Richard / 135GLi Richard / 135GLi

komentáře | popis | fotky | rsvancara | 19.06.23 19:47 | 400x v oblíbených
Typ vozu : Škoda 135 Bendix



Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).



Vyroba : 1988-1989



Motor : 746.135 (Bendix), benzín

Řadový 4-válec, 1 289 ccm

8-ventil, komprese 8.8 : 1

Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm

Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.

Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.

Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC

Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985

Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058

Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU

Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix

Zapalovací cívka: 7700749146

Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572

Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038

Snímač teploty motoru: Renault 7700737571

Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375

Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151



Vůle sacích ventilů: 0,25 mm

Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm

Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)

Předstih: 14 +/- 5



Hodnoty pro emise :



otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)

obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3

lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03

obsah HC (ppm)...100.............. .................-



Barva vozu : Apollo red (8302)



Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka



Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu



Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...



Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...



Z tisku:

www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy



T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...



Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.



Škoda 135 GLi připojená na XR25 Bluetooth s ASUS Zenbook


Richard / 135GLi - komentáře:

21:06:43
02.03.2010
Petuli
můžem to klidně vyzkoušet někdy,já jen,ikdyž mám auto na 15kách,se spoilery a desky s hudbou vzadu,místo sedaček,takže auto je o dost těžší než vaše originály,můžu za sebe říct,že to jede luxusně,do kopce na 3.stupen to táhnu kolem 120-130 a blíží se omezovač,tak přeřazuji na 4st.Když bude chlapi možnost na slušné cestě,klidně Vás svezu:-)a pokud bude SU-TECH chtít to řídit sám,svolení ode mě má,za to co pro mě sehnal:-)
20:17:43
02.03.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> rsvancara: No mě by to srovnání (i když jen teoretické) zajímalo...



- nedosáhneme sice optima - nevím kolik má najeto -> Petuli: Rapid. Můj má najeto 14.000 km takže můžeme říct, že je ve slušné kondici. Nikdy ho moc nehoním - když jedu po dálnici tak do 90 - 100 - 110. Jednou jsem ho sice protáhl víc až někam ke 160-ti, ale na to že jsem viděl, řídil a jezdil několik Rapidů a to i různých motorizací se tento samozřejmě dle mě chová a jezdí nejlépe. Ono to srovnání by bylo fakt teoretické, ale pocitově by mě ten rozdíl mezi karburací a GLi/RiC zajímal.4
20:10:10
02.03.2010
rsvancara
-> su.tech: mě by to prosím taky zajímalo protože ve 136tce (karburátor) jsem jel jen ve Favoritu a tomu se moc nechtělo (a to mělo to auto najeto od novoty 50 tisíc km) :-)

U GLi mi přijde, že poleví někde okolo 120km/h (to co ten motor umí před dozažením téhle rychlosti se s tím, co ukazuje nad 120 km/h nedá srovnat ...) ... když jsem ji rozebíral, tacho ukazoval 108 tisíc (a docela bych tomu i věřil podle kastle) ...
19:48:06
02.03.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Petuli: Hm, zajímavé... až spolu někam pojedem tak porovnáme tu mojí 136-tku s tou tvojí GLi... ne kvůli tomu že si potřebuju něco dokazovat, ale jen tak pro zajímavost a porovnání.4
15:38:28
02.03.2010
Petuli
-> Bc. Shatter: spousta aut na dálnici nestíhá:-)))),kdo nezažil,neuvěří.Mě někdo říkal už kdysi,že tyto motory mají 51kw a 70k,pač je k neuvěření,že těch 41kw dokáže s autem,to ,co dokazuje.
07:58:28
02.03.2010
rsvancara
-> Bc. Shatter: taky jsem nevěřil .... 4
21:48:27
01.03.2010
Shatter
-> Petuli: musím sa zviesť lebo nechápem1 ..čítal som aj inde, že to auto na to že má mať 41kW vraj IDE..ale sa mi tomu proste nechce veriť 40
20:37:11
01.03.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> rsvancara: Co na to říct... hluboce se klaním a můj obdiv patří tobě... Krásná práce, asi brzo vyrazím do garáže... (ne že bych to stejně nedělal...)3 4
19:49:52
01.03.2010
rsvancara
-> Pavel P..: jj, tam je natírají stříbřenkou zbabělci :-)
19:35:53
01.03.2010
Petuli
rsvancara 15.02.10 21:24:53 napsal: → Kapřík 13.02.10 09:30:50: (omlouvám se předem za subjektivní pocit) … takže :




vyšlápneš spojku, zapneš klíčky, zavrčí čerpadlo, na nic víc nešaháš, nastartuje (jaro, léto, zima, mráz, teplo, studený i na slabší baterku …)


studený to jede jako teplý


trochu polechtáš plyn, zrychluje, trochu pustíš, zpomaluje (dost těžko se hledá poloha aby auto jelo „stejně rychle“) – aneb trochu šlápneš a tahá (je to fakt cítit, je jedno jaká tam je rychlost)


díky lehké převodovce to do rychlosti 100 km / h (subjektivně) napráská mé Octavii


spotřeba – jel jsem s tím i dálnici (a ne pomalu) a ať jsem dělal co jsem dělal, nedostaneš se přes 8 litrů (nehlídal jsem to, tankoval jsem 2× a vycházelo to k sedmi litrům, jezdit takhle s GLSem, tak jsem na 12 l / 100 km)


a jedna fajn věc na závěr – nesmrdí benzínem (a to tak že vůbec)

Ovšem neměl jsem na tom katík

Podtrženo, sečteno … těhle aut být víc, tak má škodovka jinou pověst :-)
musím jen souhlasit,to auto prostě JEDE,koho jsem svezl-nechápal!!!
19:03:30
01.03.2010
Pavel P..
motor hezčí než ty vystavené ve škoda muzeu105
18:45:07
01.03.2010
rsvancara
-> Bc. Shatter: jen vzhledová studie (složené díly, některé nové, další repasované, jiné na repas ještě čekají - např. alternátor)
18:05:22
01.03.2010
Shatter
-> rsvancara: nádherný motor..krása...závidím1
06:07:01
17.02.2010
rsvancara
-> Kapřík Mě se podělala jedna jediná věc, úchyty zadních podélných ramen v kastli (z kulaté díry se udělal ovál a skončilo to tak, že se to opřelo až o kastli). Takže ačkoli to mělo ještě víc jak rok STK, tak to šlo na rozebrání a už se s tím nejezdí. Teď se shání ještě nějaké díly a pomalu se připravuje vyvařování kastle. To je úkol pro tenhle rok (vyvařit, opískovat, našopovat)
19:36:19
16.02.2010
Kapřík
-> rsvancara: takouhle raritu řídit bych si ujít určitě nenechal4 Tak hlavně ať ti to jezdí pokud možno bez poruch4
18:03:53
16.02.2010
rsvancara
Kdepak, je tam suchý 5q se stálým převodem 4,22



Mimochodem, když jezdila, tak jsem kde koho nechal se projet - nemám s tím problém :-) takže tu radost "tohle řídit" jsem si neužil jen já :-)



Mimochodem, 2 lidi odmítli ;-)
upraveno 1x, naposled 16.02.2010 18:05:09
16:47:23
16.02.2010
Kapřík
-> rsvancara: díky za odpověď4 Něco takového jsem čekal a zní to perfektně. Věřím, že musí být radost s takovým motorem jezdit4

Ještě jedna otázka, co znamená "díky lehké převodovce"? Co je lehká převodovka? Převodovka je tam přece normální suchý 5q 3,9?
21:24:53
15.02.2010
rsvancara
-> Kapřík 13.02.10 09:30:50: (omlouvám se předem za subjektivní pocit) .... takže :

- vyšlápneš spojku, zapneš klíčky, zavrčí čerpadlo, na nic víc nešaháš, nastartuje (jaro, léto, zima, mráz, teplo, studený i na slabší baterku ....)

- studený to jede jako teplý

- trochu polechtáš plyn, zrychluje, trochu pustíš, zpomaluje (dost těžko se hledá poloha aby auto jelo "stejně rychle") - aneb trochu šlápneš a tahá (je to fakt cítit, je jedno jaká tam je rychlost)

- díky lehké převodovce to do rychlosti 100 km / h (subjektivně) napráská mé Octavii

- spotřeba - jel jsem s tím i dálnici (a ne pomalu) a ať jsem dělal co jsem dělal, nedostaneš se přes 8 litrů (nehlídal jsem to, tankoval jsem 2x a vycházelo to k sedmi litrům, jezdit takhle s GLSem, tak jsem na 12 l / 100 km)

- a jedna fajn věc na závěr - nesmrdí benzínem (a to tak že vůbec)



Ovšem neměl jsem na tom katík



Podtrženo, sečteno ... těhle aut být víc, tak má škodovka jinou pověst :-)
upraveno 2x, naposled 16.02.2010 09:27:11
09:30:50
13.02.2010
Kapřík
Chlapi zajímá mě to a tak se zeptám, jak se tyhle "stříkačky" chovají v provozu? Je tam poznat rozdíl oproti karburátorovému provedení (startování, provoz, spotřeba...)? Jako rarita je to bomba a vůbec bych nebyl proti mít to taky doma2
08:39:01
13.02.2010
rsvancara
-> Bobesh 11.02.10 19:51:34: Správně, proto si nevšímej sacího potrubí, mám i originální - toto leštěné tam nedám :-)
Extreme Tyres