skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jedná se o Škodu 105 S.
Rok výroby: 1985
Místo výroby: AZNP Mladá Boleslav
Barva: zelená světlá, odstín 5122
Auto jsem dostala pod stromeček od Matsofta dne 24.12.2007.
Posledních 12 let mělo auto jednu majitelku, má vyměněné přední blatníky, nepomuchlané přední čelo, nová přední světla, najeto cca 122 000 km a to je asi vše...
Dne 27.12.2007 prošlo auto technickou kontrolou a může bez potíží legálně jezdit až do 12/2009, zároveň je i pojištěno.
Auto normálně jezdí, nechám ho v základu, jen podstoupí pár kosmetických úprav, pokud nenastane nečekaná situace :-D viz Matsoftova winter kára :-)
Je akutní:
Přední sedačky vyměnit! (Mám problém, že nedosáhnu na pedály a sedačka řidiče nemá polohovatelné opěradlo :-( )
Výměna oleje - předchozí majitel neměnil olej přibližně 30 000 km a taky to tak vypadá - to, co je v motoru, není olej, ale černá, skoro nemazlavá kapalina neurčitého složení a po zahřátí maže až od 1 800 otáček :-/
Výměna přístrojové desky - byla bych ráda, kdyby tam byly kulaté budíky, pokud možno i s otáčkoměrem, jelikož jsem na ně zvyklá :-)
Dát nové lanko na otevírání kufru.
Auto je potřeba uklidit, tzn. vyluxovat, umýt, vyleštit a vyladit interiér - trocha plyšáků, ať je tam útulno :-)
Méně akutní:
Na přední nápravě je pravděpodobně potřeba vyměnit pravý svislý čep, jelikož auto táhne doprava....
Výhledově vyvařit prahy, které nejsou až tak papírové, ale něco už za sebou mají... :-/
Co se na autě udělalo:
rok 2007
27.12.
auto prošlo technickou kontrolou a emisemi
28.12.
vyluxováno, odbordelizováno, dány hliníkové koberce originál škoda; sestaveny kulaté budíky, zatím leží na zadních sedačkách :-)
29.12.
výměna oleje - ten starý byl velmi chutný :-D ale maže to pro změnu až od 1 100 otáček :-/ trochu pokrok, ale stejně......
30.12.
konečně mi jde otevírat kufr páčkou a nemusím brát na drát kleště :-)
rok 2008
1.1.
po seznámení auta i s jinými řidiči, než jen se mnou, bylo zjištěno, že auto by potřebovalo vyměnit obě nápravy, a dokonce po hodinovém protáhnutí z Litně do Prahy a zpět to začalo i mazat v nízkých otáčkách, což mě potěšilo :-) ale možná by chtělo vyměnit čidlo na olej a nebo vyčistit sací koš.....
Místo toho se tam dá nejspíše jiný motor :-)
13.1.
Dnes konečně vyměněna sdružená přístrojovka za kulaté budíky. Tachometr proměřuje o 5 km/h, otáčkoměr asi nekecá a všechno bliká a svítí, jak má... Konečně se vyznám v tachometru a konečně zjištěno, že při zahřátí motoru to maže až od 4 000 otáček :-D
chce to ten jinej motor :-/
3.2.
Nově ukostřen motor => lepší startování, lepší ukazování teploty, už neproměřuje a konečně nesvítí mazání, takže to maže ;-)
Vyměněny zadní tapce s madlem za tapce s ouškem.
Vyměněn přední ofuk na kapotě.
Umyto, naleštěno, vyluxováno.
20.2.
Auto je přehlášeno na mě :-)
23.2.
Jelikož se mi včera chroupla lamela (roztrhla se na dva kusy), šel motor 105 ven a po vyměnění lamely šel motor 120 dovnitř :-)
Takže výměna motoru.
24.2.
Motor dokompletován, vyměněn olej, olejový filtr, svíčky, rozdělovač, karbec a startér.
Snad bude jezdit v pohodě....
9.3.
Dnes vyměněny zadní světla, konečně to vypadá zezadu trochu jako auto :-D
30.3.
Konečně mám polohovatelnou sedačku řidiče :-)
Dále pak tjůningové zadní okna - okna pokovená, trojúhelníky a zadní okno zatmavovací fólie :-)
Fotos až budou baterky do foťáku a auto bude umytý :-D
5.4.
Vyměněna L palubka za GL z Ropuchy, přidány ipury na dveře, vyměněn štítek Škoda 105 S na zadním čele za štítek se stejným nápisem, ale nevybledlý.
Mám z auta velkou radost, že se na tom něco udělalo, začíná to vypadat jako "auto" :-D
Fakt dobrý pocit z dobře vykonané práce :-)
11.4.
Motor má seštelované ventily, předstih a ještě něco, ale to už nevim :-)
Matsoft přivezl přední spoiler, tak už je na autě a vyměněny žehličková světla za hranatý M-kový :-)
vypadá to zajímavě, ještě spoiler hodit do barvy auta....
20.4.
Spoiler nastříkán na zeleno, vyměněna přední maska za masku s přídavnýma dálkovýma...
Chtěla bych poděkovat Czertovi, že mi s tím pomohl - Díky Jíro :-)
21.4.
Vyměněno plynové lanko i s bovdenem.
Vyměněny přední kryty blinkrů za nové.
13.6.
Z důvodu toho, že mi opět drhne plyn, prostě se zasekává a zůstává viset v cca 4000 ot., vyměníme celý plynový pedál, lanko i bovden. Jestli to nepomůže, tak už fakt nevim. Nikde to nedrhne, kluci pod tím leželi, hledali, nic nenašli.
Následně by to chtělo seřídit kulisu řazení.
Další plán je vyměnit 4q za 5q, ale na kyvku, jinej neni.
16.6.
Tak dnes vyměněn plynový pedál, bovden a místo struny je lanko. Záhada zasekávajícího se plynu odhalena. Z důvodu toho, že je to 105 S, a mám gumový koberce, tak o ty caplíky, který držej koberec u tunelu, se to zasekávalo. Caplíky odstraněny.
Dále zakoupeny brzdové destičky FERODO, následně vyměněny. Už mi nepískaj brzdy při sebemenším sešlápnutí. Ty staré stály za to, byly lesklý a sjetý.
29.8.
Auto je poháněno motorem 135 Favorit, předchozí motor 120 žral olej. Ale podemnou žádná olejová skvrna nebyla, svíčky čisté, jel na všechny válce. Prostě se ztrácel... :-)
Mám rádio: Medion na MP3, sice nic moc, ale zatím to stačí. Repra jsou pod předními sedačkami.
Teklo mi topení, takže nohy se koupaly v jakési neidentifikované tekutině. Dotáhla se nějaká spona a zatím neteče (Díky Pavle P. ;-) )
29.12.
O víkendu vyměněné přední tlumiče, které jsem dostala od Matsofta k Vánocům.
Při výměně tlumičů zjištěno, že je vytrhlý kus ramene na přední nápravě, proto chyběla kolíbka, ve který je usazen tlumič => proto to netlumilo. Navařen kus plechu, na kterém už kolíbka drží :-) (Díky Czerte)
Na zadní nápravě mám asi naštíplou poloosu, vydává to divný, pištivý a skřípavý zvuk.... :-/
31.12.
Utekla mi 2 na převodovce :-D mám 2 neutrály :-(
V co nejbližší době se to vymění => vlečková náprava a 5q
rok 2009
2.5.-3.5. EDIT BY MATSOFT :-)
do auta byla naimplantována vlečková náprava (všechna ložiska a gufera nová, nové brzdy) s 5q převovkou a zpět motor. A světe div se, vše funguje jak má. O dalším prodlouženém víkendu nás čeká instalace zadních tlumičů, odvzdušnění brzd a spojky, "umravnění" hadic a elektroinstalace, vyvaření prahů a podélníků prahů.
Nyní je auto až na brzdový systém na přední nápravě skoročistokrevná 135 :)
Rok výroby: 1985
Místo výroby: AZNP Mladá Boleslav
Barva: zelená světlá, odstín 5122
Auto jsem dostala pod stromeček od Matsofta dne 24.12.2007.
Posledních 12 let mělo auto jednu majitelku, má vyměněné přední blatníky, nepomuchlané přední čelo, nová přední světla, najeto cca 122 000 km a to je asi vše...
Dne 27.12.2007 prošlo auto technickou kontrolou a může bez potíží legálně jezdit až do 12/2009, zároveň je i pojištěno.
Auto normálně jezdí, nechám ho v základu, jen podstoupí pár kosmetických úprav, pokud nenastane nečekaná situace :-D viz Matsoftova winter kára :-)
Je akutní:
Přední sedačky vyměnit! (Mám problém, že nedosáhnu na pedály a sedačka řidiče nemá polohovatelné opěradlo :-( )
Výměna oleje - předchozí majitel neměnil olej přibližně 30 000 km a taky to tak vypadá - to, co je v motoru, není olej, ale černá, skoro nemazlavá kapalina neurčitého složení a po zahřátí maže až od 1 800 otáček :-/
Výměna přístrojové desky - byla bych ráda, kdyby tam byly kulaté budíky, pokud možno i s otáčkoměrem, jelikož jsem na ně zvyklá :-)
Dát nové lanko na otevírání kufru.
Auto je potřeba uklidit, tzn. vyluxovat, umýt, vyleštit a vyladit interiér - trocha plyšáků, ať je tam útulno :-)
Méně akutní:
Na přední nápravě je pravděpodobně potřeba vyměnit pravý svislý čep, jelikož auto táhne doprava....
Výhledově vyvařit prahy, které nejsou až tak papírové, ale něco už za sebou mají... :-/
Co se na autě udělalo:
rok 2007
27.12.
auto prošlo technickou kontrolou a emisemi
28.12.
vyluxováno, odbordelizováno, dány hliníkové koberce originál škoda; sestaveny kulaté budíky, zatím leží na zadních sedačkách :-)
29.12.
výměna oleje - ten starý byl velmi chutný :-D ale maže to pro změnu až od 1 100 otáček :-/ trochu pokrok, ale stejně......
30.12.
konečně mi jde otevírat kufr páčkou a nemusím brát na drát kleště :-)
rok 2008
1.1.
po seznámení auta i s jinými řidiči, než jen se mnou, bylo zjištěno, že auto by potřebovalo vyměnit obě nápravy, a dokonce po hodinovém protáhnutí z Litně do Prahy a zpět to začalo i mazat v nízkých otáčkách, což mě potěšilo :-) ale možná by chtělo vyměnit čidlo na olej a nebo vyčistit sací koš.....
Místo toho se tam dá nejspíše jiný motor :-)
13.1.
Dnes konečně vyměněna sdružená přístrojovka za kulaté budíky. Tachometr proměřuje o 5 km/h, otáčkoměr asi nekecá a všechno bliká a svítí, jak má... Konečně se vyznám v tachometru a konečně zjištěno, že při zahřátí motoru to maže až od 4 000 otáček :-D
chce to ten jinej motor :-/
3.2.
Nově ukostřen motor => lepší startování, lepší ukazování teploty, už neproměřuje a konečně nesvítí mazání, takže to maže ;-)
Vyměněny zadní tapce s madlem za tapce s ouškem.
Vyměněn přední ofuk na kapotě.
Umyto, naleštěno, vyluxováno.
20.2.
Auto je přehlášeno na mě :-)
23.2.
Jelikož se mi včera chroupla lamela (roztrhla se na dva kusy), šel motor 105 ven a po vyměnění lamely šel motor 120 dovnitř :-)
Takže výměna motoru.
24.2.
Motor dokompletován, vyměněn olej, olejový filtr, svíčky, rozdělovač, karbec a startér.
Snad bude jezdit v pohodě....
9.3.
Dnes vyměněny zadní světla, konečně to vypadá zezadu trochu jako auto :-D
30.3.
Konečně mám polohovatelnou sedačku řidiče :-)
Dále pak tjůningové zadní okna - okna pokovená, trojúhelníky a zadní okno zatmavovací fólie :-)
Fotos až budou baterky do foťáku a auto bude umytý :-D
5.4.
Vyměněna L palubka za GL z Ropuchy, přidány ipury na dveře, vyměněn štítek Škoda 105 S na zadním čele za štítek se stejným nápisem, ale nevybledlý.
Mám z auta velkou radost, že se na tom něco udělalo, začíná to vypadat jako "auto" :-D
Fakt dobrý pocit z dobře vykonané práce :-)
11.4.
Motor má seštelované ventily, předstih a ještě něco, ale to už nevim :-)
Matsoft přivezl přední spoiler, tak už je na autě a vyměněny žehličková světla za hranatý M-kový :-)
vypadá to zajímavě, ještě spoiler hodit do barvy auta....
20.4.
Spoiler nastříkán na zeleno, vyměněna přední maska za masku s přídavnýma dálkovýma...
Chtěla bych poděkovat Czertovi, že mi s tím pomohl - Díky Jíro :-)
21.4.
Vyměněno plynové lanko i s bovdenem.
Vyměněny přední kryty blinkrů za nové.
13.6.
Z důvodu toho, že mi opět drhne plyn, prostě se zasekává a zůstává viset v cca 4000 ot., vyměníme celý plynový pedál, lanko i bovden. Jestli to nepomůže, tak už fakt nevim. Nikde to nedrhne, kluci pod tím leželi, hledali, nic nenašli.
Následně by to chtělo seřídit kulisu řazení.
Další plán je vyměnit 4q za 5q, ale na kyvku, jinej neni.
16.6.
Tak dnes vyměněn plynový pedál, bovden a místo struny je lanko. Záhada zasekávajícího se plynu odhalena. Z důvodu toho, že je to 105 S, a mám gumový koberce, tak o ty caplíky, který držej koberec u tunelu, se to zasekávalo. Caplíky odstraněny.
Dále zakoupeny brzdové destičky FERODO, následně vyměněny. Už mi nepískaj brzdy při sebemenším sešlápnutí. Ty staré stály za to, byly lesklý a sjetý.
29.8.
Auto je poháněno motorem 135 Favorit, předchozí motor 120 žral olej. Ale podemnou žádná olejová skvrna nebyla, svíčky čisté, jel na všechny válce. Prostě se ztrácel... :-)
Mám rádio: Medion na MP3, sice nic moc, ale zatím to stačí. Repra jsou pod předními sedačkami.
Teklo mi topení, takže nohy se koupaly v jakési neidentifikované tekutině. Dotáhla se nějaká spona a zatím neteče (Díky Pavle P. ;-) )
29.12.
O víkendu vyměněné přední tlumiče, které jsem dostala od Matsofta k Vánocům.
Při výměně tlumičů zjištěno, že je vytrhlý kus ramene na přední nápravě, proto chyběla kolíbka, ve který je usazen tlumič => proto to netlumilo. Navařen kus plechu, na kterém už kolíbka drží :-) (Díky Czerte)
Na zadní nápravě mám asi naštíplou poloosu, vydává to divný, pištivý a skřípavý zvuk.... :-/
31.12.
Utekla mi 2 na převodovce :-D mám 2 neutrály :-(
V co nejbližší době se to vymění => vlečková náprava a 5q
rok 2009
2.5.-3.5. EDIT BY MATSOFT :-)
do auta byla naimplantována vlečková náprava (všechna ložiska a gufera nová, nové brzdy) s 5q převovkou a zpět motor. A světe div se, vše funguje jak má. O dalším prodlouženém víkendu nás čeká instalace zadních tlumičů, odvzdušnění brzd a spojky, "umravnění" hadic a elektroinstalace, vyvaření prahů a podélníků prahů.
Nyní je auto až na brzdový systém na přední nápravě skoročistokrevná 135 :)
Ovečka / Škoda 105 S - komentáře:
21:24:40
27.12.2007
27.12.2007
Matsoft
-> borrico: to vis, ona si Wofce neumi z tohohle precist kolik vlastne jede... z kulatyho jo
21:09:59
27.12.2007
27.12.2007
borrico
-> Ovečka: Co máš proti sdružené přístrojovce? Já jsem naopak u 120-tky přemýšlel o výměně kulatých budíků za tenhle sdružák, než jsem si na ty pidičísílka a pidikontrolky zvykl.
21:01:03
27.12.2007
27.12.2007
Pavel P..
-> Ovečka: aha... pak to drží volnoběh
20:58:40
27.12.2007
27.12.2007
Ovečka
-> Pavel P.: no, sytič jako páčka byl furt nahoře, ale tvářilo se to, že to na něj nejede
20:57:23
27.12.2007
27.12.2007
Pavel P..
-> Nwkt: ale to modrý zplácaný bůhví co je kýbl šrotu, a motor jak vytaženej z rybníka, tam olej měnily tak možná na poslední záruční prohlídce co byla zdarma.. ta zasranej motor jsem ještě neviděl.. ale motor je super, :o)) ten určitě najede mnoho šťastných kilometrů v tomhle zelenym pekle..
20:53:14
27.12.2007
27.12.2007
Nwkt
-> Pavel P.: Mě tak 130 ujele asi 500 km pak už to byla fakt krize
20:50:28
27.12.2007
27.12.2007
Pavel P..
-> havlik: jasně a má nový ventily.... že to na volnoběh taky nemaže je vedlejší. ale jelo to a ujelo to přes 100km. to je úspěch
20:49:12
27.12.2007
27.12.2007
minno
2x rovnaká fotka
20:49:09
27.12.2007
27.12.2007
magor-no1
-> Ovečka: né jen se podívat na to co to zas matěj sehnal
20:47:39
27.12.2007
27.12.2007
havlik
-> Pavel P.: to nevadí ten motor z modrý je jako novej sice to hulí víc jak temelín ale jede jako hovado
20:47:03
27.12.2007
27.12.2007
Pavel P..
-> Ovečka: a nezapoměla jsi třeba dát dolu sytič? na tom to drželo to je pravda.
a čoudilo to jak dýmovnice
a čoudilo to jak dýmovnice
20:45:55
27.12.2007
27.12.2007
Nwkt
-> havlik:
20:45:26
27.12.2007
27.12.2007
havlik
-> Ovečka: no matěj taky povídal že na kábru je podlaha super než se propad na zem
20:44:30
27.12.2007
27.12.2007
Ovečka
-> magor-no1: proč? Je to stříkané i když původní barva byla stejná
-> Nwkt: já ne, ale Matěj to povidal
-> Pavel P.: no, tak jestli to jezdilo jen tam a zpátky, tak to jde
-> Nwkt: já ne, ale Matěj to povidal
-> Pavel P.: no, tak jestli to jezdilo jen tam a zpátky, tak to jde
20:42:08
27.12.2007
27.12.2007
Ovečka
-> Pavel P.: no, mě to zatim nezdechlo, ale je to ve stejném motorovém stavu
20:41:29
27.12.2007
27.12.2007
magor-no1
tak na tohle sem opravdu zvědavej , kdybych měl čím tak se na to zítra dojedu snad i podívat
20:41:03
27.12.2007
27.12.2007
Nwkt
-> Ovečka: Jseš si jistá?
20:40:55
27.12.2007
27.12.2007
Pavel P..
to auto prej jezdilo jen na hřbitov a ke kauflandu.... jestli to najelo za tu dobu 3000km tak je to moc... takže olej tam bude víc jak těch 12let
20:40:05
27.12.2007
27.12.2007
Ovečka
-> Nwkt: no jo, ale já mám alespon podlahu
20:38:52
27.12.2007
27.12.2007
Ovečka
-> havlik: ne, to budeš vyvařovat ty.... ale ještě o tom nevíš