*Pavel P. Š130L* *Pavel P. Š130L*

komentáře | popis | fotky | Pavel P.. | 20.07.24 19:39 | 290x v oblíbených
Takže jednoho krásného letního dne, léta páně 9.8.2007, jsem se stal majitelem tohoto vozu. :-)

pár údajů o voze:

Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.

vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.

najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.

Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.



Postup prací....aneb co se posralo :o)



27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.

30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.

15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...

8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru

15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.

1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)

13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D

16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)

_________________________ __________________________ _________________

_________________________ __________________________ _________________

10.1.2008 - výměna zadního plata.

27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)

26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.

1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.

11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.

29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.

30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)

9.6.2008 - nové sedačky

15.6.2008 - nové silentbloky motoru

19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.

26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))

17.7.2008 - výměna oleje a filtru

23.7.2008 - repas altíku

11.8.2008 - STK

23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)

16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka

25.11.2008 - stojí na zimákách

_________________________ __________________________ ________________

_________________________ __________________________ ________________

1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.

22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)

4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.

27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/

28.6.2009 - naordinována apolla :)

28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)

30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe

17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)

12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.

_________________________ __________________________ _________________



5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.

10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)

16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.

23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk

24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.

28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.

29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.

7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky

8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.

9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.

23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr....
Škoda 130L - nový tachometr v akci
:-))

18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled

10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.

13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))

_________________________ __________________________ __________________________ _______



11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.

17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.

18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.

21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava

28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.



_________________________ __________________________ __________________________ _________



10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.

20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.

10.9.2012 - STK + ME.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)

_________________________ __________________________ __________________________ __________



24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)

28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))

_________________________ __________________________ __________________________ __________

6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.

19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.

4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)



poslední start a projížďka v roce 2011:
Škoda 130L - poslední výjezd před zazimováním.


*Pavel P. Š130L* - komentáře:

21:45:23
31.07.2010
minno
-> Pavel P..: idem pohľadať, fóra moc nečítam.
14:14:25
31.07.2010
Pavel P..
-> minno: dával jsem i téma do fóra... zlobila, rozklepalo se to při záběru.4
23:36:49
30.07.2010
minno
-> Pavel P..: btw. prečo znova výmeny spojky po 2 mesiacoch?9
23:35:41
30.07.2010
minno
-> Pavel P..: u nás merajú emisie len na voľnobehu už pekných pár rokov ako si emisie emisiami pamätám :)
22:25:37
29.07.2010
Pavel P..
-> jarda.u1: nene byl jsem v Dolních Měchochlupech.1
22:24:21
29.07.2010
jarda.u1
-> Pavel P..: hele,me je merili taky minulej tejden na strejdovy 105 taky jen na volnobeh.Nejezdis nahodou k nam? :-)
22:22:52
29.07.2010
Pavel P..
-> jarda.u1: 3 já myslim že to nebude tak hrozný... posledně když jsem tam byl tak emise měřil jen na volnoběh. tak snad tam bude ten stejnej technik1
22:16:41
29.07.2010
jarda.u1
-> Pavel P..: jed tam po ranu,technik si bude myslet,ze je jeste rozespalej 3
21:57:43
29.07.2010
Pavel P..
-> jarda.u1: asi jo... neměl by bejt problem. aspoň nebude vědět kde mi to má rozštělovat3
21:54:41
29.07.2010
jarda.u1
-> Pavel P..: na stk jedes s Weberem?
17:49:04
29.07.2010
Pavel P..
-> jarda.u1: asi až po technický... teď nechám origo filtr.
17:47:35
29.07.2010
jarda.u1
-> Pavel P..: pekny sani,kdy bude na aute?
12:08:16
29.07.2010
VeTeV
-> J3STER: má to málo dveří, je to přikrčené a špatně se tam nakládá 3
11:39:45
29.07.2010
Pavel P..
-> J3STER: Tak u mě to bylo tim že jsem tehdá potřeboval vozit různý věci na chatu a podobně a do rapida se toho moc nevešlo a nakládání byl akrobatickej výkon... jinak se mi rapid líbil víc.

mít možnost tak si kupé zase pořídim ale spíš erko.
11:37:10
29.07.2010
J3STER
-> Pavel P..: Tak mě napadá proč jsi nakonec skončil u sedana když jsi měl rapida? Ptám se protože váhám mezi rapidem a Š130L.8
15:36:17
14.07.2010
Pavel P..
to je teda věda... ještě že nic takovýho nemusim řešit1



díky za vysvětlení. 4
upraveno 1x, naposled 14.07.2010 15:36:37
15:32:04
14.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P..: Pokud to bereš na 120cce, tak ano 250tky jsou na 120cce ke kyvkovým v pohodě. Ale když dáš kyvkový na vlečku (J3STER má Rapida), tak zadek přitrdíš o 90% a předek necháš tak jak je, respektive přidáš diskutabilních +10% (Saky nikdy neřek zda je to +10% proti sérii a nebo +10% proti uřízlé sérii na 250mm) u 250tek? To prostě k sobě nejde. Nemůžeš srovnávat kyvku a vlečku, ty nápravy mají jinou kinematiku a nároky na pružinu.
upraveno 4x, naposled 14.07.2010 15:33:55
15:30:50
14.07.2010
havlik
-> Pavel P..: protože máš jiný páky na nápravě vzádu tudíž je to v dobrym rozpoložení ale když budeš mít tvrdej zadek a měkkej předek tka je to na pikaču
15:28:39
14.07.2010
Pavel P..
-> Tuner#2: ale seriový přední pružiny jim na 120ce stačej tak proč by nějaký 250ky nestačily?
15:25:03
14.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P..: Samozřejmě o cca. 90% proč myslíš, že jsem je tam dával? Ze srandy ne. Vlečková má 21kN a kyvková 40kN takže to je jasné.
upraveno 1x, naposled 14.07.2010 15:25:20
Extreme Tyres