TUNER / Zelenka TUNER / Zelenka

komentáře | popis | fotky | TUNER | 27.06.13 08:35 | 591x v oblíbených
Novou karoserii jsem koupil 15.9.2000 v jednom bazaru.Narazil jsem na ní na inzerát a že jí majitel měl od roku 1990 schovanou ve stodole.Taky podle toho vypadala!!!Né že by byla skorodovaná,to ani náhodou,ale zabydleli se vní slepice a byla plná hoven a sena.......Chtěli za ní 17000.-.Ukecal jsem je na 15000.- a hned si jí odvezl domů.V té době jsem ještě nevěděl co se stane a že do toho "zahučí" tolik peněz.Pak jsem se asi někde praštil do hlavy a TUNING mohl začít........:-)





Karoserii jsem svěřil v okolí vyhlášenému klempíři a i když překročil domluvenou cenu byl jsem spkojený,blatníčky (vnitřní podběhy škody 120) tam byli jak z AZNP..:-)Nanesl jsem patřičnou vrstvu ochraných prostředků a pak jsem zajel za lakýrem a hrozně dlouho jsem si nemohl vybrat barvu.Napřed to měla být žlutá,ale pak jsem změnil názor na zelenou.Vybral jsem asi 8 odstínů podobné barvy a začal vyřazovat.Nakonec padla volba na VW SIGNAL GREEN.



Okna jsem zajel natónovat (pokovení) do Prahy na 98%.



Nápravy jsou z části nové a z části zrenovované škoda 130.Udělal jsem si výztuhy na předek i na zadek,vzpěru do kufru a ještě je jedna výztuha uprostřed vozu pod origoš výztuhou.



Brzdy jsou ve předu 4 pístky,ale ne ze 130 ale z 1203!!!!Jsou prostě větší a vzadu z Octavie kůli mechanické ruční brzdě.Kotouče jsu ve předu dvojité chlazené a ještě jsou navíc vrtané a mají drážky,průměr 288....A zadní jsou z Felicie ale také vrtané s drážkama.Oboje jsou od firny HPR. Kola jsou značky ATS a mají velikost 8j*17" ET 38 + pneumatiky 205/40-17

DRUHÝ kola jsou OZ Ultraleggera 7j*16" s pneumatikama 205/45-16. Jen použitím těchto kol se váha sníží o 20 kg.

Náboje jsou upravené na rozteč 100 mm + doladění rozchodu duralovýma podložkama. - Na 16" kola časem nové zadní náboje s větším rozchodem a přední nápravu by to chtělo novou s širšíma ramenama,jestli se na to někdy dostan



Pružiny jsou vyrobené z průměru drátu 14 a tlumiče jsou s nastavitelnou tuhostí značky SPAX..(28 poloh).



Interiér je skoro seriovej až na pár drobností....Třeba skořepinové sedačky SPARCO Evo,tříbodové bezpečnostní pásy SCHROT,hasicí přístroj,digi. tachometr SIGMA BC 1400,,středový panel z filcky,el. ovládaná okna,upravená palubní + přístrojová deska,přečalouněný dveře a strop,volant VICTOR a nějaká ta řadička.Dále namontovaný duralový bezpečnostní ochranný rám origo MTX + další výztuha napříč auta pod sedačkama...



Muzika

Hlavní jednotkou která bude mít vše na povel je autorádio s CD/MP3/WMA přehrávačem Alpine CDA-9835 která přes čtyřkanálový zesilovač Carpower VORTEX 4/400 bude pohánět přední komponentní reproduktory Magnat Extrema 2160 a zadní Magnat Xtrema 216. Dvoukanálový zesilovač je zmůstkovaný a pohání woofer Ground Zero GZUW 10" (bylo JL Audio 10W7-3) ....Jsou kompletně vytlumeny přední dveře,malinko i BR bedna a prostor za zadní stěnou....Zesilovače jsou umístěny v kufru a baterie pod dnem kufru (ano,místo rezervy))) kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.



Motor z okti 1.8 T kterej je zatim v sérii (150 ps) protože je na sériovej převodovce (3,9) akorát je tam delší 4 a 5 stupeň.Setrvák fabia,4-lamelová kovokeramická spojka od FERODO.Startér felicia,el. benzínové čerpadlo BOSCH. Uchycení přes mezikus a nově vyrobené držáky motoru.

Časem se plánuje výměna převodovky z jiného vozu která snese podstatně větší výkon a hlavně točivej moment....ale zatim se mi nechce.Ve voze je už asi 8 převodovka...))

Nyní delší 4 a 5 stupeň pro pohodovou jízdu na dálnicích... ;-)



Váha cca 1050 kg s plnou nádrží na 17" kolech....:-(



Nejlepší čas sprintu na 400 m - 14,473 s



Alfa V6 vs. Zelenka




www.autotuning.cz/index.p hp?page=2&...



VIDEO Z 1. VEŘEJNÉ JÍZDY V ROCE 2004



1. jízda Zelenky




Pár fotek z cesty pro ty co nejsou na FB



Croatia 2010 aneb "stodvacítkou" k moři : www.facebook.com/album.ph p?aid=34541&...

TUNER / Zelenka - komentáře:

21:18:55
30.08.2008
TUNER
Jinak dnešní Týnec se nepovedl ani mě...Nevim proč,ale klouzala mi spojka,jak mi to asi Víťa zaklel )))) Takže jsem jel tak na 2/3 plynu a navíc mi zasahoval omezovač podezřele brzo....a to taky nevim proč...8

Druhá jízda o malilinko lepší,ale stále klouzajda,takže ani nejsem zvědavej na čas,protože to bude tragédie.....10
21:15:55
30.08.2008
TUNER
-> Zdenek z Lovo: Má ho David,vyzvedni si ho u něj... 4
19:44:22
30.08.2008
Zdenek z Lovo
-> TUNER: Ahoj,tak jak to vypadá s plechem1
14:24:12
25.08.2008
TUNER
-> Zdenek z Lovo: jo něco přišlo...teď co s nim,napiš zprávu nebo mejla.. 4
14:17:32
25.08.2008
Zdenek z Lovo
-> TUNER: Ahoj,dorazil ti ten nerezový plech?
12:00:50
18.08.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TUNER: Díky, dneska jsme byli nakoupit a zítra vyrážíme. 4
11:45:28
18.08.2008
TUNER
-> Vita ze Sudet: Mam tam ložisko jaký tam má bejt.. 6202-2Z

A je total zaseknutý...Musíme ho nějako vyndat a namontit náhradu.

Problem s klouzající spojkou jsem nikdy neměl...Včera jsem po 5ti letech koukal na keramiku,tak jestli z ní ubyla tak 1 desetina,je to hodně. Ale zato ubyl přítlačák a je těsně od těch 3 nejtů bo co to je který jsou v něm. Takže bude výměna za novej....pak by to opět mělo pár let vydržet a fungovat jak má... 4
10:30:42
18.08.2008
Vita ze Sudet
-> TUNER: Tak, že by si po těch letech měl i ty problem se spojkou? Tomu nevěřim... to je moje partie. Já měl podobnou prekérku s povolenym setrvakem ted. Jaký ložisko ty máš v klice??? Já tam měl normoš kluzáka dělanyho z bronzu. A v origu byl jen ocelovej krouzek.
20:50:25
17.08.2008
TUNER
Cvičně jsem to rozebral a je v háji jak ložisko v klice,tak sjetej přítlačák.....Největší porod byl po těch letech povolit těch 6 šroubů co drží přítlačák....

Ještě musim sehnat něco čim vyndam ložisko z kliky,protože to se nám vyndat nepodařilo.....

Takže asi tak.

Taky mě mrzí že to nevyšlo,celej tejden jsem pro to dělal maximum....ale bohužel...

Tak doufam že tam zabodujete a přivezete minimálně hezký zážitky....4
20:19:35
17.08.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Majkl: Už to řeším v diskuzi, ať mu to tady nezasíráme.4
20:14:50
17.08.2008
Majkl
-> Tuner#2: jsem vsema deseti aby lubos jel, ale kdyby to nakonec vzdal, jsem pro moznost jet v utery brzo rano...
19:40:05
17.08.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TUNER: Moc nás to s Mášou mrzí, hlavně o to víc, že tahle převodovka už tam mohla být déle než měsíc a vše otestováno kdyby jsi dal na mě a nečekal naposlední chvíli.8 Zítra mám dovču, tak na to můžem ještě vlítnout. Co ty na to?
15:49:30
17.08.2008
TUNER
Kdyby to bylo tak jednoduchý,tak už to je vyměněný....bohužel s timto motorem musim kolem rozebrat o dost věcí víc a v domácích podmínkách to je časově náročný......Stihnul bych to až tak ke konci tejdne...rozhodně ne do úterka,když do 3 budu sedět v práci.....8
15:11:49
17.08.2008
petr s
-> Majkl: Na 90 procent
15:10:30
17.08.2008
Majkl
-> petr s: urcite?



-> TUNER: tohlr mi dela taky a uz s tim jezdim dve sezony ;-) tak to vymen ne? casu jeste dost.. prece to nevzdas!
14:52:21
17.08.2008
petr s
-> TUNER: Tohle dělá ložisko v setrváku
14:52:12
17.08.2008
Nwkt
-> TUNER: To nezvládáš vyměnit?
14:50:52
17.08.2008
TUNER
Tak taky jedna špatná....jak se cosi ozývalo už na hrocháči,tak to nebylo ložisko,ale nejspíš přítlačák nebo spojka....lezou z toho stále děsný zvuky,před chvilkou jsem to byl projet a na začátku to vypadalo ok,ale když jsem se vracel,tak to už při každym řazení zakvičelo a při rozjezdu to dělá děsnej bordel.........timto pro mě Maďarsko končí.....8 10
11:43:02
17.08.2008
Majkl
-> TUNER: tak konecne dobre zpravy, na utery uz se fakt tesim!
00:30:05
17.08.2008
Eidy
-> TUNER: mňam, to je dobrota. taky bych si dal 1 Závidím převodovce. Něco takového dám té svojí taky až ji propláchnu obyč olejem.
Extreme Tyres