Jirka /Princess LR-a Jirka /Princess LR-a

komentáře | popis | fotky | bibendum30 | 21.05.20 23:28 | 333x v oblíbených
původně Škoda 120 L Rok výroby 1988,
s vlečenou zadní nápravou a 5-kvaltem zapsaným přímo z výroby v AZNP
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --
Tohle auto jsem koupil od jediného a prvního majitele
ještě v době kdy jsem dělal v jednom pražském pneuservisu.
Po koupi bylo třeba opravit nějaké šrámy které utrpěla tím stáním rok(možná víc...buh ví) nehybně na ulici.

Popis vozu

Tzv. "vývozní" Škoda 120L s M kastlí ,5-ti rychlostní převodovkou a vlečenou zadní nápravou namontovanou přímo ve výrobě

Protože lidi snadno zapomínají a tohle auto je podle mne legendou,
a já svoje auto potřeboval opravit...proto jsem jej předělal jsem jej s pomocí fundovaných lidí do téhle podoby.

Jednak 130LR bylo auto ve kterém jsem seděl už v 6 letech na přejímce Rallye Vltava,
celý život jsem o něm v koutku duše snil a miloval ho (takže jsem si tak trochu splnil sen)
a za druhé proto že chci tohle auto udržet při životě a hlavně v povědomí lidí.

Tyhle auta ani omylem nepatří do šrotu,i když se to bohužel dost děje!!!

Silné stránky

Po prozatímní přestavbě do hávu 130LR
a úpravami auto nemá myslím slabé stránky :-)

I když stále je co vylepšovat... :-)


Myslím že vysvětlovat někomu kdo ví a zná co Škoda 130LR umí a dokázala v automobilovém sportu je vcelku zbytečné.

To že těch opravdu " ostrých-závodních " bylo z těch 200 kusů cirka jen 20 je už o něčem jiném.
Zbytek tehdy sloužil jako zkušební a servisní auta,
něco dostalo i tehdejší ministerstvo vnitra,
něco skončilo v autokrosu ale těch pravých se závodními papíry už je minimum,
a povětšinou stojí v soukromých sbírkách či muzeích
(např. v muzeu Škoda auto v Mladé Boleslavi či Muzeu automobilového sportu v Lánech stojí originální).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Každé auto potřebuje servis a pravidelnou péči...a pokud má úpravy jako moje auto je pravidelná kontrola a údržba samozřejmostí:-) To co nezvládnu sám nebo s pomocí kamarádů ,
či na co je potřeba lepší vybavení a hlavně zkušenosti...opravuji v dílně p. Kroba v Rakovníku nebo J. Trousila

Zkušenosti s prodejcem :

Auto jsem koupil od prvního majitele ve velice zachovalém stavu,
garážované-tehdy byl stav tachometru 53 000 km !!!
Potom co jsem auto předělal s pomocí několika lidí do současného stavu bych řekl asi tohle:
Svoje auto neprodám ani neodvezu na šrotiště

Když jsem našetřil nějaké peníze začalo plnění mého snu - tudíž fáze 2 popsaná níže


------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --
2.fáze života mého auta a splnění(i když jen částečné) mého dětského snu!!!

Pokus o "repliku" 130LR a záchranu mého milovaného auta

!!!Není to replika v pravém slova smyslu.....to jak jsem auto zachránil mi přijde jako nejlepší rozhodnutí který mě mohlo napadnout !!!

Nejen že auto budí na cestách pozornost,
ale evokuje v lidech vzpomínky…a to mě těší asi nejvíc:-:)

Nedělal jsem to proto abych se vytahoval ,
ale proto aby lidi na tuhle krásku nezapomněli :-)

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --
Stavba auta:

v dílně Krob Motorsport
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --
PODĚKOVANÍ za 2 + 3.fázi života mého auta:

Můj největší dík patří panu Zdeňku Krobovi ,
v jehož dílně za přispění jeho znalostí a zkušeností auto vzniklo,
a který na další servisních opravách a úpravách de facto VÝHRADNĚ pracuje .

Samozřejmě také všem kamarádům a známým,
kteří mne v tomto mém šílenství podpořily ať už radou nebo jen tak slovem :-)

Finální SET-up (prozatím) zní :

motor 742.136 komplet vyčištěn
Klika přebroušená
setrvák lehce odlehčený,svážen s klikou
osazen sadou Kolbenschmitt
vačka 280/280 výroba(resp.přebrus NC-POWER)
Hlava 742.136 snížená o 0,9mm,udělaná sedla vodítka ventily...by jarda u.1
Svody 4 do 1 -výroba p.Hlušička MB - od člena skoda-rally,opískované a šopované hliníkem
Karburace: SEDR 3322-prozatím osazen jako 3323- tzn.135 osazená jako 136
Osazen KN filtr www.sportovni-filtry.cz/k n-kit-pro-karburator-56916 8-p-61673.html?cPath=1


------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --

DOVĚTEK:
Auto bylo stavěné z možností použití co nejvíce nových dílů..
Stále je na něm co dělat..a postupem času ho snad co nejvíce přiblížím originálu

PROZATÍM JE TO JEN AUTO NA BĚŽNÉ JEŽDĚNÍ…NIKOLIV PLNOKREVNÉ LR-RO !!!!!
-
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --
Ač jsme dostali v roce 2013 s Princess-LR od života docela "po držce"
viz tady skoda-virt.cz/cz/.../1738 81-rozkradena-princess-lr- a-prosba-o-pomoc

...nás jen tak nedostanou :-)

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --

2016

Po dlouhém léčení a ustálení zdrav.stavu
(namátkou: zlomený 11 obratel páteře,operace tříselné kýly atd.)
začíná další reinkarnace (prozatím shánění dílů)
mého auta po dlouhém odstavení z důvodů uvedených výše
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --
14.7 . Přišly koupené Bedkyd sport-y

15 + 16.7. opravené kabely hlavního svazku,výměna spínačky , namontovány Beskyd-y, doskládána zpět palubka

18.7. Přišla laminátová LR vana

25.7. opraven spínač pro rampu světel,zakoupen stříbrný Alkyton

3.8. přivezeny zpět původní sedačky uskladněné u kamaráda v servisu ,rozborka POLMO weber-u

7.8. Nahozeny prozatím nazpět seriové přední sedačky a moravany které mi v rámci přátelské pomoci kdysi daroval EIDY

24.8. zakoupena nová batery...a po 3 letech " odstavení " první start...naskočila na druhé převalení :-)

9.9. dovezena upravená hlava z MPI - upravil KOATE

10.9. Zakoupeny nové kotouče + destičky Ferodo

22.12. dovezeny díly na úpravu zadní nápravy,a díly v zinku na přední nápravu


2017

25.2.2017 sehnány znovu SPARCO sedačky - aby zloději měly zase co krást :-)))

15.5. Karburátor Polmo WEBER odvezen na vyčištění v ultrazvukové lázni

18.7. Probíhají jednání se sponzory ohledně pneu

20.7. zadána výroba nové přídavné rampy na světla

9.12. dovezeny přitvrzené tlumiče po GO od pana Kůrky

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --

Další změny...2018-2019


Tlumiče PAL - nastříkané základem + barvou

Nově vyrobená rampa na světla + přitvrzené táhlo řazení - od kamaráda Anthony-ho

Nakoupeny nové lampy wesem

Nakoupeny 2 sady pístků z nerezu do brzdičů - od kamaráda Jinďase

Renovace 4-pístkových brzdičů ve www.skodamotor.cz/

Přišla na zakázku vyrobená trička " PRINCESS 130 LR-A" od pořadatelů akce : www.pohofest.cz/

Výroba svodů 4 -1 nad příčku + výfuku od Bohouše Krejčího

Zakoupeno přibližovadlo - Škoda octavia combi 1 1,9TDI 81kw

Svody a výfuk našopován ALU v Krči www.zivefirmy.cz/metaliza ce_f441389

Dorazil vyrobený štítek PRINCESS-LRa

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --

2020

Konečně mám zas normální život....a tak auto probouzím po letech spánku :-)

Osazeny prozatím novější provozní kola -namísto těch shnilotin na kterých mi to kdysi nechali zloději

Osazen svody a výfuk - sedlo to tam přesně velký dík B. Krejčímu

Baterka žije,motor točí bez problémů i po letech...zatím proběhlo jen protočení na sucho

Další mě čeká...njn,spala v poklidu stodoly dloouho






Všechna moje videa najdete na YOUTUBE.... pod nickem LRman1


Více na mém webu: skoda130lr.mypage.cz/



Moje nabídka pro členy škoda-virt : skoda-virt.cz/cz/.../1172 6-koberecky-pro-skodovky


Jirka /Princess LR-a - komentáře:

23:31:54
21.05.2020
bibendum30
-> Martin120L 16.02.20 14:28:07: Já ti dám konečně...víš sám že jsem roky dřel jak mezek. Konečně je vše za mnou a tak se zas můžu věnovat tomu co mám tak rád.
14:28:07
16.02.2020
Martin120L
Konečně něco děláš ,makej kámo!3 Držím palce. Doufám, až to bude hotové tak se přijedeš ukázat.
upraveno 1x, naposled 19.02.2020 18:07:44
08:07:04
15.01.2020
bibendum30
-> T 15.01.20 08:01:28: Ano fotka je Bohoušova,mám od něj svolení ji publikovat.

Edit: Auto stejně nemám doma,ale bude fotka i po montáži .

upraveno 2x, naposled 30.01.2020 15:55:55
08:01:28
15.01.2020
-> bibendum30: mě by zajímala cena jenom tlumiče, jestli to není tajný.....jinak fotka je ještě u Bohouše, ne ? 40
07:09:26
15.01.2020
Péďa17
Pěkná práce
19:11:05
14.01.2020
onda
Pěkná práce Jiříku! 4
11:23:30
14.01.2020
bibendum30
-> ZdrubT: Máš to v SZ
19:59:32
13.01.2020
ZdrubT
Krásná práce. Co to stálo, svody a výfuk?
21:30:59
30.04.2019
k.jarek
Paráda, jen tak dál. Snad zas povstane z "mrtvých" 6
08:54:24
18.04.2017
MajoLR
07:44:08
13.04.2017
bibendum30
-> Maty110l: Nechápu... ja nikdy nikam neodešel.5
11:52:34
12.04.2017
Maty110l
vítej zpátky :)
Extreme Tyres
pá 05. - ne 07.06. Hundertgang 2020 | pá 12. - so 13.06. 15. Škoda sraz Moravský kras.. | další akce...