TUNER / Zelenka TUNER / Zelenka

komentáře | popis | fotky | TUNER | 27.06.13 08:35 | 591x v oblíbených
Novou karoserii jsem koupil 15.9.2000 v jednom bazaru.Narazil jsem na ní na inzerát a že jí majitel měl od roku 1990 schovanou ve stodole.Taky podle toho vypadala!!!Né že by byla skorodovaná,to ani náhodou,ale zabydleli se vní slepice a byla plná hoven a sena.......Chtěli za ní 17000.-.Ukecal jsem je na 15000.- a hned si jí odvezl domů.V té době jsem ještě nevěděl co se stane a že do toho "zahučí" tolik peněz.Pak jsem se asi někde praštil do hlavy a TUNING mohl začít........:-)





Karoserii jsem svěřil v okolí vyhlášenému klempíři a i když překročil domluvenou cenu byl jsem spkojený,blatníčky (vnitřní podběhy škody 120) tam byli jak z AZNP..:-)Nanesl jsem patřičnou vrstvu ochraných prostředků a pak jsem zajel za lakýrem a hrozně dlouho jsem si nemohl vybrat barvu.Napřed to měla být žlutá,ale pak jsem změnil názor na zelenou.Vybral jsem asi 8 odstínů podobné barvy a začal vyřazovat.Nakonec padla volba na VW SIGNAL GREEN.



Okna jsem zajel natónovat (pokovení) do Prahy na 98%.



Nápravy jsou z části nové a z části zrenovované škoda 130.Udělal jsem si výztuhy na předek i na zadek,vzpěru do kufru a ještě je jedna výztuha uprostřed vozu pod origoš výztuhou.



Brzdy jsou ve předu 4 pístky,ale ne ze 130 ale z 1203!!!!Jsou prostě větší a vzadu z Octavie kůli mechanické ruční brzdě.Kotouče jsu ve předu dvojité chlazené a ještě jsou navíc vrtané a mají drážky,průměr 288....A zadní jsou z Felicie ale také vrtané s drážkama.Oboje jsou od firny HPR. Kola jsou značky ATS a mají velikost 8j*17" ET 38 + pneumatiky 205/40-17

DRUHÝ kola jsou OZ Ultraleggera 7j*16" s pneumatikama 205/45-16. Jen použitím těchto kol se váha sníží o 20 kg.

Náboje jsou upravené na rozteč 100 mm + doladění rozchodu duralovýma podložkama. - Na 16" kola časem nové zadní náboje s větším rozchodem a přední nápravu by to chtělo novou s širšíma ramenama,jestli se na to někdy dostan



Pružiny jsou vyrobené z průměru drátu 14 a tlumiče jsou s nastavitelnou tuhostí značky SPAX..(28 poloh).



Interiér je skoro seriovej až na pár drobností....Třeba skořepinové sedačky SPARCO Evo,tříbodové bezpečnostní pásy SCHROT,hasicí přístroj,digi. tachometr SIGMA BC 1400,,středový panel z filcky,el. ovládaná okna,upravená palubní + přístrojová deska,přečalouněný dveře a strop,volant VICTOR a nějaká ta řadička.Dále namontovaný duralový bezpečnostní ochranný rám origo MTX + další výztuha napříč auta pod sedačkama...



Muzika

Hlavní jednotkou která bude mít vše na povel je autorádio s CD/MP3/WMA přehrávačem Alpine CDA-9835 která přes čtyřkanálový zesilovač Carpower VORTEX 4/400 bude pohánět přední komponentní reproduktory Magnat Extrema 2160 a zadní Magnat Xtrema 216. Dvoukanálový zesilovač je zmůstkovaný a pohání woofer Ground Zero GZUW 10" (bylo JL Audio 10W7-3) ....Jsou kompletně vytlumeny přední dveře,malinko i BR bedna a prostor za zadní stěnou....Zesilovače jsou umístěny v kufru a baterie pod dnem kufru (ano,místo rezervy))) kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.



Motor z okti 1.8 T kterej je zatim v sérii (150 ps) protože je na sériovej převodovce (3,9) akorát je tam delší 4 a 5 stupeň.Setrvák fabia,4-lamelová kovokeramická spojka od FERODO.Startér felicia,el. benzínové čerpadlo BOSCH. Uchycení přes mezikus a nově vyrobené držáky motoru.

Časem se plánuje výměna převodovky z jiného vozu která snese podstatně větší výkon a hlavně točivej moment....ale zatim se mi nechce.Ve voze je už asi 8 převodovka...))

Nyní delší 4 a 5 stupeň pro pohodovou jízdu na dálnicích... ;-)



Váha cca 1050 kg s plnou nádrží na 17" kolech....:-(



Nejlepší čas sprintu na 400 m - 14,473 s



Alfa V6 vs. Zelenka




www.autotuning.cz/index.p hp?page=2&...



VIDEO Z 1. VEŘEJNÉ JÍZDY V ROCE 2004



1. jízda Zelenky




Pár fotek z cesty pro ty co nejsou na FB



Croatia 2010 aneb "stodvacítkou" k moři : www.facebook.com/album.ph p?aid=34541&...

TUNER / Zelenka - komentáře:

20:48:18
03.08.2010
Rapid05
-> TUNER: Máš můj obdiv, vydat se takovou dálku bez doprovodu. Závidím ti ty zážitky 5

Mimochodem - proč jsi jel na ATSách?
upraveno 1x, naposled 03.08.2010 20:48:37
20:28:20
03.08.2010
VeTeV
-> petr s: já nic, já muzikant 3
20:24:40
03.08.2010
petr s
-> VeTeV: Od tebe to sedí
20:22:53
03.08.2010
VeTeV
-> TUNER: ty si šílenec Lubko, ale príma, jen tak dál 4
19:27:15
03.08.2010
-> TUNER: : no a já se rozmýšlím nad 200 km do rakous, tak sje mse asi už rozhodl,podle Tvého vyprávění 4 40 156
19:22:36
03.08.2010
Jožynek
-> TUNER: FABIA jak sviňa...3
19:19:11
03.08.2010
MATTESS
-> TUNER: nový retro model, ZELENKA WRC1
19:04:30
03.08.2010
TUNER
No on už hlavně nikdo neví co to je za auto...generace kdy tam jezdily kolony těchto vozů je dávno pryč a dneska na to fakt lidi koukají jak na nějakej přízrak. Sranda byla jen tak ležet na pláži a koukat jak to lidi okukujou a pak se jdou podívat dopředu na znak protože neví co to je....ale žádný označení tam neni,takže mají smůlu. Na jednej mejtnej bráně se mě ptali co to je...mysleli že renault ))) říkam ne renault,škoda,stotřicítka . ....při odjezdu z HR to celník z okýnka okukoval a taky se ptal co to je za vozidlo,tak říkam škoda a on fabia ?? tak mi to rozesmálo,říkam mu ne fabia...stará škodovka,stotřicítka...ta k se pousmál,řekl že to je hezký a vrátil mi pasy...... no a jeden chlapeček zase běhal kolem,měl jsem otevřený dveře a ptal se maminky,co to je za auto...maminka zřejmě znalá automobilových soutěží,když viděla vnitřek,tak malýmu odpověděla že to je rally car... )))

No prostě pecka zážitky z míst kde už je škodovka něco velice ojedinělého.... 4



Jo a ještě pak si to přišel prohlídnout jeden němec/rakušák v rakousku na čerpačce a ten věděl co to je,ale prej co tam je za motor,že tam asi nebude origo,že to má nějakou grose vanu motoru ))) Tak jsem mu to vysvětlil........
16:46:42
03.08.2010
Tommyk
-> TUNER 03.08.10 16:09:28: to museli Chorvaťáci čumět...

já bych z toho měl asi druhej orgasmus, vidět to...

a ještě k tomu slyšet turbo a odfukující popoff ventil 56
upraveno 1x, naposled 03.08.2010 16:47:22
16:16:07
03.08.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TUNER 03.08.10 16:09:28: Takže houby k moři, zadriftovat jsi si byl 3
16:11:23
03.08.2010
-> TUNER: : jestli máš ještě nějaký takový hezký fotky, tak je sem práskej 40 fakt hezký a též klobouk dolnevim jestli bych se odvážil tak daleko 131 4 5
16:09:28
03.08.2010
TUNER
-> MATTESS: Taky si jí pak vystavim,protože už má stejně "vytahanej" obal... 1 díky



-> minno: ostrov Krk - Baška

delší cesta tam něco kolem 935 km a kratší nazpátek kolem 800 km.



-> Tuner#2: nj,to se dá najezdit za víkend i po čechách.....šlo mi o to dojet k moři...jedno kam.....a to se povedlo. Navíc takovej kus od domova to nabírá teprve ten správnej adrenalin,přejezd přes 4 cizí státy jsou taky fajn. 4



Jinak ohledně povrchu..jak jsem psal,jezdil jsem s lehkou nohou,ale až při odjezdu jsem potřebovel trochu svižnější odjezd z křižovatky,a při většim přidání to moc nezrychlovalo,ale motor byl v otáčkách....jsem si říkal sakra,proč mi klouže spojka? co to je za problem ? tak dam dvojku,přidam a cítim jak se sune zadek bokem.....houby spojka,ten jejich asfalt fakt klouže víc jak u nás když je mokro!!!.....mazec.....
15:48:21
03.08.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TUNER 03.08.10 15:18:46: Tak to není zas o tolik víc než jsem najel po Maďarsku. Ale přece jen moře, je moře... Čest a sláva převodovce, přece jenom kdyby se zas trhnul obal byl by to průser...
upraveno 1x, naposled 03.08.2010 15:49:04
15:36:08
03.08.2010
minno
-> TUNER: a kde presne ten cieľ dovolenky bol? 1720 km je na celkovú štreku tam aj späť celkom málo :) I keď uznávam že na takto upravenom aute je to celkom dosť :) No konečne si s tým niekde zašiel. Cestovanie škodovkou na diaľky je vždy to najlepšie, čo tie autá dokážu priniesť :)
upraveno 1x, naposled 03.08.2010 15:37:09
15:24:06
03.08.2010
MATTESS
-> TUNER: spotřeba pěkná 47 Věřím, že to byl zážitek na celý život a kdybych měl klobouk, smeknu4 Tej převodovce bys měl postavit pomník, jak drží (proti loňským)
upraveno 1x, naposled 03.08.2010 15:24:57
15:21:13
03.08.2010
TUNER
-> petr s: Převodofku jsem šetřil,nikde jsem cestlu tam nejel podlahu))....a risknul jsem to bez náhradní a hafo nářadí k tomu.....vydržela holka jedna zázračná...na to co má zasebou,tolik sprintů,tak to nechápu....holt se povedla... 4
15:18:46
03.08.2010
TUNER
Jinak pár info k cestě k moři.

Najeto 1720 km průměr než se sjelo z dálnice 99,4 km/h pak se sjelo a až k moři se jelo nějakejch 100-120 km mimo dálnice a průměr spadnul na 85. Cestou z5 díky kolonam a jiné cestě přes konec německa mimo dálnice průměr 69 km/h (ale zase asi o 140 km kratší trasa než tam) Cestovní rychlost na dálnici kolem 120 -125 dle GPS a situace.

Cena za benzín 4000,- (dle platného kurzu koruna / euro / kuna) + mýta 858 kč + dálniční známky 1060 kč (část za známku se možná vrátí ))) Takže náklady na cestu cca 6000,- kč. Když se samo nepočítá amortizace atd atd.

Spotřeba vyšla na 7,24 litru / 100 km s čimž jsem spokojenej. Počítal jsem mezi 7-8 litry a tohle je spíš u spodní hranice.

Zážitky.....nezapomenutel ný.... 4
15:14:16
03.08.2010
MATTESS
-> petr s: v moři?1
15:12:18
03.08.2010
petr s
Jestli to bylo u moře tak kde jsou spotřebované převodovky?
14:00:32
03.08.2010
Placko
kráásna foto u mora 2 4 4
Extreme Tyres