spalovacího prostoru

- snížena na kompresní poměr 10,6

-převařené saní FAV, slícované s hlavou

-expanzní nádržka OCT

-hliníková olejová vana

-olej polosyntetika MOGUL GX-FE 10W-40

-přertyskovaný karburátor LEKR

-zapojené vyhřívání sání

-upravená řemenice FEL, předělaná na klínový řemen

-odlehčený setrvák FEL 1.3

-přítlačnák FEL 1.6

-odpružená spojková lamela TAZ1500

-přítlačný talíř SACHS

-bezkontaktní rozdělovač pro 136X

-zapalovací svíčky DeNSO Iridium IK20

-výfuk S110R, svody vlastní výroby na FAVo potrubí

-alternátor 70A

-rychloběžný startér FEL

-filtrační nádobka na odvětrání klikové skříně

-uložení motoru na silentblocích FAV



Převodovka:

- 5q - stálý převod 4,22

- I 3,80 série 5°

- II 2,12 série 5°

- III 1,41 série 5°

- IV 0,96 série 4°

- V 0,74 sixta

-tvrdý silentblok převodovky

-převodový olej Castrol 75W/90

-železný kloub řazení

-úprava těsnění hokejky

-úprava těsnění náhonu rychloměru



Interiér:

-ošetřeno HB BODY 910 + lak

-tříramenný volant (upraven tak abych dosáhl na páčky + věnec z 4ramenýho volantu z FEL)

-lucasy z FEL

-cyklovač stěračů FEL

-ovládaní topení z FAV

- přerušovač blikačů FEL

-loketní opěrka

-stropní světlo z FEL (před zrcátkem)

-vzadu boční stropní světla z OCT

-stropní madla FEL

-přední a zadní sedačky FEL

-přední a zadní pásy FEL

-elektrické ovládaní oken (ovladače OCT)

-zámek řadící páky ( čertlock :-) )

-autorádio + 4x repro (nějaký noname, nějak to hraje a to mi zatím stačí:))

-upravené teplovody topení

- přístrojový štít

- přístrojovka z FEL zabudována v IPUR palubce

- grafika budíků ve stylu fabia RS (phexsys)

- změna některých kontrolek na spodní liště (phexsys)

- modré podsvícení

- nerezové obroučky (phexsys)

- LEDky místo žárovek

- zabudováno cyklotacho

- přepínání funkcí cyklotacha pravou páčkou pod volantem (první poloha od sebe)

- kontrolka sytiče/otevření druhého stupně

- kontrolka parkovací brzdy

čert / Škoda 105L 1.4 - komentáře:

20:08:36
28.03.2013
ochoda
-> čert: más to super, fakt pekny 4 ... co kulisa? uz si ji namontoval? 3
17:49:17
27.02.2013
francomk
-> čert: Paráda 4
19:11:41
25.02.2013
čert
teď už to jenom namontovat do auta...
zvětšit čert / Škoda 105L 1.4 - obrázek od čert vložen 25.02.2013 19:11:41
17:10:28
11.02.2013
čert
trochu zinku na přední nápravu 6
zvětšit čert / Škoda 105L 1.4 - obrázek od čert vložen 11.02.2013 17:10:28
12:17:52
27.01.2013
čert
-> minno: tak jsem zkoušel ty moje silentbloky a podle toho co jsi psal tak jsou to ty měkké. Porovnával jsem to se seriovýma na 120cu.
22:31:21
26.01.2013
minno
-> MOLSO: koťuha, teraz keď je to už odladené3

-> Marcius: No, je to len moja skúsenosť. Niekto iný alebo na inom aute, inom motore, môže mať skúsenosť inú... Ale vo všeobecnosti myslím že určite platí, že kto chce ticho, musí použiť mäkké silentbloky a potom už ide len o to, aká koncepcia silentblokov sa použije, aby sa motor moc netriasol.....
21:46:20
26.01.2013
MOLSO
-> minno: taak a teraz konečne môžem namontovať tie moje držiaky 3 3
20:56:11
26.01.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> minno: 171 díky moc, poučím se ze tvých chyb a začnu rovnou kombinací č.3 a dám si pozor, aby to byl gumokov 4
20:02:15
26.01.2013
minno
-> Marcius: možno si nemal v ruke origo Gumukov ale nejaký iný.



Už som tú výmenu aj stihol zrealizovať1 Výsledok je taký, že je to konečne asi ideálna kombinácia silentblokov. Kto chce mať v aute ticho, tvrdý silentblok je proste zlá voľba. Takže teraz mám na ľavom držiaku Felda Gumokov silentblok a na pravom držiaku Favo Gumokov silentblok. Obidva z mäkkej gumy. Už po prvom naštartovaní som počul, že zvuk od motora je zas čistý bez sprievodných rezonácií karosérie. A motor sa nechveje. Za jazdy OK, na voľnobehu tiež OK. To "V"-éčkové prevedenie favo silentu je podľa mňa najvýhodnejšie riešenie na pravú stranu, už len kvôli sklonu motora....

Takže už som teda vyskúšal kombinácie (L+ P strana):

1. Felda mäkký + Felda mäkký - v aute super ticho, ale motor sa až moc chvel, aj na voľnobehu aj za jazdy.

2. Felda mäkký + Felda tvrdší - motor bez chvenia, no v interiéri hluk, ešte asi horšie riešenie ako sériové silentbloky (z pohľadu hluku)

3. Felda mäkký + Favo mäkký - motor bez chvenia, ani na voľnobehu ani za jazdy, v aute ticho porovnateľné ako pri kombináci č. 1.
18:52:08
26.01.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> minno: bezva, kdyžtak pak napiš, zajímá mě to 4 mě přišlo, že je tvrdší.
12:44:35
26.01.2013
minno
-> Marcius: -> čert: tak som včera kúpil favoriťácky silentblok origo Gumokov a guma je porovnateľne mäkká ako Felda Gumokov silentblok. Na rozdiel od feldy sa ale ten favo silentblok vďaka "V" riešeniu gumy tak nekýva do strany pri skúšaní rukou. Skúsim ho naložiť a uvidím. Malo by to vyriešiť môj problém.
07:23:11
24.01.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> minno: jestli to byl gumokov nebo ne, to už fakt netuším, to bych asi kecal. Ale dnes jedu do mototechny, tak se tam na něj kouknu a porovnám 4
18:59:09
23.01.2013
minno
-> čert: ohmatni a daj vedieť :)



-> Marcius: otázka je, že aké favo silentbloky si mal ty v ruke :) Či to nebola zas tá tvrdšia verzia od neznámeho výrobcu. Pretože ako to tak sledujem tak Gumokov vyrábal snáď všetko z jednej tvrdosti gumy :) Silentbloky motora, gumy náprav, všetko z gumokovu mi na omak prijde byť rovnako mäkké. Preto pochybujem, že by favo silentbloky motora by boli výnimkou. Ale možno sa mýlim.



No a čo sa tej hlučnosti pýta, čo škodovka to originál, aj každý motor prináša iné vibrácie, záleží ako je vyvážený a podobne, takže na každom aute sa to správa ináč ten hluk. Mne ale po zmene silentbloku u prevodovky z tvrdého zo speedpro na mäkký sériový, auto výrazne stíchlo.
18:11:17
23.01.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> minno: no když jsem si ty silentbloky v prodejně promakal, tak felda rozhodně měkčí, zkoušel jsem jakoby krut a ty fávo jsou z tvrdší gumy. vypadají být masivnější, ale jak píše čert, že se to i tak naklání, tak to neřeší problém. k silentu z karosy.... co jsem vyčetl a vyzjistil, tak to zase tak brutálně tvrdý není... mám ho doma, v ruce se zdá být tvrdej, protože má velkou plochu. Jak píšeš, tak i já jsem zkoušel měkké/tvrdé silenty motoru v kombinaci s tvrdým silentem převodovky a ty tvrdé dělaly hluk jen při nízkých otáčkách, od cca 2500 to bylo parádní, vibrace přestaly, hluk taky šel dolů, ale do té doby to bylo negativně znát. Proto jsem se vrátil k měkkým motorovým, kde jsem pocítil docela úlevu. Tvrdej silent na převodovce nijak negativně nehodnotím, táhlo řazení mám svařené ze dvou kloubů z řízení + průchodka v tunelu a žádný vibrace, pazvuky... všechno ok a ještě to pěkně řadí.
15:46:24
23.01.2013
čert
-> minno: tak já ho ohmátnu:) a dám vědět. Ale do garáže se dostanu až o víkendu...

Při běžné jízdě jsem nic nepozoroval.
14:50:53
23.01.2013
minno
-> čert: No, práve o to mi šlo. Takže sa ti motor tiež trasie. U mňa to bolo práveže cítiť aj dosť pri bežnej jazde, chveje sa od toho akoby celý zadok auta, je to nepríjemné.



Mäkký silentblok je podobne mäkký ako sériový, ak si ho niekedy omakával :)) proste dá sa tá guma stlačiť prstami, u tvrdého to prstami skoro nestlačíš.
14:21:58
23.01.2013
čert
-> minno 23.01.13 10:56:19: to nevím jestli na těch Fa silentech je guma tvrdá, nebo měkká. Můžu kouknout jaká ta guma je, ale nevím s čím bych to porovnal. Na obou stranách mám silenty stejné.

Motor se na těchto silentech dost třese, nebo spíš naklání. Na volnoběh to jde, ale při přidání plynu se naklání a to ho nevidím za jízdy:) Myslím že při běžném ježdění by to ještě bylo v pohodě, ale při nějakém ostřejším tempu to asi nebude to pravé. Měkčí bych určitě nedával. Budu je měnit za tvrdé od Pemita...
11:54:19
23.01.2013
minno
-> Marcius: Áno 100 ľudí 100 názorov, takisto som sa na túto problematiku dopočul už rôzne názory.

Ja mám zas skúsenosť takú, že čo kúsok tvrdého uloženia, to zvýšenie hluku. Preto prepokladám, že aj tie z favorita by mali byť rovnako tiché ako felďácke, pokiaľ budú z mäkkej gumy.



Už som vyskúšal sériové mäkké / tvrdé, felďácke mäkké / tvrdé a výsledok je vždy rovnaký. Mäkké = ticho. Tvrdé = hluk. Potom je to už len o tvare toho silentbloku a množstve gumy ako spojiva. Felda silentbloky z rovnako tvrdej gumy ako sériové sú práve preto tichšie ako sériové, lebo tej gumy je tam menej. Akurát to treba vychytať tak, aby bol agregát aj mäkko uložený a zároveň aj stabilne. Riešenie s tretím silentblokom ako uvažuješ spraviť ty, by mohlo pomôcť, no ja takéto zásahy robiť nechcem.



Btw. Silentblok z Karosy je tvrdý, pokiaľ mám dobré info, takže po jeho nasadení to bude zas na úkor zvýšeného hluku.
11:33:16
23.01.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> minno: nechci do toho skákat a kecat, ale jak jsem si psal s různými lidmy dozvěděl jsem se různý názory, třeba discovera mi psal, že fávo silentbloky ne, pokud hledáš ticho. Já použiju dva měkký z feldy + silent pod převodovku z karosy a pokusím se udělat ještě 3tí silent motoru, něco jako má felda na pumpě, akorát na jiném místě a k tomu držák na příčku motoru, snad se tím omezí to ,,skákání" motoru.
10:56:19
23.01.2013
minno
-> čert 21.01.13 08:11:59: síce áno, máš pravdu, keď sa tam dá polička pod palubku, tak to bude schované.



Chcel by som sa ťa ešte spýtať ohľadom tých Favo silentblokov motora. Ty máš síce tvrdý silentblok prevodovky, tak tam je situácia trošku iná ako u mňa, ale aj tak: akú verziu tých Fa silentblokov na motore máš? Guma je mäkká, alebo tvrdá? Ak mäkká, netrasie sa ti moc motor za jazdy?



Ja som dával tie Felda silentbloky, oproti Favo silentblokom je tam len"jedna gumená nožička", favo má dve. A motor sa dosť triasol, musel som dať jeden silentblok tvrdší, no s ním to zas nie je tak tiché. Preto rozmýšľam skúsiť tie Favo s "dvoma nožičkami" v silentbloku.
Extreme Tyres