-> Tomáš#K:
Hele a jaký tam máš zadní lampy? Ty maďarský HirschCary? Dík.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120 L
Rok výroby: 1986
výrobní série číslo: 39
typ motoru: 742.12
odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená
Pár slov na úvod:
Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.
Stručný popis:
Karoserie:
Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.
Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.
Podvozek:
- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).
- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.
- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka
- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…
- Veškerý spojovací materiál je nový
- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.
Přední náprava:
- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.
- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.
- Pružiny 260 mm od Sakyho.
- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.
- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.
Zadní náprava:
- Kyvadlová původní Š 120 L.
- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.
- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.
- Nové zadní pružiny.
Motor:
- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.
- po celkové renovaci v roce 2010
- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily
- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje
- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)
- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve
- nová horní ojniční pouzdra
- nová zdvihátka ventilů
- nový rozvodový řetěz i kola
- motor kompletně přetěsněn
- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm
- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.
- elektrochemicky leštěná olejová vana
- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky
- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)
- tvrdé silentbloky motoru
- leštěné díly včetně bloku motoru
- chromované díly
- některé díly lakované v kombinaci černá/červená
- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru
- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou
- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)
- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).
Převodovka:
Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.
V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.
Interiér:
Až na detaily sériový Lkový.
- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.
- Zadní plato očalouněné kobercem.
- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.
- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.
- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.
- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.
Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.
Exteriér:
Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.
Další úpravy:
- centrální zamykání na dálku
- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru
- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru
- ,,tajný“ vypínač proti krádeži
- dvojité ukostření motoru
- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)
- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru
- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.
- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).
Aktuality:
Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.
Plány do budoucna:
- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.
- opravit ohnuté přední čelo.
- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)
Rok výroby: 1986
výrobní série číslo: 39
typ motoru: 742.12
odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená
Pár slov na úvod:
Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.
Stručný popis:
Karoserie:
Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.
Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.
Podvozek:
- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).
- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.
- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka
- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…
- Veškerý spojovací materiál je nový
- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.
Přední náprava:
- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.
- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.
- Pružiny 260 mm od Sakyho.
- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.
- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.
Zadní náprava:
- Kyvadlová původní Š 120 L.
- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.
- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.
- Nové zadní pružiny.
Motor:
- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.
- po celkové renovaci v roce 2010
- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily
- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje
- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)
- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve
- nová horní ojniční pouzdra
- nová zdvihátka ventilů
- nový rozvodový řetěz i kola
- motor kompletně přetěsněn
- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm
- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.
- elektrochemicky leštěná olejová vana
- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky
- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)
- tvrdé silentbloky motoru
- leštěné díly včetně bloku motoru
- chromované díly
- některé díly lakované v kombinaci černá/červená
- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru
- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou
- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)
- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).
Převodovka:
Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.
V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.
Interiér:
Až na detaily sériový Lkový.
- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.
- Zadní plato očalouněné kobercem.
- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.
- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.
- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.
- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.
Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.
Exteriér:
Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.
Další úpravy:
- centrální zamykání na dálku
- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru
- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru
- ,,tajný“ vypínač proti krádeži
- dvojité ukostření motoru
- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)
- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru
- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.
- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).
Aktuality:
Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.
Plány do budoucna:
- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.
- opravit ohnuté přední čelo.
- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)
Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:
12:52:09
25.08.2009
25.08.2009
palinator
13:58:35
24.08.2009
24.08.2009
Tomáš#K
-> palinator: Děkuju. Jo, takhle vypadal spodek, ještě když auto sloužilo jako běžný spotřebák. Teď už je jen pro zábavu!
Koukal jsem i na to tvoje. Máš to taky pěkný.
Koukal jsem i na to tvoje. Máš to taky pěkný.
11:51:50
24.08.2009
24.08.2009
palinator
Moc pěknej stroj, dávám do oblíbených. Ten spodek (tvá minulost) vypadal u mě stejně...
15:03:20
19.08.2009
19.08.2009
Tomáš#K
-> rubigall:
14:39:37
19.08.2009
19.08.2009
rubigall
21:37:27
18.08.2009
18.08.2009
Tomáš#K
-> rubigall: Jo, to je pravda, ale kdybych udělal ten zadní silentblok nějak podobně jako je třeba zavěšený u favorita, vibrace se budou myslím přenášet minimálně. Bavil jsem se už s více lidmi a slyšel jsem názory, že ty vlnovce by měly výfuk udržet i bez přídavného silentbloku. No, uvidím, až bude čas, zkusím to tam dát na zkoušku, jak se to bude chovat.
18:10:08
18.08.2009
18.08.2009
rubigall
-> Tomáš#K: len nezabúdaj že čím viac silentblokov tým večší počet miest kade sa môžu prenášať vybrácie na kasňu. Potom napíš ako to dopadlo...
21:44:16
14.08.2009
14.08.2009
Tomáš#K
-> rubigall: Díky. Zkusím to dát na motor na zkoušku jen s vlnovci a zadním držákem a možná půjde ještě dodělat jeden držák (přes silentblok) v přední části někde u příčky aby to neviselo na těch vlnovcích.
18:16:01
14.08.2009
14.08.2009
rubigall
-> Tomáš#K: Tak prajem veľa úspechov a snáď sa ti to podarí
16:53:04
14.08.2009
14.08.2009
Tomáš#K
-> minno: , -> rubigall: Díky za reakce. To co říkáte je vcelku logické, ale dokud si to nevyzkouším, neuvěřím. Že je hlavní problém v délce výfukového potrubí, vím taky, ale vymýšlet různě kroucené trubky a přídavné tlumiče se mi popravdě moc nechce, tak zkouším tohle. Pokud to nepůjde, nechám tam výfuk původní a nic se neděje.
10:49:04
14.08.2009
14.08.2009
rubigall
Žiaľ môj názor je úplne opačný. Keď navaríš tie dva vlnovce výfuk stratí jeden z dvoch oporných bodov a ani nehovorím o tom že ten najpodstatnejší. Vlnovce niesú konštruované tak aby boli namáhané v ťahu. A tie vybrácie o ktorých píšeš vniknú práve vtedy keď tam tie vlnovce dáš pretože dovolíš tlmiču kmitať v iných frekvenciách ako motor - teda budú tam tie vybrácie len do vtedy kým sa neodtrhnú vlnovce čo nebude až tak dlho trvať. Škodovka je hlučná nie pre vybrácie, ale preto, že má jednoducho krátku výfukovú sústavu. Ak chceš docieliť aby auto išlo tichšie budeš musieť vhodne predľžiť výfukovú sústavu ako je to napríklad na škode 120 LA poprípade do sústavy budeš musieť vložiť ešte jeden tlmič.
09:39:37
14.08.2009
14.08.2009
minno
-> Tomáš#K: výfuk dobrý nápad, ale podľa mňa by to chcelo potom vymyslieť ešte druhý držiak výfuku, lebo na tom jednom a ešte so silentblokmi to dosť pevné asi nebude.
23:06:42
13.08.2009
13.08.2009
Tomáš#K
Do fotogalerie jsem přidal pár nových fotek včetně mého experimentu s výfukem. Víc info na konci popisu...
14:40:58
06.08.2009
06.08.2009
Tomáš#K
-> minno: Dík. Podívám se po něm. Snad bude lepší než ten Bosal.
23:10:32
05.08.2009
05.08.2009
minno
-> Tomáš#K: dobré názory som počul na výfuky Tyll, aspoň čo do Farvoritov, aké je to s nimi a výfukmi na 120 to neviem
23:00:33
05.08.2009
05.08.2009
Tomáš#K
-> All: Chybami se člověk učí. Co se dá dělat. Kdybych to kupoval dneska, už bych Atesa nezvolil. No jo, říká se dvakrát měř a jednou řež a já jsem rovnou koupil bez toho, abych poměřoval.
Když už jsme u těch dílů? Dá se někde koupit kvalitní výfuk na Š 120 srovnatelný s originálním? Koupil jsem teď jeden a byl na první pohled fakt špatně udělaný, tak jsem ho hned druhý den šel zas vrátit. A to ještě člověk neví, jak odflákly vnitřek tlumiče... Nevíte prosím někdo o kvalitním výrobci. Ten co jsem ho vrátil byl Bosal...
Když už jsme u těch dílů? Dá se někde koupit kvalitní výfuk na Š 120 srovnatelný s originálním? Koupil jsem teď jeden a byl na první pohled fakt špatně udělaný, tak jsem ho hned druhý den šel zas vrátit. A to ještě člověk neví, jak odflákly vnitřek tlumiče... Nevíte prosím někdo o kvalitním výrobci. Ten co jsem ho vrátil byl Bosal...
22:16:05
05.08.2009
05.08.2009
MATTESS
-> Tomáš#K 05.08.09 21:31:55: určitě by to byla dobrá volba
22:06:23
05.08.2009
05.08.2009
Pavel P..
originál tlumiče nejsou žádnej problem... minnovi jsem sehnal celou sadu, žigulácký přední a kyvkový zadní. všechno PAL, šedivej :-)
22:01:12
05.08.2009
05.08.2009
minno
-> Tomáš#K: no tie PAL alebo "PAL for zigul" :) su len jednou z alternativ...existuju ale aj ine slusne znacky, ak budes niekedy rozmyslat nad kupou, precitaj si o vsetkych viac for, nech sa rozhodnes dobre :)