Richard / 135GLi Richard / 135GLi

komentáře | popis | fotky | rsvancara | 16.06.24 17:31 | 400x v oblíbených
Typ vozu : Škoda 135 Bendix



Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).



Vyroba : 1988-1989



Motor : 746.135 (Bendix), benzín

Řadový 4-válec, 1 289 ccm

8-ventil, komprese 8.8 : 1

Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm

Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.

Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.

Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC

Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985

Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058

Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU

Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix

Zapalovací cívka: 7700749146

Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572

Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038

Snímač teploty motoru: Renault 7700737571

Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375

Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151



Vůle sacích ventilů: 0,25 mm

Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm

Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)

Předstih: 14 +/- 5



Hodnoty pro emise :



otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)

obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3

lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03

obsah HC (ppm)...100.............. .................-



Barva vozu : Apollo red (8302)



Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka



Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu



Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...



Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...



Z tisku:

www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy



T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...



Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.



Škoda 135 GLi připojená na XR25 Bluetooth s ASUS Zenbook


Richard / 135GLi - komentáře:

20:25:28
03.06.2012
rsvancara
-> su.tech: Hele, ještě nekřič. Je to první GO, ono se může stát, že to bude pomalu a i nahovno 3 3 3
18:35:19
03.06.2012
castrol
-> su.tech: rychlo a zbesilo
18:29:03
03.06.2012
su.tech – nezodpovědný hajzlík
castrol 03.06.12 17:36:57 napsal:

→ rsvancara: pekne ale pomalo 1
Lepšie ako chytro, ale nahovno. 4
18:26:02
03.06.2012
castrol
-> rsvancara: 3 3
18:24:14
03.06.2012
rsvancara
-> castrol: Než já to dostavím, tak nebude na planetě jediná kapka benzínu 3 3 3
17:36:57
03.06.2012
castrol
-> rsvancara: pekne ale pomalo 1
04:54:11
02.06.2012
rsvancara
-> URU: Já když už něco dělám, tak .... no jsem strašnej úchyl na to, aby to vypadalo i tam, kde to nikdo nikdy neuvidí :-)



Dnes jsem si přivezl tabuli plechu, 1,5 mm x 1m x 2m.



Sám jsem zvědavej, jak se zadaří ... budu dělat zatím 3 sady, do materiálu jsem narval určitě přes 7 tisíc a to ještě budu nechávat šopovat vnitřek i plášť :-D
upraveno 2x, naposled 02.06.2012 06:04:29
20:16:27
01.06.2012
URU
já výfuk dělal tak, že jsem rozebral pár starejch děravejch (stačily díly ze 2), z nich vybral přepážky (nekombinovat origo a druhovýrobu, neseděj díry na trubky v přepážkách) a trubky, z toho nejlepšího vzal plášť (byla v něm jenom jedna 5mm dirka) a posvařoval dohromady aby to vypadalo tak nějak podobně jako na tom nákresu :)



postup vaření: všechno poskládat tak jak to má bejt do jedný poloviny pláště, přivařit přepážky k plášti a potom přivařit trubky v přepážkám... já to napoprvý udělal obráceně a jaksi mi to pak nechtělo pasovat 1



-> zvuk to má pořád škodovkovej, akorát je to drobet tišší...
22:41:57
31.05.2012
rsvancara
-> francomk: Přesně tak, je to ale obyč plech 4



Jinak to bude sloužit na realizaci těch papírovejch dílů do plechu viz. zde skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
upraveno 1x, naposled 31.05.2012 22:43:27
22:37:53
31.05.2012
francomk
-> rsvancara: Neni to kat a trubky? Ideš varit vyfuk z nerezu?
22:36:43
31.05.2012
rsvancara
Dneska jsem nakupoval .... ještě tabuli 1,5mm plechu a jdeme na to 4
zvětšit Richard / 135GLi - obrázek od rsvancara vložen 31.05.2012 22:36:43
22:27:14
31.05.2012
URU
na vstřikovač kouknu, hadičky jsou nový, na teploměry vody a nasávaný směsi by to chtělo kouknout s diagnostikou, ale podle ohmmetru maj odpory v normě...

jinak nemyslim si že by ta spotřeba byla nějak extra špatně, protože zrovna moc lehkou nohu nemam :)

a se Š120L před úpravou jsem tu samou cestu jezdil za 8-10L/100km :) - pak přišly na řadu vačka a vahadla 110R, karbec ze Š130 (má ekonostat, nebo jak se tý vymoženosti nadává) a tvrdý letitý OR34 na zadní nápravu :)



spíš mě zajímá ten otáčkoměr... mate to a je nezvyk mít na otáčkoměru 2000 (reálně 2500) zařazenou 3ku a ject 50, případně 5ku, 90, a otáčkoměr 2200 (2800 real)... já se snad budu muset naučit hlídat rychlost podle tachometru 3
08:44:41
31.05.2012
rsvancara
Nejsi sám, jednu takovou GLi jsem taky viděl (já to tam neměl) 3
zvětšit Richard / 135GLi - obrázek od rsvancara vložen 31.05.2012 08:44:41
07:25:55
31.05.2012
Domajz2
URU 30.05.12 15:24:43 napsal:

ad přestavba 135GL na GLi v Kvasinách… že by to byl důvod proč jsem měl

nápis „kvasiny“ pod zadnim platem? :)




nejsem si jistej, ale tuším, že 135 GL se souběžně dělaly i v Vrchlabí i v Kvasinách
06:24:38
31.05.2012
rsvancara
-> URU:



Co se týká spotřeby, zkus koupit nový ty dvě čidla, který jsou v sacím potrubí. Pak by to teoreticky mohlo pouštět na těsnících kroužcích u vstřikovače (viz. obrázek, 3,4,5), klasicky může být špatná membrána palivovýho čerpadla nebo některá hadička.
zvětšit Richard / 135GLi - obrázek od rsvancara vložen 31.05.2012 06:24:38
upraveno 1x, naposled 31.05.2012 06:25:24
15:24:43
30.05.2012
URU
mam pár dotazů ohledně provozu (je to vlastnost, nebo mam někde chybu?)...

otáčkoměr: ukazuje míň, na omezovač (5500) ukáže jenom 4200, přitom volnoběžný otáčky seděj, stejně se projevujou další 3 přístrojovky...

blbě se mi s tim rozjíždí, plynu je buď málo nebo moc, málokdy akorát (stejnej problém jsem měl u fava a feliny 135 BMM, takže je to asi problém v mojí noze)

spotřeba normální jízdou kolem 7L/100km - s karbem stejná cesta, stejnej styl, menší ale silnější motor (poupravená 120L cca 43kW) 6.5-7L/100km



ad přestavba 135GL na GLi v Kvasinách... že by to byl důvod proč jsem měl nápis "kvasiny" pod zadnim platem? :)
06:48:00
29.05.2012
rsvancara
-> Domajz:



To samé bude platit i o RiCech :-)



www.skoda-auto.cz/cze/... /130.aspx



... v průběhu výroby několikrát modernizován, vyrobeno ..... 1020 vozů ŠKODA 135 L, 135 GL, 1631 vozů ŠKODA 136 L, 136 GL (jako sedan)



Jinak řídící jednotky z Francie ... některý skončily i ve Favoritech Li/LSi
upraveno 2x, naposled 29.05.2012 07:08:22
15:01:28
28.05.2012
Domajz
-> rsvancara: A jo takhle, no to je bordel 3 A to samý platí i o RiCech co? Že by se to dalo vystopovat přes počet objednaných řídích jednotek z Francie. Přece ve státě, kde se hlídala každá koruna, musí být nekde záznamy kolik toho objednali. A že by se od počtu dodaných ŘJ odečetl počet vyrobených RiC, teda pokud je znám a byli bychom doma 1 A kolik bylo celkem vyrobeno 135 GL ? 3
08:59:03
28.05.2012
rsvancara
-> Domajz: Tak oni je mají vedený, ale jako 135 GL 3
08:21:08
28.05.2012
Domajz
-> rsvancara: Díky, koukám, že pořádek v dokumentaci nebyl zrovna výsadou Škodovky, snad se to vstupem Němců trošku zlepšilo3



Takže obecně známé číslo cca 400 ks. není podloženo nějakými fakty? A neexistuje nějaký pamětník co tehdy pracoval na lince? Nebo nějaký mistr výroby? Prostě někdo kdo u toho byl přímo?? Samého mě to zajímá už delší dobu, mám sice 136 GL, ale tam se taky dohledat nějakého jistého čísla je kvůli několika různým údajům nemožné.
Extreme Tyres