-> Pavel P..: skoda-virt.cz/cz/.../1137
34-rozperka-do-prevodovky-
5q?gotopost=1...
Ale jinak jako Eidy při 40km/h jí nepotřebuješ
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Takže jednoho krásného letního dne, léta páně 9.8.2007, jsem se stal majitelem tohoto vozu. :-)
pár údajů o voze:
Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.
vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.
najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.
Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.
Postup prací....aneb co se posralo :o)
27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.
30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.
15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...
8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru
15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.
1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)
13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D
16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)
_________________________ __________________________ _________________
_________________________ __________________________ _________________
10.1.2008 - výměna zadního plata.
27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)
26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.
1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.
11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.
29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.
30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)
9.6.2008 - nové sedačky
15.6.2008 - nové silentbloky motoru
19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.
26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))
17.7.2008 - výměna oleje a filtru
23.7.2008 - repas altíku
11.8.2008 - STK
23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)
16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka
25.11.2008 - stojí na zimákách
_________________________ __________________________ ________________
_________________________ __________________________ ________________
1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.
22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)
4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.
27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/
28.6.2009 - naordinována apolla :)
28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)
30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe
17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)
12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.
_________________________ __________________________ _________________
5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.
10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)
16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.
23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk
24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.
28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.
29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.
7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky
8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.
9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.
23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr.... :-))
18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled
10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.
13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))
_________________________ __________________________ __________________________ _______
11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.
17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.
18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.
21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava
28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.
_________________________ __________________________ __________________________ _________
10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.
20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.
10.9.2012 - STK + ME.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)
_________________________ __________________________ __________________________ __________
24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)
28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))
_________________________ __________________________ __________________________ __________
6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.
19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.
4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)
poslední start a projížďka v roce 2011:
pár údajů o voze:
Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.
vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.
najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.
Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.
Postup prací....aneb co se posralo :o)
27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.
30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.
15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...
8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru
15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.
1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)
13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D
16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)
_________________________ __________________________ _________________
_________________________ __________________________ _________________
10.1.2008 - výměna zadního plata.
27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)
26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.
1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.
11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.
29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.
30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)
9.6.2008 - nové sedačky
15.6.2008 - nové silentbloky motoru
19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.
26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))
17.7.2008 - výměna oleje a filtru
23.7.2008 - repas altíku
11.8.2008 - STK
23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)
16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka
25.11.2008 - stojí na zimákách
_________________________ __________________________ ________________
_________________________ __________________________ ________________
1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.
22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)
4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.
27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/
28.6.2009 - naordinována apolla :)
28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)
30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe
17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)
12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.
_________________________ __________________________ _________________
5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.
10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)
16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.
23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk
24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.
28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.
29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.
7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky
8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.
9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.
23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr.... :-))
18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled
10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.
13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))
_________________________ __________________________ __________________________ _______
11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.
17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.
18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.
21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava
28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.
_________________________ __________________________ __________________________ _________
10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.
20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.
10.9.2012 - STK + ME.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)
_________________________ __________________________ __________________________ __________
24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)
28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))
_________________________ __________________________ __________________________ __________
6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.
19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.
4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)
poslední start a projížďka v roce 2011:
*Pavel P. Š130L* - komentáře:
13:42:32
12.09.2011
12.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
13:40:48
12.09.2011
12.09.2011
Pavel P..
-> Eidy: p*čo vole..
13:38:58
12.09.2011
12.09.2011
minno
-> Eidy:
13:36:00
12.09.2011
12.09.2011
Eidy
-> Pavel P..: Při tvým kolenovrtským způsobu zacházení s plynovým pedálem, jenž je jemnější než mozková chirurgie, je zcela zbytečné obávat se posunutí trojkového kola.
13:33:00
12.09.2011
12.09.2011
Pavel P..
-> Tuner#2: o ničem takovym jsem neslyšel... takže pochybuju že mi to tam sám od sebe dal... když to 100tis. vydrželo bez toho tak to snad už ani nebude potřeba.
13:24:14
12.09.2011
12.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P.. 12.09.11 13:22:34: Mezi kvalty aby se trojka nemohla posunout po hřídeli. To je u převodovky takřka nutnost to udělat obzvlášť se silnějším motorem.
13:22:34
12.09.2011
12.09.2011
Pavel P..
-> minno: jakou rozpěrku?
12:16:57
12.09.2011
12.09.2011
minno
-> VeTeV: jasné tiež si myslím, len som napísal potvrdenie k jeho práci z vlastnej skúsenosti.
12:12:48
12.09.2011
12.09.2011
VeTeV
-> minno: tak myslím si, že ojebávku by si neměl dovolit, i vzhledem ke svému jménu...
11:50:25
12.09.2011
12.09.2011
minno
-> Pavel P..: ináč v sobotu som otvoril prevodovku od Sixtu lebo som niečo potreboval vybrať zo skrine a v podstate tú prevodovku budem asi aj tak časom prerábať na vlečkový diferák tak jedno s druhým a rozobral som ju no a chcem povedať to (pre tvoje potešenie), že to bolo ozaj poctivo zložené, matice na hriadeľoch som takto poctivo zaklepnuté ešte nevidel na žiadnej prevodovke, mal som problém to odklepnúť aby som ich mohol povoliť. A rozperka medzi 2 a 3 tam bola tiež, tak ako sme sa dohodli že ju tam dá, čiže ma v ničom neodrbal Tebe tam tiež dával tú rozperku na hnaciu hriadeľ?
09:06:56
12.09.2011
12.09.2011
Pavel P..
-> minno: všechno bude
09:04:16
12.09.2011
12.09.2011
minno
-> Pavel P..: no vidíš, tak šup s vlečkou do auta
21:13:35
11.09.2011
11.09.2011
Pavel P..
Tak náboje úspěšně nalisovány, hydr. lisem to šlo pěkně.
22:13:06
10.09.2011
10.09.2011
Pavel P..
-> palinator: kdepak... nemám a do motoru Mogul bez obav leju ale do převodovky po repasi Mogul nechci ať je jakejkoliv.
22:09:55
10.09.2011
10.09.2011
palinator
-> Pavel P..:
Já nevím.. jestli nemáš vůči Mogulu nějaké předsudky a zase jej nechci vyzdvihovat (nikdo z rodiny v Paramu nepracuje ), ale myslím, že v dané třídě je plně srovnatelný s konkurenčními výrobky a cenově je v této viskozitní třídě o cca 90 Kč/litr levnější.
Já nevím.. jestli nemáš vůči Mogulu nějaké předsudky a zase jej nechci vyzdvihovat (nikdo z rodiny v Paramu nepracuje ), ale myslím, že v dané třídě je plně srovnatelný s konkurenčními výrobky a cenově je v této viskozitní třídě o cca 90 Kč/litr levnější.
22:05:24
10.09.2011
10.09.2011
Pavel P..
-> Star LC20:
-> palinator: asi tenhle nakonec.. po poradě s TTomasem
www.znackoveoleje.cz/znac koveoleje/.../977-Mobil-Mo bilube-GX-80W-90-1l
-> palinator: asi tenhle nakonec.. po poradě s TTomasem
www.znackoveoleje.cz/znac koveoleje/.../977-Mobil-Mo bilube-GX-80W-90-1l
22:04:41
10.09.2011
10.09.2011
minno
-> Pavel P..: super práca, hlavne to už zlož a jazdi
21:59:03
10.09.2011
10.09.2011
palinator
-> Pavel P..:
Charašo Pavlíku. Co teda naliješ do tý převodovky?
Charašo Pavlíku. Co teda naliješ do tý převodovky?
21:58:01
10.09.2011
10.09.2011
Star LC20
-> Pavel P..: jo to je jasný, na barvách nezáleží,hlavně zpracování. Ale aspoň znáš můj malý bezvýznamný názor. A taky Ti to musím hned v zárodku zkritizovat, abys neměl moc nos nahoru
21:51:23
10.09.2011
10.09.2011
Pavel P..
-> Star LC20: pružiny se daj kdykoliv vyndat a nechat obarvit... ale jelikož jsou v komaxu a je na nich kladívková stříbřenka tak to zatim tak nechám.
jinak díky.. neni to žádná profi renovace ale snažim to dělat poctivě, žádný hnoje zrenovovaný vrstvou tlumexu.. jednou a pořádně, né každý dva roky znova a líp
jinak díky.. neni to žádná profi renovace ale snažim to dělat poctivě, žádný hnoje zrenovovaný vrstvou tlumexu.. jednou a pořádně, né každý dva roky znova a líp