skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120 L
Rok výroby: 1986
výrobní série číslo: 39
typ motoru: 742.12
odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená
Pár slov na úvod:
Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.
Stručný popis:
Karoserie:
Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.
Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.
Podvozek:
- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).
- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.
- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka
- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…
- Veškerý spojovací materiál je nový
- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.
Přední náprava:
- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.
- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.
- Pružiny 260 mm od Sakyho.
- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.
- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.
Zadní náprava:
- Kyvadlová původní Š 120 L.
- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.
- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.
- Nové zadní pružiny.
Motor:
- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.
- po celkové renovaci v roce 2010
- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily
- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje
- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)
- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve
- nová horní ojniční pouzdra
- nová zdvihátka ventilů
- nový rozvodový řetěz i kola
- motor kompletně přetěsněn
- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm
- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.
- elektrochemicky leštěná olejová vana
- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky
- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)
- tvrdé silentbloky motoru
- leštěné díly včetně bloku motoru
- chromované díly
- některé díly lakované v kombinaci černá/červená
- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru
- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou
- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)
- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).
Převodovka:
Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.
V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.
Interiér:
Až na detaily sériový Lkový.
- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.
- Zadní plato očalouněné kobercem.
- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.
- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.
- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.
- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.
Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.
Exteriér:
Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.
Další úpravy:
- centrální zamykání na dálku
- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru
- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru
- ,,tajný“ vypínač proti krádeži
- dvojité ukostření motoru
- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)
- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru
- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.
- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).
Aktuality:
Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.
Plány do budoucna:
- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.
- opravit ohnuté přední čelo.
- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)
Rok výroby: 1986
výrobní série číslo: 39
typ motoru: 742.12
odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená
Pár slov na úvod:
Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.
Stručný popis:
Karoserie:
Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.
Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.
Podvozek:
- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).
- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.
- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka
- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…
- Veškerý spojovací materiál je nový
- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.
Přední náprava:
- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.
- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.
- Pružiny 260 mm od Sakyho.
- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.
- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.
Zadní náprava:
- Kyvadlová původní Š 120 L.
- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.
- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.
- Nové zadní pružiny.
Motor:
- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.
- po celkové renovaci v roce 2010
- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily
- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje
- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)
- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve
- nová horní ojniční pouzdra
- nová zdvihátka ventilů
- nový rozvodový řetěz i kola
- motor kompletně přetěsněn
- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm
- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.
- elektrochemicky leštěná olejová vana
- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky
- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)
- tvrdé silentbloky motoru
- leštěné díly včetně bloku motoru
- chromované díly
- některé díly lakované v kombinaci černá/červená
- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru
- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou
- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)
- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).
Převodovka:
Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.
V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.
Interiér:
Až na detaily sériový Lkový.
- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.
- Zadní plato očalouněné kobercem.
- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.
- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.
- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.
- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.
Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.
Exteriér:
Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.
Další úpravy:
- centrální zamykání na dálku
- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru
- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru
- ,,tajný“ vypínač proti krádeži
- dvojité ukostření motoru
- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)
- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru
- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.
- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).
Aktuality:
Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.
Plány do budoucna:
- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.
- opravit ohnuté přední čelo.
- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)
Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:
21:32:42
05.08.2009
05.08.2009
suri
Příspěvek smazal moderátor - minno
21:32:42
05.08.2009
05.08.2009
suri
-> Tomáš#K: ja sa hádat nechcem ani nepotrebujem aj tak na virte niečo povedat je zbytočné . končím
21:31:55
05.08.2009
05.08.2009
Tomáš#K
-> suri: , -> minno: Pánové, nechcete se hádat radši přes soukromé zprávy?!
Radši k tématu: Přečetl jsem si fóra minnovi , kde se tlumiče řešily a teď lituju, že jsem se takhle neinformoval před koupí Ates. Došel jsem k tomu, že asi nejlepší by byly škodovácké originál PAL ještě ze starých zásob, ale ty se už asi neseženou, takže jestli se rozhodnu někdy pro koupi nových tlumičů, tak asi PAL na Žigula a upravit jim spodní uložení. Navíc jsou tvrdší, což by mi taky vyhovovalo. Tenhle rok už ale žádné další úpravy na autě už stejně nestihnu, takže to je hudba budoucnosti. Každopádně díky za rady a názory.
-> MATTESS: Aha, tak už je mi to jasný. Já právě doteď slyšel jen o těch HP Racing.
Radši k tématu: Přečetl jsem si fóra minnovi , kde se tlumiče řešily a teď lituju, že jsem se takhle neinformoval před koupí Ates. Došel jsem k tomu, že asi nejlepší by byly škodovácké originál PAL ještě ze starých zásob, ale ty se už asi neseženou, takže jestli se rozhodnu někdy pro koupi nových tlumičů, tak asi PAL na Žigula a upravit jim spodní uložení. Navíc jsou tvrdší, což by mi taky vyhovovalo. Tenhle rok už ale žádné další úpravy na autě už stejně nestihnu, takže to je hudba budoucnosti. Každopádně díky za rady a názory.
-> MATTESS: Aha, tak už je mi to jasný. Já právě doteď slyšel jen o těch HP Racing.
21:19:54
05.08.2009
05.08.2009
suri
-> minno: o tom zázemí to práve je nie každý može nahadzat všetky peniaze do jedneho stareho vraku
21:18:35
05.08.2009
05.08.2009
minno
-> suri: vďaka za prednášku, áno máš pravdu je to tak, ale je to fakt trochu mimo témy, neriešime kto má aké rodinné zázemie, ale ktorý diel je lepší a ktorý horší, a nebudem teraz tvrdiť, že Ateso je dobré len preto, lebo je lacné a preto je to pre väčšinu userov najprístupnejšia značka.
21:11:56
05.08.2009
05.08.2009
suri
a vobec serem na to ako sa hadat s ludmi ktori cudzi nazor nemozu prijat , a su nervozny ked niekto napise nieco proti nim , koncim diskusiu .
-> Tomáš#K: sorry za OT
-> Tomáš#K: sorry za OT
21:08:44
05.08.2009
05.08.2009
suri
-> minno: nenarážam na nič , len chcem naznačit že nie každého živia rodičia že si celú svoju výplatu može rozhádzat do auta , niektorý ludia maju si predstav aj deti a rodinu a sú radi ked im auto spravím zadarmo alebo za dve flaše kofoly a sú spokojný aj s robotou a ja spom spokojný tiež že som mohol pomoct niekomu, ked príde že mu zadok nebrzdí a vidím že už tam nemá žiadne obloženie tak mu vyštrácham staršie pekné zo zásob a jazdí to isté predné brzdy motor , spojka atd viem že ked nemáš kde dat penaize tak kupuješ všetko nové ale niekotrí ludia proste na to nemajú o škodovku sa staraju ako vedia a hlavne sa staraju o seba ao rodinu a takých ludí si cením viac ako iných ktorý iba sypu peniaze do auta ktoré ide raz za rok ku kostolu a naspet , proste škodovka je auto na dojazdenie a poznám vela ludi co ziju slusne deti chodia do skoly ucia sa pomahaju zarabaju si aby prežili otec robí mama robí deti pomáhaju a robia a sú radi ked si kupia chlieb a nemusia sa radovat ze maju take a take auto a tlmiče . konieckoncom dvaja kamoi ti mohli byt svedkom ako som kradol ciganom zanovne tlmiče QH ktore som im mesiac predtym nez skodovku naburali zakladal len preto aby niekto mohol jazdit dalej , keby ma chytili tak sa tu s vami asi nehadam
20:59:51
05.08.2009
05.08.2009
suri
-> Tomáš#K: KONI , Bilstein
20:19:30
05.08.2009
05.08.2009
minno
nejaké fóra, kde som to riešil:
skoda-virt.cz/cz/.../8596 2-tlmice-lepsie-ako-ateso- kde?gotopost=1...
skoda-virt.cz/cz/.../9722 5-tlumce-ze-zigula?gotopos t=1...
skoda-virt.cz/cz/.../8596 2-tlmice-lepsie-ako-ateso- kde?gotopost=1...
skoda-virt.cz/cz/.../9722 5-tlumce-ze-zigula?gotopos t=1...
20:06:35
05.08.2009
05.08.2009
minno
-> Tomáš#K: presne tak, prvovýroba tlmičov bola značky PAL, Ateso je niečo len ako pokračovateľ pôvodnej výroby, prvé Atesa pokiaľ viem boli aj normálne rozoberateľné, no postupom sa kvalita Atesa pre 742 znížila.
19:50:55
05.08.2009
05.08.2009
MATTESS
-> Tomáš#K: ty co mam jsou HP sporting ne racing. Dnes už se nevyrábí a byly pro běžný provoz. Jsou tvrdší, ale ne extremně. Mají pístnici stejnou jako serie.
18:28:17
05.08.2009
05.08.2009
Tomáš#K
-> MATTESS: No vidiš, zděšený nejsem, protože ty tlumiče co jsem tam měl předtím byly asi ještě horší, když teď s Atesama cítím mírné zlepšení. Jo a jsou nerozebíratelné - viz. níže příspěvek minna. Takže přitvrdit nejdou. To jsem si měl zjistit dříve... Ty máš na Rapidu HP? Vždyť na tom se snad nedá v běžném provozu jezdit, co jsem slyšel. Jsou hrozně tvrdé.
-> minno: Díky za rady. Pružiny 250 mají sice o 10 mm kratší volnou délku než 260, to je jasné, ale na autě to udělá víc.
Je pro mě novinka, že z výroby šly Š 742 s tlumiči PAL. Myslel jsem právě, že měly ty Atesa... Sehnat tedy originální PAL by bylo asi nejlepší, ale nevím, jestli se ještě sehnat dají...
S tím, že dnešní vyráběné díly na škodovky jsou bohužel nekvalitní jsem se nesetkal jen u tlumičů. Je to škoda, protože když chce člověk kvalitní věc, nemá ji ani možnost někde normálně koupit. Třeba výfuk. Ale na druhou stranu je to logické. Výrobce si nemůže dovolit udělat díl tak kvalitní jako na ostatní auta, protože by byl dražší.
Když hodnota celé škodovky ve většině případů nepřevyšuje 5000 Kč, je potřeba na ni dělat levné, čily nekvalitní náhradní díly. Většině lidem stačí, to co je, ale pak je pár ,,bláznů" jako my a těm to nestačí.
-> minno: Díky za rady. Pružiny 250 mají sice o 10 mm kratší volnou délku než 260, to je jasné, ale na autě to udělá víc.
Je pro mě novinka, že z výroby šly Š 742 s tlumiči PAL. Myslel jsem právě, že měly ty Atesa... Sehnat tedy originální PAL by bylo asi nejlepší, ale nevím, jestli se ještě sehnat dají...
S tím, že dnešní vyráběné díly na škodovky jsou bohužel nekvalitní jsem se nesetkal jen u tlumičů. Je to škoda, protože když chce člověk kvalitní věc, nemá ji ani možnost někde normálně koupit. Třeba výfuk. Ale na druhou stranu je to logické. Výrobce si nemůže dovolit udělat díl tak kvalitní jako na ostatní auta, protože by byl dražší.
Když hodnota celé škodovky ve většině případů nepřevyšuje 5000 Kč, je potřeba na ni dělat levné, čily nekvalitní náhradní díly. Většině lidem stačí, to co je, ale pak je pár ,,bláznů" jako my a těm to nestačí.
13:34:59
05.08.2009
05.08.2009
minno
-> Tomáš#K: aj k 260 mm pružinám je už lepšie mať tlmiče tvrdšie, pružiny 250 mm sú len o centimeter kratšie. Atesa ti nik nepritvrdí, sú nerozoberateľné. To je lepšie zohnať niekde nové originály PAL od niekoho zo starých zásob a je to 100x lepšie ako Ateso, osobne mám najlepšiu skúsenosť s tlmičmi PAL vyrobených pre vozy Lada, sú ešte o niečo tvrdšie ako škodovácke PAL, pre zníženú nápravu sú vhodnejšie aj preto, že sú o maličko kratšie. Ináč sú rovnaké, akurát čap spodného úchytu nie je pre 12 mm ale 10 mm skrutku a treba preto trochu upraviť spodné držiaky.
V mototechnách je najlepšie tlmiče nekupovať, tam ako vravíš majú obvykle len enjaké poľské noname za 5 korún alebo Atesa, najlepšie je kontaktovať priamo výrobcu alebo alternatívneho predajcu dielov ako je škodovácka "Mototechna", prípadne kúpiť tlmčice z druhej ruky.
V mototechnách je najlepšie tlmiče nekupovať, tam ako vravíš majú obvykle len enjaké poľské noname za 5 korún alebo Atesa, najlepšie je kontaktovať priamo výrobcu alebo alternatívneho predajcu dielov ako je škodovácka "Mototechna", prípadne kúpiť tlmčice z druhej ruky.
13:12:42
05.08.2009
05.08.2009
MATTESS
-> Tomáš#K: tyhle nový nejsou rozebiratelný, ne? Dobrý jsou (byly) KYB, ale už je sem nedováží. Neprodávaly se - vyšší cena než Ateso. Já Atesa zkusil taky a byl jsem zděšen. Sice jsem zvyklý na HP, ale když jsem se projel s naší š105, nebyl rozdíl
13:01:06
05.08.2009
05.08.2009
Tomáš#K
-> Tuner#2: Díky. Ta první fotka, to jsem vyhrabal staré fotky a naskenoval. Cedulku za okno z autobazaru mám doma do dneška...
-> minno: ,
-> suri: ,
-> MATTESS: , Chtěl bych se vyjádřit k těm tlumičům. Předně, nejsem přes ně žádný odborník a rád se nechám poučit. Ke koupi nových tlumičů jsem se rozhodl, protože s těmi co jsem tam měl dříve (Vika) jsem nebyl spokojený. V zatáčkách na nerovném povrchu přední náprava odskakovala a auto se strašně houpalo a bylo příliš měkké. Přišlo mi, že to vůbec netlumí.
Na nové tlumiče jsem se ptal v několika autodílech a většinou mi nabízeli nějakou druhovýrobu za 260 Kč. Koupil jsem tedy radši tlumiče od českého výrobce Ateso na přední i zadní nápravu. Od nikoho jsem se bohužel neinformoval, jestli to je dobrá volba, nebo ne.
Zkušenosti z provozu jsou takové, že odpružení je pořád poměrně měkké, ale v zatáčkách na nerovnostech už neodskakuje, čily jízdní vlastnosti jsou lepší. To ale samozřejmě nevylučuje, že jsem mohl koupit jiné tlumiče, které by byly třeba ještě lepší... jak říkám, rád si nechám poradit. Do budoucna plánuji dát na přední nápravu pružiny Saky 250mm na kterou se už musí dát tlumiče přitvrzené. Tak teď sám nevím, jestli má cenu, si nechat přitvrdit ty Atesa...
-> Pavel P..: Na tom Míráku jsem fotil v sobotu dopoledne, tak to tam moc lidí není. Ale ti, co procházeli okolo při focení, docela koukali, to je fakt!
-> minno: ,
-> suri: ,
-> MATTESS: , Chtěl bych se vyjádřit k těm tlumičům. Předně, nejsem přes ně žádný odborník a rád se nechám poučit. Ke koupi nových tlumičů jsem se rozhodl, protože s těmi co jsem tam měl dříve (Vika) jsem nebyl spokojený. V zatáčkách na nerovném povrchu přední náprava odskakovala a auto se strašně houpalo a bylo příliš měkké. Přišlo mi, že to vůbec netlumí.
Na nové tlumiče jsem se ptal v několika autodílech a většinou mi nabízeli nějakou druhovýrobu za 260 Kč. Koupil jsem tedy radši tlumiče od českého výrobce Ateso na přední i zadní nápravu. Od nikoho jsem se bohužel neinformoval, jestli to je dobrá volba, nebo ne.
Zkušenosti z provozu jsou takové, že odpružení je pořád poměrně měkké, ale v zatáčkách na nerovnostech už neodskakuje, čily jízdní vlastnosti jsou lepší. To ale samozřejmě nevylučuje, že jsem mohl koupit jiné tlumiče, které by byly třeba ještě lepší... jak říkám, rád si nechám poradit. Do budoucna plánuji dát na přední nápravu pružiny Saky 250mm na kterou se už musí dát tlumiče přitvrzené. Tak teď sám nevím, jestli má cenu, si nechat přitvrdit ty Atesa...
-> Pavel P..: Na tom Míráku jsem fotil v sobotu dopoledne, tak to tam moc lidí není. Ale ti, co procházeli okolo při focení, docela koukali, to je fakt!
12:14:15
05.08.2009
05.08.2009
minno
-> suri: neviem na čo narážaš, konkrétne ja škodovkou jazdím viac než dosť a dnes vyrobené Atesa proste nie sú to pravé, mal som Atesa od r. 2005 a tieto staršie čo som mal mi prišli lepšie ako tie druhé čo som kúpil pred rokom. S vytečeným tlmičom neporovnávam, oproti vytečenému je samozrejme lepšie všetko ostatné čo vytečené nie je :-)
Pozri, jazdiť sa dá na všetkom, záleží na čo je človek zvyknutý a čo od toho očakáva. Išlo mi len o to, Tomáša na to upozorniť. Možno to zistí aj sám. Podľa mňa na takú prednú nápravu, ako ma postavenú Tomáš sa Atesá vyslovene nehodia. To je ako dať na repasnuté brzdiče vydraté doštičky. Atesa tak na spotrebnú sériovku, ktorú chce človek ešte dodrať... Mal som ich tiež na novo postavenej náprave, viem čo to je....efekt z novej nápravy pri jazde žiadny. S "normálnejšími" tlmičmi sa zlepší aj brzdný účinok... Už sme tie Atesa raz preberali aj vo fóre, proste na iné typy áut (napr. favo) sú aj tie Atesá slušné, na staré škodovky už tá kvalita výroba ale zaostáva....
Pozri, jazdiť sa dá na všetkom, záleží na čo je človek zvyknutý a čo od toho očakáva. Išlo mi len o to, Tomáša na to upozorniť. Možno to zistí aj sám. Podľa mňa na takú prednú nápravu, ako ma postavenú Tomáš sa Atesá vyslovene nehodia. To je ako dať na repasnuté brzdiče vydraté doštičky. Atesa tak na spotrebnú sériovku, ktorú chce človek ešte dodrať... Mal som ich tiež na novo postavenej náprave, viem čo to je....efekt z novej nápravy pri jazde žiadny. S "normálnejšími" tlmičmi sa zlepší aj brzdný účinok... Už sme tie Atesa raz preberali aj vo fóre, proste na iné typy áut (napr. favo) sú aj tie Atesá slušné, na staré škodovky už tá kvalita výroba ale zaostáva....
11:32:31
05.08.2009
05.08.2009
MOLSO
-> Pavel P..: zaparkoval vystupil odisiel na miesto s peknym vyhladom a zakričal:
V TOM AUTE JE BOMBA !!
cvakol nasadol a ušiel skor ako prislo takticke komando na zneskodnovanie bomb
V TOM AUTE JE BOMBA !!
cvakol nasadol a ušiel skor ako prislo takticke komando na zneskodnovanie bomb
11:26:46
05.08.2009
05.08.2009
Pavel P..
nechápu jak se ti povedlo na míráku udělat fotku na který nejsou turisti nebo čumilové...
11:15:39
05.08.2009
05.08.2009
suri
-> MATTESS: ved oki
11:12:41
05.08.2009
05.08.2009
MATTESS
suri 05.08.09 11:07:21 napsal: → minno: predtým tie autá večšinou mali vytečené origá a tomu ver že je to skok ako svina , verím že na škodovku možno ateso nie je žiadny zázrak ......
ale o to jde, o tlumiče na starou škodovku. Nebavíme se o favu, faldě a pod. Za mě platí 05.08.09 10:56:05
ale o to jde, o tlumiče na starou škodovku. Nebavíme se o favu, faldě a pod. Za mě platí 05.08.09 10:56:05