Tomáš / Škoda 120 L Tomáš / Škoda 120 L

komentáře | popis | fotky | Tomáš#K | 08.07.14 22:43 | 270x v oblíbených
Škoda 120 L



Rok výroby: 1986

výrobní série číslo: 39

typ motoru: 742.12

odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená



Pár slov na úvod:

Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.



Stručný popis:



Karoserie:

Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.

Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.



Podvozek:

- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).

- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.

- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka

- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…

- Veškerý spojovací materiál je nový

- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.



Přední náprava:

- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.

- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.

- Pružiny 260 mm od Sakyho.

- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.

- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.



Zadní náprava:

- Kyvadlová původní Š 120 L.

- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.

- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.

- Nové zadní pružiny.



Motor:

- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.

- po celkové renovaci v roce 2010

- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily

- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje

- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)

- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve

- nová horní ojniční pouzdra

- nová zdvihátka ventilů

- nový rozvodový řetěz i kola

- motor kompletně přetěsněn

- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm

- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.

- elektrochemicky leštěná olejová vana

- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky

- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)

- tvrdé silentbloky motoru

- leštěné díly včetně bloku motoru

- chromované díly

- některé díly lakované v kombinaci černá/červená

- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru

- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou

- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)

- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).



Převodovka:

Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.

V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.



Interiér:

Až na detaily sériový Lkový.

- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.

- Zadní plato očalouněné kobercem.

- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.

- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.

- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.

- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.

Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.



Exteriér:

Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.



Další úpravy:

- centrální zamykání na dálku

- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru

- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru

- ,,tajný“ vypínač proti krádeži

- dvojité ukostření motoru

- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)

- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru

- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.

- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).



Aktuality:

Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.



Plány do budoucna:



- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.

- opravit ohnuté přední čelo.

- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)

Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:

10:00:35
21.11.2009
Ba.jogi
cchem sa ta spytat ze ked mas tak zakobercoany kufor tak ti tam nestoji voda alebo ci tam nieje velka vlhkost lebo mi jeden znami hovoril ze ked si dam zakobercovat kufor tak mi odhnije 1
16:55:21
08.10.2009
Tomáš#K
-> škodec: ,

-> palinator:

Díky. Byl to takový trochu dobrodružný výlet! Uvidíme, třeba to nebylo naposledy... ;-)
18:36:18
07.10.2009
palinator
Luxus, uplně mě dostala ta fotka "výlet na Makarskou" nebo jaksejmenovala. 9 15
21:43:38
06.10.2009
škodec
-> Tomáš#K: krasne su tie posledne fotky...inak obdivujem taketo skodovkarske cesty do neznama4
09:00:40
06.10.2009
Tomáš#K
-> techgen: -> vojticee: -> MATTESS: -> U-Geen: Díky za pochvaly!

-> minno: Za celou cestu jsem musel pouze dotáhnout jednu sponu na hadici od vody, která netěsnila. Jinak nic. Cesta byla až nečekaně pohodová. Dalo se to zvládnout bez problému. :-)
upraveno 1x, naposled 06.10.2009 09:02:28
08:53:08
06.10.2009
minno
-> Tomáš#K: takže všetko v pohode, žiadne problémy? Cesta svetom na škodovka je vždy super :) Fotky krásne.
00:06:30
06.10.2009
MATTESS
-> U-Geen: tak samozřejmě4
00:03:39
06.10.2009
U-Geen
-> MATTESS: i ty z Prahee
00:02:07
06.10.2009
MATTESS
ty fotky u moře vypadají hezky
22:58:30
05.10.2009
vojticee
Krása! Moc se mi líbí.
22:54:54
05.10.2009
techgen
nemam slov naaadhera 4 4 4
22:53:45
05.10.2009
Tomáš#K
Po delší době jsem opět aktualizoval fotogalerii. Přidal jsem fotky z dovolené.
10:25:35
28.08.2009
Tomáš#K
-> skoda_105_L: Díky. Koukal jsem taky na tvůj stroj. Myslím, že nemáš na co ,,slintat"... :-) To tvoje auto, je zachovalejší než moje! 4
17:05:19
27.08.2009
skoda_105_L
No teda... Jen slintám 6 Perfektní prácička na perfektní škodověnce.
10:45:01
27.08.2009
Tomáš#K
-> palinator: Kdybych ty kryty teď kupoval já, tak bych radši sháněl ty původní Czechoslovakia, ale s těmi je potíž jako se všemi původními díly... Hirsch Car jsou dostupnější náhrada, ale odborník to pozná, že to není origo. Ale to už je fakt puntičkaření. 4

Nejdřív musíš vyndat celé zadní světlo a pak na něm teprv vyměnit ten kryt. (Šrouby kterými je připevněn jsou přístupné až po demontáži světla z čela). Pro představu přidávám fotku pro porovnání: Dole 20let starý originální kryt a nahoře nový neoriginální Hirsch Car.
zvětšit Tomáš / Škoda 120 L - obrázek od Tomáš#K vložen 27.08.2009 10:45:01
21:56:30
26.08.2009
palinator
-> Tomáš#K:

Takže říkáš, že si je mám taky koupit jo? To se tam nechá normálně přišroubovat k původním parabolám nebo jak?
17:14:49
25.08.2009
Tomáš#K
-> Tomo: Díky! 6
16:44:13
25.08.2009
Tomo - zrušená registrace
-> Tomáš#K: nadherna skodula 4 6 2
16:32:42
25.08.2009
Tomáš#K
-> palinator: Kryty zadních světel bohužel nejsou originál. Jsou to ty Hirsch Car jak říkáš. Mám je tam od podzimu 2006 a zatím myslím ani neblednou, takže jsem spokojený. Snad jen kvalita plastového výlisku (nebo jak se to vyrábí) není tak dobrá jako u krytů made in Czechoslovakia.

No a co se týče výfuku, to je jen taková moje zkouška snížení hlučnosti. V další fázi chci ještě vytlumit interier - podlahu, zadní stěnu a dveře. V současné době už mám výfuk svařený, ale nemám vůbec čas ho tam dát třeba i jen na zkoušku. Snad někdy na konci září...
13:25:19
25.08.2009
palinator
Vložím se vám do výfukologie. "Laděný" zvuk řadě 742 a 743 tak nějak patří právě díky výfuku, tak by možná bylo nesprávné jí nasadit nějaký tlumítko. Jednou jsem čet v SM "Ve Škodovce se po nastartování rozline hluboký dunivý sound, za který by se nemusel stydět ani závodní speciál."3
upraveno 1x, naposled 10.09.2009 20:51:49
Extreme Tyres